Potopljeni Punto - povratak u život

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12141
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Post od Bax »

Extra! :doubleup:

Onda ide 5l, GM polusintetike, to je prva dva radna sipanja, i dva filtera, ako sve to legne, posle 500km, sipamo Seleniu.

Treba nam neko sediste za vozaca, da imamo na raspolaganju, jer ima neko neki stari krs?
moze i od juga.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5201
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Post od cozmo »

Kad gledas spreda levo plus desno minus. Ja sam u Airportu uvek do 17h, pa ko moze nek dodje.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32204
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Post od trojanac »

Samo jedna stvar, da bude jasnije.
Da li se ide na opciju da sami probamo da pokrenemo auto ili ćemo to prepustiti servisu? Nije da nemam poverenja u vaš znanje, ali bi ipak to poverio ljudima koji rade sa motorima svaki dan.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12141
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Post od Bax »

Sto se tice motora, najbolje nek odluci Sarance.
U mom svetu, ne postoji proveren servis, skoro svi su mi usrali, i ispravne stvari... :mrgreen:

Ovaj auto je pretrpeo totalnu stetu, to je valjda jasno, sve sto se pokrene je cist BINGO.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Post od ljubitelj »

Motor je vec resen, otvoreni cilindri, izbacena voda. Ono sto hitno treba je da se izbaci voda iz kartera i sipa ulje. Pa makar da dalje stoji auto i odustane se od akcije vracanja u zivot.
Nesto ne verujem da bi ijedan servis primio auto u ovakvom stanju, koji je neko drugi rasklopio, a i kada bi primio procenjujem trosak na 3.000-5.000 evra. Servisi su preduzeca koja rade nesto za novac.

Glavni zez kod pokretanja motora je elektrika i elektronika. Mehanicki motor je neostecen a i inace je daleko robusniji od ostaloga.

Ako se odluci da se prepusti profesionalcima treba racunati i na vremenske rokove. Svako produzeno stajanje povecava rizik od kvarova i time vrednost stete odnosno zahteva sve vise novca za popravku.

Pobrojao sam sta je potrebno od materijala, spisak se moze prosiriti ili skratiti, nije sveto pismo, ali sta god da se odluci to treba da bude brzo. I nabavka i rad.
Nekoliko sati za odlucivanje a ne nekoliko nedelja, meseci...svaki dan stajanja raznih elektro motora moze samo da steti a koristi nema.

Osim toga, profesionalni ovlasceni servisi se ne bave popravkom vec zamenom. Na ovom autu prakticno sve treba da se zameni po tom kriterijumu, pocevsi od elektro kablaze.

Ukratko, ne postoji isplativost popravke u servisu.

Za motor ne postoji rizik jer nije ni ostecen mehanicki, nije radio, auto je bio parkiran.

Nije ovo prva jaca kisa, ovo se desavalo i ranije i resavalo. Malo vise optimizma :)
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12141
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Post od Bax »

Potpuno delim milsljenje, mada treba imati saglasnot vlasnika imovine.

Da li nastavljamo kako smo krenuli?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24658
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Post od dragvorl »

Ja bih tu sipao i malo ulja u cilindre imajuci u vidu da su bili puni vode, ako sam dobro razumeo, pa bih obrnuo par krugova kljucem radilicu. I dobro je rekao Bax, to ulje sto se prvi put sipa treba brzo posle ispustiti, mozda cak i dva puta uraditi isto.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Post od Paja »

Koliko ja razumem situaciju nije problem u samom motoru, problem je u svemu ostalom, a to su Ljubitelj i Bax više nego sposobni da detektuju i uz našu pomoć srede šta se srediti da.
Nema ovde opasnosti da se nešto pokvari. Trenutno je sve pokvareno tako da sve što se popravi je čist ćar.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Post od ljubitelj »

Nismo imali tada sta da sipamo direktno u cilindre. Ideja je da se ne ide na konzervaciju postojeceg stanja. Zato je potrebno brzo dalje.
Okrenuta je radilica jedno 10tak puta, rucno. Nije primecen problem.
To sada prvo ulje ce posluziti za reda sat dva rada motora.
Bilo kakvo ulje je pogodno, mineralno najjeftinije ili za ispiranje.
Samo je bitno da se pomeraju klipovi i karike da ne zapece, a sto ce se desiti samim procesom stajanja.
Novo ulje ostavlja zastitni uljni film.

Isto je vazno odmah da se stavi u pokret i zbog spanera PK kaisa, lezajeva alternatora klime itd svega pokretnog.

Dodatno radom dolazi do isparavanja eventualno zaostale vode i potiskivanja vode iz lezajeva (elektro motora i ostaloga sto se okrece).

Svako stajanje samo otezava i poskupljuje.
Naravno, vlasnikova rec je poslednja. Ko je u kontaktu ako moze da mu skrene paznju da pogleda novosti i donese odluku sta dalje.

Srecna okolnost je da je auto relativno brzo izvucen, tu sansu koja je data treba iskoristiti.
Poslednja izmena od ljubitelj u 26 Maj 2014, 11:20, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Post od Velja »

Ja sam čuo da se u motore koji dugo trebaju da stoje naliva nenormalno velika količina ulja, nešto kao 2-3 x više nego što mu je radni kapacitet. Isto i u cilindre ide nafta.
Tako da nije loše razmotriti tu opciju do pokretanja motora :-|
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Post od ljubitelj »

Da, potope se cilindri naftom. Nema vlage, nema vazduha, nema oksidacije karika kosuljica i svega sto sadrzi gvozdje. To je za visemesecna i visegodisnja cuvanja.
Ovde je ideja da se odmah ide u fazu funkcionalnog rada motora, i vrati auto vlasniku na koriscenje.
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Post od methane.master »

Evo šta o ovoj temi kaže dr. Marušić

....

Postupak je sljedeći:

• Čišćenje i osposobljavanje, odnosno popravak, treba početi od motora, kojeg najprije treba izvana pažljivo oprati vodom, laganim mlazom, kako bi se uklonile nečistoće. Pritom treba zaštititi elektroničke komponente kako voda ne bi dodatno uništila ono što poplava nije.
• Treba ukloniti vodu iz cilindara, koja je prodrla kroz otvorene usisne ili ispušne ventile (ulazi kroz usisni kolektor i ispušni sustav), ovisno o položaju koljenastog, odnosno bregastog vratila u ugašenom motoru, sljedećim koracima:
• Kod benzinskog motora treba skinuti svjećice, a kod dizelskog brizgaljke. Tada treba ručno pokrenuti motor, kako bi se provjerilo je li došlo do zaribavanja motora (blokiranja) ili je motor pokretan.
• Ako je motor zaribao, popravak je moguć jedino rastavljanjem, a to uključuje znatno veći trošak, jer je najčešće preporučljivo napraviti generalni popravak. Kod starijih je automobila u pravilu neisplativ, jer je trošak veći nego kod klasičnog generalnog popravka (uvećan je za potrebnu izmjenu uništenih elektroničkih i elektroničkih komponenti, čemu treba dodati i ostale popravke).
• Ako se motor može ručno pokrenuti, šanse za popravak, bez velikih troškova su veće. Kroz njihove otvore (priključke) za brizgaljke i svjećice treba uliti dizelsko gorivo te ručno pokretati motor kako bi mješavina zaostale vode i nafte izišla. To treba ponoviti više puta.
• Treba izvaditi filtar zraka i zatvoriti kućište (prvo paljenje treba pokušati bez filtra zraka).
• Kako bi se osposobio elektropokretač, preporučljivo ga je rastaviti, kako bi se uklonila vlaga i podmazali ležajevi. Preporučljivo je rastaviti alternator, osušiti ga i podmazati ležajeve. Kod starijih motora s razvodnikom paljenja treba očistiti razvodnik). Ako je akumulator uništen, potrebno je ugraditi novi.
• Treba očistiti elektronički upravljački modul (ECU) te ploču s osiguračima i relejima. Posebno treba očistiti i osušiti svaki kontakt i podmazati antikorozivnim sprejem.
• Potom treba nekoliko puta ponoviti postupak ulijevanja dizelskog goriva kroz otvore svjećica/brizgaljki te elektropokretačem verglati na prazno - bez kompresije u cilindrima postižu se veće brzine vrtnje (motor se vrti s manjim otporom). To pomaže uklanjanju vlage iz motora. Postupak je preporučljivo ponoviti 3x, kako bi se uklonila sva vlaga.
• Treba izmijeniti motorno ulje zajedno s filtrom te ugraditi nove svjećice kod benzinskog motora, odnosno brizgaljke kod dizelskog.
• Treba temeljito očistiti spremnik goriva - ispustiti gorivo, u kojemu sigurno ima više ili manje vode, te uliti čisto gorivo. Potom treba pokušati upaliti motor.
• Ako upali, treba ga držati na niskim okretanima te potom na malo višim (kod dizelaša 2000/min, kod benzinca 2500/min) dok ne postigne radnu temperaturu.
• Ako motor ne upali, problemi se kompliciraju, jer kod benzinskog motora kvar može biti u upravljačkom modulu (centralini), bobinama, visokonaponskim kablovima… Kod dizelaša, pogotovo novije generacije problem može biti u brizgaljkama, visokotlačnoj pumpi i sustavu 'common-rail'. U oba slučaja treba otići kod specijaliziranog mehaničara.

...
Preuzeto sa: http://www.autoportal.hr/index.php/tehnikac/9632
Širim haos!
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32204
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Post od trojanac »

Javiće se vlasnik čim bude mogao.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Post od Paja »

Sad sam se čuo sa njim. Nema trenutno pristup netu ni telefonom. Ući će na forum čim bude mogao.

Saglasan je da radimo koliko možemo i umemo. i sve vas pozdravlja i zahvaljuje se.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Post od ljubitelj »

mm, procitao, ima 3 bitno pogresna uputstva.
Vidi se da pisac nema prakticnog iskustva sa radom na autu.
Brizgaljke se ne menjaju na dizelu, ta zanimacija kosta minimum 1.000 evra a potpuno je bespotrebna.
Isto tako dizel i voda su tecnosti koje se medjusobno ne mesaju, i dizel ne moze da izvuce vlagu.
Za to sluze alkoholi.
Kod dizela koji je bio potopljen se skidaju grejaci. Razlog je prost. Mnogo brze, daleko manji obim posla jer se ne diraju cevi i creva. Nema rizika od zaprljanja veoma osetljivih dizni i celog sistema ubrizgavanja.
Na nekim motorima, kao sto je ovaj Fiatov dizel nije uopste preporucljivo skidati brizgaljke tek tako, iz prakse se zna da ne sirimo pricu.

Grejaci su jeftini ako se slucajno ostete pri skidanju. Jedini rizik je da se slomi kabl/ konektor struje kojim se napaja grejac. Da se to unisti bas treba biti "strucnjak"

Itd. Ovakve kise su redovna pojava u juznim krajevima, dogadjaju se svakog meseca i cesce, auti redovno dozivljavaju vodu i vlagu ispod haube a i sam vazduh je veci deo godine 100% zasicen vodenom parom tj mokar je sam po sebi. Iskustvo, nije ovo prvi auto koji se mokar pokrece.

Vrlo je bitno da se brzo radi, i brzo odstrani sa gvozdje, celik materijala vlaga i spreci odnosno uspori oksidacija.
Sve sto se okrece na vozilu je inace podmazano, ako eventuano udje voda u neki lezaj samim okretanjem se mast pokrece, potiskuje vodu i ponovo ostvaruje kontakt sa pokretnim delom (osovinom).Stajanjem nastaje trajan dodir 2 dela izmedju kojih deluje voda, rezultat se zna samo je pitanje vremena.

Itd, sve sta treba se manje vise zna, ono cega obicno nema su novac i vreme da se sve brzo odradi.
paja napisao:Sad sam se čuo sa njim. Nema trenutno pristup netu ni telefonom. Ući će na forum čim bude mogao.

Saglasan je da radimo koliko možemo i umemo. i sve vas pozdravlja i zahvaljuje se.
Primljeno k znanju, pozdravi ga i prenesi za sada nema razloga za brigu.


Treba nam cist alkohol, etil. Ne moze da se kupi a mislim da je bajker ponudio neku kolicinu.
Primljeno k znanju, pozdravi ga i prenesi za sada nema razloga za brigu.
Poslednja izmena od ljubitelj u 26 Maj 2014, 11:49, izmenjeno 2 puta ukupno.
Odgovori