Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Velja »

dragan napisao:
Velja napisao:Stvarno ne vidim razlog tom ironičnom , arogantnom tonu. Ako si neispavan posle noćne smene, odmori malo. Ovako baš zvučiš k'o neki uvređeni kulov, a ja te svakako nisam ničim uvredio. Msm, umem i ja da budem neprijatan, ali nisam ovde zbog toga.
ja sam neprijatan zato sto sam ti postavio jedno prilicno logicno pitanje, a ti mene nazivas kulovom?
to sto ti moj ton tumacis kao arogantan i ironican je tvoj problem, ja sam ti postavio sasvim zdravorazumsko pitanje -
dragan napisao: stvarno si osetio razliku? na tako jakom autu sa toliko momenta da potpisuje u trecoj, pa i cetvrtoj?
ako ti stvarno nije jasno da se tesko oseti povecanje precnika tocka od jedva preko jednog procenta, i to na autu sa takvom motorizacijom ( ne nisam ironican, velika je razlika izmedju recimo te alfe i npr mog astmaticnog fokusa ) ne vidim razlog da dalje pricamo. ako hoces da prica od ovakvog tona predje u vredjanje, nema nikakvog problema ;)
Ajd' na razvodnjavaj, ne izvrći reči i ne glumi uvređenu mladu. Bio si drzak i dobio si neuobičajeno odmeren i pristojan odgovor, kako po merilima ovog foruma, tako i po mojim.
Kad neko iznosi lično iskustvo i pri tome navodi detalje, pa se čak i upušta u razjašnjavanje kako je sve to moguće, nedopustivo je da neko sa skromnim iskustvom iz te teme (da,da...) to osporava argumentima sa neta, iz udžbenika i tuđeg iskustva. I to kroz prepotentno, ironično, usputno dobacivanje. Svaka čast Ivanu i njegovom Puntu, ali taj auto su verovatno tjunirali znalci i namunjili ga tamo gde treba i kako treba. Ova Alfa je bila nakrkana u niskim obrtajima zbog pentranja, kreni/stani vožnje, ležećih pandura... i u tome se preteralo.
Da te ne uskratim za ovo sa prečnikom točka. Znači, mesecima sam vozio auto na 195/60/15 Semperit letnjim gumama u dobrom stanju - nisu ispucale, šara dobra, stare 2,3 god. Kupim felne 16˝ sa Nokian letnjim gumama 205/55/16 u dobrom stanju. Dovezao se kod vulkanizera mahnitom Alfom, odvezao se sa ukroćenim goropadom. Kao da je remapiran kod vulkanizera. Da se razumamo, i sa tim 18mm većim prečnikom točka, Alfa je potpisivala pri potapanju gasa (bez kvačila) u prvoj i drugoj brzini. Za ostale brzine više nisam sasvim siguran kako je bilo sa tim setom, pa da ne kenyam bezveze. Daleko pitomiji, udobniji i kilaviji auto. :pivo:
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4967
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od carov2 »

Ja bih samo dodao, Dragane, kada sam spomenuo 1.9 i 2.4 motor, mislim da si pogrešno shvatio šta sam time hteo reći. Rekao sam da im verujem, jer sam i na ARCS forumu čitao iskustva više ljudi sa chipovanim 1.9 motorom, i slična su Veljinim, plus sam dodao da nema razloga da nas laže, a to kažem ja koji vozim 2.4 jtd motor u autu od 1.5t, i eto, moj auto ne može u drugoj da prokliza, samo povuče kao lift, čak i u prvoj malo teže. Govorim o situaciji kada je kvačilo pušteno, a auto se kreće, i odjednom se pukne gas do kraja, turbo lag, gume, težina motora, šta li je, ali ne pali gume. Auto ima 136ks i 305nm. Možda nije ispravan. A onda sam naveo i iskustvo člana koji je posedovao oba motora, i 1.9 i 2.4, Alfa 159 je u pitanju, i on je napisao slično iskustvo. Sigurno su i krive snage i momenta na strani 1.9 motora u takvom režimu, a i turbo je manji pa sigurno ranije stiže do max boosta, plus lakši nos.
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10691
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Sloba »

@Velja

Kumova 147 JTD po ponasanju je bila nalik tvojoj Alfi tako da, bez osporavanja bilo kog sagovornika, razumem o čemu pričaš. Nisam prisustvovao nijednom potpisivanju, ali znam da je išla nezdravo jer je na niskim obrtajima lepila kao električna lokomotiva, ali i dimila kao dizelka. Čipovana kod Gumetine... Ubrzo je napravila račun od 55.000 dinara, koliko je koštala zamena seta kvačila i zamajca. Urađen joj je novi chip tuning sa normalnijom mapom, ide i dalje jako jako dobro, ali daleko kultivisanije i bez dima.
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Velja »

I ovoj je novi vlasnik došao glave. Jel' ta 147ica 16v ?
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10691
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Sloba »

8V.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21812
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od nidza »

Sad sam iskidao od života jedan Saab 9-3, 1,8T (~2000 kubika), remapiran sa 150 na oko 185KS. Nemam reči za turbo-benzinjare, pogotovo remapirane, nego - prelepo! Ne postoji onaj dizelski udar u leđa, ali rafinisano i konstantno vuče. Ono što mi se jako dopalo je što do 100tke stiže u 2 brzini.

Prva, druga, treća, stisneš, a on puni i puni i puni, ne posustaje, zalepljen si sve vreme.

Može potpuno normalno da se vozi, tj da se šalta na 2000rpm, turbina mu daje sasvim dovoljno Nm za te potrebe, ali pravo veselje nastaje tek negde oko 5-6 hiljada.
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Velja »

Slažem se, ali i troši lepo.

@Sloba
Taj 8v ima 45kg lakši nos i lepše se vozi od 16v, dok ova ima veću turbinu pa se remapom izvuce više, a i ovi ventili mu daju pomalo benziski fazon u višim obr. Plus ima 6 brzina i prekrasnu treću :)
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21812
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od nidza »

Kako je moguće da je čak 45 kg razlika u težini samo motora? Nema teoretske šanse.

Tapatalk Pro
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Velja »

Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21812
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od nidza »

Ma pusti sad specifikacije, gde moze da se uštedi 45 kg na dva motora koja su spolja ko jaje jajetu? 159 su komplet auto istumbali da bi pronašli tačno toliko kg.

Možda je razlika u nekoj opremi ili nečemu drugom nevezanom za ono pod haubom.

Tapatalk Pro
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Velja »

Dao sam linkove sa istom opremom Progression. Inače, ne da nisu spolja slični motori, već su 16v morali za 180° da okrenu da bi stao, plus usisna sa klapnama, veći menjač, a vrv i interkuler(to već nisam siguran). Ako ti se ukaže prilika, podigni haube kod Stila, 156 ili 147 kad su blizu 16v i 8v i kasće ti se samo :)
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Ivan »

Hauba 147 1.9jtd 8v

Slika

147 1.9jtd 16v

Slika

Ja ne vidim neke sustinske razlike?

Interkuler je nekih 8-9kg, znaci da je i 20-30% veci to je neznatna tezina, kod menjaca je mogao dobiti 5kg recimo.
Cak i iste kocnice nose, 284mm cini mi se, mozda je neka greska u specifikacijama, mozda je taj drugi usis toliko tezak? Ne znam.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21812
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od nidza »

Tu ima razlike za plafon 10 kg, 45 je previše. I da jeste 45, teško da je sve u nosu.

Tapatalk Pro
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Ivan »

A i vise tezine u nosu bi trebalo znaciti vise trakcije kod prednjeg pogona zar ne?
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21812
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od nidza »

Ali više inercije pri skretanju. :-)

Tapatalk Pro
Odgovori