Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od McGruja »

Jedina prednost dizela u C segmentu, je nešto niža potrošnja i dosta tiša vožnja na preko 120-130 km/h

Imao sam isti auto (Focus, Cmax, Mondeo) u dizel i benzin varijanti
Znam koje prednosti mislite da dizel ima, ali to je vidljivo tek na Mondeu
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Velja »

O tome se i piše ovde, bar ja. Teška kola, puna i uzbrdo.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od McGruja »

Pa da, ali mi vozimo grad 90%, i B ili C segment

A i Mondeo mi je draži u benzinskoj verziji
ftj
Reactions:
Postovi: 13982
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ftj »

Ne znam sta ivan prica ja sam bio duplo brzi uvek.





:D
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23544
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Day Walker »

McGruja napisao:Jedina prednost dizela u C segmentu, je nešto niža potrošnja i dosta tiša vožnja na preko 120-130 km/h

Imao sam isti auto (Focus, Cmax, Mondeo) u dizel i benzin varijanti
Znam koje prednosti mislite da dizel ima, ali to je vidljivo tek na Mondeu
Ta tisina je do izolacije ponajvise.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od McGruja »

Znam. I do broja obrtaja
Nema dizela koji je zapravo tiši, nego proizvođači štede
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21855
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

Ivan napisao:Da nisam probao vise puta dizela od 200ks protiv benzinaca od 200ks pa da poverujem u neke ovde price, da stvar bude smesnija dizel odmice kako ulazi u obrtaje, a ne kontra :)

Uzbrdo je situacija jos izrazenija.

Послато са GT-N7100
Nema to veze sa dilemom benzin vs dizel, nego sa nekim drugim parametrima. Dovoljne su vrlo male razlike u menjaču, odnosu KS/t i vozaču koji lošije poznaje svoj auto da jedan krene da odmiče.
Korisnikov avatar
schonenk
Reactions:
Postovi: 1970
Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
Lokacija: beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od schonenk »

ljubitelj napisao:
schonenk napisao:Kad pocne prica o zapremini uvek dobijem inspiraciju za ovaj primer :)
Primer za sta, da postoji turbina koja toliko povecava zapreminu usisanog vazduha :think:

Samo sam prokomentarisao da zapremina ne mora biti ogranicavajuci faktor. Ovde u temi je samo turbina ta koja pravi razliku i to je vec prokomentarisano, a ne vrsta goriva.

Velja moze jos da se hvata na potrosnju i tu je kraj.

Ovaj primer iz prakse koji navodi Ivan je vec nesto sto mora da uvede u pricu i tezinu automobila i menjac.

Ja se inace slazem da atmosferci imaju hendikep, bar ovi do dva litra, ali da bitno i menjac utice na pricu. Meni 2 ide od 60 do 100 i kusur, pa ako se nadjem u drugoj na uzbrdici pri 40 km na sat bicu inferioran.

Opet, postoje neki momenti gde je benzinac u prednost, najvise linearan i predvidljiv razvoj snage, zvuk i to je ono sto mene kupuje i zbog cega vise uzivam u voznji istog.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11446
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od starac vujadin »

Pusti ti mrtvo slovo na papiru i suplje price, evo dragan i ftj mogu da potvrde kako se drze benzinci protiv malo slabijeg dizela sa znacajno vise obrtnog, a svi smo slicne tezine, pritom je kod mene duzi menjac od standardnog koji je losiji za medjuubrzanja.

Pravili smo nekoliko rolling startova i uvek smo kretali maltene isto i kako smo ulazili u obrtaje tako sam ja poceo da odmicem, dakle ni reci o umiranju :)
Mislim da će se ipak držati i dalje "mrtvog slova na papiru i šupljih priča" ;)
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 11004
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Uroš S. »

nenad.fil napisao:Ljubitelj, mislim da je bio tdi a ne sdi ali nema veze.


Starče, nemam nista protiv obrtaja i teranja u crveno ali da vraćam u drugu brzinu na 70-80km/h da bih obišao auto nije mi palo na pamet, jednostavno slabiji sam.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Pa ne znam šta očekuješ, ta Oktavija ja mislim hvata 100 drugom (moja Fabija da, doduše ima 5 brzina), znači na 70 uzbrdo si uveliko za drugu brzinu, ne za treću a tek četvrtu. Problem je u očekivanjima, ne u tom motoru niti u autu. Ali to je druga, duga priča.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ivan »

Ja cu se drzati prakse, a ovi iza mene neka besno vicu STANI, ZASTO NE UMIRES U OBRTAJIMA :D

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21855
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

Šone, misliš atmosferac, ne benzinac. :)

Kad se u priču ubaci turbo, benzin i dizel postaju vrlo slični. Benzin ima prednost obrtaja, dizel prednost potrošnje. Ako bi gledali samo performanse, mogli bi da se podese da budu potpuno egal.

Benzin iz iste zapremine može da izvuče dosta više konja, ako ekonomija nije parametar. Zapravo, sva prednost je na strani benzina dokle god ekonomija nije parametar.

E, sad, pošto običnom čoveku ekonomija jeste uvek parametar, a iz dizela može mnogo zabave da se izvuče, a da ne košta mnogo, ovaj parametar itekako dobija na težini. Ne znam kako vama, ali ako meni dizel uštedi par stotina evra godišnje na gorivu, a uštedi, praktično svo održavanje Alfe, redovno i vanredno, me u neku ruku dođe džabe. Nasvirana 159 sa svim rizicima koje nosi remapiran motor, me u odnosu na 159 sa TBi izađe praktično besplatno, ako i ne pravi pare kad se povuče crta.

159 1.750 TBi: Fuel consumption 11.8/6.0/8.1 l/100km urban/extra-urban/combined
159 1.9 JTDm: Fuel consumption 07.0/4.4/5.4 l/100km urban/extra-urban/combined

8.1 vs 5.4 = 2,7l u korist JTDm, odnosno na svakih 20.000km 675€ uštede. Samo na gorivu.
Comi
Reactions:
Postovi: 1182
Pridružio se: 11 Nov 2014, 09:49
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Comi »

Ivan +1
Dobra sisa zlata vredi.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11446
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od starac vujadin »

Ivan napisao:Ja cu se drzati prakse, a ovi iza mene neka besno vicu STANI, ZASTO NE UMIRES U OBRTAJIMA :D

Послато са GT-N7100
Iza mene isto stoji praksa...mnogo puta ponovljena, a što se tiče teorije to su zapravo profesionalna merenja za razliku od laičke prakse ;)
Poslednja izmena od starac vujadin u 07 Okt 2015, 15:36, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9099
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Milos »

HAJDE DA GA MERIMO :delete:

Ima i Ivan praksu , a to je da se redovno poteze :) Pa salta idealno.
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Odgovori