
Tesla automobili
Re: Tesla automobili
Da ne bi bilo glupo sto ima eco mod 

Re: Tesla automobili
sto se tice dizel agregatora - verovatno nisu imali odakle do dovuku dovoljno struje. osim toga ti generatori sigurno rade na optimalnom broju obrtaja, kada im je iskoriscenost najveca. e sad, kad se svi ti gubici izracunaju ne znam kako bi se to moglo uporediti po potrosnji. realno, bilo je za ocekivati da ce biti ovakvih stanica, pogovoto u americi - moraju negde da stave superchargere u sred nedodjije.
Re: Tesla automobili
@MC: Nije (a nije ni smešno), nego što manje troši u tom režimu. Kombinacija potrošnje goriva u leru i otopora vazduha (i kotrljanja) pri inerciji, a pogotovo pri blagoj nizbrdici je povoljnija, nego da se koči motorom. Istina je da motor u prvom režimu troši gorivo, a u drugom ne, međutim, tačka u kojoj se auto zaustavi usled svoje inercije kada je u leru u odnosu na kočenje motorom je daleko dalje.
Šta to znači?
Znači da ako usporavaš sa 160, sa lerom ćeš imati (lupam) 100 na sat u tački gde bi kočenjem motorom bio 0. Da bi ponovo ubrzao na 160 na sat, u prvom slučaju je potrebno da ubrzaš od 100 do 160, a u drugom slučaju od 0, pri čemu stavljaš automobil u najnepovoljniji režim po pitanju potrošnje - polazak iz mesta.
Na jednom dužem putovanju korišćenje režima krstarenja na leru donosi ozbiljne uštede.
Kod Tesle je elektromotor, ali je logika potpuno ista. Ako kočiš motorom automobil se usporava brže nego da si se zaleteo. Istina je da puni baterije, ali pravi i gubitke koji prave razliku u odnosu na prvi režim. Tesla mora da se ubrza od 0 umesto od 100 do 160, a nema teorije da je uspeo da napuni bateriju za kompletno ubrzanje, nego samo za njegov deo.
Nadam se da je sad svima jasnije?
Šta to znači?
Znači da ako usporavaš sa 160, sa lerom ćeš imati (lupam) 100 na sat u tački gde bi kočenjem motorom bio 0. Da bi ponovo ubrzao na 160 na sat, u prvom slučaju je potrebno da ubrzaš od 100 do 160, a u drugom slučaju od 0, pri čemu stavljaš automobil u najnepovoljniji režim po pitanju potrošnje - polazak iz mesta.
Na jednom dužem putovanju korišćenje režima krstarenja na leru donosi ozbiljne uštede.
Kod Tesle je elektromotor, ali je logika potpuno ista. Ako kočiš motorom automobil se usporava brže nego da si se zaleteo. Istina je da puni baterije, ali pravi i gubitke koji prave razliku u odnosu na prvi režim. Tesla mora da se ubrza od 0 umesto od 100 do 160, a nema teorije da je uspeo da napuni bateriju za kompletno ubrzanje, nego samo za njegov deo.
Nadam se da je sad svima jasnije?

- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Tesla automobili
Mislim da debelo gresis i da su laki i gruja u pravu, a takodje razlika u usporavanju nije ni blizu toliko izrazena.
Послато са GT-N7100
Послато са GT-N7100
Re: Tesla automobili
Ako kočiš motorom, onda želiš da usporiš, zar ne?
Ler je pogrešan izbor, jer niti kočiš, a curi gorivo
Ler je pogrešan izbor, jer niti kočiš, a curi gorivo
Re: Tesla automobili
Slažem se, ali u slučaju navedenom iznad ne kočiš, nego si u putu i usporavaš, ali ne kočiš. Tu se nalazi merljiv prostor za uštedu.
edit:
Našao sam brdo članaka koji su jednoglasni u ovom što pišem. Tehnika se zove Pulse and Glide ili Coast/Glide i to koriste obilato ljudi što prave one nenormalne kilometraže kolima.
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy-ef ... or_Gliding
Ima puno sajtova za "hipermiling". Pišu takođe da kod hibrida ovakav način vožnje naročito ima smisla, prema tome, kod Tesle takođe, da se vratimo na temu.
edit:
Našao sam brdo članaka koji su jednoglasni u ovom što pišem. Tehnika se zove Pulse and Glide ili Coast/Glide i to koriste obilato ljudi što prave one nenormalne kilometraže kolima.
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy-ef ... or_Gliding
Ima puno sajtova za "hipermiling". Pišu takođe da kod hibrida ovakav način vožnje naročito ima smisla, prema tome, kod Tesle takođe, da se vratimo na temu.
Poslednja izmena od nidza u 20 Avg 2015, 09:39, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Tesla automobili
mislim da je nidza u pravu sto se tice lera - za dizele u nekim situacijama. setio sam se ovog videa:
https://youtu.be/tdppbOVZhSU?t=1335
https://youtu.be/tdppbOVZhSU?t=1335
Poslednja izmena od petarboj u 20 Avg 2015, 09:37, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Tesla automobili
U tim slucajevima je svakako nizbrdica i ako ubacis u ler svakako ces morati da pritisnes kocnicu a sve i da ne moras moras uracunati silu trenja koja te usporava. U svakom slucaju ne znam kako zamisljas da u bilo kom slucaju bude znacajne ustede.
Re: Tesla automobili
mada, i meni se cini da ako je auto u brzini, bez gasa, potrosnja je 0. ako je u leru - potrosnja postoji, mala, ali postoji. recimo silazak s venca svaki put ubacim u 3. i ne dajem gas uopste. ali, moguce da na nekim blagim nizbrdicama ler bolje radi posao nego kocenje motorom...
Re: Tesla automobili
U svakom slučaju, usporavanje je gubitak energije
Ubrzavanje je trošenje iste
I dalje mislim da je ler čist waste
Ubrzavanje je trošenje iste
I dalje mislim da je ler čist waste
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Tesla automobili
Na vecini auta vw grupe kada izbacis u ler dok se kreces vidis koja ti je trenutna potrosnja u l/100km.
U vecini slucajeva kada izbacis u ler na ravnom potrosnja bude znacajna (nekoliko litara), pogotovo pri manjim brzinama cesto ispadne da trosis vise goriva dok usporavas nego da samo odrzavas putnu brzinu.
Послато са GT-N7100
U vecini slucajeva kada izbacis u ler na ravnom potrosnja bude znacajna (nekoliko litara), pogotovo pri manjim brzinama cesto ispadne da trosis vise goriva dok usporavas nego da samo odrzavas putnu brzinu.
Послато са GT-N7100
Re: Tesla automobili
Sve zavisi od konkretnog primera.
Kad idete nizbrdo gde svakako kocis, bez ikakve dileme je ekonomicnije drzati ga u brzini jer tada trosi 0, dok u leru trosi 0.5-1l na sat...
Onda, u gradu zavisi i kako se vozi i da li se to izbacivanje u ler zna koristiti ili ne. Ako gas pustite a ostavite u brzini npr 500m pre semafora pa vam motor ukoci te opet morate da date gas, onda je bolje da ste ga izbacili u ler i dorolali do semafora. Ako sa druge strane gas pustate 200m pre semafora, onda cete i sa kocenjem motorom doci do semafora, tada vam je bolje da ne izbacujete iz brzine jer ce vam opet u leru samo bespotrebno trositi. Onda tu jos u pricu uleti da su mnogi motori efikasniji pod jacim gasom i to objasnjava foru da je efikasnije zaleteti auto pa ga pustiti da rola nego ici svo vreme lagano, sa druge strane ako ga ne zalecete, necete to iskoristiti.
Ali opet vrlo bitno, kod elektromotora je skroz druga prica. Kod SUS dok vam je u brzini sa pustenim gasom motor sam koci, jer se okrece i motor, i kvacilo, i menjac, motor i dalje kompresuje i izbacuje vazduh te vas ozbiljno usporava... Kod elektormotora, to prirodno kocenje prakticno ne postoji uopste. Elektromotor nema prirodno kocenje, ako ga raskacite sa napjanja (ali ostane mehanicki vezan) necete osetiti nikakvo kocenje. Kada elektromotor simulira kocenje, on prakticno obrce smer struje, prelazi u generatorski mod i odmah pocinje da puni baterije.
Kad idete nizbrdo gde svakako kocis, bez ikakve dileme je ekonomicnije drzati ga u brzini jer tada trosi 0, dok u leru trosi 0.5-1l na sat...
Onda, u gradu zavisi i kako se vozi i da li se to izbacivanje u ler zna koristiti ili ne. Ako gas pustite a ostavite u brzini npr 500m pre semafora pa vam motor ukoci te opet morate da date gas, onda je bolje da ste ga izbacili u ler i dorolali do semafora. Ako sa druge strane gas pustate 200m pre semafora, onda cete i sa kocenjem motorom doci do semafora, tada vam je bolje da ne izbacujete iz brzine jer ce vam opet u leru samo bespotrebno trositi. Onda tu jos u pricu uleti da su mnogi motori efikasniji pod jacim gasom i to objasnjava foru da je efikasnije zaleteti auto pa ga pustiti da rola nego ici svo vreme lagano, sa druge strane ako ga ne zalecete, necete to iskoristiti.
Ali opet vrlo bitno, kod elektromotora je skroz druga prica. Kod SUS dok vam je u brzini sa pustenim gasom motor sam koci, jer se okrece i motor, i kvacilo, i menjac, motor i dalje kompresuje i izbacuje vazduh te vas ozbiljno usporava... Kod elektormotora, to prirodno kocenje prakticno ne postoji uopste. Elektromotor nema prirodno kocenje, ako ga raskacite sa napjanja (ali ostane mehanicki vezan) necete osetiti nikakvo kocenje. Kada elektromotor simulira kocenje, on prakticno obrce smer struje, prelazi u generatorski mod i odmah pocinje da puni baterije.
Re: Tesla automobili
Npr moj auto posto je uvek u brzini, a posto ima onaj Efficient Dynamic, kad pustim gas on mi pokazuje kako trosi 0 i pride puni akumulator, dakle jos ubacuje energiju u sistem.
Re: Tesla automobili
odlicno objasnjeno, upravo tako. da nema ove dopune progorele bi kocnice tesli od 2 tone na prvom ozbiljnom spustanjuLaki021 napisao:Ali opet vrlo bitno, kod elektromotora je skroz druga prica. Kod SUS dok vam je u brzini sa pustenim gasom motor sam koci, jer se okrece i motor, i kvacilo, i menjac, motor i dalje kompresuje i izbacuje vazduh te vas ozbiljno usporava... Kod elektormotora, to prirodno kocenje prakticno ne postoji uopste. Elektromotor nema prirodno kocenje, ako ga raskacite sa napjanja (ali ostane mehanicki vezan) necete osetiti nikakvo kocenje. Kada elektromotor simulira kocenje, on prakticno obrce smer struje, prelazi u generatorski mod i odmah pocinje da puni baterije.
