Test objekat 1: Swiss Mondia Competizione 1974, 10 speed:
- uocen problem, sa jednom zbicom na zadnjem tocku, prekratka je i odvija se, opasna mana, hitno resavanje (taj tocak je inace kompromis, morace tu da legne full zamena slabih tacaka...)
- uocena potreba za drugom konfiguracijom lule(kraca, visa)
- improvizovan industrijski lezaj u srednjem pogonu radi ko sat
- novi Kampanjolo prednji tocak, sa Tufo tabularom, se uklopio u sistem perfektno
- promena konfiguracije, u smislu pomeranja tocka ka ramu, donela na novoj dimenziji agresivnosti
- sve ostalo radi ko sat, sem sto je polozaj prednjih rucica za kocnice u ovoj konfiguraciji neergonomski
- resen problem sa izduvavanjem tabulara, zamenom ventila
Test objekat 2: England Raleight Record Ace Moderne 1989, 16 speed:
- uoceno povremeno puckanje, par puta za 1 h, i to na maloj brzini, kao da negde ima neko rasterecenje
- nova osovina pogona radi odlicno, lanac je potosen i cuje se, za zamenu
- montiran novi sic Selle Royal Viper, prvi utisci solidan, nista preko toga
- ram odlican, samo i ovde ima malo prvise spusten polozaj na guvernali, ili mi nesto gresimo, ili je tako planirano da bude, zbog smanjenja otpora, taj polizaj je dobar u sprintu, ali u kruzingu, ne prija bas rukama...
Generalno bajsevi rasturaju kako rade i idu, vrlo sam zadovoljan, idemo dalje u dotezanje slabosti.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Au, bre, Bax, izvestaj je kao da si sudarao atome u Cernu.:-D
Samo napred!
Kad pominjes sedista, imam dilemu. Sada imam Selle Montegrappa K2, jako jeftino i solidno sediste koje sam prebacio sa starog MTB-a koji je sada Trojketov, ali bih ga menjao posto mislim da moze vise i bolje u smislu udobnosti na duzim turama. Svidja mi se Selle Royal Mach, ali me bune razliciti podaci na sajtovima Planet Bike-a i samog proizvodjaca. Proizvodjac kaze da je sediste predvidjeno za 45 stepeni pognute vozace, a PB kaze 15, sto mi nikako ne odgovara. Moracu pogledati ambalazu posto kod SR sedista uvek pise ugao, bar je tako na onim koja sam u prolazu smekao.
Starce, kakav je na usponima taj drumas? Ima vece prenose, od mtb i hibrida, treba dobro osobaliti po pedalama kada ides uzbrdo, a?
Imam "ravničarski" prednji pogon 53/39 koji nije baš podesan za brdo, ali me vadi što je bicikl vrlo lagan, tako da generalno nije problem jer može dosta da se kompenzuje na inerciju na kraćim usponima.
Ok, to mi je i logicno, ali ako ja kupim ovaj bajs i dovedem ga u stanje onog Bjankija, deluje mi da ce to da izadje debelo iznad 200 evra, zato me inih 180 buni.
-Cilo ima francuski navoj na srednjem pogonu, znaci ceka te budzenje, ako uspe, ili da se daje 50 evra u USA za adekvatan pogon.
-Ovaj drugi i je imao naprezanje na prednjij viljusci, ima karakteristicno pucanje laka u toj zoni, ali uzeo bi ja to u rad, pre Cilo
Racunaj da za dobar bajs trebaju dobri tockovi, to je reda 50 evra polovni(30 evra Kripton domaci), gume bar 30 evra(ovo je osnovna opcija).
Pa ostalo sto ide racunaj sve min po 10-15 evra sticna, lula, sic, pogon, kurble, pedale, rog, traka, pogon, lanac, racna - mozda jos nesto.
Poslednja izmena od Bax u 03 Sep 2015, 13:43, izmenjeno 1 put ukupno.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Mene izadje jeftinije, ali ja imam brdo restova, jer kupujem sve redom, sto mislim da vredi uloziti, inace gotov pristojan bajs je reda 120-150-200 evra, e sad kakvo je to kad se otvori, ne znam.
Uglavnom vecina delova iz 70-80tih su 3 klase ispred onih iz 90tih, tj to je nesto sto je mahom neunistivo, nable, zupcanici, lezajevi...
Ovo polovno iz 90tih i preko ima razvucene prenose...
Recimo nabavio sam Regina kasetu i lanac, kao i neki Sedis lanac, to je sve savrseno, a arhivska gradja..
Dok sve kasete Shimano iz 90tih su pojedene.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.