1000 zašto - 1000 zato!

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od maniaxxx »

iv
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9554
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Gaginh0 »

Eto, to sam i ja tvrdio, a drugar me ubedjuje kako je u G60 bila turbina... pa reko da proverim jesam lud ili on lupa gluposti...
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od maniaxxx »

g60 ima takozvani G lader, koji je sličniji kompresoru...

http://en.wikipedia.org/wiki/G-Lader
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13562
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Grujic »

Pa u pravu je, ako G ladder smatrate turbinom, pošto je to valjda kompresor beše... Znač zavisi da li se misli na turbinu u užem ili širem smislu :kezo:
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od methane.master »

G4, motor 1,8T. Valjda... :nemampojma:

G60 nije turbina, već zavoni kompresor, ako se ne varam.
Širim haos!
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11198
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od TheWickerMan »

Tako je, nije turbina več kompresor.
nolev67
Reactions:
Postovi: 14
Pridružio se: 29 Sep 2013, 16:03
Lokacija: bor

reno megan 2001 1,6 16v varijabilna remenica

Post od nolev67 »

Interesuje me da li megan 2001 1,6 16v jedinica,da li ima varijabilnu remenicu ili ne.POZDRAV
Cherokee
Reactions:
Postovi: 1536
Pridružio se: 17 Jan 2012, 21:35
Garaža: Audi A4 B9 Avant 2.0TDI
Lokacija: München

Re: reno megan 2001 1,6 16v varijabilna remenica

Post od Cherokee »

Kratko i jasno: nema.
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9554
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Gaginh0 »

Posto mi se sinoc ukljucio indikator istrosenosti kocnica, hoce se on sam ugasiti kad stavim nove plocice ili moram nekako drugacije da ga gasim?
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10677
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Sloba »

Ugasiće se kada staviš nove.
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9554
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Gaginh0 »

:pivo:

A koliki su stavili onaj prikljucak - indikator, ulaz kao onaj sto ide u kuciste kompjutera u napajanje :o
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od snork »

Grujic napisao:Pa u pravu je, ako G ladder smatrate turbinom, pošto je to valjda kompresor beše... Znač zavisi da li se misli na turbinu u užem ili širem smislu :kezo:
Sve su to kompresori, samo je pitanje da li su pogonjeni mehanički preko kaiša ili turbinom preko izduvnih gasova.

Tačno, G-ladder je defintiivno mehanički pogonjeni kompresor.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od nikaragva »

Ti mehanicki onda oduzimaju malo snage od motora?
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10989
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Uroš S. »

Da ali instant daju punjenje, tj sada kada je turbina usavrsena ne znam koliko imaju smisla.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od snork »

U stvari, zabluda je da turbina iskorišćava gasove motora, a da pri tome ne oduzima snagu. Oduzima, jer guši motor. Ali svakako je efikasnija od mehaničkog pogona, mada je turbina veoma zahtevna za proizvodnju, zbog visokih temperatura i obrtaja. Kao što reče Uroš, mehanički kompresor ima veliku prednost što reaguje trenutno.

U svakom slučaju, sa kompresorom (bilo da je mehanički ili turbo) svako može da napravi motor pristojnih karakteristika. Nesavršenosti krive snage/momenta se lako ispeglaju. Pravo umeće je napraviti atmosferski aspiriran motor, bez pomoći kompresora, a da pri tome ima dobre karakteristike. Kao npr. što radi Honda ili kao što Dragan ima u Kliju RS.

Mislim da to npr. Mercedes više ni ne pokušava (ako je ikada i umeo :mrgreen: ), već oni ako nije turbo, onda roknu bar mehanički kompresor. Npr. onaj bazni 1.8 benzinac u C i E klasi... a i mnogi veći motori iz njihove ponude. Tako i moja baba zna da napravi motor. :mrgreen:
Ђенерал Јанковић
Odgovori