Biciklizam
Re: Biciklizam
Na 3,5 sam pumpao.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Biciklizam
Ja bez problema vozim cini mi se 1.15 u svim mogucim uslovima, nema sanse da udarim felnu...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Biciklizam
Ni ja ne lupam felnu sa gumama 28mm širine napumpane na 7 bara.
Aj kad smo se dotakli aerodinamike da riupitam koliki je uticaj ravnog volana na aerodinamiku u odnosu na drop bar koji se drži gore za cev? Visinski je to manje više isto. Čak lula na drop baru uglavnom ide u + za razliku od lule na ravnom volanu koja uglavnom ide u -.

Aj kad smo se dotakli aerodinamike da riupitam koliki je uticaj ravnog volana na aerodinamiku u odnosu na drop bar koji se drži gore za cev? Visinski je to manje više isto. Čak lula na drop baru uglavnom ide u + za razliku od lule na ravnom volanu koja uglavnom ide u -.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15289
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Biciklizam
To je manje vise ok pritisak.Dusan napisao:Na 3,5 sam pumpao.

- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Biciklizam
Vrseni su testovi i u vazdusnom tunelu tako da se u principu manje vise zna koja je poza najbolja za smanjenje otpora prilikom bicikliranja, u voznji na hronometar polozaj tela je sto izduzeniji, ruke idu napred a na volanu je nakacen dodatak za podlaktice i hvat za sake, koriste se bicikli kod kojih je smanjen otpor vazduha zbog oblika samog bicikla i tockova.
Evo ga test gde su bicikl testirali u aerotunelu.
http://www.bicycling.com/bikes-gear/bik ... road-bikes

Evo ga test gde su bicikl testirali u aerotunelu.
http://www.bicycling.com/bikes-gear/bik ... road-bikes


Re: Biciklizam
Na gumi pise pritisak od - do. 3,5 za gumu 1,5 po meni je malo. Sto je guma kvalitetnija, trpi visi pritisak...
Pajino pitanje je mtb volan vs. drop bar u uspravnoj poziciji sa rukama na horizontalnom dwlu volana. Svakako, prakticno nema razlike. Medjutim, u obzir treba uzeti duzinu lule I horizontalne cevi koja je kod nas, Pajo, manja nego na mtb. Normalno, uzeo si dugu lulu ali horizontalnu cev ne mozes produziti. Pozicija na hard tail mtb moze da bude daleko povoljnija jer za nasu visinu, neki proizvodjaci rade gornju cev 575mm od centra do centra, sto je jakooo dugacko.
Znaci pitanje za volan bi bilo kompletnije kada bi se znalo na koji bicikl je montiran isti.
Pajino pitanje je mtb volan vs. drop bar u uspravnoj poziciji sa rukama na horizontalnom dwlu volana. Svakako, prakticno nema razlike. Medjutim, u obzir treba uzeti duzinu lule I horizontalne cevi koja je kod nas, Pajo, manja nego na mtb. Normalno, uzeo si dugu lulu ali horizontalnu cev ne mozes produziti. Pozicija na hard tail mtb moze da bude daleko povoljnija jer za nasu visinu, neki proizvodjaci rade gornju cev 575mm od centra do centra, sto je jakooo dugacko.
Znaci pitanje za volan bi bilo kompletnije kada bi se znalo na koji bicikl je montiran isti.
Re: Biciklizam
Pa na moj bre. Pitanje je šta bih dobio u aerodinamici u gornjem položaju ako bih vratio drop bar. U ostalim pozicijama su mi aerodinamički benefiti jasni.
Re: Biciklizam
Malo je 3,5, te gume idu na 5 bara, stavi failsafe na 4,5 bara....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Biciklizam
Povecacu pritisak za sledeci put. 

There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Biciklizam
Ne bi dobio nista izuzev sto bi gotovo sigurno koristio jos jedan hvat na volanu I to cesce od ovoga kojeg pominjes, a to je sa dlanovima na gumama samaraljki. Ne samo sto je udobnije I jace nego ti je I pozicija drugacija jer si sada nesto cm ispruzeniji I cela prica dobija drugi tok....paja napisao:Pa na moj bre. Pitanje je šta bih dobio u aerodinamici u gornjem položaju ako bih vratio drop bar. U ostalim pozicijama su mi aerodinamički benefiti jasni.
A mozemo reci I dokon pop... Nemas druga posla.
Re: Biciklizam
... juri popadiju.
Neću ništa raditi. Pianje je bilo teorijske prirode isprovocirano Snorkovim pitanjem.

Neću ništa raditi. Pianje je bilo teorijske prirode isprovocirano Snorkovim pitanjem.
Re: Biciklizam
Pajo i Zu, hvala na objašnjenjima!
Inače, na očigledno bolju aerodinamiku mislim kada se trkački volan drži skroz dole - o "višim" pozicijama se može diskutovati, kao što ste i učinili.
Možda bih i ja stavio MTB volan, ali isključivo da bih izbegao šamaraljke. Ove starije koje sam imao priliku da vozim su žešći smor - prevelika sila i prevelik hod levo-desno da bi se promenila brzina (Shimano 105, sada star skoro 20 godina
). Znam, danas je to mnogo bolje, ali ipak... Meni su "down tube" šifteri možda bolji od svih ovih komplikovanih varijanti. Kao na autu - spustiš ruku sa volana, prebaciš brzinu i nastaviš. Pa još ako nisu indeksirani, eto dodatne zabave (uz sve trimovanje prednjeg menjača ako je potrebno da ga lanac ne zakačinje). Ne, ozbiljno - meni je ovo baš cool i rado bih ih ponovo koristio.
Pajo, mala ispravka u vezi sa drumskim kočnicama - mislim da je kačenje kroz jednu rupu stari sistem, a da se današnji modeli ipak oslanjaju na ram u dve tačke. U pravu si da su to druge pozicije, i nisu kompatibilne sa MTB kočnicama (ni cantilever ni v-brake). Vaši cyclocross ramovi jesu kompatibilni sa njima (ja to nisam znao, pa sam se čudio kako se uspeli da stavite v-brake na njih).
Što se tiče pumpanja guma, kao i kod svih vozila - mora se uzeti u obzir i ukupna težina. Nekome ko ima 70 kg, 3.5 bara na 1.5" gumama može biti odgovarajući pritisak, a neko ko je teži verovatno mora da pumpa više.
I na kraju, hteo bih da pitam gde ima da se kupi ovo (u Planet Bike-u odavno nestalo): http://planetbike.rs/pbshop/Biciklizam/ ... nici/6116/
Dakle, pojedinačni lančanik od 13 zuba za Shimano 9-brzinsku kasetu. Ja sada imam 11-32, a idu redom 11, 12, 14, 16, 18... Ideja je bila da izbacim 32, a da stavim 13, kako bi mi brzine bile "gušće" (pričao je Zu ranije zašto je to bitno, a ja sam ovih dana baš osetio realnu potrebu zbog manjka kondicije). Još bolje kad bih našao i 13 i 15, pa da izbacim i 32 i 28 i dobijem kasetu 11-24.
Inače mi se ne isplati da ovakve sitnice naručujem iz inostranstva, jer će poštarina izaći skuplja od robe. Opcija je da kupim celu trkačku kasetu: npr. 11-25, pa da kombinujem, ali npr. cena za HG-50 je oko 3000 din. Nešto mi se ne daje toliki novac, a i HG-50 je lošiji kvalitet od HG-70 kasete koju sada imam (klasa Deore LX / 105). Teško je naći 9-brzinske delove višeg kvaliteta, jer se uveliko forsira 10 brzinski sistem.
Pitao bih još nešto: mogu li negde da se kupe samo plastični čepovi za volan/rogove? Ispali su mi iz rogova u toku vožnje (pre par godina jedan, sada i drugi), pa zjape rupe.
Inače, na očigledno bolju aerodinamiku mislim kada se trkački volan drži skroz dole - o "višim" pozicijama se može diskutovati, kao što ste i učinili.

Možda bih i ja stavio MTB volan, ali isključivo da bih izbegao šamaraljke. Ove starije koje sam imao priliku da vozim su žešći smor - prevelika sila i prevelik hod levo-desno da bi se promenila brzina (Shimano 105, sada star skoro 20 godina

Pajo, mala ispravka u vezi sa drumskim kočnicama - mislim da je kačenje kroz jednu rupu stari sistem, a da se današnji modeli ipak oslanjaju na ram u dve tačke. U pravu si da su to druge pozicije, i nisu kompatibilne sa MTB kočnicama (ni cantilever ni v-brake). Vaši cyclocross ramovi jesu kompatibilni sa njima (ja to nisam znao, pa sam se čudio kako se uspeli da stavite v-brake na njih).
Što se tiče pumpanja guma, kao i kod svih vozila - mora se uzeti u obzir i ukupna težina. Nekome ko ima 70 kg, 3.5 bara na 1.5" gumama može biti odgovarajući pritisak, a neko ko je teži verovatno mora da pumpa više.
I na kraju, hteo bih da pitam gde ima da se kupi ovo (u Planet Bike-u odavno nestalo): http://planetbike.rs/pbshop/Biciklizam/ ... nici/6116/
Dakle, pojedinačni lančanik od 13 zuba za Shimano 9-brzinsku kasetu. Ja sada imam 11-32, a idu redom 11, 12, 14, 16, 18... Ideja je bila da izbacim 32, a da stavim 13, kako bi mi brzine bile "gušće" (pričao je Zu ranije zašto je to bitno, a ja sam ovih dana baš osetio realnu potrebu zbog manjka kondicije). Još bolje kad bih našao i 13 i 15, pa da izbacim i 32 i 28 i dobijem kasetu 11-24.
Inače mi se ne isplati da ovakve sitnice naručujem iz inostranstva, jer će poštarina izaći skuplja od robe. Opcija je da kupim celu trkačku kasetu: npr. 11-25, pa da kombinujem, ali npr. cena za HG-50 je oko 3000 din. Nešto mi se ne daje toliki novac, a i HG-50 je lošiji kvalitet od HG-70 kasete koju sada imam (klasa Deore LX / 105). Teško je naći 9-brzinske delove višeg kvaliteta, jer se uveliko forsira 10 brzinski sistem.
Pitao bih još nešto: mogu li negde da se kupe samo plastični čepovi za volan/rogove? Ispali su mi iz rogova u toku vožnje (pre par godina jedan, sada i drugi), pa zjape rupe.

Ђенерал Јанковић
Re: Biciklizam
Sto se tice duvanja, ja moje gume duvam min na 4,5 bara, nekad i 5. Pitanje je i koliko je precizan onaj manometar na pumpi.
Re: Biciklizam
Drumske kočnice se definitivno kače u jednoj tački. Pogledaj bilo koje http://www.bike24.com/1.php?pgc=9196:11 ... ,321;mid=0
Teško ćeš naći taj lančanik. Ima na sajtu Planeta spisak njihovih distributera pa zovi redom. Imaj u vidu da Planet još uvek nije izbacio robu za ovu sezonu, tako da može da se desi i da su uvezli i da se uskoro pojavi u prodaji.
Druga opcija je da sačekaš dok neko (recimo ja
) ne narauči nešto iz inostranstva pa da uzmemo i to čudo.
Mada, ako nemaš kondiciju ne kapiram ta će ti još malih brzina. Logičnije bi mi bilo da ti fale velike, al nisi nepismen i sigurno znaš šta radiš, samo ja ne kapiram.
Čepove možda ja imam, al moram da proverim pa javljam.
Teško ćeš naći taj lančanik. Ima na sajtu Planeta spisak njihovih distributera pa zovi redom. Imaj u vidu da Planet još uvek nije izbacio robu za ovu sezonu, tako da može da se desi i da su uvezli i da se uskoro pojavi u prodaji.
Druga opcija je da sačekaš dok neko (recimo ja

Mada, ako nemaš kondiciju ne kapiram ta će ti još malih brzina. Logičnije bi mi bilo da ti fale velike, al nisi nepismen i sigurno znaš šta radiš, samo ja ne kapiram.
Čepove možda ja imam, al moram da proverim pa javljam.
- Sh@rance
- Postovi: 1600
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:48
- Garaža: Fiat Punto Classic 1.3 MultiJet & Cannondale Trail 7 er29
- Lokacija: Obrenovac