Biciklizam
Re: Biciklizam
Kopajuci po internetu "carbon frame fatique" i "carbon frame failure", mogu da se nadju zanimljive stvari...
Interesantno je kako pucaju karbonski ramovi. Zamor materijala obicno krene na vise mesta od jednom. Obicno su to svi mufovi istovremeno ili vise mesta na jednom mufu na razlicitim stranama.
Takodje, kada pukne, odu bar dve cevi istovremeno (skoro uvek gornja i kosa), sto inace tesko da sam video na celicanama.
Interesantno je kako pucaju karbonski ramovi. Zamor materijala obicno krene na vise mesta od jednom. Obicno su to svi mufovi istovremeno ili vise mesta na jednom mufu na razlicitim stranama.
Takodje, kada pukne, odu bar dve cevi istovremeno (skoro uvek gornja i kosa), sto inace tesko da sam video na celicanama.
Re: Biciklizam
Pun internet...
Samo da je jos neko snimio lica ovih koji su gledali kako mu se odvaja vrat, i sve sa viljuskom i prednjim tockom - odlazi, odlazi.....
Samo da je jos neko snimio lica ovih koji su gledali kako mu se odvaja vrat, i sve sa viljuskom i prednjim tockom - odlazi, odlazi.....

Re: Biciklizam
Sve puca, više je pitanje kako. Problem sa karbonom je što uglavnom puca totalno, za razliku id npr aluminiuma koji puca postepeno pa je moguće sačuvati nos od asfalta.
Ako pogledaš sve slike koje si okačio shvatićeš da su sve specijalke koje su najlakše tj koje imaju najmanje materijala u sebi.
Ne verujem da sam nešto ugrožen po tom pitanju jer je moja raga ipak projektovana za naprezanja koja se javljaju pri vožnji neravnim terenima pa čak i prilikom skokova koji nisu retki u CX takmičenjima.
Ako pogledaš sve slike koje si okačio shvatićeš da su sve specijalke koje su najlakše tj koje imaju najmanje materijala u sebi.
Ne verujem da sam nešto ugrožen po tom pitanju jer je moja raga ipak projektovana za naprezanja koja se javljaju pri vožnji neravnim terenima pa čak i prilikom skokova koji nisu retki u CX takmičenjima.
Re: Biciklizam
Ne puca ovako. Aluminijum je kvaran jer mu ne vidis mikro naprsline. Takodje, ovako puci nece...
Celik je jos zahvalniji.
Nisam postovao slike MTB jer nekako sve vreme pricamo o drugim ramovima, ali ima i njih (MTB), sto bi bili izuzetak?
Na netu ima, mozes da potrazis a mogu i da pronadjem, slika karbonskog rama gde su vizuelnim pregledom utvrdjene promene na ramu. Morali su da ih zaokruze, jer se na fotkama zaista ne vide cak i ako ih uvelicas.
Celik je jos zahvalniji.
Nisam postovao slike MTB jer nekako sve vreme pricamo o drugim ramovima, ali ima i njih (MTB), sto bi bili izuzetak?
Na netu ima, mozes da potrazis a mogu i da pronadjem, slika karbonskog rama gde su vizuelnim pregledom utvrdjene promene na ramu. Morali su da ih zaokruze, jer se na fotkama zaista ne vide cak i ako ih uvelicas.
Re: Biciklizam
Video sam ja sve to. Nisi me razumeo. Hteo sam reći da je jako mala šansa da pukne CX ram ako se vozi ko drumaš, mada nije nemoguće.
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Biciklizam
Pajo, bacio ti Zuzazu jinks na Focusa, sad si najebao na prvoj dzombi. A njega bole cose, nece nikad da pukne ram koji visi na zidu 

Re: Biciklizam
Ako pukne Focus pućiće i ona njegova koznakojikinezisujepravili viljuška.
Daj bože da stigne u komadu za početak.
Daj bože da stigne u komadu za početak.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Biciklizam
Pajo jos pride sto imas 90+ kila samo ce dovesti pre do zamora rama u kljucnim tackama a to su viljuska, vrat gde je prihvat gornje i donje kose cevi i predeo oko srednjeg pogona
Dakle nema ajnzicovanja, skakanja, preskakanja, penjanje na ivicnjak, silazak sa istog, a o rupama da i ne govorimo.
Sve sto ti ne smes ja mogu 




Re: Biciklizam
Naravno, čelik je najčvršći, a takođe i najelastičniji od navedenih materijala (zato je i udobniji za vožnju). Za razliku od aluminijuma, može da trpi stalna naprezanja do neke granice bez trajnih posledica. Problem je kad profi sportisti pređu tu granicu, pa polome ram, ali u principu bi mogao da traje večno. Aluminijum (i karbon) akumulira zamor i pući će pre ili kasnije (možda za 1000 godina vožnje, ali će pući). To je razlog zašto (pretežno aluminijumski) avionski trup ima resurs, koji kada istekne, znači da avion mora na rezanje.zuzazu napisao:Ne puca ovako. Aluminijum je kvaran jer mu ne vidis mikro naprsline. Takodje, ovako puci nece...
Celik je jos zahvalniji.
Nisam postovao slike MTB jer nekako sve vreme pricamo o drugim ramovima, ali ima i njih (MTB), sto bi bili izuzetak?

MTB nije izuzetak, ali danas obično ima bar prednji amortizer, pa to u znatnoj meri popravlja situaciju.

Ђенерал Јанковић
Re: Biciklizam
@snork, e vala si mu rekao...
Evo i jednog vrhunskog Cannondale koji je pukao po svim savovima. ne znam jel iz USA ili sa Taiwana, ali nisu to vise bicikli ko sto su nekad bili. Ponosni vlasnik je izvrsio sepuku.
Evo i jednog vrhunskog Cannondale koji je pukao po svim savovima. ne znam jel iz USA ili sa Taiwana, ali nisu to vise bicikli ko sto su nekad bili. Ponosni vlasnik je izvrsio sepuku.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Biciklizam
Jbg, puca avion a nece bicikl, desava se a sve je povezano i sa samom exploatacijom, ko zna sta mu je ovaj radio da je tako ispucao, normalnom kross country voznjom sigurno nije 


Re: Biciklizam
Vidim da sam ja na tepetu trenutno.BAJKER napisao:Pajo jos pride sto imas 90+ kila samo ce dovesti pre do zamora rama u kljucnim tackama a to su viljuska, vrat gde je prihvat gornje i donje kose cevi i predeo oko srednjeg pogonaDakle nema ajnzicovanja, skakanja, preskakanja, penjanje na ivicnjak, silazak sa istog, a o rupama da i ne govorimo.
Sve sto ti ne smes ja mogu

Da sam hteo da radim sve napisano kupio bih MTB. Prošla me je volja za divljanjem. Po asfaltu brzo koliko mogu, a po ivičnjacima i rupama primenjujem tehniku ko Ogi kolima.

Iskako sam se ja biciklom više nego dovoljno. Jedne godine smo žrtvovali jedan krš, uzeli 15 metara konopca za čamac, vezali ga za obalu i skakali u more.
Re: Biciklizam
BAJKER napisao:Jbg, puca avion a nece bicikl, desava se a sve je povezano i sa samom exploatacijom, ko zna sta mu je ovaj radio da je tako ispucao, normalnom kross country voznjom sigurno nije
Za 8000 USD koliko ga je platio ovo ne sme da bude. A s obzirom i na cistocu bicikla, ne bih rekao da je od onih "pravih", tipa ti i Cupavi.

http://forums.mtbr.com/cannondale/help- ... 04546.html
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Biciklizam
To sto je cist ram ne znaci da nije akan, Cupko i ja smo vozili vise od dve decenije zajedno, gde sam ja prolazio isao je i on i obrnuto, ali seti se njegov je uvek bio bicikl kao iz svinjca izvadjen
a ja sam moj redovno prao o cistio i niko ne bi rekao da je dan posle trke u okolinim brdima oko Cacka isti bio u blatu. 



Re: Biciklizam
Šta reći za ove ramove od kompozitnih materijala što pucaju... možda stavljaju premalo vlakana, a previše smole (da ne kažem plastike
)? Da li je bilo eksperimenata sa drugim vrstama vlakana, osim ugljeničnih? Staklena su odlična (fiberglas), samo ne znam za težinu... Onaj materijal od koga se pravio Trabant se zvao "duroplast", u pitanju su bila (valjda) pamučna vlakna - otpad iz sovjetske tekstilne industrije + ne znam koja smola. Na haubu i krov Trabanta je mogao da stane čovek od 100 kg i autu ne bi bilo ništa. Kompoziti omogućavaju vrlo široko polje za razne kombinacije i eksperimente i čudi me da do sada nisu uspeli da naprave bolje ramove. A možda i ljudi zahtevaju nerealno malu masu u odnosu na čvrstoću.
Pajo, koliko je npr. težak tvoj ram (bez viljuške)?

Pajo, koliko je npr. težak tvoj ram (bez viljuške)?
Ђенерал Јанковић