Biciklizam
Re: Biciklizam
Ništa ne izvrćem, napisao si da za 90+kg vozača mora 36/36 4x i da je čak i 32/32 glupost. Od toga smo pošli.
Na to ja kažem da ne mora i da je 36/36 točak koji hoće preživeti najveće maltretiranje, ali da u većini slučajeva nije potreban. Šta sve utiče na izbor točka je dosta individualno, ali pored kilaže vozača faktori o kojima se mora voditi računa su vrsta bicikla, stil vožnje, namena...
U zavisnosti od tih kriterijuma bira se i adekvatan točak.
Npr aero točak teško da ćeš uspeti da napraviš sa 36. Možda bi tehnički i bilo moguće, ali se gubi aerodinamika i obesmišljava točak.
Ako hoćeš lak točak za brdo svestan si šta kupuješ/praviš, koji su rizici i na koje si kompromise spreman. 36 nije lak točak.
Dakle, točak se kupuje ili pravi prema sopstvenim potrebama i mogućnostima.
Sve može da se uništi pa i 36/36. Dajmi par takvih i uništiću ih za 3 dana.
Druga tema je kupiti ili praviti.
Opet je pitanje želja i mogućnosti.
Za prosečnu rekrativnu vožnju mislim da je jeftinije i lakše kupiti. Pristojnih točkova za pristojne pare ima na tržištu.
Pravljenje, naročito u Srbiji je sado mazo. Nema ljudi koji će garantovano dobro da urade posao.
Pravljenje ima smisla ako se želi nešto vrhunsko i namenski rađeno prema sopstvenim potrebama i željama. Druga situacija kada praviti je kada se ima većina delova od nekih ranijih točkova pa se time osetno štedi.
Treća tema je karbon.
Znaš i sam da sam slučajno uzeo karbonski ran i da sam bio jako skeptičan.
E sad, posle više od dve godine posedovanja, pročitanih more tekstova i oglasa dosta sam spokojan. Ako pukne pukao je, ali znam da ne puca tako lako i ničim izazvano.
Izbor materijala rama je opet kompromis mnogo faktora. Trenutno je karbon najlakši, a istovremeno dovoljno čvrst i jeftin pa dominira. Sutra će možda biti nešto drugo.
To ne znači da su čelik, aluminium, titanium ili bambus bolji ili lošiji. Drugačiji su. Nešto imaju bolje, nešto lošije, cena ih je nekakva i u toj zavrzlami ispada da je trenutno karbon ono što dominira.
Karbon izdržava MTB vožnju, karbonski obruči izdržavaju skokove....
I da, grešiš, postoji doživotna garancija na karbonski ram kod nekih proizvođača npr C'dale.
Znam da ćeš odmah da gledaš i da proveriš pa da ti skratim posao - neka ograničenja postoje i uglavnom je neprenosiva. Verujem da je slično bilo i kod doživotnih garancija na čelik ili aluminium.
Iskrenno me zabole da li je ram lio Li, zakivao John ili mazio Enco sve dok je napravljen po fabričkoj specifikaciji i standardima kvaliteta.
Ručno pravljeni ramovi su na našim prostorima suviše velika egzotika da bi o njima uopšte diskutovali, mada i za nih važi isto kao i za točkove. Ako hoćeš vrhunski, sebi prilagođen, proizvod i spreman si to da platiš samo napred. Problem je što sve što je namenski košta uglavnom mnogo više nego što su ljudi spremni da plate. Nebitno da li je ram, cipele, odelo....
Sheldon Brown je umro 2008. Od tada do danas su se stvari u biciklizmu debelo promenile pa on ne može biti izvor sveg znanja. Za mnoge stvari je odličan, ali ne znači da je biblija. Takođe ako čitaš njegove tekstove da se videti da ga je u jednom trenutku vreme pregazilo. Imao je svoje do tada stečene stavove i apsolutno nije dopuštao mogućnost da je nešto novo bolje od starog.
Na to ja kažem da ne mora i da je 36/36 točak koji hoće preživeti najveće maltretiranje, ali da u većini slučajeva nije potreban. Šta sve utiče na izbor točka je dosta individualno, ali pored kilaže vozača faktori o kojima se mora voditi računa su vrsta bicikla, stil vožnje, namena...
U zavisnosti od tih kriterijuma bira se i adekvatan točak.
Npr aero točak teško da ćeš uspeti da napraviš sa 36. Možda bi tehnički i bilo moguće, ali se gubi aerodinamika i obesmišljava točak.
Ako hoćeš lak točak za brdo svestan si šta kupuješ/praviš, koji su rizici i na koje si kompromise spreman. 36 nije lak točak.
Dakle, točak se kupuje ili pravi prema sopstvenim potrebama i mogućnostima.
Sve može da se uništi pa i 36/36. Dajmi par takvih i uništiću ih za 3 dana.
Druga tema je kupiti ili praviti.
Opet je pitanje želja i mogućnosti.
Za prosečnu rekrativnu vožnju mislim da je jeftinije i lakše kupiti. Pristojnih točkova za pristojne pare ima na tržištu.
Pravljenje, naročito u Srbiji je sado mazo. Nema ljudi koji će garantovano dobro da urade posao.
Pravljenje ima smisla ako se želi nešto vrhunsko i namenski rađeno prema sopstvenim potrebama i željama. Druga situacija kada praviti je kada se ima većina delova od nekih ranijih točkova pa se time osetno štedi.
Treća tema je karbon.
Znaš i sam da sam slučajno uzeo karbonski ran i da sam bio jako skeptičan.
E sad, posle više od dve godine posedovanja, pročitanih more tekstova i oglasa dosta sam spokojan. Ako pukne pukao je, ali znam da ne puca tako lako i ničim izazvano.
Izbor materijala rama je opet kompromis mnogo faktora. Trenutno je karbon najlakši, a istovremeno dovoljno čvrst i jeftin pa dominira. Sutra će možda biti nešto drugo.
To ne znači da su čelik, aluminium, titanium ili bambus bolji ili lošiji. Drugačiji su. Nešto imaju bolje, nešto lošije, cena ih je nekakva i u toj zavrzlami ispada da je trenutno karbon ono što dominira.
Karbon izdržava MTB vožnju, karbonski obruči izdržavaju skokove....
I da, grešiš, postoji doživotna garancija na karbonski ram kod nekih proizvođača npr C'dale.
Znam da ćeš odmah da gledaš i da proveriš pa da ti skratim posao - neka ograničenja postoje i uglavnom je neprenosiva. Verujem da je slično bilo i kod doživotnih garancija na čelik ili aluminium.
Iskrenno me zabole da li je ram lio Li, zakivao John ili mazio Enco sve dok je napravljen po fabričkoj specifikaciji i standardima kvaliteta.
Ručno pravljeni ramovi su na našim prostorima suviše velika egzotika da bi o njima uopšte diskutovali, mada i za nih važi isto kao i za točkove. Ako hoćeš vrhunski, sebi prilagođen, proizvod i spreman si to da platiš samo napred. Problem je što sve što je namenski košta uglavnom mnogo više nego što su ljudi spremni da plate. Nebitno da li je ram, cipele, odelo....
Sheldon Brown je umro 2008. Od tada do danas su se stvari u biciklizmu debelo promenile pa on ne može biti izvor sveg znanja. Za mnoge stvari je odličan, ali ne znači da je biblija. Takođe ako čitaš njegove tekstove da se videti da ga je u jednom trenutku vreme pregazilo. Imao je svoje do tada stečene stavove i apsolutno nije dopuštao mogućnost da je nešto novo bolje od starog.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Biciklizam
Upravo tonikaragva napisao: Ono što mi je cilj sa zadnjim točkom, možda već ove godine, ili ti što bi bilo idealno, makar prema ovoj diskusiji, je da stavim nazad, XT nablu sa 36 rupa, dupli dt swiss obruč i sad meni već finese, ili 2mm ili 2/1.8 žbice. Na to bih stavio schwalbe marathon ili neku sličnu gumu, pošto mi je dosta krpljenja guma po FG![]()

S tim sto mozes i kombinovati npr desna strana do faza obavezno stavi promera 2.0 a levu mozes i double buted 2.0-1.8.
Pajo pazi se samo kada krenes u ostriju voznju da ti tockovi ne budu kao ovom paji Patku na tvom avataru


Re: Biciklizam
Rekao mi majstor da su dobri. Njega ću za gušu da hvatam ako im se nešto desi. 

Re: Biciklizam
Ubedio sam ženu da joj treba biciklo 
Mislio sam ovako nešto da uzmem, ali nisam nikad imao niti koristio nešto slično, pa me zanima kakve su te nable sa brzinama unutra? Jel to OK cena?
https://www.kupujemprodajem.com/gradski ... filter_id=

Mislio sam ovako nešto da uzmem, ali nisam nikad imao niti koristio nešto slično, pa me zanima kakve su te nable sa brzinama unutra? Jel to OK cena?
https://www.kupujemprodajem.com/gradski ... filter_id=
Re: Biciklizam
Pajo, za tvoju informaciju, meni do nedavno a tebi jako davno, Aca Valex je radio ramove po meri a vrhunske bicikle po meri je radio i Zagar. Normalno, od metala. Toliko dobre da ih je radio i za reprezentaciju Austrije.
U eri kada se sve kupuje da bi se bacilo kada se pokvari, ni bicikli nisu izuzetak.
Ja nisam takvog misljenja.
Za teske vozace 36 zica, 4 preko jedan nisam izmislio.
To me je naucio Dragisa Jesic.
E sad, i on je pokojni, pa ti verovatno i ta skola izgleda vremenski pregazena.
E sad, ko su ti Aca Valex, Zagar i Dragisa Jesic, to ces tesko naci po novinama i sajtovima.
U eri kada se sve kupuje da bi se bacilo kada se pokvari, ni bicikli nisu izuzetak.
Ja nisam takvog misljenja.
Za teske vozace 36 zica, 4 preko jedan nisam izmislio.
To me je naucio Dragisa Jesic.
E sad, i on je pokojni, pa ti verovatno i ta skola izgleda vremenski pregazena.
E sad, ko su ti Aca Valex, Zagar i Dragisa Jesic, to ces tesko naci po novinama i sajtovima.
Re: Biciklizam
Pravio ih je i Kovijanić i ko zna sve još. Poenta je na pravio. Ko pravi danas, koliko kvalitetno i po kojoj ceni? U Srbiji naravno.
Jbt al umeš da budeš tvrdoglav. Stvari se menjaju. Ništa nije večno.
Šta Sheldon ili Jelić ili bilo ko treći iz te generacije kažu na temu npr karbona ili elekto grupe. Ništa? Da li to znači da ih ne treba koristiti ili da ih je vreme pregazilo?
Jbt al umeš da budeš tvrdoglav. Stvari se menjaju. Ništa nije večno.
Šta Sheldon ili Jelić ili bilo ko treći iz te generacije kažu na temu npr karbona ili elekto grupe. Ništa? Da li to znači da ih ne treba koristiti ili da ih je vreme pregazilo?
Re: Biciklizam
Kovijanic nije pravio ramove po meri. Radio je aluminijum i bili su poznati po tome sto pucaju.
U Srbiji svako smatra da je strucnjak za sve, pa je i on mislio, te je pravio jos nesto sto nema veze s biciklizmom.
Ako ti je Kovijanic nivo do koga seze tvoje znanje o domacim variocima, onda bolje nemoj...
A ovo je deo Campagnolo alata cika Dragise. Cujem da nisi znao sta je ovo dok nije zatrebalo

U Srbiji svako smatra da je strucnjak za sve, pa je i on mislio, te je pravio jos nesto sto nema veze s biciklizmom.
Ako ti je Kovijanic nivo do koga seze tvoje znanje o domacim variocima, onda bolje nemoj...
A ovo je deo Campagnolo alata cika Dragise. Cujem da nisi znao sta je ovo dok nije zatrebalo

Re: Biciklizam
Ako je navedeno odgovor na moj post onda ne vidim što bi nastavljali diskusiju.
Mogu i ja da spustim priču na lični nivo ali mi ne pada na pamet.
Mogu i ja da spustim priču na lični nivo ali mi ne pada na pamet.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Biciklizam
Secam se jedne trke na Kosutnjaku sredinom 90" kada je Kovjanic u zacetku svoga privatnog biznisa pravljenja ramova za bicikl uzeo metar i premeravao moj bicikl alu Heavy Tools. Kroz pricu ispostavilo se je da je za svoje ramove koristio cevi koje se koriste za konstrukcije motornih zmajeva. Njegovi ramovi su pucali mahom u donjoj zoni gde je botom breket t.j. kod srednjeg pogona. Ispostavilo se je da je posle varenja nije odradjen T6 (postupak normalizacije odnosno vestackog starenja materijala) pa su mu naponi ustali u tim zonama gde je varen te je zato dolazilo do pucanja.

Re: Biciklizam
Ja sam kupio pre tri godine nov bajs Polar Pro i do sad sam zamenio na zadnjem tocku sigurno deset zica.Vozim po asfaltu i imam 80kg.Ne znam sto pucaju, mozda sam tezak ko covek.
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Biciklizam
Jbg. Možda glupo zvuči ali zavarivanje jeste nauka, mada i kad se ozbiljno pristupi izradi nečega zavarenim spojevima mora se računati na "trail&error"BAJKER napisao:Njegovi ramovi su pucali mahom u donjoj zoni gde je botom breket t.j. kod srednjeg pogona. Ispostavilo se je da je posle varenja nije odradjen T6 (postupak normalizacije odnosno vestackog starenja materijala) pa su mu naponi ustali u tim zonama gde je varen te je zato dolazilo do pucanja.
Širim haos!
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Biciklizam
Lose naspanovan tocak ili los kvalitet zbica nista drugo.1234 napisao:Ja sam kupio pre tri godine nov bajs Polar Pro i do sad sam zamenio na zadnjem tocku sigurno deset zica.Vozim po asfaltu i imam 80kg.Ne znam sto pucaju, mozda sam tezak ko covek.

Re: Biciklizam
Ili i jedno i drugo.