dag81 napisao:
Zasto onda Saletu posle duze voznje ledi, i ne samo njemu, velikoj vecini na punticima. Koliko sam ja cuo od ljudi koji su napunili xyz klima nije dobro da ledi.
Odgovorio ti je nikaragva. Nema dovoljnu izmenu toplote za dati protok radnog fluida, tj lose podesen rashladni ciklus.
A dodatno na Puntu je poznato da se cesto kvari taj sistem.
Klima koja je ispravna nikada ne zaledi jer postoje zastitni mehnizmi koji ce je iskljjuciti, sve dok se ne popravi osnovni kvar.
Bilo da je nepravilan protok freona bilo da je nepravilan protok vazduha.
Freon isparava na minus26C pri atmosferskom pritisku.
Princip rada je univerzalan i ako imas neki auto koji ima problem znaj da je to do kvara klima sistema na tom autu, ne treba sumnjati u princip- opste radne parametre toplotne pumpe po kome sve to radi.
Dobra klima treba da ima radni opseg 2do 6C kao optimalni a to regulise automatika. Postoji tacna procedura kako se meri i u kojim vremenskim intervalima.
Van toga treba proveriti koji je kvar u pitanju.
U praksi, kada je vazduh 7C ili vise to obicno znaci da postoji nepravilnost u radu koja je posledica polaganog curenja freona i koga sada ima manje nego sto je potrebno za puni rashladni kapacitet i da ce temperatura tokom vremena da raste polagano kako se bude praznio sistem.
Kada je oko 8C i vise tada je sistem vec poluprazan, iako i tada primetno hladi na osecaj ima bitno smanjeni rashladni kapacitet.
Veoma je uzak radni opseg potrebne kolicine freona, neispravno je kada ga ima manje i kada ga ima vise nego sto treba.