Oseti se kod onih menjaca koji koriste gusta hipoidna ulja. No i tada je zanemarivo opterecenje okretanja menjaca u odnosu na pokretanje motora (kompresije pre svega).dragvorl napisao:Ljubitelj, zimi na minusu se cak i oseti (kod nekih vozila, licno sam se uverio) kako padnu obrtaji kada pustis kvacilo u leru, tako da nije bas skroz bezveze kad kazu da se pali sa stisnutim kvacilom.
Sustina je da obaveza stiskanja kvacila u Americi nije zbog ustede na akumulatoru, a tamo su i onako malko poveci i motori a time i akumulatori.
I automatici koji se prodaju Americi imaju obavezu da bude iskljuceno "kvacilo" tj hidro konverter da bi mogao da se upali motor.
Postoji poseban elektro mehanicki sklop veze rucice menjaca sa kontakt bravom koji onemogucava rad anlasera van P polozaja.
Kod evropskih modela istog vozila to ne stavljaju pod obavezno.
Dodatno, na soferku se lepi nalepnica ispred vozaca u Americi da mora da prebaci u Park ili na ler menjac pre paljenja motora.
Veoma je razradjena pravna regulativa u Americi oko pitanja zastite proizvodjaca vozila od idiotarija vlasnika vozila.
Pise i da se ne guraju prsti u motor (ventilator) dok se okrece itd.
Ispod haube sijaset raznih nalepnica sa upozorenjima, kao za totalnog idiota.
Svakako je korisno stisnuti kvacilo ne samo zimi, pravna zastita proizvodjaca za modele u SAD je odavno uvela kontrolu kvacila sto i nije bilo tesko izvesti jer ionako 99% automobila decenijama ima tempomat kao standardnu opremu (u SAD naravno).