Biciklizam
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Biciklizam
Imam Cat Eye Velo 8 koji je sličan modelu iz Bajkerovog linka, samo ima funkciju više - kalorimetar. Oko 15-20€ mu je cena i vredi svaku paru.
http://www.cateye.com/en/products/detai ... /moreinfo/
http://www.cateye.com/en/products/detai ... /moreinfo/
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Biciklizam
Moj ti je savet skini gume sa oba tocka i zalepi izolir traku 3-4 kruga na unutrasnjoj strani felne prema rupicama sa zbicama.nikaragva napisao:
Elem, skontam sam da su mi se oba puta gume probusile sa unutrasnje strane felne, do zbica. Nisu zbice ima neka zuta traka, kao ona sto se cigle/crep vezuju sa njom. E mislim da je u njoj i problem. Onako je zapala u onaj centralni kanal i jedan svoj kraj okrenula upravno na gumu, taman da je isece. Te rupe kada sam rastegao gumu rukama, i jesu takve, kao da ih je neko recnuo necim ostrim. Namotao sam selotepa oko toga, dva tri kruga, da ublazim to, nisam imao nista drugo.
Znam da sam ranije kada mi se pomeri ili pokida ta traka, sto cuva gumu iznutra, stavljao izrabljenu unutrasnju gumu, po duzini prepolovljenu.

Re: Biciklizam
Da, tako nesto i kontam da uradim. Samo sad me mrzi skidati zadnji tocak 

- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Biciklizam
Pošto mi se raspala nožna pumpa kupljena u Rodiću, odlučio sam, iako pomalo skeptičan, da kupim pumpu namenjenu samo za biciklove. Za sada se nisam pokajao jer radi odlično, gumu duva brzo, plus mogu je nositi sa sobom gde god da krenem.




- bane valjevo
- Postovi: 3224
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
- Garaža: Hyundai Getz 1.3b
- Lokacija: Beograd-Valjevo
Re: Biciklizam
Imam biciklu staru 8 godina, dosta slabje je vozim poslednjih 5-6 godina... Ram je ofucan, menjaci su odlicni, kocnice treba da se menjaju, obe gume treba da se menjaju jer su izlizane i ispucale, plus treba da kupim jos i pumpu, svetla ciklometar i sajlu (zaboravio sam sifru na ovoj sto je trenutno posedujem). Sad mene zanima da li da uzmem da menjam to sto treba ili da odem i kupim novi biciklu (neku jeftiniju obicnu da imam da se vozam po Karaburm) ???
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Biciklizam
U svakom slučaju ti je jeftinije da popraviš stari bajs, ako je problem samo u kočnicama tj. ako su dobre osovine, felne, sajle, viljuška... Sajlu za zaključavanje, ciklometar, svetla i pumpu ćeš morati kupiti i za novi bajs.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Biciklizam

I ako bi kupio nov bicikl ako ga ne odrzavas kao prvi onda ces imati dva takva, zato sredi taj sto imas i vozi za sve pare.

Re: Biciklizam
MA to se jeftino a efektno sredi, mozes da stavis i exstra delove za sica lovu..
Mada sto se mene tice, ja sam uvek spreman da kupim starudiju za 20-30 evrica, pa da sredjujem, na tenane...
Mada sto se mene tice, ja sam uvek spreman da kupim starudiju za 20-30 evrica, pa da sredjujem, na tenane...

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- bane valjevo
- Postovi: 3224
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
- Garaža: Hyundai Getz 1.3b
- Lokacija: Beograd-Valjevo
Re: Biciklizam
Dobro, onda ce da padne neka restauracija, samo da vidim kako, sta, gde i kako... 
EDIT Na moju visinu od 190 cm koliki bi trebao da mi bude ram??? Na ovoj mojoj trentnoj me ram malo zulja
ili ja u stvari samo zelim novu biciklu

EDIT Na moju visinu od 190 cm koliki bi trebao da mi bude ram??? Na ovoj mojoj trentnoj me ram malo zulja


http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Biciklizam
21 inc minimum za tvoju visinu. Evo tabele.
visina vozava velicina rama u Inčima
148 - 158 13 - 14 XS
158 - 168 15 - 16 S
168 - 178 17 - 18 M
178 - 185 19 - 20 L
185 - 193 21 - 22 XL
193 - 198 23 - 24 XXL
visina vozava velicina rama u Inčima
148 - 158 13 - 14 XS
158 - 168 15 - 16 S
168 - 178 17 - 18 M
178 - 185 19 - 20 L
185 - 193 21 - 22 XL
193 - 198 23 - 24 XXL

Re: Biciklizam
@Slobo:
Ta tvoja pumpa mi nekako strci ka spolja, a?
Gledao sam takvu neku teleskopsku u fanatiku, ali nisam uzeo. Racunam, polako, imam biciklo tek mesec dana
Prvo parktreger 
Ta tvoja pumpa mi nekako strci ka spolja, a?
Gledao sam takvu neku teleskopsku u fanatiku, ali nisam uzeo. Racunam, polako, imam biciklo tek mesec dana


- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Biciklizam
Ne stoji u ravni cevi rama, smaknuta je u stranu, takav je nosač. Tako je napravljeno da bi se nosač pumpe mogao montirati zajedno sa nosačem bidona jer dosta ramova ima samo jedno mesto za montažu. Ne smeta ni najmanje u vožnji.
Re: Biciklizam
Ako se gume duvaju na visoki pritisak, to ti nece biti dugog veka. Izmedju unutrasnje i spoljne naspi talk (puder) pre montaze i duvanja gume. Tako ce se unutrasnja bolje rasporediti izmedju felne i spoljne.nikaragva napisao:Imao sam dva gumi defektaPrvi put sam ubacio na tocak rezervnu novu unutrasnju gumu. A drugi put sam gura biciklo, zadnjih 5-6km
Elem, skontam sam da su mi se oba puta gume probusile sa unutrasnje strane felne, do zbica. Nisu zbice ima neka zuta traka, kao ona sto se cigle/crep vezuju sa njom. E mislim da je u njoj i problem. Onako je zapala u onaj centralni kanal i jedan svoj kraj okrenula upravno na gumu, taman da je isece. Te rupe kada sam rastegao gumu rukama, i jesu takve, kao da ih je neko recnuo necim ostrim. Namotao sam selotepa oko toga, dva tri kruga, da ublazim to, nisam imao nista drugo.
Znam da sam ranije kada mi se pomeri ili pokida ta traka, sto cuva gumu iznutra, stavljao izrabljenu unutrasnju gumu, po duzini prepolovljenu.
@Bane Valjevo, ako cemo pravo, to ti je okvirna velicina rama. Prava velicina se odredjuje po visini medjunozija, a ne po visini vozaca. Zato radije probaj bicikl. Geometrija rama, pogotovo nagib gornje cevi, narocito definisu poziciju.
Re: Biciklizam
Zuzazu, ne slažem se da nagib gornje cevi ima neki (tj. bilo kakav
) uticaj. Ono što je bitno je dužina njene horizontalne projekcije, tj. rastojanjeizmeđu cevi sedišta i cevi volana. Ta dužina se može donekle podesiti dužinom lule volana (mada se time malo menja osećaj pri upravljanju) i položajem sedišta napred-nazad (ovo ne treba raditi, jer je položaj sedišta u odnosu na pedale po mnogima najkritičnije ergonomsko podešavanje na celom biciklu i njega treba prvo namestiti i kasnije ne dirati). Inače, ako se visina sedišta podiže, treba da "ide" i unapred. Lično sam imao probleme sa čudnim bolovima u kolenima i drugim zglobovima zbog sedišta pomerenog previše unazad. Tradicionalni savet je da prednja ivica kolena bude iznad osovine pedala, ali sve naravno zavisi od konkretne osobe.
Ja baš trenutno rešavam problem sa ergonomijom na "drugom kraju", tj. stavljam lulu sa većim uglom, kako bi mi volan bio više podignut. Izgleda da ću morati da promenim i bužire (nadam se ne i sajle) za kočnice, jer će postojeći biti prekratki.

Ja baš trenutno rešavam problem sa ergonomijom na "drugom kraju", tj. stavljam lulu sa većim uglom, kako bi mi volan bio više podignut. Izgleda da ću morati da promenim i bužire (nadam se ne i sajle) za kočnice, jer će postojeći biti prekratki.
Ђенерал Јанковић
Re: Biciklizam
@snork, zao mi je sto se ne slazes, ali ti nisi u pravu. Uglavnom sam, i malte ne, uvek ja u pravu
Geometrija bicikla, uglovi i duzine cevi, te kako se oni menjaju sa visinom vozaca su malko podugacka tema.
Nije sve u horizontalnoj projekciji gornje cevi, duzini podsedalne cevi, duzini lule, i pomeranju sedista napred-nazad. Bilo bi suvise jednostavno.
Mountain bikinig koji je zacet sa nekim izvarenim ramovima i debelim gumama (gde se pet amera kotrljalo niz planine okruga Marin u Kaliforniji) tamo negde krajem 70tih, a masprodukciju sredinom 80tih nije puno znacaja pridavao geometriji. Dokaz tome su duzine cevi koje se za istu velicini rama razlikuju po 5cm (!), i nagibi koji mogu biti od-do. Pogledaj publikovane geometrije MTB ramova.
Trkacki bicikle, tzv. "specijalke", Italijani razvijaju vise od 100 godina i predmet su fanaticnog spoja teorije i prakse. Uglovi se kod bilo kog proizvodjaca razlikuju samo za pola stepena, a duzina cevi za 5mm. Pogledaj publikovane geometrije italijanskih proizvodjaca.
Najvece uspehe u cross country MTB, u svetskom kupu belezi konstruktor koji je zacetnik brdskog biciklizma - Tom Ritchey, cija filozofija geometrije ramova ne odstupa puno od geometrije specijalke. SCOTT i Specialized, od prilike, u manjoj meri, prate sa geometrijom.
Postoji razlog zasto je to tako, a on je potvrda mojih reci sa pocetka teksta.
Za svako matematicko objasnjenje, ili prakticno (da odemo do "Pirane", da izaberem dva bajka iste velicine a razlicite geometrije) da probas, pa kazes razliku - moraces da platis pice

Geometrija bicikla, uglovi i duzine cevi, te kako se oni menjaju sa visinom vozaca su malko podugacka tema.
Nije sve u horizontalnoj projekciji gornje cevi, duzini podsedalne cevi, duzini lule, i pomeranju sedista napred-nazad. Bilo bi suvise jednostavno.
Mountain bikinig koji je zacet sa nekim izvarenim ramovima i debelim gumama (gde se pet amera kotrljalo niz planine okruga Marin u Kaliforniji) tamo negde krajem 70tih, a masprodukciju sredinom 80tih nije puno znacaja pridavao geometriji. Dokaz tome su duzine cevi koje se za istu velicini rama razlikuju po 5cm (!), i nagibi koji mogu biti od-do. Pogledaj publikovane geometrije MTB ramova.
Trkacki bicikle, tzv. "specijalke", Italijani razvijaju vise od 100 godina i predmet su fanaticnog spoja teorije i prakse. Uglovi se kod bilo kog proizvodjaca razlikuju samo za pola stepena, a duzina cevi za 5mm. Pogledaj publikovane geometrije italijanskih proizvodjaca.
Najvece uspehe u cross country MTB, u svetskom kupu belezi konstruktor koji je zacetnik brdskog biciklizma - Tom Ritchey, cija filozofija geometrije ramova ne odstupa puno od geometrije specijalke. SCOTT i Specialized, od prilike, u manjoj meri, prate sa geometrijom.
Postoji razlog zasto je to tako, a on je potvrda mojih reci sa pocetka teksta.
Za svako matematicko objasnjenje, ili prakticno (da odemo do "Pirane", da izaberem dva bajka iste velicine a razlicite geometrije) da probas, pa kazes razliku - moraces da platis pice
