Srafovi glave motora
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Srafovi glave motora
Eto vidis, sve zavisi.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Srafovi glave motora
Onda se drzi toga ali i izmeri dimenzije da se nije istegao previse za svaki slucaj. To bar nista ne kosta, provera duzine.cozmo napisao:Zvanican info (Toyota): Ne menjaju se.
Re: Srafovi glave motora
Da, menjaju se po potrebi, po dimenzijama ako ne valjaju.
Ako nadjem nove, stavicu, posto ih retko ima. Ajd kad sam vec sve menjao.
Pise i u ovom uputstvu da je potrebna samo paznja pri stezanju ali ne i zamena (osim ako su se istegli ili slicno).
Ako nadjem nove, stavicu, posto ih retko ima. Ajd kad sam vec sve menjao.
Pise i u ovom uputstvu da je potrebna samo paznja pri stezanju ali ne i zamena (osim ako su se istegli ili slicno).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Srafovi glave motora
Ne mogu da editujem poruku:
Porucio srafove, 10 evrica su, stizu u sredu.
Takodje su mi rekli da u 99% slucajeva kod japanaca se ne menjaju srafovi i retko se traze, mada kod ovih novijih menjaju ponekad.
Kod recimo francuskih vozila je obavezno menjanje srafova glave motora bez obzira.
Porucio srafove, 10 evrica su, stizu u sredu.
Takodje su mi rekli da u 99% slucajeva kod japanaca se ne menjaju srafovi i retko se traze, mada kod ovih novijih menjaju ponekad.
Kod recimo francuskih vozila je obavezno menjanje srafova glave motora bez obzira.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Srafovi glave motora
Dobro si odlucio
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Srafovi glave motora
I meni su neki govorili da ne moram, ali je drugar koji je radio motor rekao da on nece da ga sastavlja sa starim srafovima i da mi neko drugi to radi, ako mi se zuri. Nedelju dana bez kola, pundravci proradili... U svakom slucaju, ne moras ih ni meriti instrumentom i uporedjivati, dovojljno je staviti na ravnu povrsinu stari i novi jedan pored drugog. Kod mene je razlika u duzini bila ocigledna.
Sent from my HTC One V
Sent from my HTC One V
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Srafovi glave motora
Bolje je ipak da staviš te nove, sa starima čak i ako su dobri (odnosno ako nisu istegnuti preko tolerancije) se nikad ne zna da li će neki pući prilikom stezanja, a ako se to desi - tek onda imaš igranku.
TT
TT
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Srafovi glave motora
Nije to bas od plastelina, a iskusan majstor ce osetiti ako pocne da se tegli. Kazem, kod mene evo 10 godina drze stari, a sa novim neces pogresiti, narocito za tu razliku u ceni.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Одг: Srafovi glave motora
Zna se, ako materijal nije usao u zonu plasticne deformacije, nije se izduzio trajno sraf, nece puci prilikom pravilnog stezanja,Saša napisao:Bolje je ipak da staviš te nove, sa starima čak i ako su dobri (odnosno ako nisu istegnuti preko tolerancije) se nikad ne zna da li će neki pući prilikom stezanja, a ako se to desi - tek onda imaš igranku.
TT
Nije poenta u tome, stezanje u zoni elasticne deformacije ima prednost da su prakticno uvek svi srafovi tako stegnuti da podjednakom silom deluju na dihtung, Silu odredjuje sam materijal a ne vise ruka majstora ili trenje u navojima (a koje bitno utcie na stezanje na "kilo").
Ali, ti srafovi su se grejali i hladili hiljade puta, sam mateijal stari, itd, nema puno smisla razmisljati za navedenu cenu od 10 evra za set od 10 srafova. Naravno ako su originalnog kvaliteta.
Mali, motori sa kratkom glavom su manje osetljivi na to ravnomerno stezanje, redni sestak ne treba ni pomisljati sastavljati sa starim srafovima osim ako se bas pouzdano zna da sme konkretan model motora.
Izbor da li menjati srafove zavisi i od vrste dihtunga glave, da li je potrebno naknadno dotezanje glave ili nije.
Uostalom u praksi se zna obicno koji su motori rizicni pa se menja po automatizmu a koji su tolerantniji na zadrzavanje starih srafova koji su jos u meri.
Re: Srafovi glave motora
Nisam hteo da rizikujem. Inace, to je ta cena za srafove, javise mi posle i sa jos par drugih mesta.
Cekam da stignu i da se kaci glava. Donji deo motora je sredjen. Montirani lezajevi, karike, sve je sklopljeno, predihtovano semerinzima i gumicama. Ostaje dihtovanje gornjeg dela (mada je stavljen semering bregaste) i novi dihtunzi usisa, izduva, kao i gumica na razvodniku. Onda se uzupcava i pali, verovatno za vikend.
Ulje ide 10W40, ELF Evolution, ima burazer u steku.
http://www.profaco.rs/proizvodi/elf-com ... 10w40.html
Sutra idem po mali vakuum na usisnoj koji je napukao pri demontazi usisne grane (tacnije pipa koja ide u njega, pa da ne budzimo).
Malo ce biti muke vratiti traverznu, haubu, hladnjak... al boze moj
Cekam da stignu i da se kaci glava. Donji deo motora je sredjen. Montirani lezajevi, karike, sve je sklopljeno, predihtovano semerinzima i gumicama. Ostaje dihtovanje gornjeg dela (mada je stavljen semering bregaste) i novi dihtunzi usisa, izduva, kao i gumica na razvodniku. Onda se uzupcava i pali, verovatno za vikend.
Ulje ide 10W40, ELF Evolution, ima burazer u steku.
http://www.profaco.rs/proizvodi/elf-com ... 10w40.html
Sutra idem po mali vakuum na usisnoj koji je napukao pri demontazi usisne grane (tacnije pipa koja ide u njega, pa da ne budzimo).
Malo ce biti muke vratiti traverznu, haubu, hladnjak... al boze moj

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- TheWickerMan
- Postovi: 11201
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Srafovi glave motora
Profaco je ovlašćeni uvoznik za ELF? Ja sam juče kupio isto ovaj STI Evolution za 75icu, 5l kantica je 1950 dinara a litar je 420 . Jeftinije nego ovde 

Re: Srafovi glave motora
Evo i srafova, montira se glava i uzupcava se...


"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Srafovi glave motora
Servisno uputstvo, Renault. Motori K4J, and 730 or 732 – K4M, and 760 or 761

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Srafovi glave motora
Čisto da se upotpuni ova zanimljiva tema, podaci iz citroenovog servisnog uputstva (2005.) za neke od PSA motora. Dakle, navodi se maksimalna dužina starih zavrtnja/šrafova (Max. reusable) - preko toga bi značilo da se moraju koristiti novi.

