dag81 napisao:Taj pritisak sto ostane u boci je nekondenzovani freon. Takodje je pritisak u sistemu sto sam opisivao da ga ima iako nema "freona" isto nekondenzovani freon a ne tecni.
Isti se moze reciklirati, tj. masina ga reciklira ali tu je ostala jako mala kolicina tecnog(upotrebljivog)freona. A pritisak u sistemu auta koji ne hladi a ipak ima pritiska da pali kompresor, stvara upravo nekonfenzovani freon i temperatura motora i spoljna temp.
Neko spomenu da kada se puni direktno iz boce, boca se mora okrenuti naopako, sto jeste tacno, jer u suprotnom izlazi nekondenzovani freon koji nema funkciju. I zato kada se potrosi tecni freon iz boce kada se puni direktno, ostaje samo pritisak od nekondenzovanog freona.
Nekorektno (da ne kazem netacno) tumacenje fiziko hemijski osobina freona.
Ne postoji freon koji ima/ nema funkciju, u pitanju su jedni te isti molekuli freona bilo da je u gasnoj bilo da je u tecnoj fazi.
Jedina razlila je agregatno stanje. Da ne sirimo pricu o entalpiji i promeni iste.
Skole za tu oblast postoje, udzbenici postoje, postoje fakulteti, magistrature i doktorati, sve zavisi do kog nivoa znanja mislis da se obrazujes i koliko je potrebno.
Kao sto su drugi vec rekli, koliko god mislio da ti je logicno to kako zakljucujes, ipak konsultuj knjige iz te oblasti.
Ja preporucujem Sramek, Reknagel, Sprenger (3 autora) knjigu koja se prakticno 100 godina koristi i u njoj ces naci odgovore na sva pitanja koja si ovde postavio.
Ne znam koje je aktuelo izdanje, ja sam koristio 72. nemacko izdanje pre 10tak godina.
Freon R134a nije jedan gas, to je mesavina vise gasova u tacno odredjenoj proporciji.
Samo u tecnom stanju se zadrzava proporcija (ta gramaza koja pise) i samo u tecnom stanju se puni sistem. (uprosceno, radi razumevanja).
Nepravilno napunjen sistem logicno nece raditi tj hladiti kako treba, bilo da je poremecena proporcija masa pojedinih gasova bilo da je prepunjeno ili nedovoljno napunjeno.
Ako te zbunjuju pritisci, mogu se izvedeno ocitavati termometar parom i iz toga saznati tacno stanje napunjenosti.
Manometar nije uopste nuzan, ako znas kako sve to radi, ali je to najjednostavniji metod.
Osim toga, korisno je da naucis teoriju da bi znao da napunis sistem za koji nije poznat podatak o gramazi kojom se puni, ili ako pravis sopstvenu konstrukciju klime.
To je samo savet, nikako ne shvataj licno, ako zelis visi nivo razumevanja kako to sve radi i koje su zakonitosti iznad prostog kacenja creva i odvrtanja ventila.
Besmisleno je sto omalozavas ljude koji su ucili skole, znaju znanje i pokusavaju da razrese dileme koje samo ti imas. Dobio si na vise razlicitih nacina odgovor na to sta je poreklo pritiska u zatvorenom sistemu. Ako ne razumes pitaj, citaj, ako ne zelis da razumes kazi pa da se manemo igre gluvih telefona.
Zveroljub napisao:ljubitelj napisao:Zveroljub napisao:Dag, freon je mesavina vise sastojaka(R12 koji se nekad upotrebljavao u auto klimama je sastava CCl2F2, za R134 koji se sad koristi ne znam ovako iz glave sastav), a u gasovitom stanju se neki od njih izdvajaju. Zato kad punis nesto direktno iz boce punis iz prevrnute boce kako bi ulazio tecan. U suprotnom, dobices pritisak u instalaciji koju punis, ali ne i potrebnu kolicinu freona, te ti uredjaj nece pravilno funkcionisati i pored dobrog pritiska. Ono sto ti ostaje u "praznoj" boci je ono sto se izdvojilo i ostalo u gasovitom stanju i samo ne vrsi posao

.
Ukratko.
Mesavine "freona" se sipaju u tecnoj fazi sto je jedini ispravan nacin, a to obavezno znaci sa bocom naglavacke.
Ne mora tako ako ide cela boca nakon cijeg ubacivanja je u sistemu i dalje vakum pa treba da se doda i iz druge ili vise njih.
Malo mi je dosadno pa teoretisem.
PS: Nije cika Google, nego cika Iskustvo

Ako sve sipas iz boce onda si sipao automatski sve gasove u proporciji. Naravno da u tom specificnom slucaju kada se cela boca potrosi odjednom nema uticaja polozaj.
Ipak, posto citaju i oni koji ne znaju, radije sam da se primenjuje dati savet da se sipa samo tecna faza jer to vazi uvek bez obzira na kolicinu koja se sipa iz boce.