Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Xtra.
Lično, puštao sam ulje da to odradi, skraćenjem intervala. Mislim da bih za taj 1.6 tdci/hdi upotrebio neko od ACEA C3 ulja, pa kako hoćeš 5W-30 ili 5W-40, ali je za ispiranje zgodnije 5W-30. Neki koriste Quartz Ineo ECS na svojim hdi bez obzira što oni nemaju fap pa su vrlo zadovoljni, a ono je ACEA C2 (dakle relativno tanje od ACEA C3).

Znam ljude sa 1.6 hdi koji su ispirali sa Liqui Moly varijantom i nisu imali negativnih događaja. U suštini teško da bi se bilo šta konstatovalo ako sve prođe u redu (crno je k`o sirova nafta i sa i bez ispirača). Ako ne prođe, tj. upravo ako ispirač pokrene previše naslage u kombinaciji sa propalom zaptivkom - procureće nešto. Ipak mislim da je mala verovatnoća. Kako hoćeš. Ako procuri znači i da je trebala da se menja (pre/kasnije)

Inače, u jednom eksperimentalnom radu sam video da je testni motor bio ispiran uz dodatak goriva ulju (ako se dobro sećam 10-20%), ali mislim da to ne bih radio na motoru za koji mi je stalo da nemam problema sa njim.

Dakle, samo ga zagrejati dobro, da bude vrelo ulje i ispustiti, pa onda novo i to je to. Ako ideš na 5W-40 menjaj do 12000 maksimalno, sa 5W-30 do 15000 maksimalno.

Srećno :doubleup:
Poslednja izmena od DS9 u 09 Mar 2015, 18:47, izmenjeno 2 puta ukupno.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Motorna ulja

Post od McGruja »

Hvala :)
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja

Post od nikaragva »

Jel taj motor problematičan kao onaj od 110KS, sa tim nekim sitima za ulje, koja se zapuše pa naprave karambol?
Korisnikov avatar
sasa lbg
Reactions:
Postovi: 1575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od sasa lbg »

Ni jedan ni drugi nisu problematicni kad se ulje menja na 10000km ...kod produzenih intervala zamene ulja moguc je taj problem posle vecih kilometraza.
Uglavnom sve sto stize iz inostranstva servisirano je na 20000 i vise km.
Moj 1.6 tdci je presao 315000 km sa intervalom zamene 10000 km o sve je ok sa motorom.

Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Da, od 2009. izmenjena je konstrukcija voda za podmazivanje turbine na čijem se kraju nalazilo sito. U kombinaciji sa dugim intervalom zamene (20000 km) i diskutabilnim kvalitetom ulja (čitaj - polusintetika) koje je PSA dozvoljavala - opisani su neki slučajevi otkazivanja turbine uzled njenog neadekvatnog podmazivanja.

Vlasnici takvih mašina koji znaju za ovo te upotrebljavaju kvalitetnija sintetička ulja, a ulje menjaju na do 15000 km - ne konstatuju probleme.

Suština priče je da treba kod tog motora obratiti pažnju da se sipa sasvim kvalitetno ulje i da se ne pretera interval zamene. Onda su vozila sa tim motorom vrlo ekonomična, a motori sasvim pouzdani.
Korisnikov avatar
sasa lbg
Reactions:
Postovi: 1575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od sasa lbg »

Da dodam ne samo prevremeni otkaz turbine nego i ostecenje bregaste posle vecih kilometraza usled koristenja neodgovarajuceg tipa ulja (skup problem koji nema alternativu)...jednostavno taj motor trazi "pravo" motorno ulje sto realno nije problem obezbediti.

Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
Korisnikov avatar
dejanvp
Reactions:
Postovi: 310
Pridružio se: 07 Apr 2014, 17:25
Garaža: Mercedes C200 Kompressor Sportcoupe, Fiat Brava 1,6 16v
Lokacija: Velika Plana

Re: Motorna ulja

Post od dejanvp »

Po fabričkim preporukama za moj auto ide ulje Mobil1 New Life 0W-40. E sad da li sipati i dalje 0W-40 ili 10W-40/5W-40. Čitam i čujem različita mišljenja a već sam kupio ovo 0W-40 koje preporučuje MB. :zbunjen:
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja

Post od nikaragva »

Nisam siguran da znam oko čega se dvoumiš?

Fabrika kaže tako, već imaš to ulje, i sad se dvoumiš :D

Da li si možda primetio neke nedostatke tog ulja? Sipao sam to ulje neko vreme. Sad sipam Motul 5w40. Moj auto ima blizu 300,000km. Recimo letos sam igrom slučaja zbog obaveza spirio dodatne tri hiljade sa njim, ukupno 18,000km. Nikakve probleme nisam imao. Dolio sam na tu kilometražu oko 600-700ml, odnosno ono što je ostalo od kantice od pet litara.
Korisnikov avatar
dejanvp
Reactions:
Postovi: 310
Pridružio se: 07 Apr 2014, 17:25
Garaža: Mercedes C200 Kompressor Sportcoupe, Fiat Brava 1,6 16v
Lokacija: Velika Plana

Re: Motorna ulja

Post od dejanvp »

Pa dvoumim se oko gradacije. Pokolebala me je gospođa u prodavnici. Kaže ona 0W-40 ide u nova kola i sa malo kilometara a u kola sa većom kilometražom 5W ili 10W. Moj je 2003. godište i sa oko 200k km. Kaže bavi se tim poslom 13 godina i dobro zna šta mi priča. :zbunjen: Doduše i momak u radnji gde sam kupio me je odmah pitao da li mi to treba za neka novija kola.
Na kraju krajeva kupljeno je ovo i biće sipano. Na koliko 0W-40 može da se menja jer je sintetika u pitanju?
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj »

Pa ti imas kola sa malom kilometrazom, gusce ulje se sipa kada se pohaba motor da se odlozi generalka. (tipa 400.000+km)
Uz to su kola novija. Negde oko Euiro 2 je bio presek u konstrukcijama motora, novije- starije.

Uglavnom manje vise motori u zadnjih 25godina su "noviji".
Motori iz 60tih i 70tih godina, prakticno oldtimeri su pravljeni za ulja 5W40 i 10W40, po pravilu to je ono sto ima najvise odgovara.
Korisnikov avatar
TDI
Banned
Reactions:
Postovi: 1303
Pridružio se: 12 Dec 2014, 00:52
Garaža: VW Passat B5.5 Variant
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od TDI »

Druze, sipaj ono sto je fabrika propisala i menjaj na koliko je bi trebalo da se menja. Svaki drugi odgovor je pogresan, ako ti motor ne sagoreva vecu kolicinu ulja. Kad pocne da sagoreva osetno vecu kolicinu ulja od fabricke tolerancije, je druga prica.
Slika
„ Све срећне породице личе једна на другу; свака несрећна породица несрећна је на свој начин. ” - Лав Николајевич Толстој
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja

Post od nikaragva »

Ma reci im nek se teraju. Sipaj šta ti je fabrika preporučila sve dok ne bude trošio pola litre na hiljadu km.
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

dejanvp napisao:Po fabričkim preporukama za moj auto ide ulje Mobil1 New Life 0W-40. E sad da li sipati i dalje 0W-40 ili 10W-40/5W-40. Čitam i čujem različita mišljenja a već sam kupio ovo 0W-40 koje preporučuje MB. :zbunjen:
dejanvp napisao:Pa dvoumim se oko gradacije. Pokolebala me je gospođa u prodavnici. Kaže ona 0W-40 ide u nova kola i sa malo kilometara a u kola sa većom kilometražom 5W ili 10W. Moj je 2003. godište i sa oko 200k km. Kaže bavi se tim poslom 13 godina i dobro zna šta mi priča. :zbunjen: Doduše i momak u radnji gde sam kupio me je odmah pitao da li mi to treba za neka novija kola.
Na kraju krajeva kupljeno je ovo i biće sipano. Na koliko 0W-40 može da se menja jer je sintetika u pitanju?
Ako te (samo) zanima da li si kupio pravo ulje za taj MB motor - odgovor je jesi.
Inače, MB je propisao servisni interval i mislim da u dokumentaciji piše za tu klasu (maksimalno) 20,000 km, ali pošto oko toga ima više detalja trebalo bi proveriti. Generalno, mislim da je sasvim bezbedno 15000 km.

Ako te zanima više - čitaj dalje.

***

Ume da bude neverovatan potencijal nekih ljudi tj. prodavaca ulja da samim tim što sede iza nekog pulta ili u nekakvoj prodavnici - dovedu u zabludu manje obaveštene koji im se obraćaju upravo da bi dobili tačan i stručan savet, odnosno pravo ulje za određeno vozilo.

A onda je to samo početak lanca u kome se informacije prenose putem sistema "pokvarenog telefona", ako se neko uopšte seća kako se igrala ta bezazlena dečija igra al` којom se oštrio mozak da pazi šta čuje i šta će da ispriča.

Slična stvar se dešava u i gomilama servisa gde serviseri nauče dve/tri informacije pa ih se onda drže ceo radni vek ne uzimajući u obzir gomile dokumentacije koju su timovi inženjera pažljivo pisali.

U današnje vreme, po Interentu može svako svašta piše, između ostalog i ordinarne gluposti. Ali gluposti nisu toliko opasne jer se lako prepoznaju već neke istine koje važe za određene slučajeve pa se onda gore pomenutim pokvarenim sistemom proglašavaju za opšte i uvek važeće stvari.

Izbor svakog maziva je kompromis više suprotstavljenih zahteva, a preporučena maziva od strane proizvođača motora (i ostalih sklopova) su najoptimalniji kompromis koji će u najvećem broju slučajeva/uslova dati otimalno podmazivanje u okviru date namene za koju je predviđeno da se nekakav slkop/motor/menjač... koristi.

Ajd` prosto, mada uopšte ne mora da bude tako - jer su različiti proizvođači vozila/motora različito pisali preporuke.

Ipak, među tim različitim proizvođačima (a čije preporuke umeju da budu na momente kontradiktorne i da otvaraju više pitanja nego što daju odgovore) MB je relativno jasno napisao preporuke (ali je problem što ima gomile varijanti motora), a pri tome čak nije bio ni previše striktan, tj ostavio je slobodu da ispunjenje njegovih zahteva ne znači i to da drži monopol nad izborom maziva za svoja vozila.

Najprostije rečeno, preporučena norma i viskozna gradacija za određeni motor ne moraju da imaju znak jednakosti između sebe, već se traži ulje po zahtevanoj normi (ili po novijoj kada ona pokkriva i starije norme, što je čest slučaj) osim ako uz to nije navedena i tačno određena jedina gradacija.

Ono što predstavlja problem je da treba pažljivo čitati preporuku proizvođača, a osim toga one često nisu dostupne jer postoje samo za aktuelne motore. Ili su napisane različito za različita tržišta na kojima se motor/vozilo prodaje.

Sledeći dokument daje odgovor kako se bira ulje za neki (aktuelniji) MB motor.
https://bevo.mercedes-benz.com/d/d/en/Spec_223_2.pdf

Koliko ja vidim, motor iz tog c200 kompresor sport kupea nije na listi, jer je on poznat pod serijom W203 (ako se ne varam), odnosno M111 (takođe ako se ne varam) ali se može sa 99% sigurnosti tvrditi da će mu odgovarati ulja po normi MB 229.3 i 229.5

A to onda znači ulja sa sledećih merecedesovih spiskova odobrenih ulja (uz ograde koje su date u napomenama)
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.3_en.html
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.5_en.html

Kažeš "Po fabričkim preporukama za moj auto ide ulje Mobil1 New Life 0W-40". To jeste tačno - ali je tačno i da MB za taj motor fabrički preporučuje i druga odobrena ulja.

Postoje određene ograde oko gradacija, pa se sve svodi na pitanje - a na osnovu kog dokumenta tvrdiš/navodiš (ne samo ti nego bilo ko drugi) da je za taj motor zahtevano baš to ulje?

Jer, taj dokument će kazati i koja su sva druga ulja preporučena/zahtevana od strane MB.

***

Ipak, takvo detaljisannje ne mora da bude potrebno kada se zna da norma MB 229.5 pokriva praktično sve skorašnje MB benzinske motore

Inače, referentni dokument koji pokriva MB odobrena ulja a tiče se odgovarajućeg kvaliteta ulja je http://www.lubritecinc.com/PDF/MB_Spec_ ... 2012.1.pdf

***

Druga je priča to što je Mobil vrlo renomiran proizvođač i to što nekoliko vrlo iskusnih MB servisera po Srbiji znaju da sa mobilovom 0W-40 varijantom nemaju probleme. Nije ni čudo

Suština moje priče je da mobilovo ulje nije jedino odobreno od strane MB za taj motor i da se preporučeno ulje (striktno) traži prvenstveno po propisanoj normi, a da ume da bude slučaj da nju zadovoljavaju različite gradacije.

To što motori mogu tako da rade da im samo velika greška u izboru maziva može brzo doneti negativan efekat - ne znači i to da se olako može odstupiti od fabričke preporuke.


Botom line

Sledeći put kad vidiš istu prodavačicu - kaži joj da to što se baš to mobilovo ulje tura od strane MB u nove motore, da to ne znači da će biti loše i za malo stariji motor.

Čak šta više (jer je dobro ulje i vrlo je odgovaraluća gradacija) lako se može uspostaviti da bude idealno. Ona ne može da zna koliko je tvoj motor pohaban pa da pravi fine razlike između te tri gradacije koje pominje a čiji se kinematički viskoziteti na radnoj temperaturi uopšte ne moraju razlikovati (bitno, za njenu priču). Osim toga će tečljivije ulje (kakvo je taj M1) dati brže adekvatno podmazivanje nego većina 10W-40ica, pa joj ni ta priča ne stoji. A ne mora iz obratnog razloga da joj stoji priča jer neke 5W-40ice mogu imati niži viskozitet na radnoj temperaturi nego taj mobilov New Life.

Onaj koji zna kako treba da usluži mušteriju će se prvo pitati koju normu je MB propisao za (baš) taj konkretni motor, a ukoliko ne može da nađe taj podatak onda će gledati koju novija norma eventualno pokriva te motore.

Još lakše je da upotrebi recimo mobilov seletor maziva, pa onda neka mobilovim inženjerima tvrdi da zna šta priča pošto oni kao nemaju pojma kada za ta c200 klasu koja datira još od 2002. god preporučuju ovo ulje.

http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/c ... h-oil.aspx

***

Literatura za izbor fluida MB vozila
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... sort1.html
Korisnikov avatar
dejanvp
Reactions:
Postovi: 310
Pridružio se: 07 Apr 2014, 17:25
Garaža: Mercedes C200 Kompressor Sportcoupe, Fiat Brava 1,6 16v
Lokacija: Velika Plana

Re: Motorna ulja

Post od dejanvp »

Uh! Hvala na ovakvom odgovoru. Ubedio si me. :pivo:
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Nema na čemu ;)

U suštini, servisna knjižica tog auta daje sve odgovore. Ono gore što sam napisao je posledica toga što ne znamo tačno šta (striktno) piše u toj knjižici. Za američko tržište je MB kroz sledeći dokument (koji se revidira na nekoliko godina) definisao preporučena maziva http://img2.tapuz.co.il/forums/1_146180582.pdf
ali zbog određenih razlika u preporukama za određene modele (koje su se menjale tokom godina) ja ne smem da tvrdim da je nešto 100% istina.
Ipak, razlike koje pominjem se tiču najpre u dužini servisnih intervala kao i razlici u sastavu goriva između EU i SAD, a što je u prošlosti diktiralo koje je preporučeno ulje pogodnije. To su detalji koji se više tiču dizela, dok je kod benzinskih motora uglavnom stvar jasnija.

Kako god, Mobil 1 serija maziva je praktično najbolje što se serijski nudi među motornim uljima, i korišćenje tog ulja u tom benzincu je verovatno najzgodnija stvar koju vlasnik ili serviser može da učini za taj motor.

Nisam još video mercedesov navod o najvećoj dozvoljenoj potrošnji ulja za npr. 1000 km, ali će se nakon par hiljada km videti koliko tom c200 kupeu odgovara ovaj M1, a lično mislim da neće biti bitno veće potrošnje ulja u odnosu na prethodna.

Eventualno do oko 20ak procenata ukoliko je ranije korišćeno viskoznije (i tipično manje kvalitetno) ulje - što će da se stabilizuje nakon recimo dve izmene sa M1. U slučaju da se eventualno taj kupe vrlo žustro/sportski vozi, usled povećane potrošnje ulja bi mu dobro leglo takođe mobilovo (229.3) Mobil 1 Peak Life 5W-50. To bi važilo i za slučaj da servisni interval ne može da se pretera bez dolivanja od preko npr. 2 L ulja (sa nekom od xW-40ica), pa bi ovako viskoznije ulje na radnoj temperaturi umanjilo potrebu dolivanja.

Sad, to što bih ja lično da je taj MB moj upotrebio npr. ovo ulje http://modricaoil.com/wp-content/upload ... -PLUS1.pdf
je neka druga priča, al` koju odavno drvim po nekoliko autoforuma, čisto iz razloga što mi se ne sviđa da se ključna industrija na Balkanu guši svakakvim uvozom ili prodajom bud_zašto. I što znam da bi to ulje bilo adekvatno za moju namenu. Ovo poslednje je dakle čisto lično, a preporuka/zahtevano ulje od strane MB je jasno definisano onim gore listama po određenoj normi.

Mislim, i ja znam šta pričam (kao što reče prodavačica), ali nešto od toga što znam činim lično za svoj auto - a za druge automobile i vlasnike najpre čitam i tumačim preporuke koje su vrlo pažljivo pisane od strane proizvođača.
Odgovori