Putevi u Srbiji

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Putevi u Srbiji

Post od nikaragva »

Ogi,
jel vidiš sa kakvim predznanjem se isteruje auto na put!

:think: :)
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Putevi u Srbiji

Post od perfiko »

Dakle ljubitelju, moram da ti odam priznanje: Ti kao znalac meni laiku napišeš opširan post o nečemu i pri tome mi ne napišeš ništa. Skidam kapu na neverovatnom talentu.
Ja pitam gde si u Grčku išao preko te Cafe, a ti mi ladno kažeš: u Grčku.
Pitam te imaš li neke podatke ili si sam tako zaključio, a ti mi kažeš da se provozam uzduž i popreko MK pa da sam vidim. Pa koji ću moj u Šiptarskom selu na Ohridu? Zar stvarno ošekuješ da ću provesti odmor brojeći saobraćaj u Makedoniji?
A Grci su toliko uticajni u EU... Pri tome, ne žele da razvijaju autoput prema severu evrope, ali traže da Makedonci prokopaju tunel prema Grčkoj?
U jednom postu je Deve Bair Cafa San međunarodni tranzitni pravac, u drugom Glavni MK tranzitni pravac. Šta je na kraju? Šta to Ohrid toliko troši , a da raste u Bugarskoj? Ili, šta to raste na Albanskoj obali Ohridskog jezera, a da Bugari bez toga ne mogu? Ja taj pravac jedino mogu da shvatim kao glavni tranzit "belog" iz Albanije u Bugarsku, a i to mi je sumnjivo. Koju korist imaju velike zemlje EU od tog pravca za tranzit svoje robe?
Znaju li Makedonci da im je to glavni tranzitni pravac za robu iz EU i glavna veza sa EU (ili im to još niko nije saopštio)?
Taj mi je pravac logičan jedino u kontekstu onoga što je Mad Max napisao.
Znači, ako može konkretno: Imaš li neke zvanične uporedne podatke ili ne? Ako ne, zanemari moj post, jer ovako možemo u nedogled, jednostavno ne vidim logiku.
Poslednja izmena od perfiko u 18 Feb 2013, 23:16, izmenjeno 1 put ukupno.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Putevi u Srbiji

Post od dragan »

ogi brate, opusti se...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Putevi u Srbiji

Post od ljubitelj »

perfiko napisao: jednostavno ne vidim logiku.
I ja tebi skidam kapu, ne primecujes cinjenicno stanje.
Pitao si da li sam isao u Grcku autoputem gde si ti cekao na granici 3 sata i dobio si odgovor koji je sasvim logican.
Da, isao sam kao i vecina odavde koja je ikada isla u Grcku, i da su cekanja samo i jedino leti i to povremeno dok ostatak godine autoput zvrji prazan.

Zbog malog obima saobracaja koji se generise u samoj Makedoniji taj pravac nije isplativ i nije interesantan za najveci broj stanovnika.
Novac se ulaze tako gde ima vise potrebe, cinjenica je postojanje drugog autoputa koji koristi mnogo vise stanovnista i mnogo je veci prihod od putarina.

Cinjenica je da Grcka nema autoput od Soluna na sever do Mk granice, ne ulaze se u taj pravac godinama i sasvim je ocigledno da im to nije prioritet.

Deve Bair- Cafa San je Mk deonica medjunarodnog tranzitnog pravca koji povezuje 4 clanice EU + tursku koja i ujedno je i glavni Mk tranzitni pravac za lpotrebe 2/3 stanovnika drzave.

Smatram vrlo smelim pezorativno proglasavati spediciju robe kamionima pausalno kako si ti sugerisao. Drzava Albanija odavno, decenijama, koristi kamionski transport kao glavni transport uvoza i izvoza robe.Kako Srbija danas nije povoljna ruta za koriscenje kamionski tranzit Albanije koristi rute preko Mk koje su veza i sa Bugarskom i sa Grckom. Istu rutu koristi i Italija.
Isto koristi i NATO i Kfor kao glavni logisticki pravac.

Logika koju nameces da je najvaznije ono sto ti zakljucujes nije odrziva iz prostog razloga evidentnog na terenu.
Ako do sada nisi povezao logicki cinjenice da pravac Gradsko- Djevdjelija ima visestruko manje stanovnistva u okolini puta u odnosu na pravac Skoplje- Ohrid onda niti cinjenica da vise stanovnistva generise veci saobracaj tebi mozda nije logicna.

Pravac Solun-Skoplje-Nis nije prioritet niti Grckoj niti Makedoniji sto se vidi jasno po dosadasnjim naporima i ulozenom novcu u odnosu na druge pravce.
Ni kod nas pravac Nis- Presevo nema obiman saobracaj i sporedan je, iz istih razloga kao i u Mk, mnogo vise stanovnistva gravitira pravcu Beograd- Uzice koji pokriva Ibarska magistrala.

Autoput juzno od Nisa ka Leskovcu je poluprazan, tj vise prazan osim tokom 10tak nedelja leti od ukupno 52 nedelje.
Glavni tranzit kamiona je Nis- Pirot-Sofija i to jeste glavni pravac koridora X na kome insistira EU.

Prosta logika kaze da tamo gde ima jakog saobracaja i gde zivi vecina stanovnistva ulaze se kao prioritet kada su oskudni resursi i nema novca za sve zelje.
Kamo srece da se kod nas radi kao u Mk,ili Grckoj prema prioritetaima pa da je odavno zavrsen pun profil autoputa umesto postojece prastare Ibarske magistrale i time sacuvano mnogo hiljada zivota i mnogo milijardi novca.
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Putevi u Srbiji

Post od perfiko »

Pitao sam gde si išao u Grčku (koje mesto) preko Cafa San? Ja znam gde sam ja išao, ne trebaš mi ti da mi to kažeš!
Pitao sam imaš li neke zvanične uporedne podatke?
Zar je teško napisati :Nemam?
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Putevi u Srbiji

Post od MAD MAX »

Makedonija ima 2 koridora, 8 i 10.
10 ili E 75 je nama poznat ide na Đevđeliju, se račva u Velesu i deo koji mi ne poznajemo ide preko Bitolja na Igumentisu.
8 ide od granica sa Bugarskom - Kumanovo - Skoplje - Kičevo - Ohrid -granica sa Albanijom. Savremeni autoput je na deonici Tetovo-Gostivar, gde se ovaj put poklapa sa autoputem E-65.
8 se poklapa sa 10 na delu od Kumanova do Skoplja, pa smo imali prilike da vidimo o kakvom haosu je reč, a naplata putarine je na nivou 90 godina prošlog veka, i verovatno bar 50% se "kraduca".
Put od Gostivara ka Ohridu, takozvana albanska trasa je u totalnom haosu, bilo je i štrajka albanskih prevoznika.
Prva sredstva u Mk, biće poredeljena za završetak E75 ili koridora 10, na deonici Tabanovci - Skoplje - Đevđelija. Grčka kompanija „Aktor“ je krajem 2012god, dobila je na tenderu ugovor o gradnji nove dionice autoputa kroz Makedoniju od Demir Kapije do Smokvice, koja je dio panevropskog Koridora 10, u dužini od oko 28 km, za 200 mil €. Rok za završetak je 6 godina. Time bi komplet glavni krak kor 10 kroz Makedoniju bio kompletiran.
Znači, lubitelj nije u pravu, a osnova je Evropski pan koridori, koji nemaju veze ni sa našim, ni sa šiptarskim aspiracijama, tipa nepostojećeg koridora 11 ili auto puta preko Šare za Albaniju, koji nije ni u povoju.
Činjenica priče, je da su naši auto putevi daleko bolji od Makedonskih, a razlika je veća nego između naših i Hrvatskih.
Evo karta evropskih pan koridora na našem područiju:
Prikačeni fajlovi
492px-Paneuropetransport corp.png
492px-Paneuropetransport corp.png (50.38 KiB) Pogledano 2013 puta
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Putevi u Srbiji

Post od ljubitelj »

MAD MAX napisao:Makedonija ima 2 koridora, 8 i 10.

Savremeni autoput je na deonici Tetovo-Gostivar, gde se ovaj put poklapa sa autoputem E-65.
8 se poklapa sa 10 na delu od Kumanova do Skoplja, pa smo imali prilike da vidimo o kakvom haosu je reč,

a naplata putarine je na nivou 90 godina prošlog veka, i verovatno bar 50% se "kraduca".

Put od Gostivara ka Ohridu, takozvana albanska trasa je u totalnom haosu, bilo je i štrajka albanskih prevoznika.

auto puta preko Šare za Albaniju, koji nije ni u povoju.

Činjenica priče, je da su naši auto putevi daleko bolji od Makedonskih, a razlika je veća nego između naših i Hrvatskih.
Nazalost tvoj izvor informacija je poprilicno zakazao.
Da.
Ne, Tetovo-Gostivar NIJE autoput
Da, stari autoput iz SFRJ je u losem stanju.
Ne, naplata putarine je na istom principu kao i kod nas, a to verovatno nagadjanje vise govori o tvojim predrasudama i losim namerama.
Ne, ne postoji takozvana albanska trasa a sam put je za srpske pojmove jako dobar.
Prevoznici strajkuju svuda ali tebi ocito treba neka izmisljotina da bi opravdao svoje stavove.
A mnogo zalbi ima od strane mnogih prevoznika sto je restriktivan saobracaj vremenski za kamione i ima tacno odredjeno vreme zbog guzvi i stvaranja kolona kada sme da koristi put za kamione a kada je dozvoljeno samo putnickim vozilima.

Autoput je vec napravljen, za tvoju informaciju Tetovo je na padinama Sare, a to je napravljeno u punom profilu jos tamo 1996.

Imas previse potpuno netacnih "podataka" ,a izvlaciti opsti zakljucak da je autoput u Srbiji bolji od autoputa preko Skopske Crne Gore do Tetova, izvini je teska zabluda i smejurija.
To mi govori da uopste nemas pojma o cemu pises, ili da zlonamerno teras kontru po svaku cenu braneci srpske putare i puteve i kada treba i kada ne treba. :mrgreen:

Upravo je obilaznica oko Skoplja primer kako bi jednoga dana trebao da izgleda srpski kvalitetan autoput i gde bi trebalo ovdasnji putari da se uce kako se gradi obilaznica umesto onoga sto mi imamo.

Da ti pomognem sa cinjenicama da znas za ubuduce, savremeni vrhunski autoput je na deonici od Rafinerije do Tetova sto je oko 90km. Takav kvalitet autoputa nemamo u Srbiji.
Od Tetova do Gostivara je brzi put, sa 4 trake i raskrsnicama u nivou, vrlo dobrog kvaliteta duzine oko 25km, koji ukljucuje i obilaznicu oko Gostivara.
Od Gostivara do Ohrida-Struge je magistralni put a dobrim delom je poluautoput koji je jako dobrog kvaliteta za jedan brdsko planinski put i u rangu je dobrih evropskih alpskih puteva.

Od Kumanova pa na jug je los autoput sa povremeno dobrim kratkim deonicama koji je gradjen jos u doba Sfrj, kada i niski autoput otprilike, i to je oko 100nak km, i taj put je zreo za remont istog obima kakav je pre nekoliko godina izveden sa nasim niskim autoputem.


Gradnja 28km autoputa planirana za 6 godina je sve samo ne prioritetna gradnja, <5km godisnje.

Mrko, ti li si kada toliko branis domace haoticne puteve i sve vezano za njih :rofl:

Da ti jos malo zasolim ranu "kvaliteta" nasih puteva, taj autoput na trasi E65 koji hvalim je gradila poznata Mk firma koja je ispekla putarski zanat gradeci izmedju ostalog i nemacki autobahn, neke deonice.
Sam autoput je isti kao i bilo koji odlican evropski osim sto nema kamere, telefone i ostalu skupu komunikacionu informaticku opremu puta.

I pri tome je obilaznica bez naplate putarine, potpuno besplatna. :D

Kako bi bilo lepo da Beograd dobije jednu takvu kvalitetnu obilaznicu u ovoj deceniji, lepo je imati snove ;)
perfiko napisao:Pitao sam gde si išao u Grčku (koje mesto) preko Cafa San? Ja znam gde sam ja išao, ne trebaš mi ti da mi to kažeš!
To si pitao ?
Nesto si pobrkao, u Grcku se ne ide preko Cafa San granicnog prelaza.
Ali se ide od Ohrida u nastavku na prelaz u Grcku kod Lerina (Bitolj).

Tu gde si ti isao preko Preseva na Dkevdkeliju, isao sam i ja , ide vecina odavde i samo i jedino na tom putu mozes da cekas na granici 3 sata. Niti na jednom drugom granicnom prelazu osim Evzonija nema takvog cekanja.
A isao sam i juznim i zapadnim Mk autoputem, kao i svim nasim autoputevima, a iz tvog pisanja stekao sam utisak da ti nisi nikada prosao kroz te krajeve zapadne Mk.
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Putevi u Srbiji

Post od MAD MAX »

Lubitelj
Naplata putarine u Makedoniji je na dobrovoljnom principu, ko neće da plati, samo prođe, šiptari ne plaćaju standardno, rampi nema, inkasantu daš evro u ruku i ideš, ni račun i bilo šta. Naplatne rampe kao na stočnom vašaru.
Izlomljene putokazne table ako ih i ima, na koridoru na pravcu 40 ograničenje u žbunju, panduru daš 10 € i guraš dalje. Pred Demir Kapijom, autoputni profil - pravac kao tambura, ograničenje 60 pa 80, i opet pandur čeka 10-20 €, a ima radar iz SFRJ....
Za razliku toga, kod nas je naplata na nivou najrazvijenijih zemalja, sve digitalizovano, bez greške i pošteno. Dok fiskalna kasa ne odradi, nema dizanja rampe....Panduri skkinuti sa autoputa, uvedeni presretači
Nije mi jasno, zašto pokušavaš da objasniš nešto što i ptica na ovom forumu zna da nije istina?
Evo, čitaj malo, 200 mil € investicija za Mekedoniju, koja za jednu godinu uloži u održavanje - gradnju 70 mil€ je respek cifra:
http://www.capital.ba/grci-grade-autoput-u-makedoniji/
http://www.setimes.com/cocoon/setimes/x ... feature-04

Imao sam više puta nesreću da me Makedonski carnici ganci pretresaju po levim prelazima. jedva čekaju da nas ugledaju...
I ajde da ne ofujemo, tema su Srpski putevi, a ne Makedonski raspadi.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Putevi u Srbiji

Post od H4wkeye »

Gde u Srbiji postoji Motoput? Bas me zanima, posto ja nigde nisam video tablu za njega. Samo Autoput i magistralni.
ftj
Reactions:
Postovi: 13935
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Putevi u Srbiji

Post od ftj »

Kad se isključiš sa autoputa ka Kragujevcu a ranije je bilo i ka Požarevcu ne znam da li se i danas tako vodi. Isto i veći deo obilaznice oko BG-a.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Putevi u Srbiji

Post od nikaragva »

H4wkeye napisao:Gde u Srbiji postoji Motoput? Bas me zanima, posto ja nigde nisam video tablu za njega. Samo Autoput i magistralni.
Ima, tzv. obilaznica oko Bačke Palanke.

Slika
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Putevi u Srbiji

Post od H4wkeye »

Hvala. Taj put ka Pozarevcu nisam siguran da li je Motoput i dalje, nisam video nigde tablu. Jel to onaj deo od naplatne rampe pa ka Pozarevcu?

Edit: Nadjoh na wikipediji nesto. To je sad drazvni put prvog reda, tj magistralni put.
ftj
Reactions:
Postovi: 13935
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Putevi u Srbiji

Post od ftj »

Ranije je to bio put rezervisan za motorna vozila (Marka Miloševića) :mrgreen:
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Putevi u Srbiji

Post od MAD MAX »

Imaju i deonice ispred Vranja kroz klisuru na koridoru 10, gde je put rezervisan za saob. mot vozila.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Putevi u Srbiji

Post od H4wkeye »

ftj napisao:Ranije je to bio put rezervisan za motorna vozila (Marka Miloševića) :mrgreen:
:kezo:
Odgovori