Srafovi glave motora

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Srafovi glave motora

Post od dragvorl »

Eto vidis, sve zavisi.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Srafovi glave motora

Post od ljubitelj »

cozmo napisao:Zvanican info (Toyota): Ne menjaju se.
Onda se drzi toga ali i izmeri dimenzije da se nije istegao previse za svaki slucaj. To bar nista ne kosta, provera duzine.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5201
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Srafovi glave motora

Post od cozmo »

Da, menjaju se po potrebi, po dimenzijama ako ne valjaju.

Ako nadjem nove, stavicu, posto ih retko ima. Ajd kad sam vec sve menjao.

Pise i u ovom uputstvu da je potrebna samo paznja pri stezanju ali ne i zamena (osim ako su se istegli ili slicno).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5201
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Srafovi glave motora

Post od cozmo »

Ne mogu da editujem poruku:

Porucio srafove, 10 evrica su, stizu u sredu.

Takodje su mi rekli da u 99% slucajeva kod japanaca se ne menjaju srafovi i retko se traze, mada kod ovih novijih menjaju ponekad.

Kod recimo francuskih vozila je obavezno menjanje srafova glave motora bez obzira.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Srafovi glave motora

Post od McGruja »

Dobro si odlucio
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10677
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Srafovi glave motora

Post od Sloba »

I meni su neki govorili da ne moram, ali je drugar koji je radio motor rekao da on nece da ga sastavlja sa starim srafovima i da mi neko drugi to radi, ako mi se zuri. Nedelju dana bez kola, pundravci proradili... U svakom slucaju, ne moras ih ni meriti instrumentom i uporedjivati, dovojljno je staviti na ravnu povrsinu stari i novi jedan pored drugog. Kod mene je razlika u duzini bila ocigledna.

Sent from my HTC One V
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Srafovi glave motora

Post od Saša »

Bolje je ipak da staviš te nove, sa starima čak i ako su dobri (odnosno ako nisu istegnuti preko tolerancije) se nikad ne zna da li će neki pući prilikom stezanja, a ako se to desi - tek onda imaš igranku.

TT
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Srafovi glave motora

Post od dragvorl »

Nije to bas od plastelina, a iskusan majstor ce osetiti ako pocne da se tegli. Kazem, kod mene evo 10 godina drze stari, a sa novim neces pogresiti, narocito za tu razliku u ceni.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Одг: Srafovi glave motora

Post od ljubitelj »

Saša napisao:Bolje je ipak da staviš te nove, sa starima čak i ako su dobri (odnosno ako nisu istegnuti preko tolerancije) se nikad ne zna da li će neki pući prilikom stezanja, a ako se to desi - tek onda imaš igranku.

TT
Zna se, ako materijal nije usao u zonu plasticne deformacije, nije se izduzio trajno sraf, nece puci prilikom pravilnog stezanja,
Nije poenta u tome, stezanje u zoni elasticne deformacije ima prednost da su prakticno uvek svi srafovi tako stegnuti da podjednakom silom deluju na dihtung, Silu odredjuje sam materijal a ne vise ruka majstora ili trenje u navojima (a koje bitno utcie na stezanje na "kilo").

Ali, ti srafovi su se grejali i hladili hiljade puta, sam mateijal stari, itd, nema puno smisla razmisljati za navedenu cenu od 10 evra za set od 10 srafova. Naravno ako su originalnog kvaliteta.

Mali, motori sa kratkom glavom su manje osetljivi na to ravnomerno stezanje, redni sestak ne treba ni pomisljati sastavljati sa starim srafovima osim ako se bas pouzdano zna da sme konkretan model motora.

Izbor da li menjati srafove zavisi i od vrste dihtunga glave, da li je potrebno naknadno dotezanje glave ili nije.
Uostalom u praksi se zna obicno koji su motori rizicni pa se menja po automatizmu a koji su tolerantniji na zadrzavanje starih srafova koji su jos u meri.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5201
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Srafovi glave motora

Post od cozmo »

Nisam hteo da rizikujem. Inace, to je ta cena za srafove, javise mi posle i sa jos par drugih mesta.

Cekam da stignu i da se kaci glava. Donji deo motora je sredjen. Montirani lezajevi, karike, sve je sklopljeno, predihtovano semerinzima i gumicama. Ostaje dihtovanje gornjeg dela (mada je stavljen semering bregaste) i novi dihtunzi usisa, izduva, kao i gumica na razvodniku. Onda se uzupcava i pali, verovatno za vikend.

Ulje ide 10W40, ELF Evolution, ima burazer u steku.

http://www.profaco.rs/proizvodi/elf-com ... 10w40.html

Sutra idem po mali vakuum na usisnoj koji je napukao pri demontazi usisne grane (tacnije pipa koja ide u njega, pa da ne budzimo).

Malo ce biti muke vratiti traverznu, haubu, hladnjak... al boze moj :)
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11201
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Srafovi glave motora

Post od TheWickerMan »

Profaco je ovlašćeni uvoznik za ELF? Ja sam juče kupio isto ovaj STI Evolution za 75icu, 5l kantica je 1950 dinara a litar je 420 . Jeftinije nego ovde :)
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5201
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Srafovi glave motora

Post od cozmo »

Evo i srafova, montira se glava i uzupcava se...

Slika
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Srafovi glave motora

Post od methane.master »

Samo napred.

Sent using Tapatalk
Širim haos!
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Srafovi glave motora

Post od dragvorl »

Servisno uputstvo, Renault. Motori K4J, and 730 or 732 – K4M, and 760 or 761
Prikačeni fajlovi
Untitled.png
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Srafovi glave motora

Post od DS9 »

Čisto da se upotpuni ova zanimljiva tema, podaci iz citroenovog servisnog uputstva (2005.) za neke od PSA motora. Dakle, navodi se maksimalna dužina starih zavrtnja/šrafova (Max. reusable) - preko toga bi značilo da se moraju koristiti novi.

Slika
Odgovori