Ako smem da komentarisem posredne informacije.
Body computer je sporedna stvar na autu, i nema gotovo nikakve elektronike.
To je jedna manje vise obicna razvodna kutija sa relejima, i nekoliko timera a sve zajedno u jednom kucistu.
Inace su ti tajmeri i releji standardno na svakom autu samo porazbacani pojedinacno tj poredjani na sini jedan pored drugog svaki u svom kucistu.
To je gotovo sigurno stradalo, i treba da se remontuje a ne mora da se menja.Treba u radionici, osciloskopom, premeriti napone i radne tacke prema fabrickom uputstvu.
Kroz to prolazi induktivni prsten, signal, antene koja sluzi za imobilajzer. Kao i CAN magistrale signal.
ECU motora je u savrsenom stanju sto su videli svi koji su bili prisutni. Bio je hermeticki zaptiven a otvaran je zbog predostroznosti i kontrole.
Da ECU ne radi motor ne bi ni mogao da upali jer on komanduje celim autom a u njemu je i kod imobilajzera.
Zamena ECU podrazumeva zamenu svih dizni, elektricnu zamenu tj programiranje.
Pise eksplicitno u Fiatovom uputstvu.
Ne sme cak ni redni broj kabla u odnosu na diznu da se promeni.
Sticem utisak da se radi o prici da se sve zameni, tj da se izvrsi monterski posao. Skidamo sve jer ne znamo kako da proverimo, stavimo novo i valjda ce da radi.
Elektro sistem Punta je veoma jednostavan, ima malo prave elektronike a ona je skoncentrisana u centrali Airbaga i centrali motora.
I naravno elektro volan sa svojim sistemom.
Sve ostalo je isto kao i na Jugu, Golfu ili bilo kom drugom autu, manje vise.
Cinjenica jeste da ce se javljati problemi jos neko vreme, to je normalno i ocekivano i trebace svaki taj problem pojedinacno dijagnostifikovati i verovatno menjati konektorske spojeve odnosno prelemiti komponente.
Za to treba puno truda, vremena, strpljenja i merne opreme da se istera do kraja da bude pouzdano kao novo, ali srecom to nije potrebno jer ne utice na rad motora i vitalnih sklopova (osim elektro servo).
Treba biti i realan, cilj nije bio generalni remont auta vec ciscenje i dovodjenje u funkcionalno stanje.
Ja mislim da svi trebamo da budemo zadovoljni postignutim zajednickim dobrovoljnim radom.
Uvek moze vise i bolje ali, ovo je prvi poduhvat a uspelo je.
Citao sam na drugim forumima neverice da ikada jedan potopljeni auto moze da se upali, pricao sam nedavno sasvim slucajno sa auto serviserom sa blizu 30godina iskustva koji je radio i potopljene aute.
Otvoriti motor, menjati lezajeve obavezno, menjati svu elektroniku,menjati .... da ne nabrajam i rece ladno pa nekih 5-6000 evra spremiti.
Za 5.000 evra ja znam sto sam sto uz pomoc da uradim totalni remont nekog oldtajmera sa sve izradom pojedinih sklopova manufakturno.
Moje misljenje je da je super ispalo, da je super sto ce se doterati ono sto je preostalo, i da ce Punto nastaviti uspesno karijeru i opravdati svrhu.
Za sledeci put, znace(mo) svi bolje sta i kako treba. Ovo je bila visa sila, i spasena je vredna imovina. Nije mnogo bilo ni ovakvih pokusaja a pogotovu amatera da su uspeli.
Zato, uzdravlje i neka se gazda lepo izvoza narednih godina.
