Auto-klima

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
member
Reactions:
Postovi: 3743
Pridružio se: 17 Jul 2012, 15:19

Re: Auto-klima

Post od member »

AJoj
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od Xepoj87 »

Zasto, pa ja.kulturno.podvezem majicu iznad.pupka kada radim...

Slika

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
swemir
Reactions:
Postovi: 3878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Auto-klima

Post od swemir »

Korisnikov avatar
member
Reactions:
Postovi: 3743
Pridružio se: 17 Jul 2012, 15:19

Re: Auto-klima

Post od member »

Meni ventilator klime stalno radi pun gas, ko helikopter da sleće. Jel to sve ok, ili će nešto da crkne? :)
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7527
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: Auto-klima

Post od dag81 »

Sta bese vozis?
Nije ok uvek druga brzina.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od Xepoj87 »

Tako i meni radi sada, sto je i normalno za ove temperature.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1829
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Одг: Auto-klima

Post od milosg »

dag81 napisao:Jako cest problem je drugi ventilator ili druga brzina, pa mogu slobodno reci svaki 3ci auto ima problem sa tim.
Hladnjak mozes isprati ali prvo prekontrolisi ventilatore.

Gasi se jer je previsok pritisak pa da neeksplodira sistem presostat iskljuci kompresor. Kad se kreces strujanje vazduha doprinosi hladjenju.

Kod mene isto postoji ovaj problem proteklih dana, izraženo u tim gužvama i dok auto stoji na semaforu. Prvo sam mislio da se dešava samo u vožnji, pri jakom gasu.

Uglavnom, opran i očišćen kondenzator ali samo spolja (nije skidan ili tako nešto), vakumiran/napunjen sistem pre par dana (falilo skoro 300 grama), u vožnji hladi toliko da moram da držim na kecu ventilator, a u gužvi na semaforima počinje da gasi kompresor i osećam kako prestaje da hladi na trenutke. Ne radi uvek tako, verovatno zavisi od temperature napolju.

Laguna ima jedan vent i rade mu obe brzine (slušao sam). Da li može da se desi da vent ne stiže da rashladi dovoljno kondenzator, zato što je npr. sve iza kondenzatora puno đubreta?

Auto je prešao više od 300 hiljada km, a nikad nisu skidani hladnjaci, a idu jedan za drugim (klima, interkuler, hladnjak antifriza).
Igor
Reactions:
Postovi: 496
Pridružio se: 26 Jun 2012, 10:33
Garaža: Skoda Octavia MK3 TDI, BMW 320D E90 LCI
Lokacija: Apatin

Re: Одг: Auto-klima

Post od Igor »

dag81 napisao: P.S. Druga brzina ventilatora je bas glasna. Otvoris haubu, neko neka sedi u autu upali klimu i drzi gas na 2500rpm. Posle par minuta bi trebao vent glasnije da radi i brxe se vrti kada je napolju kao danas.
A u slucaju ako je crkla druga brzina, da li tada i dalje vrti u prvoj ili ga ugasi skroz (misleci da radi u drugoj brzini)?
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Auto-klima

Post od Velja »

A? Dobro pitanje.
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7527
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: Auto-klima

Post od dag81 »

Vrti.
Reostat ode pa se on promeni. Kada ima dva ventilatora, npr na A3, Caddyui imam veliki sa dve brzine, mali sa jednom. Taj mali uglavnom zeza, potrose se cetkice, tj vise se nagomila prasina pa ga je potrebno rastaviti i izduvati. Moj sam resio kuckanjem par puta cekicem i proradio je, ali je to znak da je za zamenu ili celog vent ili cetkica, videcu kad uhvatim vremena..
Za vikend sam isao na put i ovaj glavni vent je poludeo, iskreno mi bilo malo frka.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Auto-klima

Post od nikaragva »

Kod mene za motorni hladnjak ventilator ima tri brzine i mogu ih isproveravati sa opcomom, tako da ako imate neki dijagnostiku pri ruci, možete to lako proveriti.
A onaj za klimu se ne sećam da ima neki test na opcomu, niti koliko ima brzina. Ne znam da li mu treba više od jedne, pošto se nalazi ispred svega i po mojoj teoriji, bi trebalo da se pali, samo kada je pakao napolju, a auto stoji negde. Dok auto ide, sve se to hladi i bez ventilatora.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Одг: Auto-klima

Post od ljubitelj »

Igor napisao:
dag81 napisao: P.S. Druga brzina ventilatora je bas glasna. Otvoris haubu, neko neka sedi u autu upali klimu i drzi gas na 2500rpm. Posle par minuta bi trebao vent glasnije da radi i brxe se vrti kada je napolju kao danas.
A u slucaju ako je crkla druga brzina, da li tada i dalje vrti u prvoj ili ga ugasi skroz (misleci da radi u drugoj brzini)?
To zavisi od konstrukcije napajanja ventilatora. Ako je stari klasicni sistem sa serijskim otpornikom za prvu brzinu i idrektnim napajanjem za drugu brzinu onda je gotovo nemoguce da je crkla druga brzina a da uopste radi prva.

Pre je moguce obrnuto, da ne radi prva jer pregori otpornik a da radi druga.

Ako je novija konstrukcija sa PWM modulacijom tj elektronsko upravljanje sa beskonacno brzina ventilatora koje se stalno menjaju tokom voznje zavisno od potrebe tada obicno kada crkne izlazni tranzistor preko koga prolazi sva struja prestane potpuno da radi ventilator na bilo kojoj brzini.

Dodatno, moze se desiti da zabaguje softver ventilatora, tj mikrokontroler u ventilatoru pa treba resetovati tokom procesa dijagnostike prioblema sto ne radi.

U bilo kom slucaju ako se desi kvar na putu moze se privremeno direktno spojiti napajanja ventilatora na akumulator komadom zice koja se rucno postavi i rucno skine odmah nakon voznje, posto se radi i jednosmernim motorima.

Za softverske probleme ventilatora treba znati koji su servisi osposobljeni za resavanje takvih problema. i to probati pre zamene (skupog) kompleta ventilator/ kompjuter upravljanja.
Igor
Reactions:
Postovi: 496
Pridružio se: 26 Jun 2012, 10:33
Garaža: Skoda Octavia MK3 TDI, BMW 320D E90 LCI
Lokacija: Apatin

Re: Auto-klima

Post od Igor »

@dag81

Vezano za moj problem, da li postoji sanse da je manja kolicina gasa u sistemu pa kad dodje do situacije kao sto je sad bila da treba da radi max na velikim spoljasnim temperturama da onda ugasi klimu.. I cim se sve rashladi da nastavi opet? Mozda bih cak i rekao da radi malo slabije nego sto treba, ali to je tesko oceniti na ovim vrucinama. Uf.. trebao sam novim kolima, malo bi se ugruvao i ne bih sve spakovao ali bar ne bih imao ovih problema :(

Imaju aparat za proveru i punjenje ovde na benzinskoj, pa razmisljam da mi odrade.

Inace izduvao sam danas kompresorom hladnjake i ispravo crevom koliko sam mogao, videcu danas sta ce se desavati.
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7527
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: Auto-klima

Post od dag81 »

A jesi li proverio ventilator/e ?

Mozes na pumpu pa neka samo prikace manometre i ocitaju. Za 30-35c u leru je normalno da je niski(plavi) oko 2.5bara, a visoki(crveni) oko 18. Onda daj gas na nekih 2000rpm pa neka vide sta se desava. "Plavi" treba da dodje oko 2 bara a crveni ce poceti da raste do odredjene granice npr 22-23bara i onda ce se upalitu dodatni ventilator(brzina) i spustiti fa opet na ispod 20bara. Ako crveni nekontrolisano raste imas problem vrv sa vent i brzinama,...
Igor
Reactions:
Postovi: 496
Pridružio se: 26 Jun 2012, 10:33
Garaža: Skoda Octavia MK3 TDI, BMW 320D E90 LCI
Lokacija: Apatin

Re: Auto-klima

Post od Igor »

Sad sam sa plaze, radilo je usput.. kad sam stao na parking ni da proba.. probao sam par puta paliti gasiti klimu.. Ukljuci kompresor i posle 5-10 sec ga ugasi.. Ventilator nece da upali.. A napolju je 35 i auto je na 90.

Juce sam probao da kad vozim i ona hladi, ja stanem, izadjem brzo napolje i ventilator vrti ali vrlo brzo ga ugasi i prestane da hladi klima. Znaci on radi tj verovatno samo prva brzina koja mu je u voznji dovoljna. A kad treba u drugu da ga gurne, onda nece nikako da radi. Ili je nesto drugo otislo :(
Odgovori