Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ja sam gledao minimalan iznos potreban za kupovinu BMW 5 f10, A6 c7 i E klase w212 kojoj je "mehrwehrsteuer ausweisbar". Doduse to je prica vodjena mojim potrebama, meni licno ne bi trebao neki jaci motor od 170ks posto sam dosta smiren vozac, ali svejedno je f10 i dalje prilicno papren...
@Floyd:
Rekao si da si vec vozio mlad polovnjak kojeg si platio 50% cijene i da te ta prica nije bas usrecila finansijski jer si samo naizgled mnogo bolje prosao, mozes li mi pojasniti na sta konkretno mislis kada kazes da su ti troskovi bili malo manji nego da si kupio nov auto?
Po meni je prica sa 3 godine starim polovnjakom D segmenta gdje svaki nov auto na zapadu kosta 20+ hiljada evra finansijski dobra iz dosta razloga... Doduse ja to posmatram kroz kupovinu za cash a ponekad se iznenadim koliko povoljne budu price vezane za leasing gdje ti je ukljucen kasko plus imas garanciju pa dodjemo do toga da se placa jedino redovan servis (ponegdje ni to) i gorivo.
Normlno je da na 3 godine starom autu ipak imas neke troskove odrzavanja, ponesto ce da se pokvari, ceka te servis na 60000 ili 120000 kilometara (ako je kupljen polovnjak sa vecom kilometrazom), nove gume i sl... Ali npr. ako uplacujes kasko za auto dosta jeftiniji je kasko za 3 godine star auto nego za nov i to je jedna od stavki gdje je usteda velika, sitni problemi koji se cesto pojavljuju kod novih automobila su obicno vec ispravljeni u garantnom roku od strane prethodnog vlasnika, imas opciju da prijedjes kod provjerenog majstora jer auto nije u garanciji i tu dolazimo do potencijalne ustede...
@Floyd:
Rekao si da si vec vozio mlad polovnjak kojeg si platio 50% cijene i da te ta prica nije bas usrecila finansijski jer si samo naizgled mnogo bolje prosao, mozes li mi pojasniti na sta konkretno mislis kada kazes da su ti troskovi bili malo manji nego da si kupio nov auto?
Po meni je prica sa 3 godine starim polovnjakom D segmenta gdje svaki nov auto na zapadu kosta 20+ hiljada evra finansijski dobra iz dosta razloga... Doduse ja to posmatram kroz kupovinu za cash a ponekad se iznenadim koliko povoljne budu price vezane za leasing gdje ti je ukljucen kasko plus imas garanciju pa dodjemo do toga da se placa jedino redovan servis (ponegdje ni to) i gorivo.
Normlno je da na 3 godine starom autu ipak imas neke troskove odrzavanja, ponesto ce da se pokvari, ceka te servis na 60000 ili 120000 kilometara (ako je kupljen polovnjak sa vecom kilometrazom), nove gume i sl... Ali npr. ako uplacujes kasko za auto dosta jeftiniji je kasko za 3 godine star auto nego za nov i to je jedna od stavki gdje je usteda velika, sitni problemi koji se cesto pojavljuju kod novih automobila su obicno vec ispravljeni u garantnom roku od strane prethodnog vlasnika, imas opciju da prijedjes kod provjerenog majstora jer auto nije u garanciji i tu dolazimo do potencijalne ustede...
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ne mogu sad da trazim taj papir na kome sam racunao ali ukratko ovako...Risto napisao:@Floyd:
Rekao si da si vec vozio mlad polovnjak kojeg si platio 50% cijene i da te ta prica nije bas usrecila finansijski jer si samo naizgled mnogo bolje prosao, mozes li mi pojasniti na sta konkretno mislis kada kazes da su ti troskovi bili malo manji nego da si kupio nov auto?
Nov auto je kostao cini mi se 32000 a ja ga uzeo za 14900 (auto je bio 14000 i 900 garancija i jedan deo sto se placa garazi za isporuku). Pretpostavimo da prethodni vlasnik nije dobio od garaze vise od 12000...sto znaci da je on izgubio 20000 za 3 godine ili nekih 6500 godisnje. Ja sam ga posle 2 godine prodao za 8000 sto znaci da sam samo na ceni izgubio 7000. Kupio sam nove zimske i letnje gume jer su oba seta na njemu bila losa...ajde zimske da ne racunam jer ih je kupio i prosli vlasnik ali letnje su me sa ugradnjom izasle 700 chf i to je vec 7700, dalje sam zamenio akumulator posle par hiljada i tu gubitak vrednosti skace na 8000, menjao sam zadnje diskove i plocice kao i prednje opruge (to prvi vlasnik nije radio) i tu cela cifra skace na 9000. Zamenjen zamajac i set kvacila, cena je bila ako se dobro secam 2700 chf (garancija nije pokrivala ali smo se nekako nategli da plate deo jer se kvar desio neposredno po kupovini) ja platio 1700 i tu je cifra eksploatacije vec na 10700. Tu je bila i rucka za otvaranje vozacevih vrata 250 chf sa zamenom, brisaci 100 i tu dolazimo do cifre od 11500. Znaci, vlasnik novog je gubio 6500chf godisnje a ja sa polovnjakom 5750.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ubi ta Svica. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Banned
- Postovi: 1259
- Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
- Lokacija: Srb
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Posle dosta NOVIH automobila mogu slobodno da kazem da je polovnjak mnogobolji izbor starosti do 3 god ( jos uvek aktuelan sa garancijom ili je tek izasao,pokazao sve mane do tada,,dobro opremljen i na kraju ima realnu cenu.
Ja sada merkam jednog Megana GT line 2010 sa 11000 km za 9800,nov je kostao preko 15000.
Ja sada merkam jednog Megana GT line 2010 sa 11000 km za 9800,nov je kostao preko 15000.

Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Pa jbg tako je...ruke su preskupe.dragvorl napisao:Ubi ta Svica.
Laki je bas kacio na forumu sliku racuna za zamenu dihtunga na kucistu filtera ulja od celih 1000 chf.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Pa dobro, Renou cena pada ko kamen, to je dobar polovnjak. Za 11000km izgubio 35% vrednosti, a svakako ni novi nema 4 god garancije ni besplatno odrzavanje... Za odredjene primerke se itekako isplati.
Ovde je prica krenula o bmw f10 za koga ja tvrdim da je precenjen kao polovnjak.
Geberalno ja sam moj auto sa 120 000km platio 25% vrednosti novog, super kupovina. Isto tako sada bih kupovio polovnjaka sa 60 000km za 50% vrednosti ako nadjem i bio bih srecan. Ali da auto sa 60 000km platim 65 ili 75% cene novog, ne pada mi napamet, u tom slucaju cu uzeti novi.
Ovde je prica krenula o bmw f10 za koga ja tvrdim da je precenjen kao polovnjak.
Geberalno ja sam moj auto sa 120 000km platio 25% vrednosti novog, super kupovina. Isto tako sada bih kupovio polovnjaka sa 60 000km za 50% vrednosti ako nadjem i bio bih srecan. Ali da auto sa 60 000km platim 65 ili 75% cene novog, ne pada mi napamet, u tom slucaju cu uzeti novi.
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Dobro, dao si ti tu fino novca da bi je doveo u savrseno stanje. E sad, ti si je jako brzo prodao (po meni i malo jeftino ali to je ipak problem sa Alfom), vjerujem da bi matematika bila ipak drugacija da si je vozio tri godine, ne vjerujem da bi na vrijednosti auta izgubio vise od dodatne 2000 chf, recimo da bi dao jos 2000 na popravke i servise, gume imas, treca godina bi te kostala 4000...
Tebe bi auto za 3 godine kostao 15500 a njega je 20000 chf. Ako dodamo na to da je on uzeo auto na kredit/leasing i da je placao zbog toga jos i kasko koji ti nisi morao da placas (ili si mozda placao manju premiju), razlika u tvoju korist se povecava. Uz sve to smo uzeli extreman primjer jer je (cini mi se) Alfa u pitanju, kod nje je gubitak vrijednosti bas visok...
Tebe bi auto za 3 godine kostao 15500 a njega je 20000 chf. Ako dodamo na to da je on uzeo auto na kredit/leasing i da je placao zbog toga jos i kasko koji ti nisi morao da placas (ili si mozda placao manju premiju), razlika u tvoju korist se povecava. Uz sve to smo uzeli extreman primjer jer je (cini mi se) Alfa u pitanju, kod nje je gubitak vrijednosti bas visok...
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Slazem se, da sam ga vozio jos 1-2 godine, gubitak vrednosti na godisnjem nivou bio bi nesto manji ali ne mnogo jer je trebao da se odradi veliki servis pa zamena prednjih diskova i kocnica i sl.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Dobro,da je precenjen,nije,ne moze manje,vlasnik je veoma brzo izgubio na njemu 25.000e...
Da je jeftin,svakako takodje nije...
A i uhvatili smo se najpozeljnijeg moguceg Bmw-a 5,sa 3.0 dizelom,M paketom i dobrom opremom...
Pa je onda nemerodavno pricati o polovnjacima uopsteno preko tog modela...
Isto kao i E klasa... 350 CDI je iste cene kao i bolje opremljen i dosta jaci E 500...
U startu je taj E 500 kostao 15-ak hiljada eura vise,a i jace,dok sada cak i sa manjom kilometrazom kosta kao taj 350 CDI...
Govorim o E klasi,jer to pratim trenutno,pa verujem da ni sa ostalima nije mnogo drugacija prica...
Inace,sto se Srbije i Bmw-a tice,pocetna cena Bmw-a 530d je 70e veca nego u Nemackoj
Tako da taj auto nikako ne bi bio jeftiniji u Srbiji,ako se sklapa konfiguracija,moze samo skuplji da bude...
Ne znam kako vi,ali drugari oko mene sto su kupovali,uvek su dobili uz te skupe polovnjake u DE recimo zimski set guma na poklon,nekada cak i jos jedne felne,popuste i slicno...
To kada se uzima uz nov automobil kosta 1000-2000e...
Bmw je konkretno kao nova kupovina najskuplji od nemacke premium 3-ke...
Da je jeftin,svakako takodje nije...
A i uhvatili smo se najpozeljnijeg moguceg Bmw-a 5,sa 3.0 dizelom,M paketom i dobrom opremom...
Pa je onda nemerodavno pricati o polovnjacima uopsteno preko tog modela...
Isto kao i E klasa... 350 CDI je iste cene kao i bolje opremljen i dosta jaci E 500...
U startu je taj E 500 kostao 15-ak hiljada eura vise,a i jace,dok sada cak i sa manjom kilometrazom kosta kao taj 350 CDI...
Govorim o E klasi,jer to pratim trenutno,pa verujem da ni sa ostalima nije mnogo drugacija prica...
Inace,sto se Srbije i Bmw-a tice,pocetna cena Bmw-a 530d je 70e veca nego u Nemackoj

Tako da taj auto nikako ne bi bio jeftiniji u Srbiji,ako se sklapa konfiguracija,moze samo skuplji da bude...
Ne znam kako vi,ali drugari oko mene sto su kupovali,uvek su dobili uz te skupe polovnjake u DE recimo zimski set guma na poklon,nekada cak i jos jedne felne,popuste i slicno...
To kada se uzima uz nov automobil kosta 1000-2000e...
Bmw je konkretno kao nova kupovina najskuplji od nemacke premium 3-ke...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
@Floyd ...da si kupio polovnog golfa TDI i vozio 2god mogao bi samo da zaradis... :p
ti ocigledno nisi imao srece sa tim primerkom...
ja sam kupio a3 sa 118k vozio ga 4 god i prodao sa 200k... od ulaganja osim promene ulja(koja kosta oko 120e) a u ovlascenom je oko 350e promenio sam neku klapnu na usisnoj grani oko 300e, zadnje plocice i nesto oko lrednjeg tocka oko 200eura... na gumama sam zaradio posto sam cesto menjao felne...
izgubio sam mnooogo manje nego prvi vlasnik, a servisi su me kostLi sa ovim ulaganjima kao da sam kupio nov i isao na redovne servise u ovlasceni...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
ti ocigledno nisi imao srece sa tim primerkom...
ja sam kupio a3 sa 118k vozio ga 4 god i prodao sa 200k... od ulaganja osim promene ulja(koja kosta oko 120e) a u ovlascenom je oko 350e promenio sam neku klapnu na usisnoj grani oko 300e, zadnje plocice i nesto oko lrednjeg tocka oko 200eura... na gumama sam zaradio posto sam cesto menjao felne...
izgubio sam mnooogo manje nego prvi vlasnik, a servisi su me kostLi sa ovim ulaganjima kao da sam kupio nov i isao na redovne servise u ovlasceni...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Pa ne bi bas mogao da zaradim na Golfu.
Gledao sam ja i 5ice TDI tad, i isto godiste, kilometraza i oprema kao Alfa je bio oko 20000 chf a sad za njega ne bi mogao da dobijem vise od 10-11000.
Da zivim u Srbiji i ja bi vozio polovan auto ali ne ove do 2-3 godine stare vec bi lepo uzeo neki koji je star oko 5 godina sa preko 130kkm...em ga dobijem povoljno, em su mi cene popravki tamo smesne u odnosu na CH.
Gledao sam ja i 5ice TDI tad, i isto godiste, kilometraza i oprema kao Alfa je bio oko 20000 chf a sad za njega ne bi mogao da dobijem vise od 10-11000.
Da zivim u Srbiji i ja bi vozio polovan auto ali ne ove do 2-3 godine stare vec bi lepo uzeo neki koji je star oko 5 godina sa preko 130kkm...em ga dobijem povoljno, em su mi cene popravki tamo smesne u odnosu na CH.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
salio sam se za golf 
donekle razumem tvoju racunicu... skoro sam pricao sa drugom koji radi u ch i za plivajuci zamajac i set kvacila za opel zafirunje dao oko 3000eura a taj auto ne vredi vise od 6000-7000e...
naravno uvek je bolje kupiti nov automobil pogotovu ko dosta prelazi, putuje... po mogucstvu da ga ne menja na 2-3god sigurno ce mu se isplatiti...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

donekle razumem tvoju racunicu... skoro sam pricao sa drugom koji radi u ch i za plivajuci zamajac i set kvacila za opel zafirunje dao oko 3000eura a taj auto ne vredi vise od 6000-7000e...
naravno uvek je bolje kupiti nov automobil pogotovu ko dosta prelazi, putuje... po mogucstvu da ga ne menja na 2-3god sigurno ce mu se isplatiti...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Poslednja izmena od ADrei u 24 Feb 2013, 15:06, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Jeste matori,ali naci polovnjak koji je sa 130kkm i 5 godina starosti u istom stanju kao onaj sa 50 je misija za Izzija...
U Srbiji pogotovo sa nasim nacinom exploatacije koji je dosta losiji od Nemacke i Svice...
Veruj mi,znam,gledao ja da kupim bas to...
Nisam ja dzabe dao samo 5.000e manje za godinu i po dana star C 200 CDI,nego za poslednji model A8 3.0 TDI u fullu star 4 godine sa 160.000km...
Jos onaj vozen na otvorenom dosta,dobro ocuvan,ali se i godine i kilometri vide po farbi,usijanoj kozi,volanu,menjacu manje,vise jer je automatik,enterijeru,svuda neke male ogrebotinice od casa,flasa,ovoga i onoga...
Pazi,ako mene pitas,meni licno je najbolja kupovina godinu dana starog polovnjaka od ovlascenog preprodavca,na lizing,da ga vozis 5 godina na operativni lizing,da ga ne otkupis,nego ostavis lizing kuci,sto automatski znaci daleko manju ratu i da uzmes opet tako neki na isti lizing...
U Srbiji pogotovo sa nasim nacinom exploatacije koji je dosta losiji od Nemacke i Svice...
Veruj mi,znam,gledao ja da kupim bas to...
Nisam ja dzabe dao samo 5.000e manje za godinu i po dana star C 200 CDI,nego za poslednji model A8 3.0 TDI u fullu star 4 godine sa 160.000km...
Jos onaj vozen na otvorenom dosta,dobro ocuvan,ali se i godine i kilometri vide po farbi,usijanoj kozi,volanu,menjacu manje,vise jer je automatik,enterijeru,svuda neke male ogrebotinice od casa,flasa,ovoga i onoga...
Pazi,ako mene pitas,meni licno je najbolja kupovina godinu dana starog polovnjaka od ovlascenog preprodavca,na lizing,da ga vozis 5 godina na operativni lizing,da ga ne otkupis,nego ostavis lizing kuci,sto automatski znaci daleko manju ratu i da uzmes opet tako neki na isti lizing...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
da i za 5god das jos 50% tog auta na kasko...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Zavisi koje nadjes, ne mora biti toliko skupo,meni je za godinu i po dana staru C 200 CDI u dobroj opremi bilo 1800e...Kada je bio star 5 godina prosle godine,kasko je 1.000e... To je auto od 50.000e... Kasko je kod skupljih kola svakako pametan izbor...
Ja iz moje perspektive pricam o premium markama,jer mi je manje,vise to jedino privlacno od onog sto je moguce normalno voziti kod nas i pricam o automobilima preko 40.000e,jer bih tako mogao priustiti jedan,jer mesecno 600,700e je daleko lakse davati,nego skupiti tih 40,45.000e...
Naravno,postoje opcije i uvoza iz inostranstva,pa preko naseg placa napraviti ponudu za lizing,tako da se moze naci i povoljnije sa dobrom opremom,ko je zahtevan i slicno...
Ima dosta nacina da se pametno kupi automobil,sve zavisi ko je u kakvoj situaciji i koji su mu prioriteti pri kupovini...
Ja iz moje perspektive pricam o premium markama,jer mi je manje,vise to jedino privlacno od onog sto je moguce normalno voziti kod nas i pricam o automobilima preko 40.000e,jer bih tako mogao priustiti jedan,jer mesecno 600,700e je daleko lakse davati,nego skupiti tih 40,45.000e...
Naravno,postoje opcije i uvoza iz inostranstva,pa preko naseg placa napraviti ponudu za lizing,tako da se moze naci i povoljnije sa dobrom opremom,ko je zahtevan i slicno...
Ima dosta nacina da se pametno kupi automobil,sve zavisi ko je u kakvoj situaciji i koji su mu prioriteti pri kupovini...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.