
Zanimljivi oglasi
Re: Zanimljivi oglasi
Što bi bilo fino kad bi Delija uzeo C klasu 

Re: Zanimljivi oglasi
Najskuplji je razvoj.
Re: Zanimljivi oglasi
Ne razvija BMW sve sam zar ne? Gomilu tehnologija kupuje već gotovih.
Re: Zanimljivi oglasi
To i košta
Re: Zanimljivi oglasi
Prica o cenama je potpuno nemoguca. U kapitalizmu (bilo kojoj formi) cenu (vecinu) formira ponuda i potraznja, a onaj ko ne moze da se uklopi u to propada (bankrotira) - a ostali recikliraju njegova dostignuca i upotrebljavaju ih na drugi nacin (uz nadu da oni biti bolji i da nece propasti). Zato pricati koliko nesto "moze" da kosta je potpuno glupo. Nesto kosta onoliko koliko kosta samo zato sto tako moze. Najbolja tehnika moze da propadne samo tako, a najlosija se prodaje skupo - ista takva paralela moze da se napravi u svim sverama zivota -muzici, okolini i sl...
PS: Jedino relevantno za neku firmu je zaliha kesa i koliko moze da stuce istog da izgura nesto sto ona zeli (sa ko zna kojim ishodom) a tu dolazi do igranja sa cenama...
PS: Jedino relevantno za neku firmu je zaliha kesa i koliko moze da stuce istog da izgura nesto sto ona zeli (sa ko zna kojim ishodom) a tu dolazi do igranja sa cenama...
Re: Zanimljivi oglasi
Ja sam napisao okvirno, na 80 milijardi evra prodaje imaju oko 5 milijardi profita. Malo više od 6%.
I razvoj i marketing kasnije ulaze u formiranje cene proizvoda, to je neosporno. Razvoj košta od jedne do šest milijardi, zavisno od toga šta se novo razvija a šta se uzima.
Dileri kao što rekoh obično imaju toliko, mada ja znam da se jednom desila situacija da se na autu od 50.000e ostvari razlika u nabavnoj i prodajnoj ceni od samo 70e. To fabrici ne može da se desi recimo. Diler je svakako mnogo prilagodljiviji pregovorima, a i njihovo ocenjivanje menadžerstva osim broja prodatih vozila uzima u obzir i cenu po kojoj si prodavao.
I razvoj i marketing kasnije ulaze u formiranje cene proizvoda, to je neosporno. Razvoj košta od jedne do šest milijardi, zavisno od toga šta se novo razvija a šta se uzima.
Dileri kao što rekoh obično imaju toliko, mada ja znam da se jednom desila situacija da se na autu od 50.000e ostvari razlika u nabavnoj i prodajnoj ceni od samo 70e. To fabrici ne može da se desi recimo. Diler je svakako mnogo prilagodljiviji pregovorima, a i njihovo ocenjivanje menadžerstva osim broja prodatih vozila uzima u obzir i cenu po kojoj si prodavao.
Re: Zanimljivi oglasi
Odakle ti ti podaci o fabrici, njihovim troskovima i profitu?
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Zanimljivi oglasi
Pratim iz stručnih časopisa i sajtova, volim ekonomiju. Zato sam i znao da onaj tebi na komentarima na fejsu lupeta za Delhaize jer sam i bez pretrage znao za bar 5 većih kompanija i to da je najveća veća od njih bar 10 puta.
Nije teško naći ni na netu, kucaš za prodaju revenue, za zaradu profit. Najbolji časopis i sajt su ti forbes. Imaš i fortune top 500 listu na koju ulazi 500 najvećih kompanija u svetu pa pišu podaci o njima. Ne bi verovao koliko su velike kompanije i koliko ima ogromnih firmi za koje nikad nisi čuo. Tek kad uzmeš da prevedeš na dnevni nivo i shvatiš da recimo VW ostvari prodaju od milion evra za manje od 3 minuta bude ti jasno o kakvim čudima je reč. Ima i mnogo zanimljivih podataka, recimo jesi znao da kola može da se kupi u 20 MILIONA prodajnih objekata u svetu?
Najk je relativno skoro dospeo na listu, zamisli da u svetu postoji 500 kompanija većih od najka
Što se razvoja tiče to sam malo pre tražio car development costs i našao par zanimljivih stvari, taj razvoj od 6 milijardi platio je ford jednom prilikom. Evo dok sam to tražio, našao sam i neko zanimljivo predavanje/istraživanje sa stanforda, može se videti malo o životu Amera i ceni auta za posedovanje, čak je i konkretno 328 dat kao primer: http://web.stanford.edu/class/me302/Pre ... 20Cost.pdf
Nije teško naći ni na netu, kucaš za prodaju revenue, za zaradu profit. Najbolji časopis i sajt su ti forbes. Imaš i fortune top 500 listu na koju ulazi 500 najvećih kompanija u svetu pa pišu podaci o njima. Ne bi verovao koliko su velike kompanije i koliko ima ogromnih firmi za koje nikad nisi čuo. Tek kad uzmeš da prevedeš na dnevni nivo i shvatiš da recimo VW ostvari prodaju od milion evra za manje od 3 minuta bude ti jasno o kakvim čudima je reč. Ima i mnogo zanimljivih podataka, recimo jesi znao da kola može da se kupi u 20 MILIONA prodajnih objekata u svetu?

Najk je relativno skoro dospeo na listu, zamisli da u svetu postoji 500 kompanija većih od najka

Što se razvoja tiče to sam malo pre tražio car development costs i našao par zanimljivih stvari, taj razvoj od 6 milijardi platio je ford jednom prilikom. Evo dok sam to tražio, našao sam i neko zanimljivo predavanje/istraživanje sa stanforda, može se videti malo o životu Amera i ceni auta za posedovanje, čak je i konkretno 328 dat kao primer: http://web.stanford.edu/class/me302/Pre ... 20Cost.pdf
Poslednja izmena od AcaKayak u 22 Mar 2015, 10:42, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Zanimljivi oglasi
Nije moguce da za sve vaze iste cifre. Ne mogu Audi, Skoda i Vw da imaju iste troskove razvoja, kao Mercedes ili Bmw, jer dele barem 50% delova, a samim tim je i profit sigurno veci.
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Zanimljivi oglasi
Pa razvoj i nije svima isti, nisam ni napisao da jeste. Oni koji se prodaju po višim cenama imaju više troškove marketinga da bi mogli da održe te cene. Recimo Najk nije neka super profitabilna firma iako deru s cenama a troškovi proizvodnje i materijala su im niski jer moraju mnogo da se reklamiraju da bi održali te cene... Sve je to povezano 

Re: Zanimljivi oglasi
Pa dobro, to u sustini znaci da oni vestacki odrzavaju taj nivo profita, sto je u neku ruku i logicno na duze staze.
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Zanimljivi oglasi
Nije tu ništa veštački. Bolje je da imaju jak brend jer će tako više da vrede. Recimo, imaš opciju da se ne reklamiraš i prodaš milion auta sa prosečnom cenom od 20.000e i onda imaš 20 milijardi prodaje. Ako dizanjem brenda ti uspeš da doguraš da ti prodajna cena bude 25.000e ti imaš 25 milijardi prodaje. Iako svih 5.000e po autu moraš da uložiš u marketing i na kraju ostaneš s istim profitom, ipak si vrednija firma i rasteš na berzi što je veoma bitna stvar i takođe jako dobar pokazatelj.
Naravno, ovo je sve slikovito opisano i naravno da postoji milion komplikacija.
Naravno, ovo je sve slikovito opisano i naravno da postoji milion komplikacija.
Re: Zanimljivi oglasi
Pa to sam i mislio, samo sto nisam obrazlozio 
Ali svakako je izbor koliko ces uloziti u marketing i nece svaki biti jednako isplativ, a svi moraju da imaju konkurentski marketing, pa samim tim manja cena razvoja mora da znaci veci profit, qko uzimamo da konkurentske firme slicno ulazu u marketing.
Sent from my Sony

Ali svakako je izbor koliko ces uloziti u marketing i nece svaki biti jednako isplativ, a svi moraju da imaju konkurentski marketing, pa samim tim manja cena razvoja mora da znaci veci profit, qko uzimamo da konkurentske firme slicno ulazu u marketing.
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Zanimljivi oglasi
To je samo pokazatelj da ce nas da klepe vise po dzepuAcaKayak napisao:Nije tu ništa veštački. Bolje je da imaju jak brend jer će tako više da vrede. Recimo, imaš opciju da se ne reklamiraš i prodaš milion auta sa prosečnom cenom od 20.000e i onda imaš 20 milijardi prodaje. Ako dizanjem brenda ti uspeš da doguraš da ti prodajna cena bude 25.000e ti imaš 25 milijardi prodaje. Iako svih 5.000e po autu moraš da uložiš u marketing i na kraju ostaneš s istim profitom, ipak si vrednija firma i rasteš na berzi što je veoma bitna stvar i takođe jako dobar pokazatelj.

Citavu pricu ja posmatram iz ugla kupca, naravno.
Da li reklama nama ista govori o kvalitetu proizvoda koji se reklamira?
Da li ako BMW (ili bilo ko drugi) zalepi preko celog spejs satla svoj logo to znaci da je uber kvalitetan, dobar i sve ostalo? Ne, to znaci da ce samo vise kostati, jer neko mora da plati te letove u svemir.
Kada se neka firma rasipa novcem i trosi previse na reklame, odnosno uopste troseci na stvari koje nemaju mnogo veze sa samim automobilom, razvojem, naukom, onda to samo znaci da imaju previse olako zaradjenog novca

Reklamom mozes da ubedis nekoga da kupi predmet koji mu zaista nije neophodan, plus nije na samom vrhu po kvalitetu (pod pretpostavkom da svi kada kupuju zele najkvalitetniji npr. prasak za ves). Tako da dolazimo do mrtve petlje, gde proizvodjac sa nasim parama nas ubedjuje da je to sto on prodaje najbolje

- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Zanimljivi oglasi
Kako da čuješ za neki brend, novi model ili inovaciju u tehnologiji - ako to neko ne prezentuje reklamom? Jasno je da u svakoj trgovini 99,99% korisnika ne prati specijalizovane časopise, forume, blogove ni emisije. Ako mu nešto zatreba - kupiće ono što prvo nadje ili ono za šta je najviše čuo ili mu je najlepše prezentovano.
Zato je u cenu svega pa i automobila uračunat i trošak ubedjivanja kako nam je baš taj potreban
Zato je u cenu svega pa i automobila uračunat i trošak ubedjivanja kako nam je baš taj potreban

There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.