Chip-tuning

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od goblin »

Prenosim sta su meni rekli. Ne razumem se niti sam radio merenja niti me interesuje... Generalno sam protivnik svega toga al eto odradio sam iz razloga koje sam vec napisao i zadovoljan sam rezultatom...

Sent from my C6903 using Tapatalk
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8223
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Ji 4Tze »

Haha, pa šta si očekivao :) AsFerrari Power od čak 184ks
Stage 2 - doša' gazda drugi put :D
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10986
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Chip-tuning

Post od Uroš S. »

Tako sam i mislio, malo agresivnija mapa...

P8 Lite TT
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9042
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Chip-tuning

Post od Milos »

Evo ja ti kazem da ako nije menjan hardver,a pretpostavljam da nisi stavljao veci IC i/ili auspuh onda je Stage 1.

https://www.torquecars.com/tuning/tuning-stages.php
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od goblin »

Eto naucio sam nesto novo. :thumbup:

Ja sam mislio da postoji Stage I, Stage II, Stage III ali iskljucivo u okviru softverskog cipovanja, a da se hardverske izmene uopste i ne klasifikuju posto su mogucnosti i kombinacije mnogobrojne...

Mada ponavljam, i pored toga sto sam odradio cipovanje motora, i dalje nisam promenio svoj negativan stav o cipovanju.
Tako da je ovo verovatno moj poslednji auto koji je isao na cipovanje, sledeci ce biti u osnovi dovoljno performantan da mi ne fali snage za moj potrebe i to je to.
Ji 4Tze napisao:Haha, pa šta si očekivao :) AsFerrari Power od čak 184ks
Pa sta sam ocekivao to sam i dobio, a to su bolje performanse bez negativnih nus pojava (za sada).
Upitan je samo upotrebljeni termin "Stage II" za koji se ispostavilo da je nepravila i da ne oznacava ovaj vid tuninga vec nesto ozbiljnije...
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od NexT »

dragvorl napisao:
NexT napisao:Pomor foka.

Bar da ste konkretno pisali o nekom autu...

Mene zanima koji menjac lakse podnosi chip, automatik ili manuelni :)
To je jako uopsteno pitanje. Zavisi koji menjac na kom motoru, nekad su upareni da budu na granici, a nekad ima prostora da se cipuje bez bojazni po menjac. To su vec stvari iz prakse i moguce da ces naci info na nekim specijalizovanim forumima, ili ako imas konkretno pitanje mozes proslediti pp, pa da probam da saznam. Uzduzni Merc menjaci su oznake 722.6 za 5 brzina, 722.9 za 7, pa probaj mozda nadjes neki opis.
Sudeci po netu, i onome sto sam citao o 5G, trpi do 1000Nm sa V12 motorima, ali nisam siguran da li je to isti menjac sa razlicitim prenosnim odnosima, ili se sve razlikuje, samo ima 5 brzina.

Doduse, jos nisam cuo da je neki 220 CDI sahranio taj menjac.
ftj
Reactions:
Postovi: 13884
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ftj »

Moze stejdz 2 bez menjanja hardvera iako je najcesce preporuceno. I to je do samog tjunera, moze da naziva svoje mape kako hoce, ili ako mislis da je neki torque sajt sveto pismo.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8223
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Ji 4Tze »

Jbg, "čipovanje" je dugo trajalo kao termin a remapiranje nije dovoljno milozvučno a onda su Balkanci pročitali Stejdž na internetu i eto ti ga...
Milošu sam odgovorio inače al nema veze.
Nuspojave imaš sa jačim rezultatima, a 184 KS za 2.0 motor i nije nešto što bi trebalo da pravi bilo kakvu štetu.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9042
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Chip-tuning

Post od Milos »

ftj napisao:Moze stejdz 2 bez menjanja hardvera iako je najcesce preporuceno. I to je do samog tjunera, moze da naziva svoje mape kako hoce, ili ako mislis da je neki torque sajt sveto pismo.
To sam uzeo kao prvi link na koji sam naleteo,vise mislim na poznate kuce kao sto su APR,MTM,RevoTechnik ... Neka klasifikacija mora da postoji :)
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Korisnikov avatar
VVWOB
Reactions:
Postovi: 172
Pridružio se: 24 Avg 2013, 12:56
Garaža: A35 AMG
Lokacija: AT

Re: Chip-tuning

Post od VVWOB »

goblin napisao:Mada ponavljam, i pored toga sto sam odradio cipovanje motora, i dalje nisam promenio svoj negativan stav o cipovanju.
Tako da je ovo verovatno moj poslednji auto koji je isao na cipovanje, sledeci ce biti u osnovi dovoljno performantan da mi ne fali snage za moj potrebe i to je to.
Mozes li pojasniti sta podrazumevas pod "negativan stav o chip-tuning-u" ?

Iz moje perstektive, neko ko je istinski zaljubljenik u automobile, posebno trkacke / RS (RennSport) verzije, mozda povremeno napravi izlet na neku stazu i sl., moze jedino iz neznanja imati los stav o necemu sto je sastavni deo bilo kakvog tuning-a automobila, a takodje i same konstrukcije i funcionalnosti SUS.


Ja npr imam veoma negativan stav o takvom tuningu koji si ti radio na A4-ci, pre svega zato sto je dyno merenje neizostavni deo.
Tako da sada nemas sliku sta si imao pre "stage2" mape, a sta posle, jasno je da auto "bolje ide", ali koliko, sta, kako, nista nije poznato.
Cak i da imas razliku vremena pre i posle na ubrzanju 100-200km/h, u takvoj kombinaciji smatram da je nedovoljno.
Kada to ukomponujes sa relativno "nepoznatim" servisom (verovatno nemas ideju ko je radio mapu, da li je ispitana itd), za to se tacno moze reci da je negativna strana chip tuning-a, ili drugacije recno tipican primer tuning-a koji dovodi do losih posledica i stava koji ti imas.

Mozes reci da neces raditi remap na novom automobilu ili ces izabrati da kupis jacu verziju, sto ima svoje razloge, ali reci imam negativan stav u globalu je, po mom misljenju, neispravno.
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od goblin »

Nigde nisam ni napisao da je moj stav ispravan i da trebaju ostali da ga prihvate.
To je jednostavno moj stav a objasnicu i razloge.

Prvi i osnovni razlog jeste strah od moguce havarije i drasticnijeg smanjenja veka vitalnih delova na autu (delovi motora, zamajac, menjac...).
A nakon toga jednostavno nepotrebno "brljanje" po fabrickim postavkama koje su 100% daleko detaljnije ispitane od bilo kojih tjunera, kada vec u fabrickim opcijama stvarno imamo da biram apsolutno sve sto nam je potrebno.

A i malo mi je nerealno da npr. fabrika iz 3.0TDI deklarise 250KS a iz 3.0Bi-TDI nesto preko 300KS. I onda se pojavi tjuner koji remapom nudi snagu i performanse priblizne Bi-TDI verziji.
Jesam laik ali niko ne moze da me ubedi da je fabrika blesava pa su roknuli 2 turbine eto tako bezveze, a tjuneri su pametniji pa su uspeli da dobiju istu snagu iz samo jedne nepromenjene turbine, i sada sve to funkcionise identicno....
Ili jos upadljiviji primer gde bas taj 3.0BiTDI cipuju na identicnu snagu V8 4.2BiTDI motora...
Ili primeri gde S4 nakon cipovanja ima bolje ubrzanje od RS4 (ima emisija na youtube)...
Ja jednostavno ne mogu da poverujem da takve izmene samo na osnovu cipovanja zadrzavaju pouzdanost.

U krajnjem slucaju, ako ja kao vozac imam potrebu za 200-250-300-400KS (zavisno ko se gde pronadje) u odredjenoj klasi, i ako mi fabrika nudi motorizaciju koja se uklapa u moje potrebe, zasto bi ja izmisljao toplu vodu pa kupovao slabiji motor pa ga naknadno cipovao da bi dosao do zeljene snage i jos likovao kako sam pametniji od fabrickih inzinjera....

Jednostavno ne prihvatam te stavove.
Mozda nisam upravu ali znam da cu na sledecem autu ispraviti svoje greske i necu imati potrebu za bilo kakvim cipovanjem...

Sto se tice cipovanja koji sam ja odradio.
Nije ga radio No Name servis ali da sada ne sirim mnogo temu o njemu. Poznato je i odakle dobijaju mape, iza njih stoji ogroman broj zadovoljnih korisnika (za mene najbolja satisfakcija)...
Jeste mana sto nemaju valjkove, medjutim i ovi sto ih imaju kao da ih nemaju kada vidim kakve nebulozne rezultate izbacuju i koliko muljaju...
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Chip-tuning

Post od kapor »

Nisu ni fabricke mape savrsene, sa fabrickim mapama je svaki motor "ustrojen" zbog eko normi i standarda. Tako da taj stav to sto je fabrika stavila na taj motor je najbolje za njega bas i ne pije vodu.
Korisnikov avatar
Ivan75
Reactions:
Postovi: 627
Pridružio se: 08 Dec 2014, 09:18
Garaža: Golf 7 1.6 TDI
Lokacija: BG

Re: Chip-tuning

Post od Ivan75 »

Meni je stavljena "agresivnija" mapa, (sa 105 na navodno 148KS), bez valjaka (takođe me ne zanimaju, drastična razlika u ponašanju auta, priča vrlo slična kao kod goblina). Pisao sam već, nekih 10000 sam prešao tako, žustro vozim, ne i agresivno (uglavnom). Problema zasad nema, auto se održava maksimalno i nema teranja u crveno uopšte, kamoli na hladan motor. U svemu se uglavnom slažem sa goblinom samo se razlikuju konjaže, mogu da pričam samo o debelo ispod 200KS. Da sam odmah bio spreman malko da sačekam isporuku 2.0TDI moguće je da ne bih to radio uopšte. Nego bih razmišljao o remapu na silu zbog skandala s VW :D Iako moj motor nije "pogođen", brine me sve to jer me 2.0 još uvek zanima (staro za novo), Bilo u Golfu ili A3.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od Ivan »

Valjci jesu merodavni jer osecaj da auto ide mnogo bolje moze doci od gomile obrtnog, a da zapravo nema znatno vise ks pa da u praksi nije velika razlika.
Takodje vidi se kako izgleda kriva snage, na kojim rpm razvija snagu, da li je ravnomerna ili ima tzv. Spajkove koji mogu biti posledica loseg tuninga ili loseg stanja motora/delova.

Takodje odlican nacin da se izmere realni dobici je merenje 100-200kmh jer tu snaga dolazi do izrazaja.

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
Ivan75
Reactions:
Postovi: 627
Pridružio se: 08 Dec 2014, 09:18
Garaža: Golf 7 1.6 TDI
Lokacija: BG

Re: Chip-tuning

Post od Ivan75 »

Oseća se da ima razlike od 0-100, međubrzanja takođe samo nisam koristio štopericu, a trebalo je zapravo jer bih po time imao realnu predstavu i poređenje sa kolima sa poznatom, fabričkom konjažom/vremenom 0-100 ili 100-200. Biće prilike
Odgovori