Kočni sistemi - opšta diskusija
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Da li bi ti aktivni tempomati i radari pomogli onima u ns, a i ovima na nadvoznjaku?
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Upravo dijagram koji sam postavio nastao je tako što se vozilo konstantno kreće (na valjcima) 13m/s, kočilo se ili ne. Sila kočenja n eutiče na brzinu valjaka, pa je zato i interesantna i lako se vidi kako radi ABS. ABS ne reaguje u milisekundama, nego jedna sekvenca traje u poviljnim uslovima oko 0,5s, a na klizavoj podlozi i 1s.dragvorl napisao:Ovaj zadnji grafik mi je u najmanju ruku cudan, koci se, a brzine ostaju iste. Logicnije je da je na horizontalnoj osi sila, a na vertikalnoj vreme. Postavi ako imas kompletan grafik da vidimo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
U NS je bilo jako malo vremena za reakciju, ti sistemi ipak ne mogu da nadvladaju fizicke zakonitosti.nikaragva napisao:Da li bi ti aktivni tempomati i radari pomogli onima u ns, a i ovima na nadvoznjaku?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
KDman napisao:Upravo dijagram koji sam postavio nastao je tako što se vozilo konstantno kreće (na valjcima) 13m/s, kočilo se ili ne. Sila kočenja n eutiče na brzinu valjaka, pa je zato i interesantna i lako se vidi kako radi ABS. ABS ne reaguje u milisekundama, nego jedna sekvenca traje u poviljnim uslovima oko 0,5s, a na klizavoj podlozi i 1s.dragvorl napisao:Ovaj zadnji grafik mi je u najmanju ruku cudan, koci se, a brzine ostaju iste. Logicnije je da je na horizontalnoj osi sila, a na vertikalnoj vreme. Postavi ako imas kompletan grafik da vidimo.
Lupio sam za to sta je na grafiku, sad sam tek zapravo pogledao grafik i sta predstavlja.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Ne pouzdano i jednozacno pa se stoga ne koristi vec nekoliko decenija jer se vrlo brzo jos 80tih ukapiralo da guma ne ostavlja trag od klizanja pa time nema ni sta da se vidi.kapor napisao:
I da li moze da se izmeri kocioni trag kod naglog kocenja sa ABS?
Uz ABS zapravo nema naglog kocenja, ABS ogranicava kocenje do te mera da obezbedi okretanje tocka. Lose programiran ABS (ili mehanicki lose izvedbe) dolazi usled sporosti rada moze da dovede do kratkotrajnog blokiranja tocka, par stotina mili sekundi, kada ostaje trag.
To su one prve generacije sa pocetka 80tih godina, kada nije postojao senzor na svakom tocku zasebno.
Odavno je to uznapredovalo, danasnji ABS iako na istim prinicipima rada znatno je prilagodjeniji i brzi u odzivu a neki sistemi mogu preventivno da zapocnu rad jos pre nego sto se pritisne pedala kocnice (pre safe sistem recimo) i budu u tzv vrucoj pripravnosti.
Uz uvodjenje ABS islo je i uvodjenje crash (SRS) senzora, a oni imaju akcelerometar uz digitalno cuvanje uzorkovanih podataka pa se iz toga mnogo preciznije i bez greske koju unosi ABS moze odrediti usporenje vozila kao celine a time i kocioni put odrediti nevezano da li ima ili nema tragova.
To je uvedeno pre oko 20 godina tako da je vecina vozila danas na putevima opremljena time.
KDman je napisao:
Ali 20-25% proklizavanja je idealna vrednost kočenja na većini podloga
Odakle takav podatak ?
Na dijagramima koje si okacio 20-25% je nesto sasvim drugo prikazano i nema dodirne veze sa proklizavanjm pri kocenju.
Poslednja izmena od ljubitelj u 22 Jun 2014, 21:41, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Moderni ABS je sastavni deo ESP i ima mnogo više informacija nego ABS prethodnih generacija, ali će i on ponekad da dozvoli blokiranje točka, tj seckaće na papučici ako se pretera. Koliko god sistem bio sofisticiran i dan danas mora nekad točak da se zaustavi na tren pre nego što ABS odreaguje.
Naime senzor u okviru glavčine je elektro magnetnog tipa i pored detekcije okretanja točka zna i tačan položaj svakog točka.
Tapatalk Pro
Naime senzor u okviru glavčine je elektro magnetnog tipa i pored detekcije okretanja točka zna i tačan položaj svakog točka.
Tapatalk Pro
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
ABS funkcioniše tako da se kočenje realizuje tačno na granici u kojoj se točak maksimalno usporava, ali još uvjek se okreće.
- steva_anya
- Postovi: 5456
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
- Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
- Lokacija: Beograd
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Da li Formula 1 ima abs i esp?
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Zabranjena su elektronska pomagala.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Pda, to je sva teorija i jasno je kao dan.kapor napisao:ABS funkcioniše tako da se kočenje realizuje tačno na granici u kojoj se točak maksimalno usporava, ali još uvjek se okreće.
E sad u praksi je takva idealna situacija, prakticno nemoguca misija.
Da li bi kocenje magnetom, odnosno elektro motorom u generator rezimu bilo efikasnije, sa stanovista proklizavanja? Imam utisak da bi doziranje u tom slucaju bilo mnogo preciznije, i tocak bi mnogo vise vremena provodio na granici poklizavanja, nego sa sadasnjim sistemom. Prakticno nema plocica, diskova, ... Odrzavanje daleko jeftinije.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Lepo si ti to zamislio 
Elektricni automobili i hibridi vec rade tako, ali to je moguce samo pri slabijim kocenjima, diskovi su i dalje neophodni. Ne zaboravi koliko je snazno kocenje zahtevna operacija i koliko energije je potrebno apsorbovati. Da ne racunam, ali grubo, trebao bi nam generator/motor od preko 500kW (dakle neki supersportski elektricni auti mogu ovo da urade).

Elektricni automobili i hibridi vec rade tako, ali to je moguce samo pri slabijim kocenjima, diskovi su i dalje neophodni. Ne zaboravi koliko je snazno kocenje zahtevna operacija i koliko energije je potrebno apsorbovati. Da ne racunam, ali grubo, trebao bi nam generator/motor od preko 500kW (dakle neki supersportski elektricni auti mogu ovo da urade).
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Znam da rade tako elektricni. Ali ne znam koliko tehnika razmislja u tom pravcu, kada su u pitanju "obicni" automobili. Ili je ostavljeno tako kako je, do kraja veka konvencionalnih automobila sa SUS motorima.
Mislim da takve kocnice vec zaustavljaju mnogo teze predmete od automobila, tako da nije u pitanju nikakva egzotika. E sad nemam predstavu koliko to povecalo tezinu automobila
Mislim da takve kocnice vec zaustavljaju mnogo teze predmete od automobila, tako da nije u pitanju nikakva egzotika. E sad nemam predstavu koliko to povecalo tezinu automobila

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Kao i sve drugo, crpe postojeću tehnologiju do koske, zbog maksimizacije profita. Mora neko da probije led, a onda će svi da stave.
Moćan electromagnet bi trebalo da može da zaustavi auto, ali onda se više neće trošiti kočnice.
Što se ABS tice na svakom autu mogu da blokiram tocak. Očigledno namerno pušta malo da blokira iako bi mogao da drži na granici klizanja, ali to ne radi tako iz nekog razloga.
Tapatalk Pro
Moćan electromagnet bi trebalo da može da zaustavi auto, ali onda se više neće trošiti kočnice.
Što se ABS tice na svakom autu mogu da blokiram tocak. Očigledno namerno pušta malo da blokira iako bi mogao da drži na granici klizanja, ali to ne radi tako iz nekog razloga.
Tapatalk Pro
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
A koliki ce da bude taj mocan elektromagnet? Koliko ce da kosta i koliko ce tazak da bude?
Vi bi da napravite skoro potpuni pogonski sistem elektricnog superautomobila kako bi se koristio kao kocnica kod obicnih kola.
Vi bi da napravite skoro potpuni pogonski sistem elektricnog superautomobila kako bi se koristio kao kocnica kod obicnih kola.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Ne bi trebalo mnogo glomazno i teško da bude uopšte. Dovoljno je da ima silu da zaustavi jedan točak.
Problem je što iz sigurnosnih razloga teško da može da se izbaci mehanička kočnica.
Tapatalk Pro
Problem je što iz sigurnosnih razloga teško da može da se izbaci mehanička kočnica.
Tapatalk Pro