perfiko napisao:ljubitelj napisao:
Opel nije spasen trajno, i dalje je veoma blizu toga da se lako preokrene u bankrot ali isto tako i veoma je blizu da nakon reforme postane profitabilan.
Klackalica, ni tamo ni vamo.
Nekako mu ovo objašnjenje dođe: kako mi odgovara, tako objasnim. Ne zameri.
Pa po čemu se to razlikuje od ulaganja para u Železaru Smederevo.
Zelezara Smederevo se razlikuje po tome sto nema kupce za svoju robu, sto je proizvod koji moze da ponudi nepotreban domacoj privredi a ono sto je potrebno nema mogucnosti da proizvede, po tome sto nema izvor energije i nema izvor sirovine za svcj rad. Posledicno Smederevska Zelezara nije nikada radila profitabilno, bila je bolesnik na teret poreskih obveznika jos u SFRJ i nema nikakvu realnu perspektivu da opstane na trzistu cak i kada se upumpaju pare.
Ralzika je sto je u Opel ulozeno jednokratno i uz proimenu modela poslovanja smatra se da moze dalje da se nekome prikaci i prezivi u drugom obliku.
Smederevska Zelezara je vec prosla fazu probanja sa US Steel i pokazalo se da ne moze da prezivi. Uz to, Zelezara kosta od kada je ponovo drzavna oko 70.000 evra do sada po radniku sa tendencijom rasta. To je neodrzivo.
To sto se zabranjuje politickim marifetlucioma da odredjeni strani kapital ucestvuje na trzistu naravno da nije postupak primeren trzisnoj ekonomiji.
@dusan, ima cela tema na forumu gde je u skracenom oblku dat opis promene strukture kapitala i reorganizacije VAG grupacije. Druga polovina prosle decenije, Vlada Donje Saksonije nije mogla vise da izdrzi gubitke koje je VAG pravio, Porse familija uletela, pa jos neki, pa se umesala drzava Nemacka, pa jos puno toga...uglavnom nekih 50 milijardi evra je upumpano u VAG. VAG je promenjen iznutra, izmedju ostalih ukljucili su brend Porse u svoj sastav, Porse je drasticno promeniio izradu modela, VW je napustio totalno svoj koncept dizel motora i presao na komon rejl, Skoda dobila zadatak da pravi pare u mnogo vecem obimu pa je i proizvodnja drasticno povecana. VAG usao u partnerstvo sa BYD-om.
@paja. Jeste, Magna je dala zajednicku ponudu sa ruskom bankom. Paket gde Rusi daju novac a Kanadjani daju know how. Prodaja Opela je obustvaljena iz politickih razloga. Za Opel se i dalje trazi resenje koje je odrzivo ali je problem sto je uvezan sa Vauxhallom i to mora u paketu da se resi.
@dw, Citroen ne postoji kao firma odavno, Reno je sada ogromna firma nakon sto su progutali rusku Ladu (a drze jos i Nisan, Samsung, i podosta imaju pogona po Aziji koje mi ovde cesto zanemarujemo poput Irana).
Usput, Reno i Mercedes su krenuli u zajednicku proizvodnju sa tendencijom daljeg produbljivanja.
PSA je uslovno mala firma, vec nekoliko godina je u predbankrot stanju, koja se odrzava obilnim dotacijama iz drzavnog budzeta pri cemu nema bitnog napretka (oko 8 milijardi evra). PSA je privatna firma za razliku od Renoa pa su i ruke drzavi vezane a resenje se trazi. Bila je faza pripajanja Fordu koja izgleda nije uspela. Fiat je sada po obimu dovoljno veliki ali je klimava ponuda i stanje van Evrope. Gasenje Alfe i Lancie je vise nego izvesno, barem u obliku ponude na koji smo navikli.
Nema mesta u Evropi za tako velik ibroj samostalnih firmi, morace se ici na unifikaciju proizvodnje i velike serije da bi se pariralo globalnim igracima. Tojota i GM su na oko 10 miliona, VAG je isto tu, Hjundai je preko 5 miliona sa tendencijom rasta.
Granica opstanka firme je podignuta na 3-4 miliona komada godisnje i trend je rasta sto znaci da PSA i firme slicne velicine ima male sanse za opstanak kao samostalna.
Fiat je na granici, vec neko vreme VAG pokusava da preuzme Fiat-Chrysler. Barem ono sto se javno sazna iz saopstenja. Fiat se preselio kao firma u Holandiju, samo navodim cinjenicu.