Potopljeni Punto - povratak u život
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
pajo, bice onda puno lakse ako ima mesta da se ugura ruka i okrene taj veliki prsten.
Radio sam 2 puta demontazu i montazu tog sistema ali nije Punto, nije uopste lako odvrnuti taj prsten posto ga drzi sa donje strane guma koja zaptiva a to se zapekne.
Ma resice se, ako su oni umeli da sklope auto znacemo i mi da se izborimo.
sasa, kupljen je Motip-ov sprej, imam ja jos ovog belgijskog, kupice se sutra dodatno ovaj belgijski.
To je jedini koji sam uspeo da nadjem da ne ostavlja nikakve masnoce i odlicno vrsi deoksidaciju. Koristio sam ga sa odlicnim rezultatima pri restauraciji starih uredjaja elektronike, starih 40-60 godina.
Savrseno vraca u zivot potenciometre.
Jeste skup ali po meni vredi svaku paru.
Abro je dobra firma inace, ako bude trebalo javicemo.
Taj multitimer ne izgleda po funkcijama nesto komplikovan, njega cemo morati da pretresemo. Samo je pitanje da li je onako dobro kuciste kao za ECU.
Imobilajzer bi trebalo da se nalazi u glavnom ECU, airbag ima svoj zasebni ECU.
Za sada su to 3 ECU koji mogu biti ugrozeni vodom. Iz sheme se ne vidi da li kilometar sat ima isto neki ECU.
Plan je da otkacimo kompletno airbag, da se vidi sta je sa tim multitimerom i ako treba on zaobidje privremeno. Ako je samo timer za zmigavce, za unutrasnje i spoljno svetlo, za grejace retrovizora i slicno motor bi trebalo da se pokrene i bez tih funkcija.
Da ne pricam napamet, videcemo kakvo je stanje i kakvo je kuciste.
Proucavam Haynes zadnjih nekoliko sati.
Radio sam 2 puta demontazu i montazu tog sistema ali nije Punto, nije uopste lako odvrnuti taj prsten posto ga drzi sa donje strane guma koja zaptiva a to se zapekne.
Ma resice se, ako su oni umeli da sklope auto znacemo i mi da se izborimo.
sasa, kupljen je Motip-ov sprej, imam ja jos ovog belgijskog, kupice se sutra dodatno ovaj belgijski.
To je jedini koji sam uspeo da nadjem da ne ostavlja nikakve masnoce i odlicno vrsi deoksidaciju. Koristio sam ga sa odlicnim rezultatima pri restauraciji starih uredjaja elektronike, starih 40-60 godina.
Savrseno vraca u zivot potenciometre.
Jeste skup ali po meni vredi svaku paru.
Abro je dobra firma inace, ako bude trebalo javicemo.
Taj multitimer ne izgleda po funkcijama nesto komplikovan, njega cemo morati da pretresemo. Samo je pitanje da li je onako dobro kuciste kao za ECU.
Imobilajzer bi trebalo da se nalazi u glavnom ECU, airbag ima svoj zasebni ECU.
Za sada su to 3 ECU koji mogu biti ugrozeni vodom. Iz sheme se ne vidi da li kilometar sat ima isto neki ECU.
Plan je da otkacimo kompletno airbag, da se vidi sta je sa tim multitimerom i ako treba on zaobidje privremeno. Ako je samo timer za zmigavce, za unutrasnje i spoljno svetlo, za grejace retrovizora i slicno motor bi trebalo da se pokrene i bez tih funkcija.
Da ne pricam napamet, videcemo kakvo je stanje i kakvo je kuciste.
Proucavam Haynes zadnjih nekoliko sati.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
A jel mozemo mi dizel da izbacimo preko te pumpe koja je vec u rezervoaru, da joj dovedemo napon?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
da li bi valjalno da ide kroz pumpu takvo "gorivo" koje je sada u rezervoaru.
- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
@ Ljubitelj
Prskao sam sa njim malo i ne ostavlja masnoću, ispari brzo. Verovatno je dobar za uklanjanje prljavštine, vlage i masnoće. Ne znam koliko je dobar za rastvaranje oksida na kontaktima. Na njemu piše sledeće: "Quickly dissolves and removes oil, grease, flux, condensation and other contaminants from delicate electronic circuitry. Ideal for computer, hi-fi, circuits and other electronic devices".
Prskao sam sa njim malo i ne ostavlja masnoću, ispari brzo. Verovatno je dobar za uklanjanje prljavštine, vlage i masnoće. Ne znam koliko je dobar za rastvaranje oksida na kontaktima. Na njemu piše sledeće: "Quickly dissolves and removes oil, grease, flux, condensation and other contaminants from delicate electronic circuitry. Ideal for computer, hi-fi, circuits and other electronic devices".

- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13580
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Može deo, ali ne bi trebalo do kraja jer koliko znam za pumpe je jako nezdravo da rade na suvo, sad ne znam da li bi joj nešto bilo od jednog puta...
E ljudi, ako sam dobro shvatio uputstvo koje imamo nije baš za ovaj model?
Da se pošalje možda mail u Kragujevac sa molbom, možda da bi poslali nešto.
E ljudi, ako sam dobro shvatio uputstvo koje imamo nije baš za ovaj model?
Da se pošalje možda mail u Kragujevac sa molbom, možda da bi poslali nešto.
- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Mislim da ne bi trebalo uključivati pumpu ako je u rezervoaru prljavo gorivo ili ko zna šta sve. Ona ima na sebi filter goriva (u stvari sito ili tako nešto) koji se može zapušti i onda eto nevolje. Bolje je izvaditi je pa kroz njenu rupu probati izvući crevom to gorivo (ako već ne bude mogao lako da se skine ceo rezervoar).
- grujicd
- Postovi: 9064
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Totalni sam laik za ove stvari, pa je sasvim moguće da lupam gluposti ali bolje da pitam ako postoji i delić šanse da se smanji posao. Je li sigurno da je voda ušla u rezervoar? Računam da onaj čep kroz koji se inače sipa dobro dihtuje, mada ima tu još nešto, prelivni ventil ili kako se već zove pa je možda taj put otvoren. Da li uopšte može da uđe sa druge strane, kroz brizgaljke i nazad kroz pumpu?
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Zar nema rezervoar neki čep kojim se pristupa plovku i potopljenoj pumpi? Moralo bi da bude veliko bar ruka da se uvuče, a samim tim i da se izvuče sve i ispere.
Ne bih ni ja palio pumpu, za slučaj da je pun nekog mulja rezervoar. Mada opet, možda ništa nije ni ušlo.
Tapatalk Pro
Ne bih ni ja palio pumpu, za slučaj da je pun nekog mulja rezervoar. Mada opet, možda ništa nije ni ušlo.
Tapatalk Pro
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13580
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
To je i meni prva pomisao, al ono, ko zna...grujicd napisao:Totalni sam laik za ove stvari, pa je sasvim moguće da lupam gluposti ali bolje da pitam ako postoji i delić šanse da se smanji posao. Je li sigurno da je voda ušla u rezervoar? Računam da onaj čep kroz koji se inače sipa dobro dihtuje, mada ima tu još nešto, prelivni ventil ili kako se već zove pa je možda taj put otvoren. Da li uopšte može da uđe sa druge strane, kroz brizgaljke i nazad kroz pumpu?
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Cigani kad kradu, oni secnu ulivno crevo, ako se ono lako skida, tu nam je najlakse prici?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
+1Saša napisao:Mislim da ne bi trebalo uključivati pumpu ako je u rezervoaru prljavo gorivo ili ko zna šta sve. Ona ima na sebi filter goriva (u stvari sito ili tako nešto) koji se može zapušti i onda eto nevolje. Bolje je izvaditi je pa kroz njenu rupu probati izvući crevom to gorivo (ako već ne bude mogao lako da se skine ceo rezervoar).
Nije najlakše, ali je najjednostavnije i po meni najpametnije rešenje. Crevo i ona mala ručna vakum pumpica, ako nema nje, onda "srki"

Širim haos!
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Skidao sam na mom puntu MKI a i na MKIII pumpu koji je i sti sistem jer se nije menjao. Kod kolege na njegovom puntu sam skidao pumpu i jako tesko ide ta navrtka, upravo zbog donjeg dihtunga kako je ljubitelj rekao. Treba paziti na ova creva da se ne cimaju jer postoji mogucnost da pukne brza spojka koja je na crevima ili da otkine na poklopcu pumpe plasticne uvodnike gde sa natacinju creva sa tim brzim spojkama.ljubitelj napisao:pajo, bice onda puno lakse ako ima mesta da se ugura ruka i okrene taj veliki prsten.
Radio sam 2 puta demontazu i montazu tog sistema ali nije Punto, nije uopste lako odvrnuti taj prsten posto ga drzi sa donje strane guma koja zaptiva a to se zapekne.

Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Ljudi evo uputstvo za fiat grande punto pa ima i za diesel motore mozda pomogne oko necega ako je isto.
http://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/F ... _Punto.pdf
http://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/F ... _Punto.pdf
- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Informacija sa FLCS foruma gde je taj ECU:ljubitelj napisao:airbag ima svoj zasebni ECU.
puntara, on 26 May 2014 - 22:31, said:
strasno sto bi,ne daj boze nikom.momci svaka cast na trudu.ne bih da pametujem al cu reci da se na sredini tunela ispod instrumental table nalazi zezalica za air begove.mozete je videti kada skinete bocne poklopce duvaljki kod nogu na tunelu.ako se dobro secam drze ih po dva srafa.kad se sklone poklopci videcete je na sredini tunela.skidah to kod mene pa rekoh mozda ce vam nesto znaciti.
Verovatno ima, tabla ima bord computer, tako da verovatno ima neki ECU.ljubitelj napisao:Iz sheme se ne vidi da li kilometar sat ima isto neki ECU
- TheWickerMan
- Postovi: 11207
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Grujic napisao:Ovo izgleda ko klasična potapajuća pumpa, samo se otkače konektori i odvrne se cela pumpa, za to treba čekić i nešto kao dleto samo tupo da ne ubije plastiku.
Baš tako, isti princip kao kod mene na Alfi i na gomili italijana, parče drveta i polako čekićem se odvija prsten. Nov je auto i nije to mnogo zapeklo. 10ak minuta posla...