Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj »

Da li Alfa koristi Fiatove turbo LPG motore?
Ako da, uporedi troskove TD prema TLPG.
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23513
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Day Walker »

goblin napisao:
Xepoj87 napisao: Pazi, uzmemo moj auto 2.2 cdi, 190ks i uzmemo recimo DayWalkerovu Astru 1.6T 180ks.
Idu otprilike isto, oko 8 do 100, mozda je moj i brzi malcice.

Moj ce meni divljanjem u gradu dici sa 8l, na 11-12l.
Daywalkerova astra ce takvim rezimom da mi trosi, umesto 10l, jedno 18l.
Vozio sam identicnu c klasu kao moju, samo 180 turbo benzinac i potrosnja mi je bila 18l.

Nije bitno samo procentualno, bitno je kolicinski koliko ce manje dizel trositi divljanjem.
Evo Goblinovof primera A8 4.2 tdi, koji ke malcice i brzi od A8 4.2 benzinca, a trosi 9.5l poslednjih 50k km. Mislis da benzincu nije 50% vise?
Tu je 50% 5l, a kada se i dizel i benzin dupliraju gazenjem, razlika bude 10l, a procentualno isto :)
+1
Lepo i realno opisana razlika izmedju dizela i benzinca.
Slazem se, samo moze i Astra da se cipuje :djavo: :mrgreen:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Scuderia »

goblin napisao:
Xepoj87 napisao: Pazi, uzmemo moj auto 2.2 cdi, 190ks i uzmemo recimo DayWalkerovu Astru 1.6T 180ks.
Idu otprilike isto, oko 8 do 100, mozda je moj i brzi malcice.

Moj ce meni divljanjem u gradu dici sa 8l, na 11-12l.
Daywalkerova astra ce takvim rezimom da mi trosi, umesto 10l, jedno 18l.
Vozio sam identicnu c klasu kao moju, samo 180 turbo benzinac i potrosnja mi je bila 18l.

Nije bitno samo procentualno, bitno je kolicinski koliko ce manje dizel trositi divljanjem.
Evo Goblinovof primera A8 4.2 tdi, koji ke malcice i brzi od A8 4.2 benzinca, a trosi 9.5l poslednjih 50k km. Mislis da benzincu nije 50% vise?
Tu je 50% 5l, a kada se i dizel i benzin dupliraju gazenjem, razlika bude 10l, a procentualno isto :)
+1
Lepo i realno opisana razlika izmedju dizela i benzinca.
:plusone:
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Velja »

Day Walker napisao:Slazem se, samo moze i Astra da se cipuje :djavo: :mrgreen:


Ali ne može da čadi :D
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23513
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Day Walker »

:kezo:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1811
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od milosg »

Xepoj87 napisao: I koliko tih je ukucalo potrosnje kada su vozili po gradu, na 5-20km?
Koliko njih dolazi svaki dan kada ugasi auto, da ukuca potrosnju, a koliko njih pise samo za duze puteve?
Mala ispravka, ne radi tako spritmonitor, ali se slažem da nije relevantan za ovu priču.

Kako radi sajt: upisuje se kilometraža na satu svaki put kada puniš rezervoar, s tim što prvo punjenje (i neko od sledećih)
mora da bude full rezervoar. Softver posle računa kolika je potrošnja, a ti pri svakom beleženju točenja goriva
odokativno štikliraš da li si vozio Motor-way, City ili Country roads.

Dakle, procena potrošnje za gradsku vožnju preko spritmonitora, pa i da svi upisuju iskreno pređenu km
na osnovu sipanog goriva, je skroz ofrlja jer ne možeš precizno da uneseš koliko je bilo gradske vožnje.
Npr ako vozim 70% grad, 30% otvoreno, to ne možeš da uneseš, kao ni da napraviš razliku između
vožnje u špicu ili vožnje kad nema nigde nikoga.

Ja do centra mogu da dođem i preko Pančevačkog, a i preko Pupinovog mosta - ovde tu razliku nikako
ne možeš da uneseš, a potrošnja nije ista.

Poenta priče, besmisleno je za ovu diskusiju uzimati podatke odatle.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21753
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

ljubitelj napisao:Da li Alfa koristi Fiatove turbo LPG motore?
Ako da, uporedi troskove TD prema TLPG.
Nemam tih podataka. Prema informacijama koje imam, naknadna konverzija uopšte nije jeftina ni jednostavna, odnosno ne postoji više motor koji može da radi isključivo na plin. Napravi se neka ušteda ali ni blizu kao sa starim motorima.

Ako ti nađeš neke podatke podeli.

Ono što me shvatam je što ne naprave turbo motor koji radi samo na gas. Teoretski bi trebalo da bude moguće. Ne može zelenija kombinacija da bude od hibrida na gas.

Tapatalk
Korisnikov avatar
aleksa
Reactions:
Postovi: 3484
Pridružio se: 23 Apr 2012, 13:33

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od aleksa »

Ima Djulijeta sa fabrickim plinom (GPL), 1.4 od 120 konja.
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23513
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Day Walker »

Opel prodaje fabricki ugradjen LPG uz 1.4t 140ks
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj »

Fiat prodaje i na LPG i CNG. Nema nikakve prepravke, takav je iz fabrike.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21753
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

Koliko uštedi? Novi motori zajedno sagorevaju plin i benzin, nema više vožnje samo na plin, tako da ni uštede velike više nema.

Tapatalk
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Laki021 »

Nije besmisleno, zato sto isto vazi i za benzince i dizelase, kako jednima tako i drugima, na velikom uzorku odlican prosek koji se moze porediti da se stekne dobar utisak sta od koga ocekivati.
Ti sa svojim autom najverovatnije neces imati potrosnju kao na sajtu, ali mozes biti prilicno siguran koliko bi ti vise/manje trosio neki drugi auto poredeci podatke sa tog sajta za svoj i neki drugi auto.

Sad sam bas pogledao, pre neka dva meseca sam resetovao komp, sad mi je 10.9l prosecna potrosnja.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9309
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragan »

@nidza - diskutovali smo pre neki dan, kad smo racunali one troskove eksploatacije automobila, meni fokus trosi oko 7,5din po km u totalu, ukljucujuci potrosnju plina, benzina, i troskove servisa tng uredjaja ( 1500din na 10.000km )... e sad neka neko baci racunicu koliko mu trosi neki dizel od stotinak konja u mesovitoj voznji...

iz mog iskustva sa sporitmonitorom sa tri auta ( 150.000km, 40.000km i 80.000km predjenih ) u proseku sajt se pokazao kao prilicno relevantan...
Ivan napisao:Nisam znao da ti je auto na zg table i da imas nitro :D

Sa 50ks gubitka bi se menjac istopio, toliko se ne tripuju ni ovi u fejk revu :D

Mislim da je 50ks gubitka bilo na m5 od 560ks i zadnja vuca :D

Послато са GT-N7100
to kad sam u drugom zivotu ziveo u zg :kezo:

ni meni nisu jasni sa tolikom razlikom, isto kao sto mi je nerealno i 10 i manje posto kod tebe... rekao bih da je istina negde izmedju, i da je uopste u ovom slucaju tesko uporediva. svasta se na netu na tu temu moze procitati i ima dosta oprecnih stavova, u startu sta sve utice. ima cak i testova gde su namerno na istom autu i dyno-a namerno menjali stavke/setup da bi pokazali kako se moze stelovati rezultat...
zato mi je merodavnija cifra whp, i zato i kazem da je tebi izbacio bas dosta... onaj crveni ne dobacuje do 160whp, a in gear u 2.,3. i 4. ide kao megan 3 rs, a rekao bih da je i tvoj auto tu negde, da ima bolje podvozje hvatao bi stotku bar za 6,5s, ako ne i manje...

edit - sad sam trazio graf u tvojoj temi, posto si rekao da si ih se nakacio dosta... a sve si ih slikao svojim mobom, svaki je jasan bez greske :kezo:
tamo si i sam napisao kako ste od 185whp dobili od 200 i sitno pa do preko 240ks samo malo stelujuci rezulttate... :)
Poslednja izmena od dragan u 10 Okt 2015, 15:46, izmenjeno 1 put ukupno.
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1879
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Dzoni_m »

nidza napisao:Koliko uštedi? Novi motori zajedno sagorevaju plin i benzin, nema više vožnje samo na plin, tako da ni uštede velike više nema.

Tapatalk
Uopste nije obavezno da trose plin i benzin. Stavise, novi sistemi rade potpuno bez benzina (ubrizgavanje u tecnoj fazi)

Sent from my LG-D838 using Tapatalk
Korisnikov avatar
aleksa
Reactions:
Postovi: 3484
Pridružio se: 23 Apr 2012, 13:33

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od aleksa »

nidza napisao:Koliko uštedi? Novi motori zajedno sagorevaju plin i benzin, nema više vožnje samo na plin, tako da ni uštede velike više nema.
Ovaj u Djulijeti je "klasican plin", nema ono u visokim obrtajima benzin, niskim plin itd... na benzin se samo pali i posle vozis sve vreme na plin.

Potrosnja kazu u proseku 10 litara plina.
Odgovori