Tesla automobili
Re: Tesla automobili
Prvo, stvar navike, drugo moze da se podesava, trece rasipao bi energiju da nije tako jer bi to zahtevalo vise koriscenja kocnice.
Re: Tesla automobili
Laki, jeste da si vozio Teslu, pa i ne možeš da primetiš, ali zanima me to "kočenje motorom".
Ako je tako izraženo usporavanje pri puštanju papučice gasa, kada se pale štop svetla?
Kad pustiš gas ili tek kad sisneš kočnicu?
Ako je tako izraženo usporavanje pri puštanju papučice gasa, kada se pale štop svetla?
Kad pustiš gas ili tek kad sisneš kočnicu?
- Nemanja987
- Postovi: 432
- Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
- Lokacija: DE/Novi Sad
Re: Tesla automobili
Postoji opcija da se to podesi, može da klizi bez kočenja.Velja napisao:Ne svidja mi se to kočenje motorom odmah kad se otpusti papučica gasa.
Moglo je to softverski da se reguliše drugačije, tj da auto pri puštanju gasa ipak daje neku malu snagu motorima što bi pružilo efekat kretanja po inerciji. Ja bih tek po dodirivanju papučice kočnice voleo da se počne sa kočenjem elektro-motorima, a tek posle par cm hoda da i pločice stisnu diskove.
Ovo je bitno i zbog vozača koji menjaju kola tokom dana, pa postoji opasnost od stvaranja navike na način kočenja kod Tesle.
Isto tako ima i opcija da automobil ide i bez pritisnute papučice gasa, kao kod automatika, oni to zovu creep mode.
Re: Tesla automobili
Nemam pojma stvarno, nisam video iza sebe kako to izgledaaviator napisao:Laki, jeste da si vozio Teslu, pa i ne možeš da primetiš, ali zanima me to "kočenje motorom".
Ako je tako izraženo usporavanje pri puštanju papučice gasa, kada se pale štop svetla?
Kad pustiš gas ili tek kad sisneš kočnicu?

Ovaj creep mode je bio aktiviran, pa je kretanje identicno kao sa automatikom.
Re: Tesla automobili
Ako ima opcija podešavanja - vrh&extra 

- Nemanja987
- Postovi: 432
- Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
- Lokacija: DE/Novi Sad
Re: Tesla automobili
To za creep i regen je zanimljiva priča...
Automobil je nije kretao kao klasičan automatik, ljudi na forumu su se žalili i opcija je dodata preko apdejta softvera, svima.
Isto i za regen, neke promene su na isti način uneli.
Upravo takve sitnice i mogućnost naknadnog uvođenja istih preko neta su razlog zašto je ovo kul auto
Automobil je nije kretao kao klasičan automatik, ljudi na forumu su se žalili i opcija je dodata preko apdejta softvera, svima.
Isto i za regen, neke promene su na isti način uneli.
Upravo takve sitnice i mogućnost naknadnog uvođenja istih preko neta su razlog zašto je ovo kul auto

Re: Tesla automobili
Sta kad baterija odradi svoje, da li moze da se zameni ili se ceo auto baca u kantu?
- Ji 4Tze
- Postovi: 8232
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Tesla automobili
Zameni se za novu, brže punjivu, većeg kapaciteta 

Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Tesla automobili
Ne, zapravo.Laki021 napisao:Prvo, stvar navike, drugo moze da se podesava, trece rasipao bi energiju da nije tako jer bi to zahtevalo vise koriscenja kocnice.
Auto je najekonomičniji (doduše ne znam koliko se to primenjuje na elektro, ali verovatno da da, jer je zakon održanja energije poprilično univerzalan) ako se zaleti pa ga pustiš na leru da se kotrlja.
Mogli su da naprave kao na bajsu, kada pustiš gas, da on piči po inerciji dok ne stisneš kočnicu (onda puni baterije). Prave kočnice aktivira samo kada punjenje baterija otkaže. Motori su jaki da potpišu sva 4 točka, prema tome, jaki su i da blokiraju sva 4 točka u bilo kom momentu: zaključak --> kočnice su tu samo ako nešto otkaže. Potpuno su nepotrebne u redovnoj vožnji.
Re: Tesla automobili
Nemoj da zapocinjes post sa "Ne zapravo" ako nisi siguran 
Vec kod novijih SUS motora kad se pusti gas on prekida dovod goriva te time stedi u odnosu da je izbacen iz brzine, da li ce ukupno ustedeti ili potrositi malo vise nego da je pusten po inerciji zavisi od konkretnog primera.
Kod elektromobila je jos vise to izrazeno. Vise je fora kao sto rekoh u navici. Motor se svakako uvek vrti jer kvacila nema, te nikakve gubitke ne mozes smanjiti pustajuci auto da ide po inerciji (za razliku od SUS gde raskacis deo sistema), u principu u jednom trenutku pri odredjenom polozaju papucice gasa ti i imas upravo to da motor ni ne koci ni ne ubrzava auto, samo je pidesenost takva da pri pustanju pocinje da koci. Pride manje gubitke (u motoru/konvertoru i baterijama imas ako ga laganije usporavas nego kad to ostrije radis).
Dalje, u praksi mogu da ti kazem da koristi kocnice pri zaustavljanju, iz prostog razloga sto ih cujem, pogotovo pri samom stajanju, u principu isto kao kod automatika.
I poslednje sto se tice snage kocenja, nije mu dovoljna snaga motora za snazna kocenja. Znas i sam da danas dobre kocnice mogu da zaustave auto sa 100km/h za oko 32-34m, sa druge strane ni Tesla ne moze da ubrza do 100 za 32-34m sto znaci da se nesto razlikuje. Razlikuje se to sto pri ubrzanju auto tezi da se izdigne te smanji prianjanje i trenje tockova (posebno primetno kod prednje vuce, a nije toliko ni bitno kod 4x4), sa druge strane pri kocenju auto leze, te ostvaruje dodatni pritisak i omogucuje tockovima da prenesu vise sile na podlogu, unskladu sa tim za proklizavanje je potrebno vise snage.
Nisam toliko siguran kako izgleda raspored sila po tockovima pri ubrzanju i kocenju i kako tacno deluje, no sama cinjenica da svaki auto vez obzira na snagu moze znatno brze da ukoci nego da ubrza mi govori da ima znacajnog uticaja (otpor vetra cenim da ima zanemariv uticaj pri ovim brzinama i ubrzanjima/usporenjima, zapravo moze se i dokazati njegov mali uticaj).
Uostalom kao sto rekosmo, imas podesavanje i mod bez auto kocenja, no kao sto je receno smanjuje se nesto autonomija(iz gore navedenih razloga pretpostavljam).

Vec kod novijih SUS motora kad se pusti gas on prekida dovod goriva te time stedi u odnosu da je izbacen iz brzine, da li ce ukupno ustedeti ili potrositi malo vise nego da je pusten po inerciji zavisi od konkretnog primera.
Kod elektromobila je jos vise to izrazeno. Vise je fora kao sto rekoh u navici. Motor se svakako uvek vrti jer kvacila nema, te nikakve gubitke ne mozes smanjiti pustajuci auto da ide po inerciji (za razliku od SUS gde raskacis deo sistema), u principu u jednom trenutku pri odredjenom polozaju papucice gasa ti i imas upravo to da motor ni ne koci ni ne ubrzava auto, samo je pidesenost takva da pri pustanju pocinje da koci. Pride manje gubitke (u motoru/konvertoru i baterijama imas ako ga laganije usporavas nego kad to ostrije radis).
Dalje, u praksi mogu da ti kazem da koristi kocnice pri zaustavljanju, iz prostog razloga sto ih cujem, pogotovo pri samom stajanju, u principu isto kao kod automatika.
I poslednje sto se tice snage kocenja, nije mu dovoljna snaga motora za snazna kocenja. Znas i sam da danas dobre kocnice mogu da zaustave auto sa 100km/h za oko 32-34m, sa druge strane ni Tesla ne moze da ubrza do 100 za 32-34m sto znaci da se nesto razlikuje. Razlikuje se to sto pri ubrzanju auto tezi da se izdigne te smanji prianjanje i trenje tockova (posebno primetno kod prednje vuce, a nije toliko ni bitno kod 4x4), sa druge strane pri kocenju auto leze, te ostvaruje dodatni pritisak i omogucuje tockovima da prenesu vise sile na podlogu, unskladu sa tim za proklizavanje je potrebno vise snage.
Nisam toliko siguran kako izgleda raspored sila po tockovima pri ubrzanju i kocenju i kako tacno deluje, no sama cinjenica da svaki auto vez obzira na snagu moze znatno brze da ukoci nego da ubrza mi govori da ima znacajnog uticaja (otpor vetra cenim da ima zanemariv uticaj pri ovim brzinama i ubrzanjima/usporenjima, zapravo moze se i dokazati njegov mali uticaj).
Uostalom kao sto rekosmo, imas podesavanje i mod bez auto kocenja, no kao sto je receno smanjuje se nesto autonomija(iz gore navedenih razloga pretpostavljam).
- Nemanja987
- Postovi: 432
- Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
- Lokacija: DE/Novi Sad
Re: Tesla automobili
Valjda je psiha vozača takva, ubrzaš taman i kako sad da te nešto tamo koči. Zato većina misli da je efikasniji taj coasting, to kada kliziš takoreći u leru ili brzini.
Ljudi to jednostavno vole da rade.
Tesla se vozi na drugačiji način, to zovu one pedal driving, trudiš se da pronađeš baš tu zlatnu sredinu papučicom gde nema kočenja i ubrzavanja i onda samo blago ubrzavaš ili usporavaš malim pomeranjem.
Naravno ako isključiš regen onda kliziš. Tačnije, mislim da se ne može isključiti već smanjiti na baš neosetno mali nivo.
Za neke brdovitije predele nema ni diskusije, upališ regen na maksimum pri spuštanju.
E-golf i bmw active E imaju mnogo jednostavniji taj odabir nivoa regenerativnog kočenja, pametnije su to rešili od Tesle. Mislim da je na jednoj od polugica za žmigavce ili brisače ili je napravljena posebna polugica, ne znam tačno...
Ljudi to jednostavno vole da rade.
Tesla se vozi na drugačiji način, to zovu one pedal driving, trudiš se da pronađeš baš tu zlatnu sredinu papučicom gde nema kočenja i ubrzavanja i onda samo blago ubrzavaš ili usporavaš malim pomeranjem.
Naravno ako isključiš regen onda kliziš. Tačnije, mislim da se ne može isključiti već smanjiti na baš neosetno mali nivo.
Za neke brdovitije predele nema ni diskusije, upališ regen na maksimum pri spuštanju.
E-golf i bmw active E imaju mnogo jednostavniji taj odabir nivoa regenerativnog kočenja, pametnije su to rešili od Tesle. Mislim da je na jednoj od polugica za žmigavce ili brisače ili je napravljena posebna polugica, ne znam tačno...
Re: Tesla automobili
Kao retarder na kamionima i busevima.
Nije ni ovo loše , nego je nezgodno dok se još uvek voze i SUS-kola. Kad elektro-kola budu dominantna po broju, biće svejedno.
Nije ni ovo loše , nego je nezgodno dok se još uvek voze i SUS-kola. Kad elektro-kola budu dominantna po broju, biće svejedno.
Re: Tesla automobili
Lakija pogađa srčani napad za 3, 2, 1...
Tesla Supercharger Stations Powered by Diesel Generators
http://dailycaller.com/2015/05/28/tesla ... z3jFiMMfPh
So much for being green. An investigation into Tesla’s battery swap program has revealed that at least one of the company’s vehicle Supercharge stations is powered by diesel generators.
The Daily Kanban went to Tesla’s battery swap location at Harris Ranch, Calif. — which is off the Interstate 5 — and found several Model S electric cars using battery charging stations powered by diesel generators.
“Teslas charging off a diesel generator behind the Harris Ranch battery swap station. Filmed by Edward Niedermeyer on 5/22/2015 at Harris Ranch, CA,” reads the description of a video posted by the Daily Kanban on YouTube.
The Daily Kanban released a series of videos taken over Memorial Day weekend, which Tesla Motors anticipated as being a busy day for people wanting to swap out batteries and use its supercharger stations. But the Daily Kanban’s investigation showed that virtually no one took advantage of Tesla’s battery swap.
Quite a few Tesla owners, however, did use the diesel-powered Superchargers over the weekend. The Daily Kanban noted that “[t]imelapse footage of Tesla’s battery swap station not being used during the busiest driving holiday of the year” adding that there were “two backup Superchargers hooked up to a Doosan diesel generator.”
Tesla Motors founder Elon Musk touted Superchargers as a fast, environmentally friendly way to charge up your luxury electric car on a long drive. But it looks like these Supercharger stations aren’t as “green” as Musk has claimed.
Tesla says “we showcased battery swap technology to demonstrate that it’s possible to replace a Model S battery in less time than it takes to fill a gas tank.” The company said the “free long distance travel option is already well covered by our growing Supercharger network… They allow Model S drivers to charge at 400 miles per hour.”
Tesla has even tried to claim its Supercharger network has offset 98.2 million pounds of carbon dioxide emissions and saved 3.9 million gallons of gasoline. But the company admits these figures don’t include CO2 emissions from producing the electricity (in this case diesel) used to power charging stations.
“We aim for carbon neutrality, and where the market allows via wholesale power purchase, we source renewable energy, even though it is slightly more expensive,” a Tesla spokesman told The Daily Kanban. “In Europe, the power for all our Supercharger stations is sourced by renewable energy. Continuing to convert our superchargers to solar power will push us further down that road.”
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... U4z1Jeyq2g
Tesla Supercharger Stations Powered by Diesel Generators
http://dailycaller.com/2015/05/28/tesla ... z3jFiMMfPh
So much for being green. An investigation into Tesla’s battery swap program has revealed that at least one of the company’s vehicle Supercharge stations is powered by diesel generators.
The Daily Kanban went to Tesla’s battery swap location at Harris Ranch, Calif. — which is off the Interstate 5 — and found several Model S electric cars using battery charging stations powered by diesel generators.
“Teslas charging off a diesel generator behind the Harris Ranch battery swap station. Filmed by Edward Niedermeyer on 5/22/2015 at Harris Ranch, CA,” reads the description of a video posted by the Daily Kanban on YouTube.
The Daily Kanban released a series of videos taken over Memorial Day weekend, which Tesla Motors anticipated as being a busy day for people wanting to swap out batteries and use its supercharger stations. But the Daily Kanban’s investigation showed that virtually no one took advantage of Tesla’s battery swap.
Quite a few Tesla owners, however, did use the diesel-powered Superchargers over the weekend. The Daily Kanban noted that “[t]imelapse footage of Tesla’s battery swap station not being used during the busiest driving holiday of the year” adding that there were “two backup Superchargers hooked up to a Doosan diesel generator.”
Tesla Motors founder Elon Musk touted Superchargers as a fast, environmentally friendly way to charge up your luxury electric car on a long drive. But it looks like these Supercharger stations aren’t as “green” as Musk has claimed.
Tesla says “we showcased battery swap technology to demonstrate that it’s possible to replace a Model S battery in less time than it takes to fill a gas tank.” The company said the “free long distance travel option is already well covered by our growing Supercharger network… They allow Model S drivers to charge at 400 miles per hour.”
Tesla has even tried to claim its Supercharger network has offset 98.2 million pounds of carbon dioxide emissions and saved 3.9 million gallons of gasoline. But the company admits these figures don’t include CO2 emissions from producing the electricity (in this case diesel) used to power charging stations.
“We aim for carbon neutrality, and where the market allows via wholesale power purchase, we source renewable energy, even though it is slightly more expensive,” a Tesla spokesman told The Daily Kanban. “In Europe, the power for all our Supercharger stations is sourced by renewable energy. Continuing to convert our superchargers to solar power will push us further down that road.”
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... U4z1Jeyq2g
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- Ji 4Tze
- Postovi: 8232
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Tesla automobili
Dizlo al na ulje iz friteze.
To bi bilo hit.
To bi bilo hit.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Tesla automobili
@Laki, da skratim priču, zašto onda DSG u Eco modu ubacuje u ler kad se pusti gas, umesto da koči motorom?
U normalnom i sport modu koči motorom.
Tapatalk
U normalnom i sport modu koči motorom.
Tapatalk