Trebaš biti šeik da bi to vozio... Tako sam ja jedno vreme vozio Audija 100 Avanta 2.0 benzinca i stanem na pumpu, pumpadžija toči... toči... i toči... pa ne staje... (sporija pumpa ) i vidim ga kako se posle nekog vremena saginje pod auto, da vidi da nije promašio cevku pa prosipa negde ispod... Kažem mu sve je u redu, ne brini, ima veliki rezervoar... Al jbg, bila takva vremena, moglo se...
Mozda je ipak bio u pravu onaj majstor, sto se tice smanjivanja zazora svecice, na plinu...
Osecam, da se muci kad treba da prebaci, vrlo moguce da je teze paljenje zbog zazora.
Neke BERU svecece, sto su po katalogu za Epicu na Plin imaju zazor od 0.7mm...
Ja sam na Denso ostavio 1mm.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Prebacivanje sa benzina nema uticaja od zazora svecice. Da je zazor preveliki ne bi ni radio na benzinu koji se teze pali kao smesa od plina.
Mnogo verovatnije je da je prebogata smesa na plin, tj razdesen plinski sistem, koja ugusi motor i treba vremena dok motor "proguta".
Slicno kao kada se na karburatorskom benzincu povuce sauh na zagrejanom motor.
Plin (kao i benzin) sagoreva pravilno samo u okolini stehiometrijskog odnosa mase goriva i mase kiseonika.
Bogatija smesa, plin teze ili nikako ne sagoreva.
Promenom svecica uvek je pozeljno prekontrolisati plinsku mapu, i korigovati po potrebi pogotovu ako se vrsi promena modela svecica.
A mozda jos od starta plinski sistem nije bio idealno optimizovan.
Sastav izduvnih gasova, udeo CO2 u odnosu na udeo CO na analizatoru pokazuje kakva je prilagodjenost smese motoru.
CO2 treba da bude 12-15%, CO oko 0.05-0.2%(zapravo i manje nakon prolaska kroz katalizator), ostatak H2O i NOx.
Vrlo je moguce da ECU benzina pamti LTFT (ako je bio pogresan sastav smese pre promene svecica i popravke plinske dizne) pa to treba pobrisati iz tabela da ponovo nauci novo ispravno stanje.
Ili voziti na benzin nekoliko stotina km pa ce sam ECU nauciti kako treba i korigovati smesu.
Podrazumeva se da lambda sonde rade korektno i da ispravno (brzo) ocitavaju kroz vremenski ciklus.
Kada nije dobra plinska smesa na prvoj lambda sondi se vidi da signal postaje sve vise cetvrtka a kada je dobra sve vili lici na sinus.
Ja kada radim plinsku mapu vise gledam sliku signala iz lambda sonde nego sto se zanimam milisekundama plinskih dizni. Ovo sam naucio na tezi nacin, ne pise u uputstvu za instaliranje plinskih sistema. Kada mi signal lambda sonde izgleda dobro, obicno se pokaze na merenju izduvnih gasova da je sagorevanje skoro teorijski idealno.
Ovo vazi za Boschov ECU i njegovu logiku ucenja "pameti" odnosno korekcije mapa, ne znam za Epicu pa shvati ovo neobavezno, sto bi rekli radite na sopstvenu odgovornost.
18 litara mi deluje previse za 2000ccm atmo motor.
Pa tako je kako je, tj. to je njegova stabilna potrosnja od kako je nov.
Izgleda da sam ja onih 10.5l na otvorenom postigao na umece, a ne na to, sto je plin sredjen.
Uglavnom, mene vise mrzi, da se smucam po plinskim majstorima...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
sta si resio? hoces da ga vr'ces bratu ili ostaje kod tebe pa da ga vidis koliko trosi na zinbe? Mislim da ce manje trositi, posto nije neki dunster stelovao benzin.
Nema tu mnogo stelovanja benzina, to je isprogramirano fabricki u ECU.
Cisto sumnjam da moze benzina manje a trosi, ali sam prilicno siguran, da ce biti slicno.
Nemam sad bas finansije da to testiram (tj. i ne zanima me)
10.7l TNG na otvorenom je dobra potrosnja, pa cak i taj odnos grad - otvoreno, mi je kao kod drugih automobila koje sam imao, u gradu mi autombili trose 60% vise, nego na magistrali.
Ne bih da se zakunem, ali je drugaru Cruze dizelas, bio jako rastrosan.
JEdino sto ne vidim nikakav efekat toga plina, sem da poprckuje sve po malo u tom motoru, a stednja je minimalna, ako je i ima...
A one price menjanja zazora na svecicama, se iskreno jezim, taj plin je velika skarabudzevina, to je moje licno i iskreno misljenje - hobi auto....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Na Golfu se to desilo. Plinski ecu nesto brljao pa ni na benzin nije isao kako treba a i potrosnja se poremetila. Bas je Bax savetovao skidanje kleme i resetovanje racunara sto je davalo rezultata dok se opet ne prebaci na plin. Na kraju je Babic sve to pocupao,stavio novo i od tada sve ok.
Pa sve je to lepo, ali meni benzinski bord crta super potrosnje, ali nemam kintu(herca) da testiram
Drugo taj auto lepo ide na oba goriva, i mirno radi.
Trece, malo me je vec smorio, moram da malo pauziram...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Na cesti
Uz dva benzinska agregata (1.6/113 KS i 1.8/140 KS) u ponudi je 2.0 dizelaš u dvije izvedbe – 125 i 150 KS. Ipak, najzanimljiviji agregat je osnovni benzinac, za kojega je potrebno izdvojiti 12-tak tisuća eura. Riječ je o Opelovom agregatu Ecotec generacije koji razvija 113 KS i 153 Nm. Uz težinu od 1360 kg teško se nosi s masivnim Cruzeom, pa često zahtijeva visoke okretaje. Ubrzanje do stotke traje 12,5 sekundi, maksimalna brzina iznosi 185 km/h. Petbrzinski mjenjač dugačkog je prijenosa, pa je za maksimalan potencijal motor nužno često spuštati brzinu, dvije niže kada se pokaže potreba za jačim ubrzanjem.
Vožnja autocestom unutar ograničenja brzine maksimalno je ugodna i komforna, a veća razina buke u kabinu počinje dopirati tek iznad 170 km/h. Mekan ovjes više pogoduje autocestama i brzim prometnicama no uskim zavojitim cestuljcima, kada izraženo naginjanje karoserije može naškoditi putnicima. Upravljač je izravan, kao da je riječ o sportskom modelu, no nedostaje mu osjećaja, baš kao i papučici kočnice.
Veliki minus zaslužio je žedan motor, čiju je visoku potrošnju teško opravdati. U gradu nam je prosječno trošio 13,5 litara, dok je otvorena cesta zahtijevala prosječnih 10 litara.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.