ljubitelj napisao:Nebitno ?
Pa upravo je u praksi gde auti imaju 4,5 6 brzina i gde motor ne moze da se drzi stalno tokom ubrzavanja u zoni maksimalne snage jako bitan Nm na tocku za ubrzanja i medjuburzanja u nekom od tipe prenosa.
A uz vrlo ograniceni broj brzina auto sa motorom koji pruza vise Nm ima i bolje ubrzanje nevezano za samu maksimalnu snagu koja se retko i veoma kratko dostize.
Samo i jedino uz CVT koji omogucava da se motor stalno drzi u zoni visokih obrtaja, recimo 5000 rpm, bez padanja obrtaja tokom "saltanja" moze da se iskoristi maksimalna snaga.
Ili uz mnogo klasicnih manuelnih brzina, tipa 7,8,9 itd i mahnito saltanje da se odrzi motor u zoni maksimalne snage kroz celo vreme ubrzavanja.
Van te zone, motor ima prilicno manji efekat u KS, opet kako koji.
Podatak o maksimalnoj brzini dobro opisuje mogucnost dostizanja brzine kretanja ali slabo opisuje mogucnosti ubrzavanja, kao izdvojeni podatak.
Kriva snage /momenta na tocku mnogo vise opisuje sposobnost vozila kao celine za sve rezime voznje.
Da skratim, veca maskimalna snaga motora vozila A u odnosu na maksimalnu snagu motora B nije garancija boljeg ubrzanja vozila A bez poznavanja krive kroz obrtaje i prenosnih odnosa.
Ma nemoj pricati!!!
Jel citas ti moje pistove ili moras po svaku cenu da ispises A4 list nekih mudrolija i isterivanja maka na konac?