Auto-klima

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
nuk
Reactions:
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Auto-klima

Post od nuk »

dag81 napisao:Laki jesi napisao da je freon ali nisi obrazlozio da postoji tecni upotrebljivi deo i gasni neupotrebljivi deo koji je potrebno reciklirati da bi bio koristan.
A moje pitanje je bilo sta je taj pritisak koji istane u boci ili u autu, jer nisam znao. A inace se kopcam na ledja pa ne znam da je nesto pod pritiskom sto ste vi uporno ponavljali. Ali odgovor pravi niko nije dao osim priblizno zveroljuba.

Xeroj ti si veoma drzak i bezobrazan,kao i uvek ne samo samnom. To sto ti tata ima servis 45 godina ne znaci da si ti pametan i da ista radis u tom servisu.


Dragoslave, ne postoje upotrebljiv i neupotrebljiv freon i nije potrebna nikakva reciklaža, freon je gas koji kondenzovanjem prelazi u tečno stanje jbt, to si trebao da naučiš u osnovnoj školi.

Istripovao si neku svoju teoriju i ne odustaješ od nje i uhvatio si se za konkretni primer tog vozila koje ako je imalo problem sa hlađenjem i dovoljan pritisak gasa u instalaciji, problem je bio druge prirode.

Frigomehanika je nauka na bazi termodinamike, to se uči u školi i tu nema proizvoljnog tumačenja. Da te stvarno intetrsuje i sam bi guglao i naučio neke stvari a ja ti ponavljam, 5Bar-a freona je 5Bar-a freona, bilo u tečnom ili gasovitom stanju, ne postoji upotrebljiv ili neupotrebljiv freon.

Iskreno te savetujem da proguglaš malo teme o termodinamičkim i kinetičkim teorijama gasova i stvari će ti biti jasnije
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Одг: Auto-klima

Post od Velja »

dag81 napisao:Xeroj ti si veoma drzak i bezobrazan,kao i uvek ne samo samnom. To sto ti tata ima servis 45 godina ne znaci da si ti pametan i da ista radis u tom servisu.
Slika
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Auto-klima

Post od nikaragva »

nuk napisao: Dragoslave, ne postoje upotrebljiv i neupotrebljiv freon i nije potrebna nikakva reciklaža, freon je gas koji kondenzovanjem prelazi u tečno stanje jbt, to si trebao da naučiš u osnovnoj školi.
Pa svaki gas prelazi u tecno stanje kondenzacijom :)
Samo je pitanje koliko toplote treba da mu se oduzme.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28240
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od Xepoj87 »

Mislim da je na to i mislio, ali posto se u ovoj prici radi iskljucivo o freonu, napomenuo je isti :)
Sigurno se ne uci specificno o freonu u osnovnoj :)
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
nuk
Reactions:
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Auto-klima

Post od nuk »

@Dag

Ne pokušavam da te ubedim već tvrdim da je nemoguće isto koliko je nemoguće da je bio vazduh u sistemu pod tolikim pritiskom ali nebitno.

Prncip rada svakog rashladnog uređaja je isti i uči se u školi ali, za ovoliko koliko se ti baviš time ti neko preterano znanje i nije potrebno ali osnove bi morao da savladaš, lakše bi rešavao neke probleme a i ne bi imao ovakve ispade na forumu :) i tu ne mislim ništa loše, naprotiv.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Auto-klima

Post od nikaragva »

Xepoj87 napisao:Mislim da je na to i mislio, ali posto se u ovoj prici radi iskljucivo o freonu, napomenuo je isti :)
Sigurno se ne uci specificno o freonu u osnovnoj :)
Ok, samo sam dodao da posle kada neko bude citao, bude nacisto kako je ispravno :)
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7507
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: Auto-klima

Post od dag81 »

Xepoj87 napisao:Pa lepo je to sto si zaradio pare da krenes sam svoj biznis, kupis par automobila, skoro si promenio 2 generacije Audija A4, do najnovije, jos dodatno prosiris posao, pri cemu kukas da nema leba od te prodaje guma.
Pretpostavljam da je koincidencija da i tvoj tata ima poprilicno para, jer ako se ne varam, kupio je novog A4 kojeg si ti do skoro vozio...
.
Pa cuj kad vec ulazis u privatno. Tata mi kupio Mecku 190d 2004-e god,kada sam usputno radio u taxiju. Sva sledeca auta sam sam doplacivao i odrzavao a bilo ih je.
A4 B6 jeste otac dobio novog na konto da ostane direktor kada su ih kupilu prvi Holandjani. Kasnije mi ga jeste poklonio kada sam otvarao servis i rodila mi se mala(jer sam prodao Passata zbog servisa) ali je auto isplacen ocu.

Hleba nema od prodaje guma, od usluga se nakupi nesto ali za to placam ja tj. moje radno vreme je ceo dan. Nekada od 8-22h bez da sednem, nekada po par sati zavisi od sezone, ali samo ja znam kako mi je a da placam jos jednog radnika ne mogu tj. uzimao bi mi taj kajmak a posto prostor nije mij nemam mogucnost da prosirim i da bar pere auta i meni kad zafali pomogne.

Jeste off, ali eto ima neke veze zasto sam krenuo sa klimama da radim. Istina pocelo je da mi se svidja vise od vulkanizerskog dela ali glavni razlog pocetka je novac tj. prezivljavanje jun-avgust tj. upotpunjavanje posla.
Poslednja izmena od dag81 u 17 Avg 2014, 13:17, izmenjeno 2 puta ukupno.
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10891
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Auto-klima

Post od sebekkg »

nuk napisao:@Dag

Ne pokušavam da te ubedim već tvrdim da je nemoguće isto koliko je nemoguće da je bio vazduh u sistemu pod tolikim pritiskom ali nebitno.

Prncip rada svakog rashladnog uređaja je isti i uči se u školi ali, za ovoliko koliko se ti baviš time ti neko preterano znanje i nije potrebno ali osnove bi morao da savladaš, lakše bi rešavao neke probleme a i ne bi imao ovakve ispade na forumu :) i tu ne mislim ništa loše, naprotiv.
ja mislim nuk da tu i aparat kojim dag radi mora da se proveri zbog tog rezultata -prazan sistem i 5 bari itd.
Slika
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7507
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: Auto-klima

Post od dag81 »

Sebek 30c spoljna temp, u motornom prostoru bar 60c i eto pritiska.
Kaze mi kum da je menjao gumicu na spoju kod hladnhaka, vratili crevo i otisao sa vlasnikom nesto do grada. Kada je posle toga prikljucio manonetre kaze 1.5bar pritiska

Inace on mi je rekao za nekondenzovani freon, da se isti reciklira tj taj pritisak sto ostane da je to. Kao i onaj sto ostane u boci kada se puni direktno. Inace je samo napunio jedno 1000 auta poslednje 3-4god kako radi klime. I skoro ceo grad dolazi kod njega za popravku i punjenje.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Одг: Auto-klima

Post od Ji 4Tze »

dag81 napisao:. Pa posle punjenja klima hladi lepo. Kao sto nuk pokusava da me ubedi da je to nemoguce i da je nesto drugo bilo u pitanju.
A da ne curi negde? Kad već imaš uredjaj za punjenje, kupi onaj freon s UV bojom, UV lampu i cvike pa vidiš gde curi.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24658
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Auto-klima

Post od dragvorl »

Ima to dag. Boja se stavi odvojeno od freona.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Auto-klima

Post od Laki021 »

dag81 napisao:Laki jesi napisao da je freon ali nisi obrazlozio da postoji tecni upotrebljivi deo i gasni neupotrebljivi deo koji je potrebno reciklirati da bi bio koristan.
A moje pitanje je bilo sta je taj pritisak koji istane u boci ili u autu, jer nisam znao. A inace se kopcam na ledja pa ne znam da je nesto pod pritiskom sto ste vi uporno ponavljali. Ali odgovor pravi niko nije dao osim priblizno zveroljuba.

Xeroj ti si veoma drzak i bezobrazan,kao i uvek ne samo samnom. To sto ti tata ima servis 45 godina ne znaci da si ti pametan i da ista radis u tom servisu.
Ali znas sta je najcrnje od svega, sto kompresor upravo koristi bas taj nekondenzovani (sto kazes da je neupotrebljiv) deo, ako u njega udje freon u tecnom stanju ostetice ga (slican efekat kao kod hidroudara u motoru o kom smo diskutovali. Naravno kada iz boce izadje deo gasa, tada deo tecnosti predje u gasovito stanje i obrnuto...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Одг: Auto-klima

Post od ljubitelj »

dag81 napisao:Taj pritisak sto ostane u boci je nekondenzovani freon. Takodje je pritisak u sistemu sto sam opisivao da ga ima iako nema "freona" isto nekondenzovani freon a ne tecni.
Isti se moze reciklirati, tj. masina ga reciklira ali tu je ostala jako mala kolicina tecnog(upotrebljivog)freona. A pritisak u sistemu auta koji ne hladi a ipak ima pritiska da pali kompresor, stvara upravo nekonfenzovani freon i temperatura motora i spoljna temp.

Neko spomenu da kada se puni direktno iz boce, boca se mora okrenuti naopako, sto jeste tacno, jer u suprotnom izlazi nekondenzovani freon koji nema funkciju. I zato kada se potrosi tecni freon iz boce kada se puni direktno, ostaje samo pritisak od nekondenzovanog freona.
Nekorektno (da ne kazem netacno) tumacenje fiziko hemijski osobina freona.

Ne postoji freon koji ima/ nema funkciju, u pitanju su jedni te isti molekuli freona bilo da je u gasnoj bilo da je u tecnoj fazi.
Jedina razlila je agregatno stanje. Da ne sirimo pricu o entalpiji i promeni iste.

Skole za tu oblast postoje, udzbenici postoje, postoje fakulteti, magistrature i doktorati, sve zavisi do kog nivoa znanja mislis da se obrazujes i koliko je potrebno.

Kao sto su drugi vec rekli, koliko god mislio da ti je logicno to kako zakljucujes, ipak konsultuj knjige iz te oblasti.
Ja preporucujem Sramek, Reknagel, Sprenger (3 autora) knjigu koja se prakticno 100 godina koristi i u njoj ces naci odgovore na sva pitanja koja si ovde postavio.
Ne znam koje je aktuelo izdanje, ja sam koristio 72. nemacko izdanje pre 10tak godina.

Freon R134a nije jedan gas, to je mesavina vise gasova u tacno odredjenoj proporciji.
Samo u tecnom stanju se zadrzava proporcija (ta gramaza koja pise) i samo u tecnom stanju se puni sistem. (uprosceno, radi razumevanja).

Nepravilno napunjen sistem logicno nece raditi tj hladiti kako treba, bilo da je poremecena proporcija masa pojedinih gasova bilo da je prepunjeno ili nedovoljno napunjeno.

Ako te zbunjuju pritisci, mogu se izvedeno ocitavati termometar parom i iz toga saznati tacno stanje napunjenosti.
Manometar nije uopste nuzan, ako znas kako sve to radi, ali je to najjednostavniji metod.

Osim toga, korisno je da naucis teoriju da bi znao da napunis sistem za koji nije poznat podatak o gramazi kojom se puni, ili ako pravis sopstvenu konstrukciju klime.

To je samo savet, nikako ne shvataj licno, ako zelis visi nivo razumevanja kako to sve radi i koje su zakonitosti iznad prostog kacenja creva i odvrtanja ventila.

Besmisleno je sto omalozavas ljude koji su ucili skole, znaju znanje i pokusavaju da razrese dileme koje samo ti imas. Dobio si na vise razlicitih nacina odgovor na to sta je poreklo pritiska u zatvorenom sistemu. Ako ne razumes pitaj, citaj, ako ne zelis da razumes kazi pa da se manemo igre gluvih telefona.
Zveroljub napisao:
ljubitelj napisao:
Zveroljub napisao:Dag, freon je mesavina vise sastojaka(R12 koji se nekad upotrebljavao u auto klimama je sastava CCl2F2, za R134 koji se sad koristi ne znam ovako iz glave sastav), a u gasovitom stanju se neki od njih izdvajaju. Zato kad punis nesto direktno iz boce punis iz prevrnute boce kako bi ulazio tecan. U suprotnom, dobices pritisak u instalaciji koju punis, ali ne i potrebnu kolicinu freona, te ti uredjaj nece pravilno funkcionisati i pored dobrog pritiska. Ono sto ti ostaje u "praznoj" boci je ono sto se izdvojilo i ostalo u gasovitom stanju i samo ne vrsi posao ;) .

Ukratko. :plusone:

Mesavine "freona" se sipaju u tecnoj fazi sto je jedini ispravan nacin, a to obavezno znaci sa bocom naglavacke.

Ne mora tako ako ide cela boca nakon cijeg ubacivanja je u sistemu i dalje vakum pa treba da se doda i iz druge ili vise njih.
Malo mi je dosadno pa teoretisem.
PS: Nije cika Google, nego cika Iskustvo :kezo:
Ako sve sipas iz boce onda si sipao automatski sve gasove u proporciji. Naravno da u tom specificnom slucaju kada se cela boca potrosi odjednom nema uticaja polozaj.
Ipak, posto citaju i oni koji ne znaju, radije sam da se primenjuje dati savet da se sipa samo tecna faza jer to vazi uvek bez obzira na kolicinu koja se sipa iz boce.
Zveroljub
Reactions:
Postovi: 932
Pridružio se: 14 Jan 2012, 20:33
Garaža: Astra j

Re: Auto-klima

Post od Zveroljub »

Pa rekoh da mi je malo dosadno... :mrgreen:
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9557
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: Auto-klima

Post od Gaginh0 »

Na koliko vremena je potrebno dopuniti klimu ako ima neka teorija?

Ja na Polu nisam punio do sad, auto je kod mene 4 godine i dalje duva lepo hladno, ali da bi ohladio bas lepo ceo auto, prekidac mora biti bar na trojci (od cetiri), jel to znaci da je zreo za dopunu?
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Odgovori