Oznake modela, VIN broj - kako prepoznati tačan model?
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: VW Golf VII
Ima na identifikacionoj plocici, bilo bi malo glupo da na gepeku spolja ispisu

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- Day Walker
- Postovi: 23524
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: VW Golf VII
Nisam mislio na plocicu vec na gepek.. A za plocicu ne znam, nisam zavirivao.. Verovatno pise..
Brzine idu u H-a !!!




- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: VW Golf VII
ne znam, bilo bi ciganija da spolja postoji

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: VW Golf VII
Ja ne znam oko cega ste se vi uopste onda zbunili?
Ima oznake,kao sto i Astra ima oznake,kao sto i C klasa ima oznake,kao sto i A4 ima oznake,kao sto i Porsche ima oznake,kao sto svaki drugi automobil ima oznake.
Ima oznake,kao sto i Astra ima oznake,kao sto i C klasa ima oznake,kao sto i A4 ima oznake,kao sto i Porsche ima oznake,kao sto svaki drugi automobil ima oznake.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: VW Golf VII
Ja mislim da su A4, A5 generalne platforme vagena, nemaju veze sa oznakama skode.Uroš S. napisao: Naravno da postoje oznake, kao npr. Oktavije po generacijama: A4, A5, A6 koja se očekuje

There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: VW Golf VII
+1Xepoj87 napisao:Ja ne znam oko cega ste se vi uopste onda zbunili?
- codemaker
- Postovi: 720
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Audi A6 C6 2.0 TDI (2008)
- Lokacija: Beograd
Re: Oznake modela - kako prepoznati tačan model?
Aj' se zbunjujemo dalje:
1. mene zanima koji broj se gleda da se na primer na mom A6 vidi godište modela. Jel to negde na šasiji ili na motoru. Večeras pričam sa komšijom, kupiš na primer kod nekih Šapčana A6, prodaju ti auto koji je 2004 a oni ga deklarišu kao 2007, jer su navodno od 2004 do 2007 maltene identični modeli A6 2.0 TDI. Nešto sprčkaju u brojevima. Samo ne znam gde se to gleda, da ne mogu da prevare?
Sad me neka frka uhvatila, za dva-tri dana stiže mi A6 iz nemačke, rođak bio, pogledao,izabrao, potvrdio, ja pristao, auto kreće ovamo. 2008.g 2.0.TDI. Da znam da pogledam pre nego što platim.
2. Šta je to VIN broj?
3. Šta da redom proveravam i kako? (sitni tragovi oštećenja, šta sve radi ili ne radi, ono odokativno što se može) Nemam nameru da idem kod mehaničara jer je rođak u nemačkoj već to navodno obavio. Kao nije farban ni udaran, fabričko stanje maltene. Ja bih ipak onako šac metodom da se malo zabavim gledajući.
Teško je to sve pregledati kad imaju milion modela. Recimo jedan ima potporu za lumbalni deo ali nema senzore za kišu, opet drugi ima te senzore ali nema komande na volanu... Opet drugi ima katapult suovazača da možeš da šineš taštu u svemir kad ti dojadi a neki opet nema to ali ima lopatu za ubijanje pomenute rođake.
Neki imaju mrežice u gepeku, drugi ne... Jbt, pa šta im treba tolika zajebancija sa opremom.
Ja nešto računam, ako ne ispadne motor prilkom prve testne vožnje i ako uspem da promenim svih 6 brzina, da je ok za dalju upotrebu.
Nisam stigao ni slike da vidim kako valja, nek to doteraju, vidim da li ima sve točkove i volan i ajmo dalje. Nema šanse da te ne zajebu bar za nešto a ja nemam vremena da se zezam. Uostalom, ako nešto baš ne valja, uzmem pištolj i saspem pola metaka u gume a ostatak u onog što mi prodao i završen posao.
1. mene zanima koji broj se gleda da se na primer na mom A6 vidi godište modela. Jel to negde na šasiji ili na motoru. Večeras pričam sa komšijom, kupiš na primer kod nekih Šapčana A6, prodaju ti auto koji je 2004 a oni ga deklarišu kao 2007, jer su navodno od 2004 do 2007 maltene identični modeli A6 2.0 TDI. Nešto sprčkaju u brojevima. Samo ne znam gde se to gleda, da ne mogu da prevare?
Sad me neka frka uhvatila, za dva-tri dana stiže mi A6 iz nemačke, rođak bio, pogledao,izabrao, potvrdio, ja pristao, auto kreće ovamo. 2008.g 2.0.TDI. Da znam da pogledam pre nego što platim.
2. Šta je to VIN broj?
3. Šta da redom proveravam i kako? (sitni tragovi oštećenja, šta sve radi ili ne radi, ono odokativno što se može) Nemam nameru da idem kod mehaničara jer je rođak u nemačkoj već to navodno obavio. Kao nije farban ni udaran, fabričko stanje maltene. Ja bih ipak onako šac metodom da se malo zabavim gledajući.
Teško je to sve pregledati kad imaju milion modela. Recimo jedan ima potporu za lumbalni deo ali nema senzore za kišu, opet drugi ima te senzore ali nema komande na volanu... Opet drugi ima katapult suovazača da možeš da šineš taštu u svemir kad ti dojadi a neki opet nema to ali ima lopatu za ubijanje pomenute rođake.
Neki imaju mrežice u gepeku, drugi ne... Jbt, pa šta im treba tolika zajebancija sa opremom.
Ja nešto računam, ako ne ispadne motor prilkom prve testne vožnje i ako uspem da promenim svih 6 brzina, da je ok za dalju upotrebu.
Nisam stigao ni slike da vidim kako valja, nek to doteraju, vidim da li ima sve točkove i volan i ajmo dalje. Nema šanse da te ne zajebu bar za nešto a ja nemam vremena da se zezam. Uostalom, ako nešto baš ne valja, uzmem pištolj i saspem pola metaka u gume a ostatak u onog što mi prodao i završen posao.
Naravno da pričam sam sa sobom... I meni je ponekad potreban savet stručnjaka.
( Crtice iz života jednog srpskog programera )
( Crtice iz života jednog srpskog programera )
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32204
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Oznake modela - kako prepoznati tačan model?
Preuzeto sa motori.hr
VIN je kratica za „Vehicle Identification Number“, a označava broj kojim proizvođači označavaju šasiju, tj. okvir motornog vozila, kao glavnog podatka koji pravno i činjenično razlikuje pojedino vozilo kao predmet. Unutar tog VIN-broja nalazi se cijeli niz podataka o vozilu na kojem se nalaze, a onome tko ih zna očitati govore puno o samom vozilu, od podataka o tome u kojoj tvornici, zemlji i u koje vrijeme je vozilo proizvedeno, preko podataka o specifičnostima samog vozila koje mu je dao proizvođač, do običnog serijskog broja koji smješta vozilo u određeni niz istovrsnih ili sličnih jedinki…
Primjer identifikacijske kartice Toyote
Sam VIN-broj se sastoji od 17 znakova, koji mogu biti brojevi ili slova. Odredbe koje ga takvim određuju definirane su ISO standardom broj 3779, koji je donijet na svjetskoj razini u veljači 1977. godine. Šest godina kasnije, točnije 1983.-e godine, napravljena je prva velika revizija koja je uredila zadnje detalje, i u tom obliku taj standard vrijedi i danas. ISO VIN standard je oblikovan da identificira okvire cestovnih vozila svih vrsta, znači – automobila, kamiona, autobusa, motocikala…
Standard ISO 3779 dozvolio je manje odstupanje i prilagodbu po pitanju godine u kojoj je vozilo proizvedeno, i to u dijelu VIN-broja koji se odnosi na specifikacije proizvođača. Od proizvođača koji koristi kod za oznaku godine proizvodnje, ISO standard zahtijeva da ta oznaka bude na desetom mjestu u VIN-broju. Isto se odnosi i na korištenje koda same tvornice. Kada proizvođač koristi kod za označavanje tvornice ili samog pogona gdje je vozilo prizvedeno, ISO-standard tada nalaže smještanje oznake na jedanaesto mjesto VIN-broja. U VIN-broju se smiju koristiti samo VELIKA slova od A do Z, te brojevi od nule do devet. Ne smiju se koristiti slova I, O i Q iz vrlo očitih razloga zamjene sa brojevima, tako da je O uvijek i samo nula, a I je uvijek i samo broj jedan. Englesko slovo „kju“ – Q – je sa tim „repićem“ vrlo nečitljivo, pogotovo na mjestima gdje se VIN-broj obično nalazi, a to zna biti i vrlo slabo dostupno mjesto, čitanje kojega želimo što prije dovršiti, i to bez ikakvih nedoumica. Unutar samog VIN-broja NISU dozvoljeni razmaci ili prazni prostori.
Primjer VIN-dekodiranja jednog BMW automobila
Europska Unija je donijela direktive koje obvezuju da VIN-broj moraju imati sva cestovna vozila proizvedena u državama članicama EU. Direktiva je usklađena sa ISO-standardom, uz iznimku da kod godine proizvodnje (na desetom mjestu u VIN-broju) i kod tvornice ili pogona proizvodnje (na jedanaestom mjestu u VIN-broju) NISU obavezan podatak. Te dvije oznake su ostavljene na izbor proizvođaču, koji te dvije oznake – deseto i jedanaesto mjesto VIN-broja – može koristiti za detaljnije označavanje specifikacija samog vozila, mada može iste koristiti kao i svi ostali – za godinu proizvodnje i kod tvornice. Ta direktiva EU se odnosi na sva vozila na 4 kotača, koja mogu postići brzinu veću od 25 km/h, te na sve vrste prikolica.
Vehicle Identification Number – VIN-broj - sastoji se od tri glavna dijela:
WMI - World Manufacturer Identifier (Svjetski identifikator proizvođača motornih vozila) čine oznake na prvom, drugom i trećem mjestu u strukturi VIN-broja. Ukoliko neki proizvođač proizvodi manje od 500 vozila u godini dana, tada na treće mjesto dolazi brojka „9“. Cijeli WMI je detaljno opisan u standardu ISO 3780.
VDS - Vehicle Description Section (dio koji opisuje samo vozilo) se sastoji od 6 znakova, raspoređenih na pozicije od četvrtog do devetog mjesta u VIN-broju, i sastoji se od opisa specifičnosti samog vozila zadanih od strane proizvođača.
VIS - Vehicle Identifier Section (dio koji identificira samo vozilo u nizu istih ili sličnih na proizvodnoj liniji) se sastoji od zadnjih osam znakova u VIN-broju, a isti nam govore o godini proizvodnje, tvornici ili pogonu gdje je vozilo proizvedeno, te serijskom broju vozila.
Zadnje četiri oznake trebale bi biti brojčane, a ostale dvije prije se, za potrebe velikih serija, mogu određivati i kao slova. Na desetom mjestu se nalazi, kako sam već rekao, kod godine proizvodnje, koji može biti i u obliku broja i u obliku slova.
Još jedno dekodiranje broja na primjeru BMW-a
Znači, preostaje samo da utvrdimo gradivo:
Na prvom, drugom i trećem mjestu u VIN-broju su oznake nazvane „World, Manufacturer, Identifier“, a označavaju zemlju, proizvođača i njegovu kodnu oznaku.
Na mjestima četiri, pet, šest, sedam i osam se VDS oznake, koje formira samostalno svaki proizvođač da bi interno opisao svojstva vozila.
Na mjestu devet, zadnjem u VDS sekciji, nalazi se kontrolni broj proizvođača.
Na desetom mjestu se nalazi kod godine proizvodnje.
Na jedanaestom mjestu se nalazi kod tvornice ili pogona gdje je vozilo proizvedeno.
Znakovi od dvanaestog do sedamnaestog mjesta predstavljaju VIS sekciju, i određuju redno mjesto vozila u određenoj seriji istih ili sličnih vozila.
Sada, kada smo vidjeli osnovne postavke, da vidimo i kako je to podijeljeno u praksi:
Prva oznaka – kod zemlje (Country code)
SAD (1 or 4), Kanada (2), Meksiko (3), Japan (J), Koreja (K), Engleska (S), Njemačka (W), Italija (Z)
Druga oznaka – proizvođač (Manufacturer)
Audi (A), BMW (B), Buick (4), Cadillac (6), Chevrolet (1), Chrysler (C), Dodge (B), Ford (F), GM Canada (7), General Motors (G), Honda (H), Jaguar (A), Lincoln (L), Mercedes Benz (D), Mercury (M), Nissan (N), Oldsmobile (3), Pontiac (2 or 5), Plymouth (P), Saturn (8 ), Toyota (T), Volvo (V), Suzuki (S), Kawasaki (K).
Treća oznaka – vrsta vozila (Identifier)
Motocikli (1 ili A) Kawasaki i Suzuki se toga ponekad i ne pridržavaju
Četvrta oznaka – kategorija vozila (Vehicle category)
Može se razlikovati po proizvođačima, a ovdje je dio prikaza kako to radi npr. japanski Suzuki:
Scooteri (C), Business modeli ili commuteri (B), jednocilindarski sport/street modeli (N), višecilindarski sport/street modeli (G), obiteljski modeli (F), off road (S), V-Type motor, street, V2/V4/V6/8,... (V), redni četverocilindraši (H)…
Peta oznaka – zapremina pogonskog agregata (Engine Displacement)
Ovdje dani podaci dani su kao primjer za Suzukijev proizvodni program, no svaki proizvođač ima svoje sisteme:
A = 49 ccm ili manje
B = 50 - 69 ccm
C = 70 - 79 ccm
D = 80 - 89 ccm
E = 90 - 99 ccm
F = 100 – 124 ccm
G = 125 – 149 ccm
H = 150 – 199 ccm
J = 200 – 249 ccm
K = 250 – 399 ccm
M = 400 – 499 ccm
N = 500 – 599 ccm
P = 600 – 699 ccm
R = 700 – 749 ccm
S = 750 – 849 ccm
T = 850 – 999 ccm
U = 1000 – 1099 ccm
V = 1100 – 1199 ccm
W = 1200 – 1299 ccm
Y = 1400 – 1499 ccm
Z = 1500 ccm i više
Šesta oznaka – vrsta pogonskog agregata (Engine Type)
I ovdje dani primjeri su iz baze Suzukija i služe kao primjer za određivanje
1 = 2-taktni jednocilindraski
2 = 2-taktni dvocilindarski
3 = 2-taktni tro- ili više cilindarski
4 = 4-taktni jednocilindarski
5 = 4-taktni dvocilindarski… itd itd…
Sedma oznaka
Prva generacija određenog modela dobiva oznaku 1, druga generacija 2 itd… od desete generacije koriste se slova A, B… može se raditi o okviru, pogonskom agregatu… Uglavnom, tako radi Suzuki, ali i mnogi drugi, a prikaz bi zahtijevao cijelu knjižicu, a ne samo članak…
Osma oznaka
Baš kao i sedma oznaka: prva generacija određenog modela dobiva oznaku 1, druga generacija 2 itd… od desete generacije koriste se slova A, B… može se raditi o okviru, pogonskom agregatu… Uglavnom, tako radi Suzuki, ali i mnogi drugi, a prikaz bi zahtijevao cijelu knjižicu, a ne samo članak…
Deveta oznaka – kontrolni broj (Check digit)
Deveta oznaka u VIN-broju služi za provjeru svih prethodnih brojeva unutar jedne VIN-oznake.
----------------------------
Još informacija o VIN-u:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vin_number
http://www.amss-cmv.co.rs/pdf/identifikacijavozila.pdf
------------------------------
Za AUDI možeš preko raznih dekodera da saznaš više o konkretnom primerku.
Primer: http://www.vin-decoder.net/sample_audi_vin_decoder
Sajtovi za dekodiranje VIN broja
AUDI: http://www.s2central.net/vindecoder.html
AUDI/VW: http://www.motoverse.com/tools/vin/audi.asp
RAZNO: http://www.vin-decoder.net/ , http://www.analogx.com/contents/vinview.htm
VIN je kratica za „Vehicle Identification Number“, a označava broj kojim proizvođači označavaju šasiju, tj. okvir motornog vozila, kao glavnog podatka koji pravno i činjenično razlikuje pojedino vozilo kao predmet. Unutar tog VIN-broja nalazi se cijeli niz podataka o vozilu na kojem se nalaze, a onome tko ih zna očitati govore puno o samom vozilu, od podataka o tome u kojoj tvornici, zemlji i u koje vrijeme je vozilo proizvedeno, preko podataka o specifičnostima samog vozila koje mu je dao proizvođač, do običnog serijskog broja koji smješta vozilo u određeni niz istovrsnih ili sličnih jedinki…

Primjer identifikacijske kartice Toyote
Sam VIN-broj se sastoji od 17 znakova, koji mogu biti brojevi ili slova. Odredbe koje ga takvim određuju definirane su ISO standardom broj 3779, koji je donijet na svjetskoj razini u veljači 1977. godine. Šest godina kasnije, točnije 1983.-e godine, napravljena je prva velika revizija koja je uredila zadnje detalje, i u tom obliku taj standard vrijedi i danas. ISO VIN standard je oblikovan da identificira okvire cestovnih vozila svih vrsta, znači – automobila, kamiona, autobusa, motocikala…
Standard ISO 3779 dozvolio je manje odstupanje i prilagodbu po pitanju godine u kojoj je vozilo proizvedeno, i to u dijelu VIN-broja koji se odnosi na specifikacije proizvođača. Od proizvođača koji koristi kod za oznaku godine proizvodnje, ISO standard zahtijeva da ta oznaka bude na desetom mjestu u VIN-broju. Isto se odnosi i na korištenje koda same tvornice. Kada proizvođač koristi kod za označavanje tvornice ili samog pogona gdje je vozilo prizvedeno, ISO-standard tada nalaže smještanje oznake na jedanaesto mjesto VIN-broja. U VIN-broju se smiju koristiti samo VELIKA slova od A do Z, te brojevi od nule do devet. Ne smiju se koristiti slova I, O i Q iz vrlo očitih razloga zamjene sa brojevima, tako da je O uvijek i samo nula, a I je uvijek i samo broj jedan. Englesko slovo „kju“ – Q – je sa tim „repićem“ vrlo nečitljivo, pogotovo na mjestima gdje se VIN-broj obično nalazi, a to zna biti i vrlo slabo dostupno mjesto, čitanje kojega želimo što prije dovršiti, i to bez ikakvih nedoumica. Unutar samog VIN-broja NISU dozvoljeni razmaci ili prazni prostori.

Primjer VIN-dekodiranja jednog BMW automobila
Europska Unija je donijela direktive koje obvezuju da VIN-broj moraju imati sva cestovna vozila proizvedena u državama članicama EU. Direktiva je usklađena sa ISO-standardom, uz iznimku da kod godine proizvodnje (na desetom mjestu u VIN-broju) i kod tvornice ili pogona proizvodnje (na jedanaestom mjestu u VIN-broju) NISU obavezan podatak. Te dvije oznake su ostavljene na izbor proizvođaču, koji te dvije oznake – deseto i jedanaesto mjesto VIN-broja – može koristiti za detaljnije označavanje specifikacija samog vozila, mada može iste koristiti kao i svi ostali – za godinu proizvodnje i kod tvornice. Ta direktiva EU se odnosi na sva vozila na 4 kotača, koja mogu postići brzinu veću od 25 km/h, te na sve vrste prikolica.
Vehicle Identification Number – VIN-broj - sastoji se od tri glavna dijela:
WMI - World Manufacturer Identifier (Svjetski identifikator proizvođača motornih vozila) čine oznake na prvom, drugom i trećem mjestu u strukturi VIN-broja. Ukoliko neki proizvođač proizvodi manje od 500 vozila u godini dana, tada na treće mjesto dolazi brojka „9“. Cijeli WMI je detaljno opisan u standardu ISO 3780.
VDS - Vehicle Description Section (dio koji opisuje samo vozilo) se sastoji od 6 znakova, raspoređenih na pozicije od četvrtog do devetog mjesta u VIN-broju, i sastoji se od opisa specifičnosti samog vozila zadanih od strane proizvođača.
VIS - Vehicle Identifier Section (dio koji identificira samo vozilo u nizu istih ili sličnih na proizvodnoj liniji) se sastoji od zadnjih osam znakova u VIN-broju, a isti nam govore o godini proizvodnje, tvornici ili pogonu gdje je vozilo proizvedeno, te serijskom broju vozila.
Zadnje četiri oznake trebale bi biti brojčane, a ostale dvije prije se, za potrebe velikih serija, mogu određivati i kao slova. Na desetom mjestu se nalazi, kako sam već rekao, kod godine proizvodnje, koji može biti i u obliku broja i u obliku slova.

Još jedno dekodiranje broja na primjeru BMW-a
Znači, preostaje samo da utvrdimo gradivo:
Na prvom, drugom i trećem mjestu u VIN-broju su oznake nazvane „World, Manufacturer, Identifier“, a označavaju zemlju, proizvođača i njegovu kodnu oznaku.
Na mjestima četiri, pet, šest, sedam i osam se VDS oznake, koje formira samostalno svaki proizvođač da bi interno opisao svojstva vozila.
Na mjestu devet, zadnjem u VDS sekciji, nalazi se kontrolni broj proizvođača.
Na desetom mjestu se nalazi kod godine proizvodnje.
Na jedanaestom mjestu se nalazi kod tvornice ili pogona gdje je vozilo proizvedeno.
Znakovi od dvanaestog do sedamnaestog mjesta predstavljaju VIS sekciju, i određuju redno mjesto vozila u određenoj seriji istih ili sličnih vozila.
Sada, kada smo vidjeli osnovne postavke, da vidimo i kako je to podijeljeno u praksi:
Prva oznaka – kod zemlje (Country code)
SAD (1 or 4), Kanada (2), Meksiko (3), Japan (J), Koreja (K), Engleska (S), Njemačka (W), Italija (Z)
Druga oznaka – proizvođač (Manufacturer)
Audi (A), BMW (B), Buick (4), Cadillac (6), Chevrolet (1), Chrysler (C), Dodge (B), Ford (F), GM Canada (7), General Motors (G), Honda (H), Jaguar (A), Lincoln (L), Mercedes Benz (D), Mercury (M), Nissan (N), Oldsmobile (3), Pontiac (2 or 5), Plymouth (P), Saturn (8 ), Toyota (T), Volvo (V), Suzuki (S), Kawasaki (K).
Treća oznaka – vrsta vozila (Identifier)
Motocikli (1 ili A) Kawasaki i Suzuki se toga ponekad i ne pridržavaju
Četvrta oznaka – kategorija vozila (Vehicle category)
Može se razlikovati po proizvođačima, a ovdje je dio prikaza kako to radi npr. japanski Suzuki:
Scooteri (C), Business modeli ili commuteri (B), jednocilindarski sport/street modeli (N), višecilindarski sport/street modeli (G), obiteljski modeli (F), off road (S), V-Type motor, street, V2/V4/V6/8,... (V), redni četverocilindraši (H)…
Peta oznaka – zapremina pogonskog agregata (Engine Displacement)
Ovdje dani podaci dani su kao primjer za Suzukijev proizvodni program, no svaki proizvođač ima svoje sisteme:
A = 49 ccm ili manje
B = 50 - 69 ccm
C = 70 - 79 ccm
D = 80 - 89 ccm
E = 90 - 99 ccm
F = 100 – 124 ccm
G = 125 – 149 ccm
H = 150 – 199 ccm
J = 200 – 249 ccm
K = 250 – 399 ccm
M = 400 – 499 ccm
N = 500 – 599 ccm
P = 600 – 699 ccm
R = 700 – 749 ccm
S = 750 – 849 ccm
T = 850 – 999 ccm
U = 1000 – 1099 ccm
V = 1100 – 1199 ccm
W = 1200 – 1299 ccm
Y = 1400 – 1499 ccm
Z = 1500 ccm i više
Šesta oznaka – vrsta pogonskog agregata (Engine Type)
I ovdje dani primjeri su iz baze Suzukija i služe kao primjer za određivanje
1 = 2-taktni jednocilindraski
2 = 2-taktni dvocilindarski
3 = 2-taktni tro- ili više cilindarski
4 = 4-taktni jednocilindarski
5 = 4-taktni dvocilindarski… itd itd…
Sedma oznaka
Prva generacija određenog modela dobiva oznaku 1, druga generacija 2 itd… od desete generacije koriste se slova A, B… može se raditi o okviru, pogonskom agregatu… Uglavnom, tako radi Suzuki, ali i mnogi drugi, a prikaz bi zahtijevao cijelu knjižicu, a ne samo članak…
Osma oznaka
Baš kao i sedma oznaka: prva generacija određenog modela dobiva oznaku 1, druga generacija 2 itd… od desete generacije koriste se slova A, B… može se raditi o okviru, pogonskom agregatu… Uglavnom, tako radi Suzuki, ali i mnogi drugi, a prikaz bi zahtijevao cijelu knjižicu, a ne samo članak…
Deveta oznaka – kontrolni broj (Check digit)
Deveta oznaka u VIN-broju služi za provjeru svih prethodnih brojeva unutar jedne VIN-oznake.
----------------------------
Još informacija o VIN-u:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vin_number
http://www.amss-cmv.co.rs/pdf/identifikacijavozila.pdf
------------------------------
Za AUDI možeš preko raznih dekodera da saznaš više o konkretnom primerku.
Primer: http://www.vin-decoder.net/sample_audi_vin_decoder
Sajtovi za dekodiranje VIN broja
AUDI: http://www.s2central.net/vindecoder.html
AUDI/VW: http://www.motoverse.com/tools/vin/audi.asp
RAZNO: http://www.vin-decoder.net/ , http://www.analogx.com/contents/vinview.htm
Posetite www.garaza.rs !
Re: VW Golf VII
Mk ili mark je poteklo iz engleskog jezika( bukvalno iz UK) i u prevodu znaci model/oznaka
Golf Mk 1.
What i do for the livin'? I live for the livin'.
- codemaker
- Postovi: 720
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Audi A6 C6 2.0 TDI (2008)
- Lokacija: Beograd
Re: Oznake modela - kako prepoznati tačan model?
Hvala Trojanac
Naravno da pričam sam sa sobom... I meni je ponekad potreban savet stručnjaka.
( Crtice iz života jednog srpskog programera )
( Crtice iz života jednog srpskog programera )
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Oznake modela - kako prepoznati tačan model?
OPEL
Opel modeli mogu biti identifikovani preko:
- VIN (Vehicle identification number) kod/broja, odnosno broja šasije
- Proizvodnog broja (Production number / Order number)
- Broja motora
- Broja radio/cd-a
1) Lokacija VIN koda za sva Opelova vozila, osim za terence, kombi vozila, Sintre, Spidstera i Agile:


Kod Frontere:

Kod Agile:

Kod Spidstera:

VIN kod utisnut je po ravoj liniji, sa jednakim razmakom između karaktera,pri čemu je visina svakog karaktera 8mm!
Izgled VIN kod kod pojedinih modela:
- Meriva:

- Astra do 2004god:

- Astra od 2004god:

- Tigra (specifičan VIN):

- Vectra:

- Vectra C:

- Zafira:

- Agila:

- Signum, pored VIN koda ima utisnut i cod farbe,boje vozila:

-- 08 Avg 2009 21:29 --
2) Dešifrovanje VIN koda za modele proizvedene do 1997god, uključujući i 1997god:

1- označava proizvođača vozila
W0L = Opel as World Manufacturer
SKA = putnička vozila proizvedena u Vauxhall-u (Cavalier, Charlton..)
SKF = komercijalna vozila proizvedena u Vauxhall-u (Bedford Blitz..)
VSX = GM España (za Opel modele do 96god)
2- označava filter/katalizator
3- Opelov kod modela koji označava oblik i opremu vozila:




4- označava godinu proizvodnje

5-označava Opelovu fabriku u kojoj je vozilo sklapano

6- označava serijski broj(dodeljuje se sekvencijalno)
-- 08 Avg 2009 21:40 --
Dešifrovanje VIN koda za vozila posle 1998god:

1- kao i kod starijih modela
2- kao i kod starijih modela
3- tip vozila

4- kodovi modela



5- kao i kod starijih modela
6- kao i kod starijih modela
7- serijski broj
-- 08 Avg 2009 21:59 --
Prikaz, pregled i lokacija fabričkih tablica Opel vozila:
Većina modela fabričke tablice ima na mestu prikazanom na slici:

- Opel Meriva:

- Opel Astra, Vectra, Zafira, Vivaro, od 1998god pa nadalje:

Izgled za većinu vozila do 1998god:

Izgled fabričkih tablica:
- Opel Asta G:

- Opel Astra H:

- Opel Omega:

- Opel Vectra C:

Tablica Opel Vectre C je 2003god dobila i "zaštitu":

- Opel Tigra ( crna metalna pločica, svaki karakter se može osetiti pod prstima, i prikopčana je nitnama za školjku)

-- 08 Avg 2009 22:19 --
ARDEMA tablica je korišćena na starijim modelima i imala je ulogu kontrole pojedinačnog vozila u toku procesa proizvodnje.Lokacija ARDEMA tablice:

Savremeniji logistički sistemi su omogućili lakšu kontrolu svakog vozila u procesu proizvodnje i dalje distribucije, pa je kod novijih modela upotreba ove tablice izostala, ali je lokacija na kojoj je ona motirana i dalje prisutna:

Izgled ARDEMA tablica:
- Opel Omega (fabrika u Rüsselsheim-u):

- Opel Vectra (fabrika u Rüsselsheim-u):

- Opel Zafira (fabrika u Bochum-u):

- Opel Tigra (fabrika u Zaragoz-i):

-- 08 Avg 2009 22:38 --
Lokacija broja motora:
- 1.0 12V X10XE

- 1.6 16V Z16XE

- 1.8 16V Z18XEL

- 2.0 Y20DTH

- 2.2 16 V ( Z22XE/C22SEL)

- 2.2 TD

- 2.5 TD (X25DT)

- 2.6 24V V6(Y26SE)

- 3.0 V6 (X30XE o. X30SE)

-- 08 Avg 2009 22:51 --
Dešifrovanje broja motora:
-Benzinski motori:

1- maksimalna vrednost izduvnih gasova(Euro normativi)
2- zapremina motora
3- fabrika/pogon u kome je motor proizveden
- 01 Rüsselsheim
- 02 Bochum
- 08 Ellesmehe Port
- 11/14/17 Kaiserslautern
- 19 Aspern
- 20 Szentgotthard
- 25 Holden
- 31 Brazil
4- serijski broj motora
Benzinski motori novije generacije imaju naplepnice bele boje na bloku motora:(primeri)
- Opel Omega:

- Opel Tigra:

- Opel Vectra:

-- 08 Avg 2009 22:56 --
Opelova putnička vozila od 1989 godine imaju i ugradjivane radio/cd uređaje koji poseduju svoje sopstvene brojeve.Primer dešifrovanja:

Eto drugari, gotovo!Izvinjavam se na kilometarskom postu, al nadam se da će vam pomoći da upoznate svoje ljubimce do detalja i sadašnje i buduće!
preuzeto sa OTS-a
a ovde ima sve automatizovano
A ima i sve ovo automatizovano: http://www.scorpion-team.ru/vin.htm
Opel modeli mogu biti identifikovani preko:
- VIN (Vehicle identification number) kod/broja, odnosno broja šasije
- Proizvodnog broja (Production number / Order number)
- Broja motora
- Broja radio/cd-a
1) Lokacija VIN koda za sva Opelova vozila, osim za terence, kombi vozila, Sintre, Spidstera i Agile:


Kod Frontere:

Kod Agile:

Kod Spidstera:

VIN kod utisnut je po ravoj liniji, sa jednakim razmakom između karaktera,pri čemu je visina svakog karaktera 8mm!
Izgled VIN kod kod pojedinih modela:
- Meriva:

- Astra do 2004god:

- Astra od 2004god:

- Tigra (specifičan VIN):

- Vectra:

- Vectra C:

- Zafira:

- Agila:

- Signum, pored VIN koda ima utisnut i cod farbe,boje vozila:

-- 08 Avg 2009 21:29 --
2) Dešifrovanje VIN koda za modele proizvedene do 1997god, uključujući i 1997god:

1- označava proizvođača vozila
W0L = Opel as World Manufacturer
SKA = putnička vozila proizvedena u Vauxhall-u (Cavalier, Charlton..)
SKF = komercijalna vozila proizvedena u Vauxhall-u (Bedford Blitz..)
VSX = GM España (za Opel modele do 96god)
2- označava filter/katalizator
3- Opelov kod modela koji označava oblik i opremu vozila:




4- označava godinu proizvodnje

5-označava Opelovu fabriku u kojoj je vozilo sklapano

6- označava serijski broj(dodeljuje se sekvencijalno)
-- 08 Avg 2009 21:40 --
Dešifrovanje VIN koda za vozila posle 1998god:

1- kao i kod starijih modela
2- kao i kod starijih modela
3- tip vozila

4- kodovi modela



5- kao i kod starijih modela
6- kao i kod starijih modela
7- serijski broj
-- 08 Avg 2009 21:59 --
Prikaz, pregled i lokacija fabričkih tablica Opel vozila:
Većina modela fabričke tablice ima na mestu prikazanom na slici:

- Opel Meriva:

- Opel Astra, Vectra, Zafira, Vivaro, od 1998god pa nadalje:

Izgled za većinu vozila do 1998god:

Izgled fabričkih tablica:
- Opel Asta G:

- Opel Astra H:

- Opel Omega:

- Opel Vectra C:

Tablica Opel Vectre C je 2003god dobila i "zaštitu":

- Opel Tigra ( crna metalna pločica, svaki karakter se može osetiti pod prstima, i prikopčana je nitnama za školjku)

-- 08 Avg 2009 22:19 --
ARDEMA tablica je korišćena na starijim modelima i imala je ulogu kontrole pojedinačnog vozila u toku procesa proizvodnje.Lokacija ARDEMA tablice:

Savremeniji logistički sistemi su omogućili lakšu kontrolu svakog vozila u procesu proizvodnje i dalje distribucije, pa je kod novijih modela upotreba ove tablice izostala, ali je lokacija na kojoj je ona motirana i dalje prisutna:

Izgled ARDEMA tablica:
- Opel Omega (fabrika u Rüsselsheim-u):

- Opel Vectra (fabrika u Rüsselsheim-u):

- Opel Zafira (fabrika u Bochum-u):

- Opel Tigra (fabrika u Zaragoz-i):

-- 08 Avg 2009 22:38 --
Lokacija broja motora:
- 1.0 12V X10XE

- 1.6 16V Z16XE

- 1.8 16V Z18XEL

- 2.0 Y20DTH

- 2.2 16 V ( Z22XE/C22SEL)

- 2.2 TD

- 2.5 TD (X25DT)

- 2.6 24V V6(Y26SE)

- 3.0 V6 (X30XE o. X30SE)

-- 08 Avg 2009 22:51 --
Dešifrovanje broja motora:
-Benzinski motori:

1- maksimalna vrednost izduvnih gasova(Euro normativi)
2- zapremina motora
3- fabrika/pogon u kome je motor proizveden
- 01 Rüsselsheim
- 02 Bochum
- 08 Ellesmehe Port
- 11/14/17 Kaiserslautern
- 19 Aspern
- 20 Szentgotthard
- 25 Holden
- 31 Brazil
4- serijski broj motora
Benzinski motori novije generacije imaju naplepnice bele boje na bloku motora:(primeri)
- Opel Omega:

- Opel Tigra:

- Opel Vectra:

-- 08 Avg 2009 22:56 --
Opelova putnička vozila od 1989 godine imaju i ugradjivane radio/cd uređaje koji poseduju svoje sopstvene brojeve.Primer dešifrovanja:

Eto drugari, gotovo!Izvinjavam se na kilometarskom postu, al nadam se da će vam pomoći da upoznate svoje ljubimce do detalja i sadašnje i buduće!

preuzeto sa OTS-a
a ovde ima sve automatizovano

A ima i sve ovo automatizovano: http://www.scorpion-team.ru/vin.htm

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Oznake modela - kako prepoznati tačan model?
Ljudi, čovek je pitao za VIN na Audiju. Code vidi ovde, http://tinyurl.com/cl6uoyg možda ti pomogne, mada taj VIN code proizvođači baš i ne poštuju uvek. Uostalom trebalo bi i da možeš proveriti istoriju auta u nekom od ovlašćenih Audijevih servisa.
Širim haos!
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Oznake modela - kako prepoznati tačan model?
Ne znam za audi, na opelu se postuje apsolutno i vin sasije i motora, i opelovci koristite ovo uputstvo tacno je skroz, ostali potrudite se, pogotovo ovo sa premijum markama 


GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- codemaker
- Postovi: 720
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Audi A6 C6 2.0 TDI (2008)
- Lokacija: Beograd
Re: Oznake modela - kako prepoznati tačan model?
Nema veze, nije zgoreg imati informaciju i za druge automobile.
Ovo za audi, imam sada više sajtova.
Jedan drugar mi je jednom po osnovu tog broja našao i informacije o servisima i zadnjom poznatom kilometražom i godinu kod ovlašćenih servisa, pre nego što je došao u moje ruke. Gde se to može proveriti? Ima li neko tu mogućnost?
Trenutno mi je auto na putu Dizeldorf - Beograd... Za koji dan će biti ispred kuće, kad se srede sve formalnosti.
Ovo za audi, imam sada više sajtova.
Jedan drugar mi je jednom po osnovu tog broja našao i informacije o servisima i zadnjom poznatom kilometražom i godinu kod ovlašćenih servisa, pre nego što je došao u moje ruke. Gde se to može proveriti? Ima li neko tu mogućnost?
Trenutno mi je auto na putu Dizeldorf - Beograd... Za koji dan će biti ispred kuće, kad se srede sve formalnosti.
Naravno da pričam sam sa sobom... I meni je ponekad potreban savet stručnjaka.
( Crtice iz života jednog srpskog programera )
( Crtice iz života jednog srpskog programera )