Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa brate onda nemas nedoumice, uzmi to testiraj pa javljaj, te viljuske su toliko promenjivog kvaliteta pa cak i originali da je to neverovatno, od 10-150.000km....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- mirko alvirko
- Postovi: 224
- Pridružio se: 25 Dec 2012, 12:17
- Garaža: Punto 1.2 classic dyn 2010
- Lokacija: AR-BG
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
uzimam vec sam kontaktiro coveka koji ce da mi ih menaja u svom servisu u blizini ..menjam naravno jednu ! nikog nisam cuo da ga je iznerverila a ima gomila za ove delphi,fai koje su teska s..trw ume da potraje ..ali ove def su najace i najizdrz. iz prve ruke sam dobio inf .od ljudi koji su stavljali na mjet i stilo..
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Aj sa srecom, taman javljaj utiske...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- mirko alvirko
- Postovi: 224
- Pridružio se: 25 Dec 2012, 12:17
- Garaža: Punto 1.2 classic dyn 2010
- Lokacija: AR-BG
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Zna li ko ciji su fabricki farovi na klasiku,valeo?!
ps.viljuska zamnenjena za ovih nekoliko stotina utisci su pozitivni ..kunu se u dugovecnost pa cemo videti ..druga fabricka je ok bez lufta sve kako treba .
ps.viljuska zamnenjena za ovih nekoliko stotina utisci su pozitivni ..kunu se u dugovecnost pa cemo videti ..druga fabricka je ok bez lufta sve kako treba .
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Da Valeo.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- mirko alvirko
- Postovi: 224
- Pridružio se: 25 Dec 2012, 12:17
- Garaža: Punto 1.2 classic dyn 2010
- Lokacija: AR-BG
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
osteti se pre neki dan ovo vreme lose utice na koncentraciju na sve ..cene su vesele ,propisi kazu ne sme da je napukao pa ni najmanje
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Aj ga slikaj, da vidimo ostecenje.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Nameravam da kupim Punta sa fabričkim LPG, polovnog, koje godište se pokazalo bolje/lošije, 2008,2009,2010...?
- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ako je fabrička instalacija onda je svaki isti, razlika je samo u godištu, nema boljeg ili lošijeg.
Tapatalk
Tapatalk
- mirko alvirko
- Postovi: 224
- Pridružio se: 25 Dec 2012, 12:17
- Garaža: Punto 1.2 classic dyn 2010
- Lokacija: AR-BG
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Aktivirao sam kasko idu originali ..cena 25Bax napisao:Aj ga slikaj, da vidimo ostecenje.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Evo nakon tri godine, pojavio se prvi problem (Punto Classic Emotion ABS 1.2 8V). Do sada sve je funkcionisalo bez ikakvih problema i samo su radjeni redovni servisi i zamena tecnosti kako je predvidjeno.
Problem se sastoji u sledecem: Kad je upaljena klima na ler gasu pocinju da variraju (osciluju) obrtaji od 0-1000 cas gore, cas dole i nakon nekoliko skokova i padova, konacno motor se ugasi. Pri normalnoj voznji, bilo grad, bilo medjugrad, klima normalno radi, (hladi ko luda), ali ako izbacis iz brzine i predjes u ler gas (zbog semafora, naplatne rampe, parking ili sl) a da je pri tome ukljucen prekidac klime, obrtaji pocinju da luduju (igla obrtomera skace gore-dole) u rasponu od 0-1000 motor pocinje da grca i konacno posle 5-6 sekundi se i totalno ugasi. Prilikom promena brzina tokom voznje sve radi normalno, i klima i motor, nema povecane potrosnje, nema gubitka snage, nema trzanja, nema neravnomernog rada, nema promene broja obrtaja, nema nikakvih drugih indikacija, ali ako se predje u rezim ler-gas, sledi nepravilan rad i ugasi se. U slucaju da kad krene oscilovanje obrtaja iskljucim klimu, sve se stabilizuje u normalu.
Nema upaljenih lampica tipa Check Engine, ili slicno tokom ove pojave. Sa ugasenom klimom sve radi normalno, i ler gas je ``zakucan`` na 900 obrtaja (kao i obicno). A upalis klimu na leru, tuc, muc, kraj.
Da li je neko ima neku ideju ili da je cuo za slican problem?
Problem se sastoji u sledecem: Kad je upaljena klima na ler gasu pocinju da variraju (osciluju) obrtaji od 0-1000 cas gore, cas dole i nakon nekoliko skokova i padova, konacno motor se ugasi. Pri normalnoj voznji, bilo grad, bilo medjugrad, klima normalno radi, (hladi ko luda), ali ako izbacis iz brzine i predjes u ler gas (zbog semafora, naplatne rampe, parking ili sl) a da je pri tome ukljucen prekidac klime, obrtaji pocinju da luduju (igla obrtomera skace gore-dole) u rasponu od 0-1000 motor pocinje da grca i konacno posle 5-6 sekundi se i totalno ugasi. Prilikom promena brzina tokom voznje sve radi normalno, i klima i motor, nema povecane potrosnje, nema gubitka snage, nema trzanja, nema neravnomernog rada, nema promene broja obrtaja, nema nikakvih drugih indikacija, ali ako se predje u rezim ler-gas, sledi nepravilan rad i ugasi se. U slucaju da kad krene oscilovanje obrtaja iskljucim klimu, sve se stabilizuje u normalu.
Nema upaljenih lampica tipa Check Engine, ili slicno tokom ove pojave. Sa ugasenom klimom sve radi normalno, i ler gas je ``zakucan`` na 900 obrtaja (kao i obicno). A upalis klimu na leru, tuc, muc, kraj.
Da li je neko ima neku ideju ili da je cuo za slican problem?
******************
- starac vujadin
- Postovi: 11445
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Može da bude step motor, protokomer, alternator a može da bude i da kompresor klime koji previše opterećuje motor usled prepunjenosti sistema ili usled nedostatka ulja u kompresoru klime.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Hvala na indikacijama!
Step motor mislim da nije, obzirom da bez klime potpuno pravilno radi, a nije ni zaprljan (pregledao)
Sve moje sumnje govore da se radi o nekom problemu vezanom direkno za klimu, kao sto ti rece, ulje u kompresoru, napunjenost sistema, mozda relej klime ili presostat i sl....
Probao sam i sa resetom ECU (nasao objasnjenje za slican, da ne kazem identican opis problema sa klimom na Britanskom Punto forunu), ali nista, sve isto i nakon reseta ECU.
Jedino sto je dobro je da sam iskoristio skidanje klema za kontrolu nivoa tecnosti u akumulatoru i gle cuda, nivo elektrolita je u svim celijama bio ispod potrebnog nivoa. Zabari su bas bezobrazno koncipirali celije ovog originalnog (Magneti-Marelli) akumulatora tako da one nisu skroz ravne odozgo, nego imaju stepenik na jednoj strani od jedno centimetar, mozda i jace. Takodje, akumulator ima i dobro maskiran poklopac otvora celija, tako da verovatno 90% vlasnika Punta misli da se taj akku ni ne otvara (kao, ono kod tzv akku bez odrzavanja). Zbog te situacije vec je pocela da se stvara kalcifikacija, srecom, tek pocetna i da nisam sada dolio destilovanu vodu, za neki mesec mogao bi da se oprostim od akku. Cesto sam i procitao da se ljudi zale da im fabricki akku rikne posle 2 godine, cim istekne garancija. Zapravo ovo me kad malo bolje razmislim uopste i ne cudi, buduci da je akumulator (od deklarisanih 44Ah) toliko mali, kao levo nojevo jaje. Verovatno nema vise od 34 realna Ah. Naravno zbog prisustva mnostva elektricnih uredjaja i sistema (ventilator hladjenja, ventilator kabine, bord komp, ecu, svetla, podizaci, centralna brava, brisaci , muzika, koja uzgred i iskljucena vuce malo strujice za memoriju stanica, alarm, itd.) gotovo sam siguran da je taj akku stalno u rezimu dopunjavanja, cim se startuje motor, a to opet dovodi do povecanog zagrevanja elektrolita i isparavanja destilovane vode, odnosno do pada nivoa istog i gornji deo celija ostaje na suvom, sledi kalcifikacija (stvaraju se beli kristali), to dovodi do deformacije celija, kratak spoj i kraj. Sto bi rekli, sad mi je jasno zasto fabricki akku riknjava nakon dve godine.
Savetujem svima koji imaju fabricki akku da ovo provere, obzirom da je operacija krajnje jednostavna i lako izvodljiva. Garantujem da ce odrzavanjem nivoa elektrolita na 1 do 1.5 cm iznad celija znacajno produziti rok trajanja ovog akku. treba naocitu paznju obratiti i na to da su celije sa jedne strane akku vislje i da dolivanje traba izvrsiti tako da i taj deo bude ispod nivoa tecnosti a ne na suvom. Vrlo lukavo su to zabari izveli (i vrlo kvarno naravno). Poseban problem je i mesto gde stoji akumulator, jer kupovina novog zahteva da se nadje ili neki prcvoljak od recimo 34 Ah velicine nojevog jaja koji moze tu da stane, ili skidanje sasave plasticne kutije i drzaca da bi tu mogao da stane neki veci i krsteni od recimo 45-55Ah.
Step motor mislim da nije, obzirom da bez klime potpuno pravilno radi, a nije ni zaprljan (pregledao)
Sve moje sumnje govore da se radi o nekom problemu vezanom direkno za klimu, kao sto ti rece, ulje u kompresoru, napunjenost sistema, mozda relej klime ili presostat i sl....
Probao sam i sa resetom ECU (nasao objasnjenje za slican, da ne kazem identican opis problema sa klimom na Britanskom Punto forunu), ali nista, sve isto i nakon reseta ECU.
Jedino sto je dobro je da sam iskoristio skidanje klema za kontrolu nivoa tecnosti u akumulatoru i gle cuda, nivo elektrolita je u svim celijama bio ispod potrebnog nivoa. Zabari su bas bezobrazno koncipirali celije ovog originalnog (Magneti-Marelli) akumulatora tako da one nisu skroz ravne odozgo, nego imaju stepenik na jednoj strani od jedno centimetar, mozda i jace. Takodje, akumulator ima i dobro maskiran poklopac otvora celija, tako da verovatno 90% vlasnika Punta misli da se taj akku ni ne otvara (kao, ono kod tzv akku bez odrzavanja). Zbog te situacije vec je pocela da se stvara kalcifikacija, srecom, tek pocetna i da nisam sada dolio destilovanu vodu, za neki mesec mogao bi da se oprostim od akku. Cesto sam i procitao da se ljudi zale da im fabricki akku rikne posle 2 godine, cim istekne garancija. Zapravo ovo me kad malo bolje razmislim uopste i ne cudi, buduci da je akumulator (od deklarisanih 44Ah) toliko mali, kao levo nojevo jaje. Verovatno nema vise od 34 realna Ah. Naravno zbog prisustva mnostva elektricnih uredjaja i sistema (ventilator hladjenja, ventilator kabine, bord komp, ecu, svetla, podizaci, centralna brava, brisaci , muzika, koja uzgred i iskljucena vuce malo strujice za memoriju stanica, alarm, itd.) gotovo sam siguran da je taj akku stalno u rezimu dopunjavanja, cim se startuje motor, a to opet dovodi do povecanog zagrevanja elektrolita i isparavanja destilovane vode, odnosno do pada nivoa istog i gornji deo celija ostaje na suvom, sledi kalcifikacija (stvaraju se beli kristali), to dovodi do deformacije celija, kratak spoj i kraj. Sto bi rekli, sad mi je jasno zasto fabricki akku riknjava nakon dve godine.
Savetujem svima koji imaju fabricki akku da ovo provere, obzirom da je operacija krajnje jednostavna i lako izvodljiva. Garantujem da ce odrzavanjem nivoa elektrolita na 1 do 1.5 cm iznad celija znacajno produziti rok trajanja ovog akku. treba naocitu paznju obratiti i na to da su celije sa jedne strane akku vislje i da dolivanje traba izvrsiti tako da i taj deo bude ispod nivoa tecnosti a ne na suvom. Vrlo lukavo su to zabari izveli (i vrlo kvarno naravno). Poseban problem je i mesto gde stoji akumulator, jer kupovina novog zahteva da se nadje ili neki prcvoljak od recimo 34 Ah velicine nojevog jaja koji moze tu da stane, ili skidanje sasave plasticne kutije i drzaca da bi tu mogao da stane neki veci i krsteni od recimo 45-55Ah.
******************
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Meni se svake zime isprazni, a ostatak godine radi bez problema. 

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Verovatno ti je nastao problem kalcifikacije gornjeg dela celija, pa zimi kad je hladnije zbog kratkospajanja celija ``gubi`` struju, dok leti taj problem biva manje izrazen. Jel si ikad gledao nivo tecnosti (elektrolita) u akku?Geza napisao:Meni se svake zime isprazni, a ostatak godine radi bez problema.
******************