Ja sam juce probao Ladu Kalinu sedan 1.6 8v, 2008. presla 45.000km.
Osecaj voznje je kao u nekoj Corsi iz 2000-2001 godine otprilike, dosta bucno i solidno grubo.
Auto je utegnut, ali je trap dosta bucan, kao i sam motor. Rad motora je grublji od ocekivanog (ima vibracija) i ocekivao sam vise od 81KS u 1000 kila mase. U odnosu na moj auto, ovaj je tromiji i bucniji. Recimo da je Corolla (ova moja) za klasu iznad u svemu u odnosu na ovu Ladu, iako je razlika u godistima ogromna. Obrtni momenat kod Lade je 122Nm na oko 2500, a kod Corolle 105Nm na oko 4200, ali razlika u ubrzanju je solidno osetna u korist Corolle - sve ide nekako tecnije i zivlje i mnogo tise i glatkije. Nekako sve klizi. Valjda je menjac podesen drugacije.
Auto ima solidno prostora, veliki gepek, dobro podnosi nase rupcage. Menjac je dobar, ocekivao sam stare Ladine boljke iz Samare, ali je preciznost na nivou Opelovih modela nize klase. Kvacilo je dobro, a kocnica je malo losija nego na Corolli.
Volan ima neki elektro servo koji ima ili problem ili je takav. Navodno je takav od pocetka. Cuje se tiho zujanje pri motanju, a veoma je cudan. Lagan pri sporoj voznji, cim se ubrzava ukruti se i nekako je cudan, klik-klak osecaj. Nekako neprecizan, nesto mi ne uliva poverenje za brze manevre. Na 120 je bas krut osecaj. Brzine do 100kmh lepo podnosi, preko toga postaje bucan, a motor u IV i V stepenu prenosa ima losa medjuubrzanja. Treca mu je otprilike najbolja izmedju 2500 i 5000 ortaja - podrucje najveceg momenta i snage kod tog motora, i trecom je najpodesnije voziti gradom.
Sedista su korektna napred i nazad, a plasticni delovi u kabini ne ulivaju poverenje, losa plastika i kruta, rukohvati ce da puknu na malo jace otvaranje vrata iznutra.
Za motor kazu da je pouzdan, ovaj ne trosi ulje i nema problema nikakvih.
Cena ovog godista je cca do 2300-2400 evra maksimum.
