Potopljeni Punto - povratak u život
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Skinuti su farovi i oprani.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Nema tu mnogo lozenja, situacija je losa, ako smo bas talicni, pokrenuce se, znaci ovo je kolaps tog sistema. NEma tacke na njemu koja nije u problemu. To nije podmornica, i nije zamisljeno da bude u vodi, uz to je isuvise kompleksan sistem, i bice tu raznih iznanadjenja. Bakar je osidovao, a o celiku da ne pricam, krenula je rdja. MAda to je vise sminka, ne smeta mu za funkcionisanje, bar ne sad.
Neko vece pranje, vise nema smisla raditi, sad ce polako da se rasklapa deo po deo, i da se parcijalno pere, gotovo je sa kvasenjem tog auta iznutra.
Tabla na Puntu se skida satima, i to je je posao ozbiljan.
Ako se core sistema mrdne, da ikakav znak zivota, lako cemo da uvatimo pa ceo dan da skidamo tablu, auto se svakako nece voziti neko vreme.
Znaci videti koliko ce sve da BOLI, po dzepu, pa uraditi procenu, nikakve kupovine u ovom trenutku, tu ima brdo delova koji mogu lepo da se unovce i ne fali im bas nista, ali sta god nam je vitalno riknulo, to nas stavlja u pat poziciju, jer nema svrhe sad se zaletati, nego treba hladne glave izvuci maksimum iz auta, na bilo koji nacin. Sad su nam svi scenariji otvoreni, ako krene da se siba lova u njega, suzava se manevarski prostor...
Sta moze sa minimalnim sredstvima da se uradi to nam je sad fokus, bar ja tako mislim
JER trenutno na autu ne radi AMA BAS NISTA, sto ide na neku struju.
Neko vece pranje, vise nema smisla raditi, sad ce polako da se rasklapa deo po deo, i da se parcijalno pere, gotovo je sa kvasenjem tog auta iznutra.
Tabla na Puntu se skida satima, i to je je posao ozbiljan.
Ako se core sistema mrdne, da ikakav znak zivota, lako cemo da uvatimo pa ceo dan da skidamo tablu, auto se svakako nece voziti neko vreme.
Znaci videti koliko ce sve da BOLI, po dzepu, pa uraditi procenu, nikakve kupovine u ovom trenutku, tu ima brdo delova koji mogu lepo da se unovce i ne fali im bas nista, ali sta god nam je vitalno riknulo, to nas stavlja u pat poziciju, jer nema svrhe sad se zaletati, nego treba hladne glave izvuci maksimum iz auta, na bilo koji nacin. Sad su nam svi scenariji otvoreni, ako krene da se siba lova u njega, suzava se manevarski prostor...
Sta moze sa minimalnim sredstvima da se uradi to nam je sad fokus, bar ja tako mislim
JER trenutno na autu ne radi AMA BAS NISTA, sto ide na neku struju.
Poslednja izmena od Bax u 25 Maj 2014, 22:18, izmenjeno 1 put ukupno.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Bravo,fin posao je odradjen
Jel sad znaci auto ide kod majstora da vidi sta je sa motorom ?

Jel sad znaci auto ide kod majstora da vidi sta je sa motorom ?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Gde ima ulja to moze benzinom da se spere, i benzinom voda da se istera. Da se skine karter pa videti to kompresorom i benzinom izduvati, mada treba paziti da benzin ne dodje u duzi kontakt sa gumenim delovima jer ce se naduvati. Inace svaka cast svima koji su u akciji na ovaj ili onaj nacin, djavolski je to poduhvat, ali verujem da ce dosta toga moci da se pokrene, bar da auto bude u funkciji, ni to nije mala stvar.




Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
MA najgore sto je sve stroka, i sto ne smes nigde da se naslonis, svuda je mulja na sve strane, cak i posle tolikog pranja, i dalje se to zavuklo svuda...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Bax u startu se ne gađaš sa mojim drugom koji je majstor. Kad sam pričao s njim njegova ideja je bila da se auto suši dugo, a da ga oni čačkaju kad stignu i koliko stignu. Dakle nije bilo očekivano da se upali odmah, pa čak ni brzo.
Ono što bi po meni imalo smisla uraditi je:
Dati Nextu prednja sedišta da ih dovede u red.
Skinuti tablu do kraja i očistiti sistem klimatizacije i izvaditi onaj tepih koji je ostao.
Sve navedeno znači samo naš rad. Ne košta ništa.
Sledeće je krenuti uređajem i ispitivati struju. Videti gde je ima, a gde ne i što ne. Time ćemo doći do toga šta stvarno ne radi i do šoping liste.
Ispuštanje ulja i goriva je za sledeći dan pod obavezno.
Ono što bi po meni imalo smisla uraditi je:
Dati Nextu prednja sedišta da ih dovede u red.
Skinuti tablu do kraja i očistiti sistem klimatizacije i izvaditi onaj tepih koji je ostao.
Sve navedeno znači samo naš rad. Ne košta ništa.
Sledeće je krenuti uređajem i ispitivati struju. Videti gde je ima, a gde ne i što ne. Time ćemo doći do toga šta stvarno ne radi i do šoping liste.
Ispuštanje ulja i goriva je za sledeći dan pod obavezno.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Moje vidjenje.
Motor je preziveo, proradice.
Kompletan usis sa svim crevima i interkulerom oslobodjen vode, ispran.
Potrebno zameniti jednu selnu koja je morala biti unistena.
Turbo oslobodjen vode, deluje ok, osim vode nije primeceno nista od tvrdi stvari.
Glavni racunar vozila je odlicno konstruisan, 99.999% ispravan, mozda potrebno ponovo hermetizovati.
Sve ispod haube netaknuto ozbiljnije, sve se moze vratiti u zivot.
Iz 2 cilindra izbacena voda, u jednom je bilo mozda i pola litre.
Ispran protokomer, ne vidi se mehanicko ostecenje, trebalo bi da proradi.
Ono sto je potrebno sto pre, izbaciti ulja iz kartera, menjaca, diferencijala, ususti novo. FIlteri.
Ispustiti ono sto je u kocionom sistemu, sve isprati sa dosta alkohola (jeftiniji, manje zagadjuje okolinu) ili kocionom tecnoscu. Sto pre aktivirati ABS da se i on procisti.
Sve cevi i creva dobro izgledaju, nema tragova ostecenja, nista ne treba da se menja.
Kutija sa osiguracima za sada najgore po izgledu prosla, ociscena, dekorozirana, ocekuje se povratak u zivot. U krajnjem, ima 9 obicnih (jedan kontakt jedan radni) releja koji se lako zamene ako bas zatreba mada solidno izgledaju iznutra kada se otvore.
Ostalo od struje ispod haube deluje neosteceno, odnosno ne treba ocekivati probleme. Mozda regler alternatora bude zahtevao dodatne radove.
Nije bilo vremena da se rastavi tabla i ostalo u unutrasnjosti.
Kilometar sat ne izgleda sjajno, mozda proradi a mozda i ne.
Kazu oni koji se vise razumeju da je sistem elektro upravljaca tema za razmatranje.
Auto nije imao komplet spojenu elektriku, sve se radilo napamet bez ikakve tehnicke dokumentacije pa je sasvim moguce da neki konektor negde nije bio spojen jer je kontakt brava izgleadala totalno mrtva uz probni akumulator.
Dakle, trazi se servisno uputstvo odnosno elektricna shema gde su navedeni konektori, sta spajaju i raspored pinova radi eventualne kontrole signala.
Zgodno je i ako se pronadje slika, shema rastavljanja gde su navedeni srafovi po oznakama odnosno tipovima jer bi to olaksalo sklapanje.
Procena, 80% sanse da ce upaliti iz prve, nakon sklapanja svega i zamene tecnosti.
Nakon paljenja korisno bi bilo vrlo kratko voziti auto, mozda samo 500km pa ponovo ispustiti ulja iz svega i naliti novo.
Pri tom ispustanju jos ce se dodatno procistiti a i videce se stanje.
Moguce je da ovo nece biti potrebno ako se ovo prvi ispustanje ulja nakon pregleda sadrzaja ispustenog proceni kao dovolljno.
Bice potrebno zameniti razne sijalice.
Opsti utisak, uzivo mnogo bolje deluje stanje nego na slikama, sto se mehanike tice.
Za sedista mislim da moderna hemija pravi cuda, pretpostavljam da je pravljeno tako da se presvlake mogu skinuti i onda oprati u masini za ves.
Iz motora i usisa je izasla prilicno cista voda, samo blatnjava bez krupnijih necistoca. Relativno cista voda u smislu da nije masna i slicno.
Motor je rucno pokrenut, okrenuta radilica jedno 10tak puta nema neocekivanog otpora, PK kais ne treba da se menja, ponasanje kao kod ispravnog auta.
Kuriozitet, antifriz je u savrsenom stanju sto pokazuje da je rashladni sistem odlicno zaptiven. Ni traga prljavoj vodi u posudi.
Moj utisak, uz malo srece koja prati hrabre nece biti skupih posledica a auto ce se vec u junu voziti.
Motor je preziveo, proradice.
Kompletan usis sa svim crevima i interkulerom oslobodjen vode, ispran.
Potrebno zameniti jednu selnu koja je morala biti unistena.
Turbo oslobodjen vode, deluje ok, osim vode nije primeceno nista od tvrdi stvari.
Glavni racunar vozila je odlicno konstruisan, 99.999% ispravan, mozda potrebno ponovo hermetizovati.
Sve ispod haube netaknuto ozbiljnije, sve se moze vratiti u zivot.
Iz 2 cilindra izbacena voda, u jednom je bilo mozda i pola litre.
Ispran protokomer, ne vidi se mehanicko ostecenje, trebalo bi da proradi.
Ono sto je potrebno sto pre, izbaciti ulja iz kartera, menjaca, diferencijala, ususti novo. FIlteri.
Ispustiti ono sto je u kocionom sistemu, sve isprati sa dosta alkohola (jeftiniji, manje zagadjuje okolinu) ili kocionom tecnoscu. Sto pre aktivirati ABS da se i on procisti.
Sve cevi i creva dobro izgledaju, nema tragova ostecenja, nista ne treba da se menja.
Kutija sa osiguracima za sada najgore po izgledu prosla, ociscena, dekorozirana, ocekuje se povratak u zivot. U krajnjem, ima 9 obicnih (jedan kontakt jedan radni) releja koji se lako zamene ako bas zatreba mada solidno izgledaju iznutra kada se otvore.
Ostalo od struje ispod haube deluje neosteceno, odnosno ne treba ocekivati probleme. Mozda regler alternatora bude zahtevao dodatne radove.
Nije bilo vremena da se rastavi tabla i ostalo u unutrasnjosti.
Kilometar sat ne izgleda sjajno, mozda proradi a mozda i ne.
Kazu oni koji se vise razumeju da je sistem elektro upravljaca tema za razmatranje.
Auto nije imao komplet spojenu elektriku, sve se radilo napamet bez ikakve tehnicke dokumentacije pa je sasvim moguce da neki konektor negde nije bio spojen jer je kontakt brava izgleadala totalno mrtva uz probni akumulator.
Dakle, trazi se servisno uputstvo odnosno elektricna shema gde su navedeni konektori, sta spajaju i raspored pinova radi eventualne kontrole signala.
Zgodno je i ako se pronadje slika, shema rastavljanja gde su navedeni srafovi po oznakama odnosno tipovima jer bi to olaksalo sklapanje.
Procena, 80% sanse da ce upaliti iz prve, nakon sklapanja svega i zamene tecnosti.
Nakon paljenja korisno bi bilo vrlo kratko voziti auto, mozda samo 500km pa ponovo ispustiti ulja iz svega i naliti novo.
Pri tom ispustanju jos ce se dodatno procistiti a i videce se stanje.
Moguce je da ovo nece biti potrebno ako se ovo prvi ispustanje ulja nakon pregleda sadrzaja ispustenog proceni kao dovolljno.
Bice potrebno zameniti razne sijalice.
Opsti utisak, uzivo mnogo bolje deluje stanje nego na slikama, sto se mehanike tice.
Za sedista mislim da moderna hemija pravi cuda, pretpostavljam da je pravljeno tako da se presvlake mogu skinuti i onda oprati u masini za ves.
Iz motora i usisa je izasla prilicno cista voda, samo blatnjava bez krupnijih necistoca. Relativno cista voda u smislu da nije masna i slicno.
Motor je rucno pokrenut, okrenuta radilica jedno 10tak puta nema neocekivanog otpora, PK kais ne treba da se menja, ponasanje kao kod ispravnog auta.
Kuriozitet, antifriz je u savrsenom stanju sto pokazuje da je rashladni sistem odlicno zaptiven. Ni traga prljavoj vodi u posudi.
Moj utisak, uz malo srece koja prati hrabre nece biti skupih posledica a auto ce se vec u junu voziti.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Nađite negde u oglasima ovakvog Punta i počupajte mu svu instalaciju.
http://www.polovniautomobili.com/oglas4 ... iat_punto/
http://www.polovniautomobili.com/oglas4 ... iat_punto/
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Za pocetak, sedista dobro isperite Karcherom, i ostavite negde napolju, na suncu. Ovakva ne mogu ni da se rasture.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Ja imam jednu pumpu koji svake godine pokrecem izvucenu iz vode(a nije planirano da je u vodi), kad se te stvari speknu ja cekicem izbijam te osovine, znaci nema boga da se pomeri, a ispravno je sve, ali zapekne je, oksiduje iznutra sve.
Svako dodatno cekanje, samo vise raste ta rdja koja ce zakucati sklopove, podrazumeva se da par dana jakog sunca dobro dodje, ali ono sto se sad ne pokrene, kasnije ce biti samo teze.
PS, ja mislim da je cak i kocion tecnost dobra, i da za nju nije zurba.
Zurba je ispustiti ulje, iz motora i menjaca, i sipati novo, kao i pokrenuti motor, za ostalo ce se posle polako, kako bude nailazilo jedno po jedno.
Svako dodatno cekanje, samo vise raste ta rdja koja ce zakucati sklopove, podrazumeva se da par dana jakog sunca dobro dodje, ali ono sto se sad ne pokrene, kasnije ce biti samo teze.
PS, ja mislim da je cak i kocion tecnost dobra, i da za nju nije zurba.
Zurba je ispustiti ulje, iz motora i menjaca, i sipati novo, kao i pokrenuti motor, za ostalo ce se posle polako, kako bude nailazilo jedno po jedno.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Koliko se sećam, taj Punto nema ABS, pošto je kao i moj u Dynamic A/C paketu opreme, koji to nije uključivao.ljubitelj napisao:Sto pre aktivirati ABS da se i on procisti.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Nema ABS 100%.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Elektro šema.
http://www.mediafire.com/view/u8wr5uae9 ... ntoMk2.pdf
http://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/o ... Manual.pdf
http://www.mediafire.com/view/u8wr5uae9 ... ntoMk2.pdf
http://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/o ... Manual.pdf
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- Johnny Steam
- Postovi: 66
- Pridružio se: 21 Apr 2012, 00:02
- Lokacija: Beograd
Re: Humanitarna akcija za prikupljanje pomoći članovima
Sto se enterijera tice, bolje da ga donese sto pre kod mene, pa i mokrog, u slucaju da je bio u blatu, mulju itd, da se to ne skori inace ga niko ne ocisti! Da se to pere i izvlaci sto vise, inace na suncu ce se mozda i ubudjati. Ja/mi cemo prati sve sto moze i odmah susiti grejalicama, kako uvek i radimsale vti napisao:Kad se bude demontiralo javite, na pp ili tel, dolazim da pomognem. Alata ima, volje ima.
Tapacirunzi, enterijer, pod, filc sav napolje na sunce, i to sto pre jer ako ostane da se susi usporeno bice problema kasnije.

P.S. Posle pranja i susenja niko ne moze garantovati da se taj enterijer nece osecati posle nekog vremena, kad auto ostane da se 'usija' na suncu, ali dacemo sve od sebe i raspolozivog 'arsenala' hemije koju imamo

Pozz