Tesla automobili

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8231
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Tesla automobili

Post od Ji 4Tze »

A pri obradi nafte se ne rasipa? :)
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
petarboj
Reactions:
Postovi: 1331
Pridružio se: 19 Mar 2013, 16:47
Lokacija: Novi Sad

Re: Tesla automobili

Post od petarboj »

Mislim da je to rekao zbog cinjenice da se o Teslinoj potrosnji prica koliko board komp kaze da je potroseno kWh pa se zapravo ne gleda to × cena kWh vec jos × 1.2. Za auto ako kaze da trosi 10 to samo mnozimo sa cenom odgovarajuceg goriva.

Svakako, ne verujem da neki auto moze uopste da pridje Tesli po ceni eksploatacije sve i da se ne koriste besplatni superchargeri. Mali servis, veliki servis, plivajuci, automatik, kvacilo, sta je to? :-D Govorim o normalnom koriscenju a ne nerealnoj voznji na 250km/h const (uvek se setim TopGear testa gde su uzeli Priusa i przili ga max i pratili ga sa BMW M3 valjda - ispalo da M3 manje trosi, naravno).

Tesla mozda nije brutalna marka, i kad se elektricna kola rasprostrane ne verujem da ce biti u vrhu prodaje, ali su imali muda da ozbiljno pocnu ovu pricu. Sad kad izbace cenovno dostupan auto videcemo zapravo pravu reakciju potrosaca. Bitno je da je pocelo. A i za njih bitno - imace ono sto ce svima trebati - baterije.

Pustite Lazara, on samo voli zvuk motora i da skripe gume. Voli da mu nesto bruji pod guzicom dok przi autobanom :-D

Sent from my LG-V500 using Tapatalk
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Tesla automobili

Post od Laki021 »

Koliki su gubici elektrana? :)
Dokle cemo? :)

Mislim da si skintao sta sam rekao, samo kazem da treba da merimo ono sto placamo a ne sta auto pokazuje, a to je ono sto ide kroz uticnicu/pumpu za gorivo.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8231
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Tesla automobili

Post od Ji 4Tze »

Pa meri sta plaćaš, energiju da se prevezeš od A do B. Koliko bi koštalo 100.000 km

Teslom
Benzincem
Dizelom

Iste klase, iste cene...
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
petarboj
Reactions:
Postovi: 1331
Pridružio se: 19 Mar 2013, 16:47
Lokacija: Novi Sad

Re: Tesla automobili

Post od petarboj »

E da, zaboravih jos nesto kasti... Kako god da se okrene Tesla Model S ce biti zapamcen kao prekretnica u autoindustriji jer on to realno i jeste.

Sent from my LG-V500 using Tapatalk
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Tesla automobili

Post od Laki021 »

Ji 4Tze napisao:Pa meri sta plaćaš, energiju da se prevezeš od A do B. Koliko bi koštalo 100.000 km

Teslom
Benzincem
Dizelom

Iste klase, iste cene...


Ja ne kontam kakve to veze ima sa ovim sto pricam?
Brojilo ti odbroji 500kWh auto ti kaze da je potrosio 400 i koji je sad tu broj bitan?
Kod obicnog auta se ti brojevi poklapaju.

A za ovu racunicu, imas moj post od pre nekih nedelju dana sa svim inputima pa mozes da racunas menjajuci po zelji parametre (jer se debelo razlikuju id zemlje do zemlje).
Na kraju izadje da bez vestackih nameta na gorivo u mnogim zemljama (gde struja nije jeftina) dizel je najjeftinija varijanta, negde je cak i benzinac jeftiniji.
Zgodno je i za primetiti da je struja najskuplja u danskoj, i to ne slucajno vec zato sto oni imaju jako visok procenat struje iz obnovljivih izvora sto je neka ideja koju Tesla forsira. To je super u slazem se sa tim, licno smatram da struja treba nekoliko puta da poskupi i time bi resili gomilu problema danasnjeg sveta, ali vidite kako to onda utice na cenu voznje Tesle, nije jeftino...
Korisnikov avatar
Nemanja987
Reactions:
Postovi: 429
Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
Lokacija: DE/Novi Sad

Re: Tesla automobili

Post od Nemanja987 »

Može tu da se diskutuje stvarno u nedogled...
Troskovi obrade sirove nafte, troskovi transporta, troskovi skladištenja. Pod troškovi mislim i energija i novac.
Opet kažem, električna enegija je definitivna budućnost i tu se svi slažemo. Prednosti su ogromne i jedini realan nedostatak je ta čuvena gustina energije, odnosno kolika je masa određene energije koju nosimo sa sobom. Ukratko baterije.
A to se rešava i rešiće se.
Slika
Ovo je lep primer. Stvari bi drugačije izgledale da se sa ozbiljnijim razvojem baterija krenulo kad i sa SUS motorima.

Isto tako ne razumem zašto je umetnost stvoriti kvalitetan SUS motor?
Zato što je to komplikovanije i teže nego kod električnog?
Zato što nikada ne može ni da priđe električnom po efikasnosti?
Pa to su sve same mane. I ja tu zaista ne bih ubacivao nikakve emocije. Sa manje dobrog se pređe na bolje.

Što se tiče trka na stazama, problem je u hlađenju:
https://youtu.be/Dphw4km60m4
Ispod devet minuta završava.

Meni lično ni četvrt milje ni ponašanje na stazi zaista ne figuriraju u izboru automobila koji ću (jednog dana, nadam se) voziti.
Meni je bitna udobnost, da može lepo da ubrzava radi preticanja i da ima domet od bar 500 km. Model 3 će imati sve to i gledaću da ga kupim. Makar se razveo :)
Poslednja izmena od Nemanja987 u 26 Jul 2015, 23:50, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Nemanja987
Reactions:
Postovi: 429
Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
Lokacija: DE/Novi Sad

Re: Tesla automobili

Post od Nemanja987 »

Laki021 napisao: Na kraju izadje da bez vestackih nameta na gorivo u mnogim zemljama (gde struja nije jeftina) dizel je najjeftinija varijanta, negde je cak i benzinac jeftiniji.
Mislim da i te veštačke namete plaćaš na kasi.
Nemoj izvrtati stvari.

Uzmi model s i uzmi bilo koji ekvivalent u dimenzijama i konjskim snagama, evo masu i broj sedišta ne moraš da gledaš.
I nađi u kojoj zemlji na svetu je jeftinije sipati gorivo?
To sam ti već jednom rekao i izneo neke cene za evropu i nisi odgovorio.
Nema.
I to je sve bez računanja koliko košta servis za SUS automobile. I tu je električni automobil, pa najblaže rečeno, superiorniji.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Tesla automobili

Post od Laki021 »

Zato sto je to poredjenje baba i zaba, jer elektromobile trenutno podsticu a sus su upregli svim mogucim nametima. To nije normalno ni odrzivo stanje i bilo kakvo tehnicko poredjenje obesmisljava.
Kao sto je mnogo puta pomenuto, kad bi se elektromobili omasovili ni njih nameti ne bi zaobisli a to je ono sto je bitno.

Za motre, samo pogledaj kolimo delova ima SUS a koliko elemtromotor. Elektromotori decenijama, sad ce skoro vek imaju efikasnost blisku 100% te su samo varijacije na temu, prosti su i nema se sta izmisliti. SUS motori se i dan danas unapredjuju. Kad poredis efikasnost opet poredis samo u trenutku koji tebi odgovara. Jos uvek, a tako ce biti jos dosta godina, vecina struje se pravi lozenjem necega u termoelektranama a oni imaju efikasnst slicnu SUS motorima. Pa tamo imas proces iz hemijske u mehanicku energiju pa u elektricnu pa u autu nazad iz elektricne u mehanciku, kod SUS motora ide direkt iz hemijske u mehanicku, izbacujes deo pricesa i time dobijas na efikasnosti.
Lepo ce biti kad vecinu automobila budemo punili energijom vetra ali ce do tada dosta vremena proci, sada se pune vecinom iz termoelktrana (cak i u zemljama gde je veliku procenat obnovljivih izvora). Zato sa danasnjim stanjem, elektromobili emituju vise CO2 od obicnih automobila.

Takodje ne mora ni SUS da bude prljav, moze i on da se vozi na etanol pa bude potpuno cist.
Korisnikov avatar
Nemanja987
Reactions:
Postovi: 429
Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
Lokacija: DE/Novi Sad

Re: Tesla automobili

Post od Nemanja987 »

Laki021 napisao:Zato sa danasnjim stanjem, elektromobili emituju vise CO2 od obicnih automobila.
To jednostavno nije tačno. Ne uzimaš sve faktore u računicu.
Ako uzmeš da se struja dobija 100% iz uglja, to ni tada nije tačno.

Drugo, struja nije jeftina jer podstiču električne automobile. Prosto nije. Jeftina je iz sto drugih razloga, npr u Srbiji radi očuvanja socijalnog mira.
Podstiču ih manjim porezom, olakšicama i tako tim alatima koje nisam ni spominjao jer sam znao da ćeš da potegneš to sa omasovljenjem električnih automobila kada te povlastice sigurno nestaju.

Dakle slažeš se? Električni su danas povoljniji za eksploataciju? Jesu. Zovi to babe i žabe ako hoćeš ali su povoljniji.

I biće povoljniji u budućnosti jer su jednostavnije i savršenije mašine.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Tesla automobili

Post od Laki021 »

Daj Nemanja ne zahebavaj, prouci koliko je zagadjenje elektromobila kad se struja dobija dominantno iz fosilnih izvora, ne da je zagadjenje u tom slucaju osetno vece vec je debelo vece.

Gde rekoh da je struja jeftina zbog elektromobila?
Pa naravno da su povoljniji u vecini ili mozda svim zemljama (treba proveriti neke specificne zemlje, tipa Venecuela i jos par po juznoj americi, videti sta je sa emiratima i sl, tamo moze biti debelo drugacije), ali po meni je mnogo bitnije sta je tu ekonomski smisao a ne vestacka tvorevina koja moze da se promeni preko noci.
Korisnikov avatar
Nemanja987
Reactions:
Postovi: 429
Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
Lokacija: DE/Novi Sad

Re: Tesla automobili

Post od Nemanja987 »

Slika
Evo jedne računice. Nije savršena ali otprilike pokazuje neke vrednosti.
Ako imaš neke zamerke reci pa da menjamo.
Ali mislim da opet nisi u pravu.

Edit: Podaci su za Kanadu, posebno mi je zanimljiv ovaj deo da rafinerija troši 4.5 kwh po galonu, dakle da bi se u rafineriji preradila nafta za pun rezervoar potrebno je 90kwh.

Edit2: Lik nije sabrao gore sve mase CO2, sad sam primetio. Nije 88,7 kg već 90 kg.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Tesla automobili

Post od Floyd »

Zanimljivo :)

Nego, jel se zna kad predstavljaju model 3?
Nemanja987 napisao:I to je sve bez računanja koliko košta servis za SUS automobile. I tu je električni automobil, pa najblaže rečeno, superiorniji.
Potpuno nebitno jer danas uz bilo koji novi luksuzniji auto dobijas besplatno odrzavanje do 100-150k km, u zavisnoti od proizvodjaca.
Korisnikov avatar
Nemanja987
Reactions:
Postovi: 429
Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
Lokacija: DE/Novi Sad

Re: Tesla automobili

Post od Nemanja987 »

Potpuno je nebitno u toj klasi, luksuznoj.
Biće bitno kad krene proizvodnja u nekoj standardnoj varijanti, za široke mase.

Model 3 je za sada najavljen za kraj 2017. ali oni to garantovano odlažu za još bar pola godine. Prototip će biti u prvoj polovini 2016.

Model s se sada već proizvodi nepune tri godine i i dalje se čeka mesec, dva, tri u zavisnosti od konfiguracije.
Takođe, nisu još ušli na neka tržišta od kojih se očekuje solidna prodaja, j. koreja, rusija, turska, kina im je slabo krenula i menjali su menadžment i to sada polako kreće. Doduše baš polako...
Model x kreće sa isporukom do kraja septembra i tu će tek biti mušterija, vole ameri suv/cuv. Prvih desetak možda bude i malo ranije, to je ta njihova founders kolekcija za njih par velikih deoničara i direktora.

Hoću da kažem, biće posla za njih do 2017. Samo da do tada reše fabriku baterija. Koja inače treba da proizvodi više baterija od celog sveta u ovom trenutku. I pritom bude na nuli sa potrošnjom struje zbog pv panela koje će im raditi naravno solar city.
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1910
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Tesla automobili

Post od Dzoni_m »

Floyd napisao:
Nemanja987 napisao:I to je sve bez računanja koliko košta servis za SUS automobile. I tu je električni automobil, pa najblaže rečeno, superiorniji.
Potpuno nebitno jer danas uz bilo koji novi luksuzniji auto dobijas besplatno odrzavanje do 100-150k km, u zavisnoti od proizvodjaca.
Ni najmanje nije nebitno. Besplatno odrzavanje je (cesto bas ne pokriva sve) samo za odredjenu kilometrazu koju vlasnici nabiju za 2-3 godine. Onda pocinju troskovi da eskaliraju pogotovu sto se radi o luksuznim i brzim automobilima. Kod Tesle toga nema. Cak je i garancija 7 godina bez ogranicenja kilometraze.
Odgovori