Auto-klima

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23524
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od Day Walker »

nikaragva napisao:Nemam ja ECO dugme. Nego moram da udjem u neke opcije i menije, da bih uklj/isklj AC :)
Verovatno nisu predvideli da se kompresor cesto pali gasi, odnosno da mu cesto dozvoljava-nedozvoljava da se pali gasi :)
Ti gasis klimu na jedno dugme a ne iz menia.... :D

Na Astri G, to ECO je sluzilo da iskljucis klimu..
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7506
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: Auto-klima

Post od dag81 »

dragvorl napisao:
dag81 napisao: on ce regulisati temperaturu oko 22c.
Ne znam samo kako ce na 35+ stepeni ohladiti bez kompresora na neku normalnu temp u kabini. I inace jako dobro ovde svi znaju o cemu se prica, samo su sistemi ocigledno nesto razliciti. ECON, AC ili dugme sa pahuljom je iste namene i pali/gasi kompresor.
Ne znam sta komplikujete mislim da sam lepo napisao.
Upali klimu, zadaj temperaturu i ne razmisljaj drzace zadatu temperaturu.

A koliko ljudi ne znaju oko klime niste svesni. Dodju i kazu hladi ali slabo. Ja stavim manometre odvrnem ventile a ona ni grama freona ne uspust(freon je beo). Pa kako hladi, na vaxduh mozda.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Auto-klima

Post od dragvorl »

Coveku na auto ne pali kompresor, mora manuelno da ga pali, nema tu komplikovanja nikakvog.

Nikaragva, jel ti ovakav interfejs za klimu?

Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Auto-klima

Post od nikaragva »

Tako je.





I @DW nemam ja astru g :)

Na astri G sam imao manuelnu i palila se na dugme na kojem je pisalo AC.
Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1823
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od milosg »

nikaragva napisao:Pazi, tebi realno samo 2/12 meseci godisnje treba klima :) Grejna sezona neretko traje i po 7 meseci.
Mislim da je pogrešno ovako koristiti klimu jer će, prvo, brže da strada a drugo, gubiš komfor (npr. klima isušuje vazduh pa nema magljenja stakala).
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23524
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od Day Walker »

Nikaragva znam da nemas Astru g, nego nisam znao da nemas na digitalnoj onu zvezdicu za iskljucivanje :kezo:
Astra h sa manuelnom klimom ima dugmence.
Koja nebuloza bokte... :kuku:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Auto-klima

Post od McGruja »

Kazem ja, nebulozna logika proizvodjača
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23524
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od Day Walker »

Ta Astra H im je ocigledno najnebuloznija serija :D
Jbte ne mozes klimu da iskljucis ko sav normalan svet :O
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
Roksab
Reactions:
Postovi: 74
Pridružio se: 18 Apr 2013, 22:54
Garaža: Auris 1.6 & Verso 1.8
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od Roksab »

Moze, stavis ventilator na 0.
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23524
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od Day Walker »

:rofl:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7506
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: Auto-klima

Post od dag81 »

dragvorl napisao:Coveku na auto ne pali kompresor, mora manuelno da ga pali, nema tu komplikovanja nikakvog.
]
Cek mozda jeste nebulozno ali zar je tesko pritisnuti jos jedno dugme osim AUTO?
Ne vidim toliki problem.

Ako cemo realno onda svi treba da vozimo autonatike, jer zaboga treba saltati brzine to je mnogo veca ovaveza od dva dugmeta.

Ja cesto iskljucim auto u pocetku jer me nervira kad je ventilator na max, prejako duva. Na nekim autima nije tako ali Audi ubija sa ventilatorom na maxx dok Doblo npr nista strasno kao pola jacine iz Audija.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Auto-klima

Post od dragvorl »

Paradoks je sto se nesto zove automatsko a treba ga jos dodatno podesavati. Mene totalno zabole i da nema klimu ili da je manuelna, mogu da zivim sa tim.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od ljubitelj »

Kod mene je vrlo prosto, dugmici rade ono sto je nacrtano. Uputstvo za upotrebu skoro pa nije potrebno.
Kada je automatika u pogonu sama odredjuje koliko jako duva, gde duva, temperaturu u zoni glave podesi u odnosu na temperaturu u zoni nogu, ukljuci /iskljuci kompresor, ukljuci/ iskljuci recirkulaciju, ukljuci/ iskljuci grejanje, meri ima li Sunca i koliko je jako (razlikuje dnevni i nocni rezim).
I sve to radi kao paket a ja jedino sto treba je da okrecem dugme u poziciju zeljene temperature.

I to sve zajedno funkiconise dosta komforno, retko osetim potrebu da nesto intervenisem.

Posto automatika ima 2 dugmeta(pozicije) auto regulacije, moguce je potpuno rucno svaki element zasebno komandovati.
Moze da se ostavi automatika ali iskljuci kompresor.
Moze da se ostavi automatika i da radi kompresor ali se rucno podesi i fiksira jacina duvanja.
Moze da se ostavi automatika kompresora i ventilatora a da se rucno podesi i fiksiraju klapne gde ce duvati.

Moze da se ostavi automatika temperature a da se rucno podesi jacina ventilatora i polozaj klapni.

Moze da se u bilo kojoj kombinaciji rucno ukljuci ili iskljuci recirkulacija.

Moze rucno da se forsira maksimizacija grejanja uz odmagljivanje.
Moze rucno da se forsira maksimizacija hladjenja kada se kompresor ne moze iskljuciti vec radi non stop (ali deluju razne zastite pritiska u sistemu da ne strada).

Sve u svemu, moze da koristi prosti i glupi auto sistem sa samo jednim okretanjem dugmeta temperature a moze i desetine kombinacija rucno da se postavi kome je volja da se zabavlja.

I pri svemu tome automatika nema displej pa se sve pozicije komandi pregledno vide i zimi po najvecem mraku i leti po najvecem Suncu a dugmici poveliki da moze i u rukavicama bez po muke da se upravlja. Dizajnirano davne 1987. da bude prosto a efikasno.

Slika

A ovde je opisan postupak konverzije manuelne u auto klimu sa slicicama kako sve to izgleda
http://www.volvoadventures.com/howtodoa ... rsion.html
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od ljubitelj »

A evo i logike kojom se rukovodi kompjuter kada regulise rad sistema. Koristi 3 senzora temperature i 1 senzor zracenja Sunca.

Po ukljucenju meri razliku temperatura unutra i spolja i na osnovu toga odredjuje potrebnu kolicinu toplote koju treba dovesti (grejanje) ili odvesti (hladjenje) u kabinu.
Shodno izmerenoj jacini Sunca po potrebi pojacava hladjenje snizavanjem temp kabine 1 do 3C.
Ako je motor hladan a potrebno je grejanje prvo pusta ventilator na jako maloj brzini da ne bi hladni vazduh kvario komfor. Kada se motor zagreje na +30C grejanje se pojacava po potrebi do maksimuma.
Sa istog sajta i prethodne poruke.
System Description

The most important component of the ECC is the control panel itself, which is basically a small computer receiving inputs from 3 temperature sensors (ambient temp. sensor near the blower fan, engine temp. sensor near the heater matrix, interior temp. sensor hidden in the dome light), and a solar sensor on the dash. The control panel sends output signal to the servomotor which adjusts the hot air mixer shutter, solenoid valve to redirect vacuum for operating the airflow distribution shutters, and the blower fan which it controls fan speed, via a power stage which amplifies the signal. The control panel for ECC has 3 rotary dials, the left dial for fan speed (AUTO, then 0 to 5), middle dial for mode (AUTO, or panel vents, floor, bi-level, defrost, and defrost / floor), the right dial is for setting the desired temperature, either in Celsius or Fahrenheit depending on the market.

The interior temp. sensor and ambient temp. sensor are the two primary sensors, as the ECC compares the readings from these two sensors to the temperature setting on the control panel to determine how much heating or cooling is required. If either of them fails or are disconnected, the A/C button on ECC control panel will start to flash continuously indicating a serious fault within the system. Engine temp. sensor is just there so that when heating is required on a cold start, it prevents the blower fan from running at full speed until the engine's warmed up to avoid giving the occupants a blast of cold air. The solar sensor reduces the temperature setting by up to 3 degrees Celsius automatically on a sunny day to compensate for the extra heating from direct sunlight. ECC also receives speed signal from the back of the speedometer, same signal output as where cruise control system receives the speed signal, and automatically reduces the blower fan speed when the car's cruising at high speed, to compensate for the ram-air effect. Pretty high tech design for late 80's electronics!
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Auto-klima

Post od nikaragva »

Isto tako i kod mene radi. Samo što ja mogu da ugasim kompresor ručno i da ga ne može niko upaliti bez mene, mislim na auto :-)
Sve to mogu da radim pomoću tri točka, uz prikaz na displeju, ili pomoću jednog točka koji sem što se vrti, može i da se pritisne, pa onda prolazim tamo kroz meni je. Samo gašenje i paljenje kompresora je zavučeno i verovatno nisu predvideli da se to često radi, jer sama automatika dosta dobro radi.


@DW mušterije se žalile na astru H da ima malo dugmića, pa su to rešili da isprave u J :-)


Al naprdišmo o klimama :-)
Odgovori