Dva protokomera u istoj prodavnici, po razlicitoj ceni
Dva protokomera u istoj prodavnici, po razlicitoj ceni
Prvi: http://autosensori.net/product_info.php ... ts_id=1063
Drugi: http://autosensori.net/product_info.php ... ts_id=1069
Jel moguce da je to isti proizvod, mislim iste su oznake i sve ostalo, samo je cena dobrano razlicita? Ocekivao sam vecu cenu za Bosch, posto su prosle godine toliko kostali meat&doria protokomeri, a za Bosch u MVM su trazili 400e.
Da li neko "poznaje" tu gore prodavnicu?
Drugi: http://autosensori.net/product_info.php ... ts_id=1069
Jel moguce da je to isti proizvod, mislim iste su oznake i sve ostalo, samo je cena dobrano razlicita? Ocekivao sam vecu cenu za Bosch, posto su prosle godine toliko kostali meat&doria protokomeri, a za Bosch u MVM su trazili 400e.
Da li neko "poznaje" tu gore prodavnicu?
Re: Dva protokomera u istoj prodavnici, po razlicitoj ceni
Refurbished?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Dva protokomera u istoj prodavnici, po razlicitoj ceni
Nemam pojma, moguce. I to je mi je palo na pamet. Mada sta tu moze da se reparira. Jednostavno izvuku senzor i stave nov. To onda nema razlike od novog uredjaja. Ta plastika okolo je beznacajna, jer je senzor bitan.
Re: Dva protokomera u istoj prodavnici, po razlicitoj ceni
Jesi ispitao stari?
TT
TT
Re: Dva protokomera u istoj prodavnici, po razlicitoj ceni
Pise za jeftiniji da je polovan, tj koriscen a za onaj skuplji da je novi.
Ne pise koliko dugo vremena ili km je taj polovan koriscen ali pise da je za test.
Garancija je ista za oba, ali malo je cudno da je samo 12 meseci cak i za taj novi.
Ne pise koliko dugo vremena ili km je taj polovan koriscen ali pise da je za test.
Garancija je ista za oba, ali malo je cudno da je samo 12 meseci cak i za taj novi.
Re: Dva protokomera u istoj prodavnici, po razlicitoj ceni
Nisam video gde pise da je polovan :?
Nisam ispitao stari, ne znam koje otpore treba da mi da na pinovima, ali probacu sutra da nadjem.
Jednostavno vise ne pomaze ciscenje, sve cesce mi pravi problem. Onda u sred voznje na semaforu iskljucim auto, kada ga upalim narednih 50km radi. Sledece paljenje opet ne radi i tako u krug. Ne moze na ovom modelu da se vadi ulozak, i ne mogu da mu pridjem da ga detaljnije ocistim, kao na onim yt linkovima, sto ciste neke zice. Vidim samo neki mali otvor na plastici u sredini.
Sad sam naspricao i ostavio preko noci da se osusi, pa cemo videti sta kaze ujutru.
Nisam ispitao stari, ne znam koje otpore treba da mi da na pinovima, ali probacu sutra da nadjem.
Jednostavno vise ne pomaze ciscenje, sve cesce mi pravi problem. Onda u sred voznje na semaforu iskljucim auto, kada ga upalim narednih 50km radi. Sledece paljenje opet ne radi i tako u krug. Ne moze na ovom modelu da se vadi ulozak, i ne mogu da mu pridjem da ga detaljnije ocistim, kao na onim yt linkovima, sto ciste neke zice. Vidim samo neki mali otvor na plastici u sredini.
Sad sam naspricao i ostavio preko noci da se osusi, pa cemo videti sta kaze ujutru.
Re: Dva protokomera u istoj prodavnici, po razlicitoj ceni
Ja sam moj nosio u Elekon, ima covek probni sto. Srecom nije bilo do protokomera. Od tada je proslo jedno 6 godina.
TT
TT
Re: Dva protokomera u istoj prodavnici, po razlicitoj ceni
Ocistio sam ga opet, eno ga radi, odnosno prima gas normalno - kod mene se protokomer manifestuje tako sto ostanem bez gasa, a racunar digne obrtaje na 1200-1500, kako kad, da moze da se vozi na leru 
Izmerio sam dijagnostikom vrednosti
ler 40-45kg/h
kada zakucam gas, negde skoro 5000o bude ~340kg/h
Ne znam jel su to ok vrednosti. Dijagnostika ocitava zahtevane vrednosti i izmerene i uglavnom se poklapaju.
Zelim da znam jel to ok, da ne moram da bacam 250e na nov protokomer.

Izmerio sam dijagnostikom vrednosti
ler 40-45kg/h
kada zakucam gas, negde skoro 5000o bude ~340kg/h
Ne znam jel su to ok vrednosti. Dijagnostika ocitava zahtevane vrednosti i izmerene i uglavnom se poklapaju.
Zelim da znam jel to ok, da ne moram da bacam 250e na nov protokomer.
Re: Dva protokomera u istoj prodavnici, po razlicitoj ceni
Mali dodatak. U leru ne ide preko ~340, ali pod opterecenjem itekako ide. Vec po gradu kada malo jace stisnem gas prelazi 400, nisam imao prostora da divljam, kontam da bi mi neka uzbrdica dobro dosla da opalim po gasu, onda bih verovatno video maksimalne vrednosti. Ali nema u vojvodini 
Mozda sam ovo trebao sibnuti u moju temu, ako neko nabasa slucajno na nju, da vidi kako se astra samo popravlja

Mozda sam ovo trebao sibnuti u moju temu, ako neko nabasa slucajno na nju, da vidi kako se astra samo popravlja

Re: Dva protokomera u istoj prodavnici, po razlicitoj ceni
Sa drugog linka, jeftiniji ima sledeci razlicit opis:
"Pakovanje: 1 kom*(pd)
(pd)deo samo za TEST korišten"
pd. citam kao polovan deo.
Koji test, koliko dugo, od strane koge, nema bitnijih podataka.
"Pakovanje: 1 kom*(pd)
(pd)deo samo za TEST korišten"
pd. citam kao polovan deo.
Koji test, koliko dugo, od strane koge, nema bitnijih podataka.
Re: Dva protokomera u istoj prodavnici, po razlicitoj ceni
http://www.elekon1993.rs/proizvodnja/protokomeri.htm
Malo sam istrazivao o protokomerima. I koliko vidim u tom tekstu gore, svi sem ovih protokomera koji se danas koriste, su neunistivi. Postavlja se pitanje, sta je onda tu unapredjeno i sto su menjani? Koliko tesko moze biti da se izmeri protok vazduha, da bi se morali koristiti protokomeri koji crkavaju posle 30-40000km, umesto onih koji su prakticno vecni :?
Malo sam istrazivao o protokomerima. I koliko vidim u tom tekstu gore, svi sem ovih protokomera koji se danas koriste, su neunistivi. Postavlja se pitanje, sta je onda tu unapredjeno i sto su menjani? Koliko tesko moze biti da se izmeri protok vazduha, da bi se morali koristiti protokomeri koji crkavaju posle 30-40000km, umesto onih koji su prakticno vecni :?
Re: Dva protokomera u istoj prodavnici, po razlicitoj ceni
Fin clanak ali i sa nekim greskama- L i LH (klapna i grejna zica) se mogu i rucno podesavati zavisno od vozila i imaju za to predvidjenu procedruru od same fabrike).
Vrlo jednostavno se podesavaju, svako ko zna da podesi karburator protokomer moze podesiti u par minuta. To je kod vozila bez regulisanog katalizatora odnosnolambda sonde.
Radni vek L tipa je obicno radni vek potenciometra a on crkava i na umerenim kilometrazama, tipicno oko 300.000km.
Hot film, crkava usled pregrevanja uljnim parama na motorima gde je konstrukciono lose resen sistem recirkulacija istih. Nije sam protokomer uzrok. Nije predvidjeno da poluprovodnici rade na visim temperaturama od onih usisanog vazduha, obicno je granica pouzdanog dugotrajnog rada ogranicena na oko 60C.
Prventiva za duzi vek bilo kog protokomera je zamena filtera za vazduh na vreme, to obicno znaci ne cekati 100.000km vec ranije, redovna zamena ili ciscenje filtera uljnih para a to je obicno na priblizno 40.000km a ako se taj filter jako brzo prlja probati sa drugacijim uljem odnosno doradom fabricke konstrukcije sistema recirkulacije na nacin da se omoguci efikasnija filtracija.
Uljne pare i visoke temperature generalno ne prijaju nijednom protokomeru.
LH, protokomer sa grejnom zicom, je samocisteci tj ima poseban rezim rada kada se grejna zica sama ocisti za oko 30tak sekundi. Obicno ne treba ocekivati probleme do 500.000km.
Ovo se sve odnosi na Bosove protokomere.
Vrlo jednostavno se podesavaju, svako ko zna da podesi karburator protokomer moze podesiti u par minuta. To je kod vozila bez regulisanog katalizatora odnosnolambda sonde.
Radni vek L tipa je obicno radni vek potenciometra a on crkava i na umerenim kilometrazama, tipicno oko 300.000km.
Hot film, crkava usled pregrevanja uljnim parama na motorima gde je konstrukciono lose resen sistem recirkulacija istih. Nije sam protokomer uzrok. Nije predvidjeno da poluprovodnici rade na visim temperaturama od onih usisanog vazduha, obicno je granica pouzdanog dugotrajnog rada ogranicena na oko 60C.
Prventiva za duzi vek bilo kog protokomera je zamena filtera za vazduh na vreme, to obicno znaci ne cekati 100.000km vec ranije, redovna zamena ili ciscenje filtera uljnih para a to je obicno na priblizno 40.000km a ako se taj filter jako brzo prlja probati sa drugacijim uljem odnosno doradom fabricke konstrukcije sistema recirkulacije na nacin da se omoguci efikasnija filtracija.
Uljne pare i visoke temperature generalno ne prijaju nijednom protokomeru.
LH, protokomer sa grejnom zicom, je samocisteci tj ima poseban rezim rada kada se grejna zica sama ocisti za oko 30tak sekundi. Obicno ne treba ocekivati probleme do 500.000km.
Ovo se sve odnosi na Bosove protokomere.