Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10889
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od sebekkg »

Milos napisao:Ako moram da biram izmedju manuelnog i automatika sa konverterom - manuelni
Ako moram da biram izmedju manuelnog i DSG - DSG.

Ja sam jedan od onih koji je smatrao da je automatik za zene , ali sad sam uzeo auto sa DSG i promenio misljenje , jer mi je voznja po gradu postala mnogo manje naporna , jer cesto uletim u kreni stani saobracaj po centru.A i imam one fensi flat paddles :)

ali verujem da je drugaciji i to dosta dsg u odnosu na onaj koji sam ja vozio.

secam se onog snimka gde neki japanski sampion u menjanju brzina, nije mogao da isprati dsg u g5 u trci na 400m. Kaze da bolje menja dsg nego on :) .
Slika
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od snork »

ljubitelj napisao:Kada se stisne pedala gasa menjac prestane da razmislja i odmah, trenutno bez oklevanja, mora da prebaci 2 ili 1 brzinu nize zavisno od toga koji su trenutni obrtaji i brzina kretanja. Kickdown aktivira posebni prekidac ili ventil koji ukida razmisljanje.

Nekada se desi da se nesto podvuce pod pedalu gasa, tepih na primer, i time blokira hod pedale do kraja a time nestane i kickdown aktivacija.
Zapravo, većina automatika za aktivaciju kick-down funkcije zahteva da se gas skroz pusti, pa tek onda pritisne do kraja. Ako se samo pritisne do kraja, menjač neće shvatiti da se želi kick-down, i učiniće to tek malo kasnije. Mojih par prijatelja koji imaju automatike ovo uopšte nisu znali dok im nisam rekao, sada kada tako rade kick-down reaguje trenutno. :)
starac vujadin napisao:Po svojoj konstrukciji je to manuelni menjač jer ima kvačilo. Automatik ima konverter. Nema veze da li radi sam ili ne.
Velja napisao:Ja kapiram da se reč ,,automatik'' odnosi na menjač koji sam menja/odredjuje stepen prenosa, pa stoga mislim da je ovo ipak automatik tj. automatski menjač , nebitno kakav mu je princip rada :think:
I ja mislim da bi menjač trebalo nazivati prema funkciji, bez ulaženja u način funkcionisanja.
Na primer, kamioni koje smo pominjali u drugoj temi, MAZ-537 i FAP-2832 imaju hidrodinamičku spojnicu (konvertor), a ne frikcionu (kvačilo). Međutim, imaju klasične manuelne menjače (FAP sa 8 brzina, a za MAZ ne znam broj). Prilikom kretanja iz mesta samo pritisneš gas, nema kvačila. Ali brzinu moraš menjati ručno. Dakle, reč je o manuelnom menjaču, iako ima konvertor.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od nidza »

Postoje ljudi koji voze kola, i postoje ljudi koje kola voze. Vozački auto bez manuelnog menjača je potpuni fejl, koliko god shvatam prednosti automatika.

Miloše, lakše je sa DSG po gradu, ali je još lakše taksijem. Da imaš neku pistu pa da praviš vremena, ali ovako za auto kome je poenta gušt, ne.

Ono što je sigurno, manuelcima su dani odbrojani na duže staze.

Tapatalk 4
Korisnikov avatar
Texonja
Reactions:
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Texonja »

nidza napisao: Vozački auto bez manuelnog menjača je potpuni fejl
Ouuu, kako si smeo to da kazes? Sad ce ftj da ti citira ovu recenicu kadgod misli drugacije od tebe u bilo kojoj temi.

sent from my HTC Sensation
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
ftj
Reactions:
Postovi: 13925
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ftj »

U pravu si gotov je :kezo:
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Laki021 »

snork napisao: Zapravo, većina automatika za aktivaciju kick-down funkcije zahteva da se gas skroz pusti, pa tek onda pritisne do kraja. Ako se samo pritisne do kraja, menjač neće shvatiti da se želi kick-down, i učiniće to tek malo kasnije. Mojih par prijatelja koji imaju automatike ovo uopšte nisu znali dok im nisam rekao, sada kada tako rade kick-down reaguje trenutno. :)

Ovo mi nije bas najjasnije.
Kick-down nije samo stiskanje pedale do kraja njenog normalnog hoda, vec je na kraju potrebno pedalu dodatno jace pritisnuti dok se ne oseti jasan klik pod nogom, to aktivira kick-down.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od ljubitelj »

Xepoj87 napisao:Ma daj ljubitelj,ti onda ne znas da menjas brzine na manuelnom.

To sto je dsg automatizovani manuelni menjac,ne znaci da nije automatik,vec samo da ima drugaciji nacin rada od standardnih automatika.
Ja iskreno ne mogu da verujem da citam nesto takvo od strane coveka koji navodno zna dosta o automobilima. Usao si u filozofiju menjaca,sto nije tema.
A ja ne verujem da uopste pricam sa nekim kome su totalno razlicite stvari zapravo isto i nebitno.

Automatski manuelni menjac znaci da nije automatik sa hidraulickim konverterom momenta, i to znaci posledicno da je potpuno drugaciji nacin prenosa i karakter tj vreme rada o cemu je bilo price.

Tema je brzina odziva na zahtev za kickdown, za tu temu je jako bitno kako radi koji menjac jer su i posledice u voznji razlicite.

Ako vec zelis da istaknes kako poznajes automobile zar ne mislis da bi trebao precizno da se izrazavas i da razlikujes u nazivanju razlicite vrste menjaca.

To da svaki menjac koji sam promeni brzinu se zove samo automatik a pri tome ulazis u detalje kao sto je brzina odziva je toliko povrsno da nemam reci. Kao da u kafani polupijani gosti kazu ma svaki auto je isto kada ima 4 tocka, sve se zove isto auto a razlike, ma to je neka visa filosofija.

Jeste, ma sigurno ne znam da menjam manuelni iz 4. u 2. brzinu, to je vestina samo za odabrane ;)

Napisao sam pa se vrati ponovo na poruku, vozio sam razne menjace. Pre svega sa hidraulickim upravljanjem, znaci sa direktnom reakcijom na zahtev sa pedale gasa.

AKo menjac ne odradi kickdown ekstra brzo prosto taj konkretan menjac bez obzira na godiste nije dobro podesen bilo da se podesava sajlom, elektro ventilom ili nekim servo mehanizmom. Kickdown je izmisljen da bude razlicit rezim upravo zbog brzine odziva na zelju vozaca da se promeni stepen prenosa.

Tvoj menjac je mozda spor u kickdown rezimu, no to ne znaci da tako treba i da tako radi svaki Aisini(ZF, GM, i drugi) vec da mu nesto fali. Poznate su konstrukcione fabricke greske pogotovu u softveru menjaca i mnogi proizvodjaci redovno izbacuju softverske zakrpe upravo za te najnovije menjace.
Znam da je tesko prihvatiti mogucnosti da kupis nesto najvnovije a ono radi losije od ranijih modela.

Moj model Aisina koji ne bih menjao ni u ludilu za taj tvoj razmisljajuci menjac ima kickdown upravljan sajlom. Cim odlucno stisnem pedalu gasa trenutno sajla povuce to sto treba, otvori ventil i hidraulika pod radnim pritiskom odmah pomeri sta treba da pomeri i sprovede zelju vozaca.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Laki021 »

Eto Heroj, sad si saznao da ti menjac ne valja, tj da sigurno ima fabricku gresku...

Takodje smo saznali da menjaci od pre 30god ocigledno mnogo brze rade od ovih najmodernijih, jer tu tvrdnju da kickdown menja trenutno ni ja za moj osmostepeni ZF koji vazi za jedan od najboljih i najbrzih na svetu ne mogu da iznesem, verovatno je i on neispravan. Pojmovi trenutno i brzo su ocigledno jako fleksibilni...
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od snork »

Laki021 napisao:Ovo mi nije bas najjasnije.
Kick-down nije samo stiskanje pedale do kraja njenog normalnog hoda, vec je na kraju potrebno pedalu dodatno jace pritisnuti dok se ne oseti jasan klik pod nogom, to aktivira kick-down.
To možda imaju neki (noviji) automobili, ali klasičan sistem je da pustiš, pa pritisneš do kraja (detektuje samo dva krajnja položaja). Tako je na nekim starijim 3-brzincima koje sam vozio, kao i npr. na Merc. W211 sa 5-brzinskim.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od NexT »

Nisam to primetio. Vozim ga normalno magistralom, samo ga zabodem do kraja, da se pritisne ono dugmence i on momentalno menja u nizu. Nekd bih rekao i dve, zavisi na kojim obrtajima ga prethodno vozim.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Xepoj87 »

Ljubitelj,pojam nije bitan,bitna je sustina koju sam ovjasnio u drugom delu posta koji namerno nisi uzeo u quote. Nisam ti rekao za to sto pricas,vec da ne mogu da verujem da pricas kako menjac star 30 godina ima trenutni odziv na gas,i odmah menja brzine,jos dodatno to uzimas kao reper u temi gde covek pita za novi automatik u japancu c segmenta. I onda kada vise nemas gde,ispada da je sasvim logicno da jedna te ista firma pravi losije menjace sada,nego pre 30 godina,te da takodje,ni jedna druga firma nije uspela da napravi tako brz menjac u poslednjih 30 godina.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od snork »

NexT napisao:Nisam to primetio. Vozim ga normalno magistralom, samo ga zabodem do kraja, da se pritisne ono dugmence i on momentalno menja u nizu. Nekd bih rekao i dve, zavisi na kojim obrtajima ga prethodno vozim.
Ovaj koji ja ponekad vozim je 2003, pre redizajna (CDI, 150 konja). 2004. je sve živo na W211 izmenjeno, samo je izgled ostao isti.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od NexT »

Da, retko ko to zna :)

taj auto mu dodje kao dokaz da ne treba kupovati prve serije modela...
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Xepoj87 »

Da,drugar ima 2002. godiste,posle 2003. su cak i izgled malcice promenili,ne znam sta,ali prepoznam uvek ovu prvu seriju,nekako tupavo izgleda.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ljubitelj »

Xepoj87 napisao:ne mogu da verujem da pricas kako menjac star 30 godina ima trenutni odziv na gas,i odmah menja brzine,
Dobar klasican automatik u kickdown rezimu odmah reaguje na stisak pedale gasa. To je bilo i kod menjaca pre 50 godina.Pedala gasa je direktno vezana za ventil koji upravlja kickdown i nema nikakvog kasnjenja. Kickdown je upravo izmisljen da nema razmisljanja i kasnjenja menjaca.

Mozes ti da ne verujes ili verujes, ocito nisi vozio takvu vrstu automatika, raznih proizvodjaca. Problem koji ti opisujes nemam, meni dovoljno da bi ga bez dileme ponovo odabrao.

Off topic
Nije retko cuti zalbe da su novi automobili sa drive by wire sporiji u odzivu, mnogi imaju i dugme kojim se bira brzina odziva u nekoliko koraka.
Kod nekih auta se ljudi zale i na sporost odziva leptira na stisak pedale gasa.

Mercedes je imao igranku sa EBC kocnim sistemom koji su ubrzo i napustili jer se nije pokazala kao novotarija i vratili se na stari klasicni hidraulicki sistem. Nije sve sto je uvedeno kao novost sjajno i bajno za svaku priliku i sve zahteve.
Ti kazes da tvoj tip Aisin menjaca ima takvo resenje da kickdown reaguje na zahtev sa zadrskom, ne vidim osnovu da izvodis generalizaciju da je svaki menjac svakog proizvodjaca takvih osobina. Ja to nisam napisao.

Tojotu automatik bih svakome preporucio kao novi auto C segmenta, ne vidim nista lose u tome. Koji je to po tebi brz japanski automatik bilo kog tipa ?

Off topic
Aisin-Toyota menjac za koji sam objasnio da nema problema u radu koje ti imas sa tvojim menjacem je koriscen kod mnogih vozila, Tojota je koristila u modelu Celica Supra, Celica Turbo, Cressida, Crown Royal, 4rruner, a isao je i Suzuki, Mitsubishi pa i u Lexus IS. I jos mnogo Tojotinih modela tokom niza godina a nasao se jedno vreme i u Land Cruiseru.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... M5_riVHjM8

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... wtvVai0PwU
16.ta sekunda se jasno vidi kickdown.
Ovako treba da radi i tvoj automatik.

Je li to kao sporo :)
Odgovori