Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ljubitelj »

dragvorl napisao:Ljubitelj, zimi na minusu se cak i oseti (kod nekih vozila, licno sam se uverio) kako padnu obrtaji kada pustis kvacilo u leru, tako da nije bas skroz bezveze kad kazu da se pali sa stisnutim kvacilom.
Oseti se kod onih menjaca koji koriste gusta hipoidna ulja. No i tada je zanemarivo opterecenje okretanja menjaca u odnosu na pokretanje motora (kompresije pre svega).
Sustina je da obaveza stiskanja kvacila u Americi nije zbog ustede na akumulatoru, a tamo su i onako malko poveci i motori a time i akumulatori.
I automatici koji se prodaju Americi imaju obavezu da bude iskljuceno "kvacilo" tj hidro konverter da bi mogao da se upali motor.

Postoji poseban elektro mehanicki sklop veze rucice menjaca sa kontakt bravom koji onemogucava rad anlasera van P polozaja.
Kod evropskih modela istog vozila to ne stavljaju pod obavezno.

Dodatno, na soferku se lepi nalepnica ispred vozaca u Americi da mora da prebaci u Park ili na ler menjac pre paljenja motora.
Veoma je razradjena pravna regulativa u Americi oko pitanja zastite proizvodjaca vozila od idiotarija vlasnika vozila.

Pise i da se ne guraju prsti u motor (ventilator) dok se okrece itd.
Ispod haube sijaset raznih nalepnica sa upozorenjima, kao za totalnog idiota.

Svakako je korisno stisnuti kvacilo ne samo zimi, pravna zastita proizvodjaca za modele u SAD je odavno uvela kontrolu kvacila sto i nije bilo tesko izvesti jer ionako 99% automobila decenijama ima tempomat kao standardnu opremu (u SAD naravno).
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od nidza »

DSG je sa stanovišta tehnologije i performansi mnogo fina stvar, ali mislim da u pravom muškom vozački orijentisanom automobilu apsolutno mora postojati kvačilo i manuelni menjač sa brzinama u H.

Možda sam staromodan, ali što mi je vožnja komplikovanija, ja sam srećniji, nikako obrnuto. Mnogo torka, manuelna teška, ali precizna ručica, međugas i težak klasični servo volan (nikako elektro) su prava stvar. Takvih automobila će biti sve manje.

Tapatalk HD
Korisnikov avatar
nuk
Reactions:
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od nuk »

Sreca pa smo u Srbiji gde ces izbor takvih automobila imati i u narednih 20ak godina minimum
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Ji 4Tze »

Mnogo torka staromodno? :D
Boringly average, but also perfect for school run mums
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Floyd »

nidza napisao:DSG je sa stanovišta tehnologije i performansi mnogo fina stvar, ali mislim da u pravom muškom vozački orijentisanom automobilu apsolutno mora postojati kvačilo i manuelni menjač sa brzinama u H.

Možda sam staromodan, ali što mi je vožnja komplikovanija, ja sam srećniji, nikako obrnuto. Mnogo torka, manuelna teška, ali precizna ručica, međugas i težak klasični servo volan (nikako elektro) su prava stvar. Takvih automobila će biti sve manje.

Tapatalk HD
Subaru WRX STI je auto za tebe :)

Generalno se slazem ali vise u teoriji nego u praksi.
Ako vozis neki auto koji nije pripremljen za trke kao gore pomenuti, potreba za manuelnim menjacem ne postoji.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od NexT »

Danas sam isao za Sofiju automatikom, vracao se manuelcem. Isti auto je u pitanju w211 2.2 CDI, samo je menjac drugaciji.

Da pocnemo od toga sto je istom voznjom (voznja u paru, isto gorivo, iste cak i gume na autu), kruzni put od 800 km, manuelni je napravio prosek 5.3, a automatik 6.6.
Na auto-putu je nebitno, ali je magistralom manuelni mnogo laksi za voznju i preticanja su brza, jednostavno odaje sigurnost kada sam upravljas obrtajima i menjacem.
Verovatno je bolje sa 7G tronic, ali ovaj petostepeni je pomalo spor.

Prednost je grad (tu je potrosnja i 2 litre veca na automatiku, zavisno od uslova) i neko lagano pomeranje u koloni, parkiranje i slicno.

Generalno, moj izbor ostaje manuelni.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

ljubitelj napisao: I automatici koji se prodaju Americi imaju obavezu da bude iskljuceno "kvacilo" tj hidro konverter da bi mogao da se upali motor.
Ajde mi pojasni ovo. Sta znaci iskljucen HD konverter kada je auto ugasen?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Floyd »

Taj 5-brzinac je bas los menjac...citao sam o njemu kada sam gledao E kupe i C klasu.
Pored njega i ja bih izabrao manuelni menjac.

Moderni automatici su vec sasvim druga prica.
Meni je potrosnja max 0.5l veca nego kod manuelca.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

Tebi bi cak mislim i trebala po katalogu biti manja potrosnja. E sad, katalog i realnost se cesto razlikuju.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od NexT »

Floyd napisao:Taj 5-brzinac je bas los menjac...citao sam o njemu kada sam gledao E kupe i C klasu.
Pored njega i ja bih izabrao manuelni menjac.

Moderni automatici su vec sasvim druga prica.
Meni je potrosnja max 0.5l veca nego kod manuelca.
pa zavisi kako ga ocenjujes :)

Ako se gleda odrzavanje i pouzdanost tu je daleko ispred svih novih. Ako se gleda iskljucivo ponasanje u voznji, 7g+ je daleko ispred.

Nov auto bih kupio automatik (7 ili vise brzina, iskljucivo Mercedes ili BMW). Sve ostalo - manuelni.


Malo ja karikiram ponasanje u voznji, ali svakako ne cita misli onako kako bih ja voleo.
ADrei
Reactions:
Postovi: 2699
Pridružio se: 21 Sep 2012, 18:34

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ADrei »

kad smo kod mercedesa i automatika...
drugu je zakucaona gl 420cdi 7g tronik na 110.000km...
mada je to verovatno do njega, mogu da zamislim sta je taj menjac sve preziveo,posto bas ne pazi automobile... inace je u cls 320cdi greskom sipao benzin :mrgreen:

edit: na GLu je menjao i diferencijal :zbunjen:
inace je auto kupio na sajmu pre par godina...

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Floyd »

@Next

Mislio sam na ponasanje u voznji ;)

@ADrei

Pa rekoh ja da SUV nije sportski auto.
Ako ga je vozio kao da jeste i cesto "kickovao", 700 Nm i 2500 kg su uradili svoje.
Poslednja izmena od Floyd u 25 Mar 2013, 23:20, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od nidza »

Floyd napisao:
nidza napisao: Ako vozis neki auto koji nije pripremljen za trke kao gore pomenuti, potreba za manuelnim menjacem ne postoji.
Ne razumemo se očigledno. Pričam o manuelnom menjaču sa stanovišta subjektivnog uživanja u vožnji, ne nekih performansi. Uostalom, pravi trkači odavno nemaju manuelne menjače u H, nego DSG ili klasični sekvencijalni.

A, WRX ne bih odbio, naravno, još kad bi se pravila dizel varijanta. ;-) Ipak benzinac previše troši za kilometraže koje pravim...

Tapatalk HD
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ljubitelj »

dragvorl napisao:
ljubitelj napisao: I automatici koji se prodaju Americi imaju obavezu da bude iskljuceno "kvacilo" tj hidro konverter da bi mogao da se upali motor.
Ajde mi pojasni ovo. Sta znaci iskljucen HD konverter kada je auto ugasen?
Automatik ima polozaj regulacionih ventila kada je "otkacen" prenos motora na tockove ma koliki da je broj obrtaja motora.
Modeli za SAD imaju mehanicku sajlu koja povezuje automatik menjac (polugu za izbor) sa kontakt bravom.
Imaju i dodatni mikroprekidac koji blokira anlaser ako nije polozaj za start motora bez prenosa.

Sustina je da tek kada je automatik postavljen u polozaj da ne moze da se krece vozilo moze da se okrene kljuc u kontakt bravi i startuje motor.

Bez toga automatik bi mogao neko da postavi u polozaj D ili R, startuje motor cime se aktivira rad hidro konvertera i pokrece vozilo.

Zastitom koja je opisana je to onemoguceno sto je ekvivalent zahtevu da pritiskom pedale kvacila manuelca bude onemogucen prenos momenta motora i time pokretanje vozila.


Konstrukcijom vozila u SAD su onemoguceni vozaci da greskom upale motor dok je povezan sa tockovima bilo da je automatik bilo manuelac. Sporedna je usteda na otporima prilikom starta motora a prioritet je bezbednost tj sigurnost.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

HD konverter ne moze da se iskljuci kao sto odvaja konvencionalno kvacilo, zato mi bas nije bilo jasno ono sto si hteo da kazes.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori