Biciklizam

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4648
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Biciklizam

Post od zuzazu »

Tvojim lutanjima je kraj....

24 zice napred i nazad, kilo i trista par, samo 2500 USD


Slika

Slika

Slika
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Biciklizam

Post od BAJKER »

paja napisao:Slika
Nastelovati prednju kocnicu na ovoj viljusci je da rodis mecku :)
Slika
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Biciklizam

Post od Paja »

Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Biciklizam

Post od BAJKER »

Sad si mu bacio rukavicu u lice :kezo:
Slika
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Biciklizam

Post od Paja »

Ma nisam. Diskutujemo mi na temu točkova već neko vreme.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15289
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Biciklizam

Post od Kuzmanovic »

Prvi put u zivotu vidim ovakve kocnice.

https://www.kupujemprodajem.com/Ferarol ... er_id=1685
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Biciklizam

Post od snork »

Evo par "random" odgovora/komentara na neke ranije poruke: :)
zuzazu napisao: P.S. i nemojte onda da kazete da vam je potreban MTB za beogradske rupe i sine.
Haha, to sam ja napisao. Ali u stvari, reč je o tome da su u prvoj polovini 1990-ih MTB naglo postali popularni (u celom svetu) i odjednom skoro da više nije bilo drugih bicikala na tržištu. Npr. za gradski transport / vikend vožnju / manje zahtevne rekreativce je standard do tada bio 10-brzinac sa 27" točkovima i tankim gumama, a onda je to postao MTB (u početku sa krutom viljuškom), 26" točkovima (najgore od svega: sa predebelim gumama i to kramponkama) i 3 x 5, kasnije 3 x 6 pogonom. Sve to uz kompletnu dominaciju Shimano delova (u ovoj klasi bicikala - onih iz najlošije grupe) i potiskivanje firmi kao što su Suntour ili Sachs.

Potpuno ista stvar se desila sa tržištem boljih modela. Trkački bicikl (i njegove varijante kao što su cyclocross i touring) su postali teška egzotika koje više nije bilo u izlozima prodavnica (pogotovo u Srbiji pod sankcijama). Eto, zato sam bio prinuđen da počnem da vozim MTB. Neke stvari kod njega su mi se svidele, neke nisu. Inače, sa asfalta skoro nikada ne silazim.
paja napisao:@ Capetan
Pravi CX sa drop barom su brzi skoro ko drumaši. Obično imaju deblje gume pa su ipak malo sporiji, al suštinski su slični.
Moj je samo u osnovu CX. Čim sam prešao na ravan volan značajno sam uništio aerodinamiku. Moje brzine su u rasponu 20 - 30. Zavisi od raspoloženja, kondicije, vetra.. Kad baš vozim onda se krećem u rasponu 25-30. Sve preko toga su kratke deonice. Nikako da skupim kondiciju da mogu u kontinuitetu brže od 30.
Ja sam uvek cyclocross bicikle zamišljao kao standardne trkačke, samo sa debljim gumama sa krampončićima. Zar ima drugih konstrukcionih razlika (osim onoga, gde se kod nekog rama rutiraju sajle i slično)?

Slažem se za volan - aerodinamika je ono što najviše utiče na brzinu. Ja sam sa čeličnim Unis 10-brzincem sa drop barom vozio znatno brže nego što sam mogao sa mnogo lakšim MTB-om i mnogo više kondicije. Jako je teško sa ravnim volanom voziti duže preko 30 (naravno, zavisi od kondicije, Bajker bi nam verovatno lako pokazao da je moguće :D ).

Tu dolazimo do jedne stvari koju sam hteo da pitam tebe i Zuzazua: zbog čega ste stavljali ravan volan, na inače vrlo lake, skupe i brze bicikle? Zbog komfora? Sheldon Brown tvrdi da je drop bar zapravo komforniji, ali da je ono što ljudima smeta njegova visina. U tom smislu, predlaže da se ostavi duži vrat viljuške, stave podloške i volan montira više!
zuzazu napisao:@Kuzmanovic, deluje fino podesen bicikl.

Par dobronamernih saveta:

1) Proveri pakne, drkaju ti felnu (mozda su pretvrde ili ima nesto u njima).

2) Skini copavu. Ako bi ti neko pokazao kako se ostavlja bicikl, shvatio bi kolika je glupost copava.

3) Promeni sticnu. Odvlaci ti energiju. Dobra je samo kao hladno oruzije.
Znam da je poruka bila za Kuzmanovića, ali moram da odgovorim: :mrgreen:

1) Takva je felna, ima po sredini crno ofarbani žljeb, kad dođe u ravan sa ostatkom felne (a linija izbriše), znači da je za zamenu.

2) Meni jako nedostaje nožica na boljim biciklima. Vrlo je zgodna kad hoćeš nešto da majstorišeš na sred betonskog dvorišta, a nemaš poseban držač. Ovako izgulih rogove naslanjajući ga na zid, a moram da ga obrćem kad hoću da pristupim sa druge strane. Isto važi i za parkiranje na velikim popločanim površinama kao što su trgovi.

3) Slika :mrgreen:

Ali baš danas planiram da je skinem, posle 16 godina korišćenja na raznim biciklima. Šticne sa amortizerom imaju razne "tvrdoće", u zavisnosti od težine vozača. Kada sam je kupio, imao sam 65 kg i "radila" je samo na najvećim neravninama. Sada imam skoro 80, i prilično iritira... A i preteška je, dodaje bar 300 grama u odnosu na normalnu šticnu.

I "brake booster" koji se vidi na slici ću takođe skinuti (i napred i nazad) jer ne koristi mnogo, a dodaje 2 x 60 grama (eto, navukli ste me da počnem da merim težinu... :mrgreen: ).

Ono crno plastično je ostatak blatobrana (drugi deo odavno polomljen). :D
zuzazu napisao: Rade ti bremze.to sam video kada sam ih cackao, i bas me je cudilo.... u ono kratko vremena nisam shvatio gde se sabija.
I moje kočnice deluju više "sunđerasto" nego što bi trebalo, a paknovi su dobro namešteni. Kako da ustanovim da li se bužir sabija?
paja napisao:Nego koliko prosečno traje obruč pre nego šro se pojedu kočione površine?
Može i po 100 hiljada km i više. Sve zavisi od tvrdoće paknova i koliko se često koriste kočnice.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Biciklizam

Post od Paja »

Kuzmanovic napisao:Prvi put u zivotu vidim ovakve kocnice.

https://www.kupujemprodajem.com/Ferarol ... er_id=1685
Drumska hidraulika. Ima Magura takve. Npr http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... d=38;pgc=0

@ Snork

Osim širih guma na CX su drugačije kočnice. Koriste se najčešće kanteliveri, a pašu i mini v-brakes. To uslovljava drugačiji ram i viljušku tj, kačenje kočnica u dve tačke, a ne u jednoj kao kod drumaša. Poslednja i verovatno najneupadljivija razlika je čvrstina rama. CX ramovi su čvršći da bi izdržali sva maltretiranja koja CX vožnja nosi sa sobom.

Zašto sam prešao na ravan volan? Zato što mi je to u tom trenutku delovalo logično. Upravljiviji je u saobraćaju, a i navikao sam na njega. Drugi važan razlog je neka frljoka u mom vratu za koju mislim da je širi volan bolja opcija.
Mada, da danas pakujem nov bicikl nisam siguran da ne bih prv probao drop bar pa tek tada odlučio.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4648
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Biciklizam

Post od zuzazu »

Ja sam uvek cyclocross bicikle zamišljao kao standardne trkačke, samo sa debljim gumama sa krampončićima. Zar ima drugih konstrukcionih razlika (osim onoga, gde se kod nekog rama rutiraju sajle i slično)?

Geometrija bicikla je drugacija. Videces da specijalka ima "podvucen"zadnji tocak pod sedalnu cev, neki put ni prst ne mozes da gurnes dok je kod CX to daleko relaksirajuca pozicija sa vecim klirensom


Tu dolazimo do jedne stvari koju sam hteo da pitam tebe i Zuzazua: zbog čega ste stavljali ravan volan, na inače vrlo lake, skupe i brze bicikle? Zbog komfora? Sheldon Brown tvrdi da je drop bar zapravo komforniji, ali da je ono što ljudima smeta njegova visina. U tom smislu, predlaže da se ostavi duži vrat viljuške, stave podloške i volan montira više!

Meni se vise svidelo i to je jedini razlog. Da me sada pitas, ne bih pipao drop bar je neuporedivo komforniji od MTB volana. Ako nista, nudi najmanje 4 pozicije hvata dok MTB bez rogova nudi samo jednu a sa rogovima dve. Druga stvar, nije mi se svidela komplikovanost samaraljki, koje deru sa cenom, a popravka je cesto nemoguca

I moje kočnice deluju više "sunđerasto" nego što bi trebalo, a paknovi su dobro namešteni. Kako da ustanovim da li se bužir sabija?

Blago pritisni kocnicu samo da se pakne prislone uz felnu. Gledaj buzir. Sada dok su prislonjene, pojacaj stisak na kocnicu i gledaj kako ti "radi" buzir. Sto vise radi, veci je gubitak. Biraj tvrdji buzir ili alligator i te fore sto ima Paja. Mada i to radi ali daleko manje. Odziv na kocenje je daleko bolji
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14334
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Biciklizam

Post od Saša »

----------

Brišite ovo, poludeo mi touch na telefonu, napravih milion nekih citata bez veze, jedva obrisah. :(
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Biciklizam

Post od Dusan »

Kolika je razlika izmedju drumskog i mtb sto se tice voznje po gradu? Mislim pre svega na rupe, ivicnjake i ostalo. Meni gradska voznja cini veliki procenat ukupne voznje i kupio sam 1.5 gume cisto da probam. Prvi utisak mi je bio da vise ne mogu da preskacem ivicnjake i prepreke tako lako, tj da 2.0 gume mnogo bolje to podnose.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4648
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Biciklizam

Post od zuzazu »

A da li si primetio da ides lakse sa 1,5 (ako si ih propisno naduvao)?

Preko ivicnjaka i prepreka, ustani sa sedista.
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Biciklizam

Post od Dusan »

Naravno oseca se razlika. A sto se tice ustajanja nisam bas toliko los. :kezo: Npr pri vecoj brzini kada se penjem na ivicnjak, jednom od npr. 10 puta ne prebacim tezinu dobro i osetim da guma (zadnja) ne upije udarac vec osetim da udarac na felni. To mi se nikada nije desavalo sa 2.0. Mene cisto zanima koliko vise mora da se pazi na rupe, shatove, ivicnjake i ostale prepreke sa drumskim biciklom.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4648
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Biciklizam

Post od zuzazu »

Isto kao da vozis balonku i niskoprofilnu gumu na kolima. Sve mora da se pazi. Ako je guma napumpana kako treba, pri udaru zadnjeg tocka o ivicnjak, tesko da ce da ti dodje do felne.

Propisno napumpana guma na trkackom (visok pritisak) zna da polomi staklo ispod nje, a da se ne probusi.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15289
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Biciklizam

Post od Kuzmanovic »

Dusane na koliko si bara su te gume kada osecas udarac po felni? Ja ih (1.5) pumpam na 4 bara i nemam takvih problema.
Odgovori