Dzoni_m napisao:Sasa ima poentu zato sto su u toj "fabrickoj" KG ugradnji okrenuli dizne za 180 stepeni. Problem je sto to tada talog/prljavstina koji bi jednostavno progurao kroz diznu dalje u motor i sagoreo, ostaje u samoj dizni i zablokira ventil. E sada ako dosta vozis taj talog ce biti koliko toliko izbacivan kako je proizvodjac zamislio. Problem je sto ako auto vise stoji nego sto se vozi to se pre desi.
Bravo, to je to. Upravo na to sam i mislio.

Samo nisam stigao da vam obrazložim, gužva na poslu...
Primer: imam drugara koji je kupio identičnog Punta kao što sam i ja, samo godinu dana ranije - dizne mu crkle na 24.000 km. Godišnje ne prelazi više od 6-7.000 km. Trenutno je na 42.000 i nešto, a auto stariji godinu dana od mog (a koji je do sada prešao skoro 80.000 km). Još jedan poznanik je kupio otprilike u isto vreme auto sa tim gasnim sistemom, samo ne Punta već Sandera Stepway - isto crkle dizne na maloj kilometraži (i on malo prelazi godišnje). Kao konačnu potvrdu svega ovoga, imam i komšiju koji je sa službenim Puntom (Z10) prešao skoro 150.000 km pre nego što je morao da zameni dizne. No taj auto je sve to napravio u nekih 3-4 godine (ako ne i manje). Dakle vožen je dosta, dobar deo toga i na autoputu i tu se dizne (pogotovo pod većim gasom) samoočiste i nema problema.
Šta u stvari uništava te dizne? Uništava ih prljavština iz gasa koja uspe da prođe kroz filtere pomešana sa kaptanom. Kaptan je ulje koje se dodaje u smešu gasova (između ostalog) da bi ona imala onaj specifičan miris ako negde procuri. Ako se auto malo vozi - to se sve sliva, taloži i lagano zapekne u diznama i... ćao - zdravo, daj 400 evra ili čupaj sve napolje. Zato i kažem da ovaj uređaj nije za one koji malo voze.
Grujic napisao:Ma Sasa malo preterano hvali taj sistem, ako nacin eksploatacije u toj meri ima uticaja na nastanak kvara koji je cenom blizak potpuno novom sistemu - to nije dobar uredjaj.
A zašto ga ne bih hvalio?

Ja nemam loših iskustava sa njim, baš naprotiv - auto ide odlično (čak mi se čini i bolje nego na benzin), troši kao upaljač (nedavno sam imao potrošnju od 6.0 l gasa na otvorenom!!!), ne pravi nikakve probleme, a nadam se da će tako i ostati...
Da li je dobar uređaj ili nije - meni jeste, no nekom ko prelazi 6.-7.000 km godišnje očigledno nije. No, šta će takvom čoveku uopšte auto na gas, to je još bolje pitanje?
