Краду ноћу, средом и четвртком.
У последњих годину дана све се више краду аутомобили старије генерације, попут „голфа један”, „голфа два”, „југа” и некада популарног „стојадина”

У Србији се дневно пријави седам украдених возила, од чега се у Београду украде половина, дакле између три и четири. За разлику од ранијег периода када су на мети крадљиваца били већином „фолксваген туарег”, „порше кајен” и „ауди Q-7”, најновији тренд забележен у последњих годину дана је крађа старије генерације аутомобила попут „голфа један”, „голфа два”, „југа” и некада популарног „стојадина”. Возила се краду ноћу, између један и два сата и то углавном уторком, средом и четвртком. У Београду су најугроженији власници аутомобила на територији општина Нови Београд, Чукарица и Звездара.
Борислав Ковачевић, шеф Одсека за сузбијање крађа моторних возила каже за „Политику” да је у Београду знатно смањен број украдених аутомобила.
– У току 2012. године у Београду је украдено 396 возила мање у односу на годину дана раније, што је смањење за око 25 одсто. То је резултат појачаног полицијског рада и у више наврата спровођење акције „Аутомобил”, током које смо контролисали продајне пунктове возила у унутрашњости Србије. Резултат је био хапшење и процесуирање великог броја организованих криминалних група. Тако смо привођењем групе из Уба у новембру прошле године, прекинули крађу „фијата пунто”. Од фебруара до новембра прошле године у Београду су украдена 52 „пунта” – објашњава Ковачевић.
Наш саговорник напомиње да је за разлику од ранијих година, тренутно више од половине украдених возила старије генерације.
– Ми буквално имамо „тржиште кршева”. Статистика крадених возила показује да од 1.162 украденааутомобила током претходне године, половина су возила новије генерације, а остатаксе продаје за делове и у старо гвожђе. На овакав тренд указује и проценат расветљавања кривичних дела, који се током ранијих година кретао између 40 и 50 одсто, за разлику од прошле године када је нађено 34 одсто возила, јер је велики број растурен у делове – каже Ковачевић.
Друга половина украдених аутомобила „заврши” на црном тржишту у КиМ и Црној Гори. Оваквом крађом, кријумчарењем и продајом углавном скупоцених возила баве се организоване криминалне групе. Када је о Београду реч, најјаче групе су са подручја Земуна, Новог Београда, Миљаковца, Миријева.
http://www.politika.rs/rubrike/Hronika/ ... om.sr.html