Biciklizam
Re: Biciklizam
E pa ja sam niz brdo brzi od njega 

- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Biciklizam
Jok more!
Paja na početku uspona. Ko je vid'o vajdu od verglanja uzbrdo. Bicikl je vozilo pravljene za nizbrdice.
Paja na početku uspona. Ko je vid'o vajdu od verglanja uzbrdo. Bicikl je vozilo pravljene za nizbrdice.

Re: Biciklizam
Svaka čast njemu na skidanju težine, ali pitanje je da li je ovakvi bicikli mogu da izdrže više od jedne trke. Jednu sezonu po beogradskim ulicama ne mogu sigurno.paja napisao:Ludi Poljak


Kad smo već kod karbonskih kurbli, pogledah Campagnolov sajt - oni ih trpaju na sve bolje grupe. Evidentno je da nisu savladali hollowtech tehnologiju koju Shimano koristi već skoro 15 godina. Moj LX srednji pogon koji je izašao 2000. godine ima 656 grama, i to sa tri metalna lančanika (najmanji čelični, ostala dva alu). Campagnolo tu težinu teškom mukom izvlači uz pomoć karbona, u 2013. godini, sa dva karbonska lančanika, i po verovatno 10 puta većoj ceni. Tako da - kad su srednji pogoni u pitanju, Shimano je danas definitivno bolji izbor.
Ђенерал Јанковић
Re: Biciklizam
Ja sam od dosade danas lutao po netu trazeci koja je minimalna bezbedna tezina bicikla (ako tako nesto u opste postoji). UCI je propisao minimum 6,8kg do cega izgleda sada proizvodjaci lako dolaze, pa se cesto desi da ekipa otezava bicikl pred trku. Inace, ovo akademsko pitanje, predmet je mnogih diskusija na internetu.
Ono sa cime bih se ja slozio je da jedan profesionalac ima na raspolaganju xy ramova za trku (ili sezonu), a mi amateri, samo jedan i to skupo placeni bajs koji treba da potraje. Meni dovoljno.
Ono sa cime bih se ja slozio je da jedan profesionalac ima na raspolaganju xy ramova za trku (ili sezonu), a mi amateri, samo jedan i to skupo placeni bajs koji treba da potraje. Meni dovoljno.
- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Biciklizam
Campagnolo ima svoj Ultra Torque sistem koji je prostiji od Hollowtech. Naravno da svako svakoga može da iskopira za 15 godina kad bi hteo.
Re: Biciklizam
Verujem, ali njihovi aluminijumski srednji pogoni imaju po 750 grama, i to sa dva lančanika. Ali, ok, svako ima neki svoj fazon - ako su se oni preorijentisali na karbon, u redu (samo kad bi cena bila malo niža).
-------
Inače, pošto dosta pričamo o masama bicikala, gde su trkački u prednosti, da kažem da bih i ja najradije vozio trkački bajs, jer sa asfalta ne silazim skoro nikada. Ali to bi po Beogradu bilo pravo mučenje... Šta raditi ako te pretiče zglobni autobus na par cm udaljenosti, a pred tobom je ogromni metalni šaht? Pa to je sa trkačkim opasno po život... Zato se ja držim uljnog amortizera, imam amortizer i na šticni sedišta (znam da to ovde na forumu većina prezire
- ali od kada sam ga stavio pre 15 godina, više nikada nisam imao luft u zadnjoj osovini). Ili od kada su na Novom Beogradu iscrtali ove sramotne "staze" (koje ako ne koristiš, kršiš zakon)... svaka raskrsnica je nekoliko udara točkom u ivičnjak.
Ne znam da li sam pominjao... imam i ja u garaži jednu specijalku koja skuplja prašinu. Sestra je nekada trenirala, i taman kad smo joj kupili taj (polovan) bicikl, prestala. Italijan, Vicini - CrMo ram i viljuška, ne znam godište, ali smo ga lepo očistili i ofarbali (viljuška je bila hromirana, ali nismo imali živaca da je restauriramo u to stanje, pa je i ona ofarbana). Stavljena komplet Shimano 105 oprema sa sredine 1990-ih (7-brzina), ima šamaraljke (nisu down-tube shifteri). Nikada posle sređivanja nije vožen, ali sam relativno skoro kupio nove Michelin gume i sada ih redovno pumpam (stare su bile propale od stajanja). Ja sam ga jednom provozao, leti kao metak u odnosu na MTB. Najradije bismo ga prodali, ali je problem što je ram mali (ne znam napamet, mogu da izmerim, mislim da je oko 50 cm). Tako da odgovara za devojke/žene, možda niže muškarce ili mlađe momke koji bi da treniraju. Otprilike za visinu do oko 170 cm.
-------
Inače, pošto dosta pričamo o masama bicikala, gde su trkački u prednosti, da kažem da bih i ja najradije vozio trkački bajs, jer sa asfalta ne silazim skoro nikada. Ali to bi po Beogradu bilo pravo mučenje... Šta raditi ako te pretiče zglobni autobus na par cm udaljenosti, a pred tobom je ogromni metalni šaht? Pa to je sa trkačkim opasno po život... Zato se ja držim uljnog amortizera, imam amortizer i na šticni sedišta (znam da to ovde na forumu većina prezire


Ne znam da li sam pominjao... imam i ja u garaži jednu specijalku koja skuplja prašinu. Sestra je nekada trenirala, i taman kad smo joj kupili taj (polovan) bicikl, prestala. Italijan, Vicini - CrMo ram i viljuška, ne znam godište, ali smo ga lepo očistili i ofarbali (viljuška je bila hromirana, ali nismo imali živaca da je restauriramo u to stanje, pa je i ona ofarbana). Stavljena komplet Shimano 105 oprema sa sredine 1990-ih (7-brzina), ima šamaraljke (nisu down-tube shifteri). Nikada posle sređivanja nije vožen, ali sam relativno skoro kupio nove Michelin gume i sada ih redovno pumpam (stare su bile propale od stajanja). Ja sam ga jednom provozao, leti kao metak u odnosu na MTB. Najradije bismo ga prodali, ali je problem što je ram mali (ne znam napamet, mogu da izmerim, mislim da je oko 50 cm). Tako da odgovara za devojke/žene, možda niže muškarce ili mlađe momke koji bi da treniraju. Otprilike za visinu do oko 170 cm.
Ђенерал Јанковић
Re: Biciklizam
I ja sam zazirao od karbona kad sam uzeo Focusa. Vozio sam ko po jajima. Posle sam se navikao i opustio. Čak sam počeo da kupujem još karbona.snork napisao:Svaka čast njemu na skidanju težine, ali pitanje je da li je ovakvi bicikli mogu da izdrže više od jedne trke. Jednu sezonu po beogradskim ulicama ne mogu sigurno.Mene je strah kad vidim karbonske kurble, nekako uvek zamišljam kako pucaju pod opterećenjem. Ni karbonski točkovi mi ne ulivaju poverenje...
![]()

Kad pogledaš da postoje MTB karbonski točkovi koje ljudi voze po terenima bez posledica svatiš da bi drumaški morali da budu dovoljno otporni.
Apropo težine karbonskog vs alu dela, pisao sam ranije da je česta pojava da težina bude vrlo slična. Nekad je karbonski deo i teži. Ima karbona i karbona. Aluminium je u biciklimu verovatno došao do kraja, a karbon je tek na početku.
Da limit je 6,8 min. Pitanje je koji je bio motiv za postavljanje granice, da li bezbednost ili želja da se svima omoguće isti uslovi.zuzazu napisao:Ja sam od dosade danas lutao po netu trazeci koja je minimalna bezbedna tezina bicikla (ako tako nesto u opste postoji). UCI je propisao minimum 6,8kg do cega izgleda sada proizvodjaci lako dolaze, pa se cesto desi da ekipa otezava bicikl pred trku. Inace, ovo akademsko pitanje, predmet je mnogih diskusija na internetu.
Ono sa cime bih se ja slozio je da jedan profesionalac ima na raspolaganju xy ramova za trku (ili sezonu), a mi amateri, samo jedan i to skupo placeni bajs koji treba da potraje. Meni dovoljno.
Danas je jako lako (uz puno para) sklopiti bicikl koji je lakši od tih 6.8 kg. Ram sa viljuškom, šticnom i koje čime još bez problema biva do 1,5 kg, točkovi sa gumama daleko ispod 1,5 kg, mehanika takođe ispod 1,5 kg. Tako da postoji jako veliki prostor da se voze npr teški točkovi jer su Shimano koji je sponzor, a ne npr Mavic koji je laši 300g i sl.
Elektronska grupa je osetno teža od mehaničke pa je većina vozi.
Re: Biciklizam
Sećam se da je neko pre oko 20 godina na Sezamu (najvećem tadašnjem BBS-u, ako se mlađi uopšte sećaju šta je to
), prodavao neke sovjetske trkačke viljuške. Pun čelik, masa 3 kg.
Prodavao je i gume (tabulare), isto sovjetske... ne sećam se težine.


Ђенерал Јанковић
Re: Biciklizam
Cuveni BBS-ovi, ja sam malo strpnuo iz tog vremena, to se ono bese modemom, kacis na neki njihov server, gde se vrte neke grupe..
ATDT3690653
Connected to SezamNet at 14400/ARQ/V32/LAPM/V42BIS
Casopis "Racunari" - Beograd
ATDT3690653
Connected to SezamNet at 14400/ARQ/V32/LAPM/V42BIS
Casopis "Racunari" - Beograd
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Biciklizam
Da, da, to je bilo posle osnivanja SezamPro-a, kada je stari sistem (koji je ostao u BIGZ-u) nazvan SezamNet. A pre toga je izgledalo ovako:
ATDP648422
Connected at 2400 MNP, 19.06.Pon 23:50, node 3
** S E Z A M **
Sistem za modemske komunikacije
Racunari - BEOGRAD
Username:

ATDP648422
Connected at 2400 MNP, 19.06.Pon 23:50, node 3
** S E Z A M **
Sistem za modemske komunikacije
Racunari - BEOGRAD
Username:
Ђенерал Јанковић
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Biciklizam
Jedno vreme sam imao negde celu arhivu poruka sa Sezama, ali mislim da sam je greškom obrisao. Inače bilo je tamo dosta ljudi koji su vozili bickle. U jednom trenutku je valjda postalo in među IT-jevcima generalno. 

Širim haos!
Re: Biciklizam
U vezi serminara koji je odrzan u Beogradu pre nedelju danu, o qrblama i bremzama...