Grujic napisao:To nije loša ideja, ali opet ima sa sobom mnogo loših strana, čini mi se da je u UK nešto slično (ima veze sa vozačkim stažom) pa su pisali o problemima. Glavno je da je mladima jako skupo, tako da je jako teško voziti a tamo je to ipak veća potrebe,
Sistem dobro funkcionise decenijama.
Mladima koji nemaju istoriju vozackog staza (uporedivo sa kreditnom istorijom, bonitetom) a hoce jaka, opasna, rizicka vozila moraju da skupo plate prvih nekoliko godina.
Kako stecu bonus svojim ponasanjem cena drasticno pada jer pada i ocekivani rizik.
Vrlo prosto uzrocno posledicni sistem sa unapred poznatim pravilima koje svako moze da izabere za sebe.
Za obican, normalan, jeftin, tipican auto za studenta recimo osiguranje je smesno mereno u satima rada i moze svako da priusti bez neke muke i odricanja.
Kada auto koristi vise osoba, onda se to i obracunava u rizike pa se shodno tome i pravi ukupna (zbirna polisa). Isto tako rizik a time i cena polise zavisi i od ocekivane godisnje kilometraze jer je i to realan faktor rizika.
Auto koji predje 8.000km godisnje je manje rizican od auta sa 35.000km za identicnu osobu koja je koristi.
Nije taj UK sistem neki model koji se ne moze poboljsati i prilagoditi uslovima ali je neuporedivo savrseniji od osiguranja rizika jacine motora kako je kod nas.
Formalno nijedan drugi faktor ne ulazi i procenu rizika i time vrednosti potrebne polise. Samo po sebi je (i pravno) besmisleno a da ne pricamo koliko ne deluje preventivno na buduce ponasanje rizicnih ucesnika.
Ono sto je Rakhil opisao kao sistem je skoro pa savrseno iz perspektive sadasnjeg stanja.