Promena stepena prenosa

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Promena stepena prenosa

Post od nikaragva »

Hm, meni je svako kocenje ujedno i kocenje motorom. I uvek mi brzine idu 1-2-3-4-5-6, pa onda 6-5-4-3-2(ako nisam stao skroz)-1(ako sam stao skroz).
Nisam jos nigde nasao da motoru ne prija kocenje motorom, ako neko nadje nek postavi. A sto se tice kvacila, pa meni je kvacilo pritisnuto samo dok pomeram rucicu menjaca, znaci 1 do max 2 sekunde zimi :) Ima ljudi koji ceo semafor odcekaju na kvacilu, a pre toga su ga cuvali od motornog kocenja i brinuli se da ce im otici radilice od naprezanja prilikom kocenja motorom :kezo:
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11442
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Promena stepena prenosa

Post od starac vujadin »

...I da dodam, posto vidim da se i to spominje, da nikada ne izbacujem u ler kada hocu da se zaustavim, vec to uvek radim u brzini.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Promena stepena prenosa

Post od nikaragva »

Takodje.
Zapravo meni je auto u svakom trenutku, bilo da ubrzavam ili usporavam u takvom stanju, da kada stisnem pedalu gasa on ce normalno krenuti dalje. Dobro trudim se da tako bude.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9309
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Promena stepena prenosa

Post od dragan »

starac vujadin napisao:...I da dodam, posto vidim da se i to spominje, da nikada ne izbacujem u ler kada hocu da se zaustavim, vec to uvek radim u brzini.
:plusone:
ova dva klija sa kojima sam presao dovoljno da kazem da sam osetio sta prija motoru su dosta razlicita, dvojka ima takoreci normalan menjac i oseti se da prija motoru da pri ubrzanjima ide kroz svaku brzinu, dok kad se usporava moze poneka i da se preskoci ako je put kocenja motorom nesto duzi ( pustim recimo u 4. da koci motorom i do ispod 30kmh, tj do skoro 1000rpm, tad osetim da motor prilazi leru, i onda vratim u drugu ako treba, pogotovo ako skrecem ). pri potpunom stajanju jedino ne ubacujem u prvu, vec kad brzina dodje do 10-15kmh onda stanem kocnicom...

na rs-u su brzine jako kratke i bliske i s obzirom na snagu motora komotno mogu da se koriste samo parne ili samo neparne brzine i da auto ide normalno...ali kad se traze performanse i motor ide u visoke obrtaje menjac mnogo glatkije salta ako se brzine ne preskacu, i tako uvek radim...
kad usporavam isto preskocim poneku brzinu, i zakocim kocnicama kad brzina vec opadne ispod 20kmh...

generalno sam misljenja da je i bolje za motor a i ekonomicnije da se nesto jacim gasom ubrza do zeljene brzine i onda se ubaci u najvisi stepen i ta brzina odrzava...
jednostavno se oseti koji rezim obrtaja prija motoru za kakav nacin voznje...rs se lepo kotrlja i na 60 u 6. na 2000rpm, i lepo primi gas, ali tek kad se pri 60 ubaci u 3. ili 2. shvatis koliko zivlje deluje ako hoces da ubrzas...
pri nizim obrtajima, ispod nekih 1500rpm sasvim se lepo oseti kako motor ne prima gas i kako ne bi trebalo da se vozi u tim obrtajima osim ako se ne koci motorom...dok recimo taj 2.0 u hondi vrti i na nizim obrtajima, barem u akordu koji sam vozio vise puta...
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Post od perfiko »

NexT napisao:
grujicd napisao:Ali haba kvačilo :pardon:
upravo to :D Retko kocim motorom, ako naglo moram da kocim, ne mozes da menjas brzine dovoljno cesto koliko auto usporava. Ako mi se upali crveno a ja 200 metara od semafora, izbacima na ler i lagano kocim do semafora, a najcesce ne moram da stanem uopste...

U ubrzanju nikad ne preskacem brzine...
Možda još i bitnije, kočenje motorom utiče (negativno) na vek trajanja plivajućeg zamajca koji na sebe prima udare. Stil vožnje koji si opisao je ujedno jedan od razloga što plivajići ne menjaš kada i kvačilo nego potrošiš tri seta kvačila za jedan plivajući.
Ipak ne treba biti isključiv. Auto u brzini je mnogo lakše kontrolisati od onoga koji je izbačen iz brzine. Takođe pri kočenju motorom, plivajući će duže trajati ako ne preskačete brzine. Potisni ležaj neće. :)
Što se tiče potrošnje kočnica, ona je najveća pri naglim kočenjima na autoputu, a tada svakako ne kočite motorom. Opasnost da zbog kočenja ostanete bez kočnica... iskomentarisao bih sa: :ccc:
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11133
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Promena stepena prenosa

Post od TheWickerMan »

noob napisao:Možda je polagao vozački na dizelu :zbunjen:
Jok,jednostavno su ga loše naučili i to je to .
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Post od NexT »

perfiko napisao:
NexT napisao:
grujicd napisao:Ali haba kvačilo :pardon:
upravo to :D Retko kocim motorom, ako naglo moram da kocim, ne mozes da menjas brzine dovoljno cesto koliko auto usporava. Ako mi se upali crveno a ja 200 metara od semafora, izbacima na ler i lagano kocim do semafora, a najcesce ne moram da stanem uopste...

U ubrzanju nikad ne preskacem brzine...
Možda još i bitnije, kočenje motorom utiče (negativno) na vek trajanja plivajućeg zamajca koji na sebe prima udare. Stil vožnje koji si opisao je ujedno jedan od razloga što plivajići ne menjaš kada i kvačilo nego potrošiš tri seta kvačila za jedan plivajući.
Ipak ne treba biti isključiv. Auto u brzini je mnogo lakše kontrolisati od onoga koji je izbačen iz brzine. Takođe pri kočenju motorom, plivajući će duže trajati ako ne preskačete brzine. Potisni ležaj neće. :)
Što se tiče potrošnje kočnica, ona je najveća pri naglim kočenjima na autoputu, a tada svakako ne kočite motorom. Opasnost da zbog kočenja ostanete bez kočnica... iskomentarisao bih sa: :ccc:
U gradu u principu ne kocim motorom kada stajem na semafore. Zimi naravno maksimalno koristim menjac i obrtaje da mi se ne bi desilo da moram odokativno da gadjam brzinu, i da bih uvek imao kontrolu nad pogosnkim tockovima.

E, zivo me zanima, sta je losije za plocice, da se koci lagano a dugo, ili da se jace stisne kocnica, al da se brze stane?
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Promena stepena prenosa

Post od McGruja »

Lagano a dugo ce vise zagrejati diskove i paknove
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4937
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Promena stepena prenosa

Post od snork »

TheWickerMan napisao: Još kada su od starta učeni da što je manji broj obrtaja , to je manja potrošnja i bolje je po motor, dolazi se do situacije da se vozi na premalom broju obrtaja. Jedan moj poznanik šalta na 2000 o/min benzinca 1.6 16V a "radni" obrtaji su tu oko 1700 o/min. Svež vozač a kasno položio i još uvek ,po meni,ne zna da vozi, naučili ga loše i to je to. I još jednostavno nema osećaja. Kaže : bolje voziti do 2k obrataja nego preko 4 jer se tad motor mnogo više napreže i može da " pukne" :glavomuzid:
Najbolje neka proba to isto na biciklu... pa će videti u kom slučaju će se "motor" (noge) više naprezati. :D
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Promena stepena prenosa

Post od nikaragva »

Da, na biciklu moze da se objasni i obrtni moment i zasto necije noge mogu da zaverglaju brze u 5oj, nego necije u 2oj :D
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Promena stepena prenosa

Post od perfiko »

E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa. :kezo:
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
ftj
Reactions:
Postovi: 13880
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Promena stepena prenosa

Post od ftj »

Na primeru bicikla se najbolje vidi da je uzbrdo mnogo lakše ići nižim stepenom prenosa. Kada idete uzbrdo bolje da vam se motor 'dere' nego da ubacujete u 18tu brzinu da vam otpadnu noge.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Promena stepena prenosa

Post od nikaragva »

perfiko napisao:E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa. :kezo:
Pa kad bi imao povrat kretanja na pedale od tockova, sto da ne :)
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15272
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Promena stepena prenosa

Post od Kuzmanovic »

perfiko napisao:E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa. :kezo:
Uvek to radim, ali ne zbog stednje kocnica nego zbog lakseg polazenja iz mesta :kezo:

Sent from my Samsung using Tapatalk
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4937
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Promena stepena prenosa

Post od snork »

nikaragva napisao:
perfiko napisao:E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa. :kezo:
Pa kad bi imao povrat kretanja na pedale od tockova, sto da ne :)
Takvi (tzv. "fixed-gear") su bicikli za pistu, a postoje i u varijantama za "normalnu" vožnju po putu.

U varijanti za pistu ni nemaju kočnice (da bi bili što lakši) :)
Ђенерал Јанковић
Odgovori