Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12073
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Golf VII 1.2TSI 85KS

Post od Bax »

Potvrdjujem, ja sam sa Selenie 20k, presao na Mobil 5w40.
To je na Z10, oba trose isto(slicno), i tu pomoci nema, i dosipa se ulje, na svake 3-4000km.
Video sam prednost Mobila, na jacem minusu, kad se niju culo kuckanje iz glave na hladnom motoru, ali bu je i gradacija bolja za zimu.
I dalje se sipa Mobil...

Takodje kad se recimo pogleda moj stari motor iz Punta, sa recimo Saletovim motorom koji je presao oko 45.000km na plin, ima velike razlike.
Njegovo u lje i unutrasnjost koja se vidi kroz cep su zlatasti, dok je kod mene motor, bio, a i dalje je poprilicno crn i garav unutra.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Golf VII 1.2TSI 85KS

Post od MAD MAX »

Selenija 20k je neka polusintetika koja glumi sintetiku. Vidi se po normama. Jako čudno i retka pojava.
Mobil 5W-40 j esintetika i narvano da je 2 klase iznad, prvo sintetika, drugo Mobil, pa ako i sa njom trošaka ulje ipak su ti motori....

Motori koji idu na TNG imaju značajno manje crnog taloga, pa je samim tim ulje "žuće", čak i na zameni.

edit:
E sad, dal će neko ovo da obriše (većinu), ili da prebaci, ostavi ovde... Sve jedno, ne ljutim se i izvinjavam se na "mlaćenju". Ovo "ulje" ima mesto....Dugo vas neću mučiti, ako nekom nešto treba ima PP, možda odgovorim, kad stignrm i ako stignem.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12073
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Golf VII 1.2TSI 85KS

Post od Bax »

Pa mene je u principu nerviralo to sto trosi, ali evo na 75.000km, sve je potpuno isto, kao prvog dana, dobro vuce, nista nije riknulo, ulje trosi i dalje....
Svecice izgledaju super kad se skinu. Ocigledno je da duvka, ali je u toleranciji, i nema pomeranja tog stanja na gore...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Golf VII 1.2TSI 85KS

Post od MAD MAX »

Ma nije problem, takva mu je tolerancija. Prvo što će da rikne je katalizator, na 120kkm+++ Počne slabije da vuče. Imaju li svećice naslage, kad su za zamenu i jesu li iste na svim cilindrima?
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12073
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Golf VII 1.2TSI 85KS

Post od Bax »

Svecice kao bela kafa izgledaju, suve ko barut.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Golf VII 1.2TSI 85KS

Post od MAD MAX »

Pa onda većina ulja ode na "duvanje". Verovatno je motor mastan oko klapne i iberlaufa. To će da traje, nije problem.
Perite češće leptir gasa. Tu se nakupi čudo.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12073
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Golf VII 1.2TSI 85KS

Post od Bax »

Mastan je oko iberlaufa, klapna nije, usis jeste masnjikav, ne izlazi nista napolje, i ne ide ka filteru vazduha.
Nije vise ni bitno, to mu je jednostavno rezim u kome radi OK, sad jos malo dolaze svecice na menjanje, na 40.000km, pa cu cekirati kakve su.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Motorna ulja (opšta tema)

Post od MAD MAX »

Da obavestim vlasnike Renaulta da je ELF promenio oznake i naziv ulja.
Sada ELF Evolution SXR 5W-40, nosi oznaku ELF Evolution 900 SXR 5W-40. I dalje uredno ima RN 700 i RN 710.
Takođe Excellium NF je postao Excellium 900 NF, ali ulje i dalje nije namenjeno za Renault.
Danas sam prvi put video ambalažu. Još je nema na sajtu Total Srbija ili drugim Total ELF sajtovima.
Prikačeni fajlovi
IMG_0953.JPG
IMG_0954.JPG
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9305
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Motorna ulja (opšta tema)

Post od dragan »

ima tome vec nekoliko nedelja, pisano je na rfs-u, ja sam prosle nedelje video ambalazu, bez deklaracije (!)...
ambalaza je kao od total ulja, sto ima neke logike...
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja (opšta tema)

Post od DS9 »

Dobar dan,

zanimljivo je šta se sve može pročitati u ovoj temi. Ajd` jedno personalno iskustvo.

Pre nešto više od dve godine kupljen polovni citroen c3, 1.4 hdi 8v. Nepoznata je kilometraža, verovatno u tom trenutku preko 250,000 km. Prema servisnoj knjižici iz francuske, za 90,000 km imao je tri izmene motornog ulja (kako je tada i preporučeno od strane psa za normalne uslove eksploatacije).

Tokom malog i velikog servisa neposredno nakon kupovine auta, sipano je motorno ulje Total Quartz 9000 5W-40 (sa etiketom uvoznika total-srbija).

Posle godinu dana utvrđeno je da je potrošnja motornog ulja za nešto više od 10,000 km bila gotovo tačno 1,5 L (nakon prvobitnog spuštanja nivoa od polovine između dva podeoka, doliveno je tada na maksimum, a zatim do ispuštanja ulja nije dolivano. Kako se nivo spustio do gotovo samog minimuma u trenutku kada je planiran novi mali servis - zaključeno je da je potrošnja 1.5 L, ali je moguće da je i nešto veća jer je tada najverovatnije usuto svih 4L iz kantice (a maksimum na šipki ovog C3 se dobija sa ulivanjem 3,75 -3,80 L ulja)

Za sledeću izmenu sam izabrao famov Fenix Premium 5W-40.
Do sada je pređeno nešto više od 8500 km. Nivo na šipki trenutno pokazuje da je potrošeno 1 L motornog ulja.

Inače, uslovi vožnje (80% gradska) su bili slični u obaperioda, a i potrošnja ulja je najveća u vrelim letnjim mesecima pri teškim gradskim gužvama takođe u oba perioda (posle oko 7000 km u letnjem periodu dolazi do vidljive potrošnje ulja od oko 250 ml/1000 km.

Zaključak:
Totalova i famova 5W-40ica iskazuju slične karakteristike, s` tim što mi se čini da je zvuk sasvim zagrejanog motora nešto tiši (tj. ima manje izražen karakteristični diesel knocking) sa famovim uljem. To eventualno može imati opravdanje u specifikacijama sa interneta jer quartz 9000 5W-40 prema poslednjoj reviziji (april 2013.) ima ~14.7 cSt /100 C dok famov premium ima ~14.0 cSt/100 C, tj potonje ulje je za nijansu tanje.

Hvala na pažnji i doviđenja.


P.S.
I u sledećoj izmeni ću za svoj auto izabrati famovu sintetiku.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja (opšta tema)

Post od nikaragva »

Sto nisi probao Mobil ili Motul?
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja (opšta tema)

Post od DS9 »

Hvala na pitanju.

Svaka čast mobilovim i motulovim hemičarima, inženjerima i tehnolozima, ali da sam hteo da probam nešto drugo osim famovog ulja, probao bih nisotecovo ili modričino.

Osim toga, drago mi je da novac koji ja dam za motorno ulje ode pre nekom od stručnjaka i radnika sa Balkana. Ako to područje nema kapacitete da pošalje npr. satelit u kosmos ili sagradi fabriku mikroprocesora, ono ima sasvim resursa da napravi dovoljno kvalitetno motorno ulje koje zadovoljava ACEA A3/B4 i ACEA C3.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja (opšta tema)

Post od nikaragva »

U savremenom svetu tehnika je tamo gde su pare. Inace bi Nikola u Smiljanu napravio radio :)
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja (opšta tema)

Post od DS9 »

Pa, radio verovatno nije mogao da se izmišlja u Smiljanu, kao što se ni podmazivanje SUS motora nije tu izmislilo - ali su se kasnije na više mesta ne previše daleko od Smiljana sklapali sasvim kvalitetni radio uređaji. A za par balkanskih blendara maziva (modriča, fam, ina...) je to odavno poznato. Onome kome nije, ima sreću da je dovoljno mlad.

Suština mog inicijalnog posta je da se ukaže prvenstveno da npr. hdi motor koji je prilično izrabljen kroz kilometražu, a i kroz izmenu ulja na 30,000 - iskazuje nekakvu, relativno konstantnu potrošnju motornog ulja. Inače, sam automobil svojom minimalnom potrošnjom goriva i relativno korektnim voznim karakteristikama, pokazuje da mu viskozna gradacija 5W-40 sasvim odgovara. Pri tome se radi o dva ulja iste viskozne gradacije a npr. različitog sastava detergenata (a vrlo verovatno i baznog ulja).
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Motorna ulja (opšta tema)

Post od MAD MAX »

To što je potrošnja Total i FAM ulja slična ni u kom slučaju ne znači da ima slične karakteristike.
Drugo, buka kod dizela najmanje zavisi od vrste ulja. Čak i kad prolupa, nekad se ne primeti.
Ono što je problem sa FAM uljima je neuniformnost u zavisnosti od svega i svačega. Kad bi ja imao komponente, mogao bi i ja da zbrkam ulja, ali pošto su sve komponente jako skupe i uvozne a postoji i alternativa (i ko zna kakve šeme), ko zna šta ima u takvom ulju.
Znači, pitanje je kakve realne karakteristike ima takvo ulje, deterdžentska svojstva podmazivanje,zaštita od korozije, agresivnost i sl.
Rezultati laboratorije, na domaćim uljima ( i ruskim i sl uljima), često se svodi na pakovanje Mobila, Totala i sl, i davanja na analizu, i često se dobiju bolji rezultati i od "tate".
Taj HDI je sklon stvaranju crnog taloga, pa obrati pažnju. Ako ima DPF, tek si promašio temu. Da nije valjao Total i sl, ne bi on doživeo 300 000km, kako kažeš.
Volim i ja srpsko, ali što se ulja tiče, zadržavam se na Vitalu i Dijamantu, ne kupujem strana.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Odgovori