Jelena30 napisao:
Bitno mi je i da nije stariji od 8 godina, nipošto.
Ovaj uslov bitno suzava izbor, pogotovu po pitanju prostora za porodicu.
Broj godina daleko manje znaci od nacina odrzavanja i uslova koriscenja, to su sve mladji automobili koji su se tek razradili pod uslovom da su korektno i pre svega redovno odrzavani.
Nekoliko godina star, neredovno odrzavan, presako 150.000+km za sluzbene potrebe moze da bude na spoljni izgled primamljivije ali to ne znaci da ce biti pouzdaniji, jeftiniji za buduce odrzavanje i manje trositi od onog starijeg koji je suprotno, manje presao, bio za privatnu upotrebu, redovno odrzavan, nije ga akao ko stigne i nije se jurcalo od sastanka/ termina do termina.
Ja bih preporucio da prvi kriterijum bude stanje danas i istorija odrzavanja, zatim kilometraza (koja se korliko toliko moze proveriti) i tek na kraju godiste.
Usput, uz koju godinu stariji auto moze se za isti novac uskociti u C ili D klasu sto je dosta razlicito u smislu boljeg komfora.
Auto B klase je pravljen za do nekih 50-150km voznje u cugu. Moze se i mnogo duze ali uz bitno vece napore pri voznji kako za vozaca tako i putnike u odnosu na recimo D klasu.
Potrosnja bi trebala da direktno zavisi od kubikaze, ali to u praksi nije tako. Motor koji je preopterecen trosi skoro uvek blizu maksimalne potrosnje, to posebno vazi za voznju visim brzinama kakve su medjugradske voznje- autoput.
Veci i snazniji motor po pravilu trosi manje goriva u identicnom autu.
Ako je Fiat u pitanju zobg ocekviane cene odrzavanja pre bih pogledao Lancia Lybra. To je dosta komforniji auto od Punta, bolje je i izradjen interijer, nije nesto posebno skup, karavan ima sasvim dovoljno mesta. Na bazi je Fiata pa su i motori istog/ slicnog stanja pouzdanosti i cene odrzavanja.