Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

ljubitelj napisao:Pise na pakovanju koja je vrsta ulja a pise i norma APi ili ACEA koja je ispunjena kao i pojedinih proizvodjaca.
To sto pise u deklaracijama i dobije se na testovima nije psiholosko vec stvarno stanje. Da nije tako mnogo motora bi bilo na otpadima.
Sustina je da se kvalitet proverava i ne znaci da je ulje 5w30 kvalitetnije od ulja 5w40 iz razloga sto je redje. Pitao sam te u cemu se ogleda taj pojam "kvalitetnije je redje" koji si naveo.
Ti mozes da verujes da je tako, praksa kao i uputstva proizvodjaca vozila kazu da nije tako jednostavno.

Ponavljam, viskozitet ulja pri 100C nije merilo za poredjenje kvaliteta. Ima sijaset drugih radnih parametara kojima se ulje definise kvalitativni nivo.
Uh (ima ovde dosta nesporazuma), nisam rekao da je (zato što je) redje ulje - kvalitetnije.
To što (može da bude, a najčešće jeste) je redje kvalitetnije - nije kvalitetnije zbog toga što je ređe, nego što mu je balans polimera (i ostalih aditiva) i baznog ulja takav da može (najčešće) da duže održi propisani kvalitet.

Kvalitet je diskutabilan pojam. Za nekoga on znači (bez obzira na ostale faktore) - mogućnost zaštite motora u nekakvim uslovima. Za nekog drugog - mogućnost što dužeg korišćenja tog ulja u nekakvim uslovima.

A ova dva gore navedena primera/zahteva mogu da budu sukobljena.

Ona literatura koju sam već pomenuo suštinski navodi prednost tanjih ulja u smislu dugotrajnosti.
Nadam se da je to jasno jer neki proizvođači motora zahtevaju specifična ulja za duge intervale zamene - i ta ulja su tipično 5W-30 gradacije.

Međutim - ako bi ste nekom sportisti/relisti rekli da bira između 5W-30 ili 5W-40, on bi izabrao ovo drugo jer on koristi motor i preko granica uobičajene/civilne/garantne upotrebe, ali zna da to neće činiti dugo. Inače, naravno da bi u tu svrhu najpre izabrao nešto sasvim treće što proizvođač motora ni ne pominje u preporukama,

Sa 5W-40 je (uglavnom) veća margina u zaštiti motora na njegovim radnim temperaturama (najprostije rečeno), ali onome koji tu marginu (mada manju/užu) ima i sa 5W-30 - mogu da budu bitni i neki benefiti sa 5W-30 (kojih nema sa 5W-40) kao što je duži inerval i/ili ušteda goriva.

Upravo su to i imali proizvođači motora na umu. Pod pritiskom zahteva za uštedom goriva i smanjenjem emisije štetnih gasova - oni su morali da koncipiraju nekakva ulja. I to su učinili tako što su (prosto rečeno) smanjili marginu u zaštiti motora ali povećali njegovu dugotrajnost. A tako su učinili jer je zahtev (globalnog) tržišta takav - da nema sasvim naglašene potrebe za (potencijalnom) zaštitom motora. Kod onih kod kojih ima - proizvođači su to ispratili odgovarajućom normama (npr. Renault RN700)

Ali npr. sada oni ne moraju da brinu o npr, velikoj količini sumpora u gorivu - jer propisi o njegovom kvalitetu (bar u Evropi/Balkanu) isključuju to (što će reći da nisu nužno potrebna ulja sa visokim TBN, najprostije rečeno).

Naravno da pojedinačni slučajevi mogu sasvim da odstupaju od generalnog trenda (koji pominjem), a generalni trend je da ćete ulja iz 5W-40 gradacije po litru plaćati oko 6-8 evra, a ona iz 5W-30 gradacije od 7-10 evra. Ulja tih gradacija za specifične namene su posebna priča.

Osim toga - sve što sam naveo ima veze jedino ukoliko proizvođač motora dozvoljava upotrebu obe gradacije (i odgovarajućih normi).

Odstupanja od proizvođačkih zahteva su sasvim druga priča.

***

A sasvim drugačiju priču bi smo pričali da se kojim slučajevima različiti delovi motora mogu podmazivati različitim uljem Recimo, bilo bi mnogo dobro da se leteći ležaji podmazuju drugačijim uljem od onog kojim se podmazuju cilindri/karike
Al` pošto to trenutno (a ni u prošlih 100 godina) nije moguée - motorno ulje je kompromisviše suprotstavljenih zahteva. Pa se modernija ulja razvijaju tako da optimalno podmire te suprotstavkljene zahteve.

***

(Čik) da vidim nekoga kome treba ulje sa odobrenjem VW 505.00 ili npr. ACEA A3 da sipa ovo ulje
http://catalog.lubricants.total.com/sit ... 4%20EN.pdf

a može sa istim odobrenjem (i istom ACEA normom) da sipa ovo dole
http://www4.total.fr/middle-east/uae/PD ... 0-5W40.pdf

Pa još da ovo prvo da tera npr. koliko je VW propisao da može/treba da se teraju vozila koja zahtevaju ulja sa VW 505.00 odobrenjem.

Lepo piše kod ovog prvog da može da se tera u svim sezonama, jedino što piše sitnim slovima da treba pročitati korisničko uputsvo.

Može, samo što nije pametno, kad već ima ono drugo na raspolaganju. Jer je ovo drugo kvalitetnije - po sastavu. pa će duže održati nepromenjen sastav. Osim što će mu i utrošak goriva sa potonjim biti manji.
reb0rn
Reactions:
Postovi: 102
Pridružio se: 03 Apr 2014, 19:14
Lokacija: Serbia

Re: Motorna ulja

Post od reb0rn »

Koje mi ulje preporucujete za 95% gardcku voznju sa uglavnom kratkim relacijama, godinje prelazim 8000km
Corsa 2008 1.3 Mjet bez DPF
Do sada sam koristio
Mobil ESP 5w30 i Mobil NewLife 0w40

Realno neverujem da u radu mogu znati kakvo je koje ulje, znam da ne trosi a za dalje nemam pojma... jedino se nadam da mi u servisu sipaju sto donesem, mada u ovaj zadnji i nisam siguran :( tako da mora da traim neke sto menjaju ulje i filter na licu mesta
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja

Post od nikaragva »

Nastavio bih ja sa tim uljima.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj »

DS9 napisao:
Uh (ima ovde dosta nesporazuma), nisam rekao da je (zato što je) redje ulje - kvalitetnije.
Ok. Takav smisao si napisao kao reakciju na dilemu odabira viskoziteta pri prelasku iz hladnijih u toplije krajeve, i dalje nastavio bez pojasnjenja o kvalitetu sto je stvorilo utisak da stojis iza takvog stava.
DS9 napisao: To što (može da bude, a najčešće jeste) je redje kvalitetnije - nije kvalitetnije zbog toga što je ređe, nego što mu je balans polimera (i ostalih aditiva) i baznog ulja takav da može (najčešće) da duže održi propisani kvalitet.
Najcesce je razlicit kvalitet potvrdjen razlicitom normom koju ispunjava pa su to osim viskotiteta i drugacije mesavine. Nije isto ulje.
DS9 napisao: Kvalitet je diskutabilan pojam. Za nekoga on znači (bez obzira na ostale faktore) - mogućnost zaštite motora u nekakvim uslovima. Za nekog drugog - mogućnost što dužeg korišćenja tog ulja u nekakvim uslovima.

A ova dva gore navedena primera/zahteva mogu da budu sukobljena.
Kvalitet je najcesce pojam koji oznacava sposobnost ulja da obavi posao za koje je namenjeno, najvaznija osobina ulja je zastita motora u svim radnim rezimima tog motora koji su predvidjeni.
Ulje predstavlja krvotok motora.
Zahtev duzeg koriscenja nekog ulja u nekim uslovima, najcesce blazim, omogucava snizavanje potrebnog kvaliteta zastite motora uz izrazeniji ekonomski efekat.
To vazi i za klasicna 100% mineralna ulja najnizeg kvaliteta, sto blazi uslovi u kojima se nalazi to je duzi radni vek ulja. Nisu moderna ulja nista izmenila u toj zakonitosti.
DS9 napisao: Sa 5W-40 je (uglavnom) veća margina u zaštiti motora na njegovim radnim temperaturama (najprostije rečeno), ali onome koji tu marginu (mada manju/užu) ima i sa 5W-30 - mogu da budu bitni i neki benefiti sa 5W-30 (kojih nema sa 5W-40) kao što je duži inerval i/ili ušteda goriva.
O tome se i povela diskusija, koje ulje bolje stiti motora pri povisenim radnim temperaturama.
To i jeste osnova, zastita motora u radnim uslovima pri visokim tempeeraturama okoline kada su potrebna najkvalitetnija ulja koja zadrzavaju viskoznost u okviru potrebne. To nam govori ta visa brojka o viskoznosti.
Marigna sa 5w30 se najcesce izgubi u tim uslovima, sto ukazuje praksa sirom sveta.
I sam imam dosta prakse sa razlcitim tipovaima, klasama ulja i upotrebom auta pri najvecem opterecenju a i pri spoljnim temperaturama +50-60C u hladu.

Da ne bude nesporazuma, moze i 5w30 ulje da zadovolji leti kod nas ali kao sto si napisao ima manju marginu zastite. Kome je prihvatljvo da radi ustede goriva prihvati taj kompromis treba tako i da radi, samo to treba jasno istaknuti da se znaju posledice takvog odabira.


Mi imamo tropske uslove u delu godine i treba da prilagodimo upotrebu ulja prema tim uslovima, to sto se redje ulje koristi u severnijim klimatskim krajevima sa prosceno dosta nizim temperaturama ne znaci da kopiramo kod nas po svaku cenu.

Moze da bude korist od redjeg ulja u tom smislu manje potrosnje goriva i slicno ali, to zna da bude na kraju dosta skupa "usteda" kada dodje do potrebe za popravkom pohabanog motora.
Problemi sa turbinama su po pravilu posledica podmazivanja losijeg od potrebnog, ili prostije ulja koje se koristi kao long life - " mogućnost što dužeg korišćenja tog ulja u nekakvim uslovima".

Kada se napusti papirnata analaiza i obecanja o long life ostaje surova kroz decenije dokazana istiina da trajnost motora najcesce zavisi od dobrog podmazivanja. Za moj pojam to zahteva redovni interval zamene ulja prema klimi i nacinu upotrebe. Za toplu klimu kao sto je nasa to je 10-15.000km kao sto je uobicajeno u svetu u slicnim uslovima bez obzira na moguce ustede sa long life uljima.


Zato sam te i pitao, mozda ti je promaklo, da li si ti merio u voznji pritisak i temperaturu ulja pri 40+C ulja razlcitih gustina. Ja jesam, i znam iz prakse da kao sto najcesce pise u fabrickim uputstvima SAE30 viskozitet probija tu neku marginu sigurnosti stabilnog pritiska najcesce vec oko +35C.
I video sam hiljade motora u takvim uslvoima gde cak i SAE50 gusto ulje postane sumnjivo retko pri duzim voznjama autoputem visokim brzinama.

Aditivi i uljna industrija napreduje i moderna ulja jesu u svakom pogledu kvalitetnija ali redovnost zamene ulja po meni i dalje je vazno sprovoditi na motorima gde ne postoje senzori koji prate stanje ulja.
Ta long life prica je ok za kamione koji menjaju ulje na 100.000km ali se vrte satima istim obrtajima na istom malom opterecenju motora na istoj stabilnoj radnoj temperaturi, gde je jedan hladni start na nekoliko deesetina ili cak stotina radnih sati.

Putnicki auto, turbo motor prosto pravilo. Ako se pokaze da neki model motora ima "problematicnu" turbinu uyz fabricku long life normu ulja efikasan lek je promena intervala zamene ulja, i prelazak sa ideje long life na klasicnu praksu ulja koje krace traje. I naravno kraci interval zamene filtera povezan sa tim.

Za neko taxi vozilo je neko lakotekuce long life ulje odlcan izbor i kod nas pri najvecim temperaturama. U toj primeni se osete sve prednosti tih usteda goriva.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Motorna ulja

Post od nidza »

Lepo je čovek napisao, a ja se slažem, zašto gustina ulja mora biti ekvivalentna kvalitetu podmazivanja?

Ajde da imaš dva identična ulja, isti sastav, razlika samo u gradaciji, onda bi to stajalo.

Ovako, moj primer, imaš 5w-40 ulje od pre 20 godina i 5w-30 od pre 5, koje se ne razlikuje samo u gradaciji nego očigledno po svemu.

Ponavljam se, ali tri stvari se primete prelaskom na modernije ulje.
1. Hladno se ne spusti sa šipke, znači da se bolje vezuje za metal, a time bolje štiti od hladnog starta
2. Mnogo kasnije počne da tamni
3. Potrošnja je smanjena

Inače, ređe ulje znači bolje podmazivanje turbine. Oba ulja su 5w, ali novije se preporučuje zbog boljeg podmazivanja turbine pri hladnom startu, što znači da štos nije u gradaciji.

Dpf ne spominjem, jer nije relevantan u mom slučaju. Novije ulje je svakako izdržljivije na mešanje nafte i gasova iz cilindra, samim tim sigurno bolje podnosi čipovan i opterećen motor.

Tapatalk
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Motorna ulja

Post od Velja »

Delim tvoja iskustva, Nidžo.
Korisnikov avatar
DasAuto
Reactions:
Postovi: 1698
Pridružio se: 16 Sep 2015, 15:05
Lokacija: swe

Re: Motorna ulja

Post od DasAuto »

nidza napisao:Lepo je čovek napisao, a ja se slažem, zašto gustina ulja mora biti ekvivalentna kvalitetu podmazivanja?

Ajde da imaš dva identična ulja, isti sastav, razlika samo u gradaciji, onda bi to stajalo.

Ovako, moj primer, imaš 5w-40 ulje od pre 20 godina i 5w-30 od pre 5, koje se ne razlikuje samo u gradaciji nego očigledno po svemu.

Ponavljam se, ali tri stvari se primete prelaskom na modernije ulje.
1. Hladno se ne spusti sa šipke, znači da se bolje vezuje za metal, a time bolje štiti od hladnog starta
2. Mnogo kasnije počne da tamni
3. Potrošnja je smanjena

Inače, ređe ulje znači bolje podmazivanje turbine. Oba ulja su 5w, ali novije se preporučuje zbog boljeg podmazivanja turbine pri hladnom startu, što znači da štos nije u gradaciji.

Dpf ne spominjem, jer nije relevantan u mom slučaju. Novije ulje je svakako izdržljivije na mešanje nafte i gasova iz cilindra, samim tim sigurno bolje podnosi čipovan i opterećen motor.

Tapatalk
Ja sam primjetio na mom 2.0TFSI da 5W-40 dosta ranije pocrni. Prvi put tocim 5W-40 Castrol. Prije sam uvjek tocio 5W-30 Castrol
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Lično, ne bih ništa bitno dodao - jer mislim upravo tako kako je nikaragva naveo.

Samo napomena - taj motor od proizvođača zahteva ulje po odobrenju GM LL B-025, a to pokrivaju razna ulja (i u 5W-40 i u 5W-30 gradaciji) - pa je u tom smislu bolji izbor M1 New Life 0W-40

Motul je proizvođač koji dosta nudi specifična ulja po određenim odobrenjima pa bi ovo 5W-30 gradacije bilo zgodno

https://www.motul.com/system/product_de ... %208358%20(GB" onclick="window.open(this.href);return false;).pdf?1333356760

kao i specifično dexos2
http://e-katalog.intercars.com.pl/downl ... 3516301354

s` tim što njegov X-clean u 5W-40 varijanti takođe pokriva isto odobrenje.

Moje omiljeno ulje sa tim odobrenjem je modričin magnum u 5W-40 gradaciji http://modricaoil.com/wp-content/upload ... AGNUM1.pdf

ali bih za taj auto u gradskoj vožnji pre birao neko ulje u 5W-30 gradaciji. Zbog toga mislim da je Mobil1 ESP formula 5W-30 odlična varijanta za konkretan slučaj. ali se ograđujem

Naravno, sa navedenim odobrenjem ima poprilično ulja na tržištu, ali pošto je već pomenut Mobil1 - može samo da se zaključi da je vlasnik već učinio gotovo sve što je u njegovoj mogućnosti kako bi auto dobio odlično/najbolje ulje.

Najprostije rečeno, sve je to već dobro, i taj motor već dobija ulje baš kakvo treba

***

To što je GM nekako kreirao svoje norme je pitanje za njih.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj »

nidza napisao:Lepo je čovek napisao, a ja se slažem, zašto gustina ulja mora biti ekvivalentna kvalitetu podmazivanja?


Inače, ređe ulje znači bolje podmazivanje turbine.


Dpf ne spominjem, jer nije relevantan u mom slučaju. Novije ulje je svakako izdržljivije na mešanje nafte i gasova iz cilindra, samim tim sigurno bolje podnosi čipovan i opterećen motor.

Tapatalk
Gustina ulja ne mora biti ekvivalentna kvalitetu podmazivanja, upravo sam i reagovao na tu jednostavnu postavku sa neslaganjem. Ima drugih faktora koji takodje uticu na kvalitet podmazivanja.
Inace i jeste bila prica o istom ulju samo razlicite gustine na istom motoru.

Za neki dati motor potrebna je odredjena minimalna gustina ulja da bi se napravio na datom zazoru cvrst uljni film i time uopste bilo podmazivanja.
Vrlo prosta stvar.
Neko u startu retko ulje pogotovu kada se jako zagreje postaje previse retko i vise ne stvara uljni film vec se metal i metal direktno dodiruju a ulje se istisne izmedju njih u nedostatku pritiska.
Pritisak ulja opada sa smanjenjem gustine, jasno poznata zavisnost.

Redje ulje ne znaci bolje podmazivanje turbine apriori. Bolje podmazivanje turbine daje ono ulje koje je otpornije na oksidaciju pri visokim temperaturama reda 200-250C kojima je podvrgnuto u kucistu turbine.
Za to su vazniji aditivi antioksidansi nego gustina ulja.

Ulja se ne kategorisu po kvalitetu kao novija ili starija vec po tacno propisanim i merenim karakteristikama, kojih je sijaset.
Ulje je istovremeno i detergent koji ispira motora, to sto se neko ulje brze uprlja ne znaci da losije podmazuje.
Nije dobro ni da ulje slabi ili uopste ne cisti motor i ne prima u sebe otpatke sagorevanja.

Ulja se biraju prema motoru, prema klimi, prema opterecenju motora, prema nacinu eksploatacije vozila, prema intervalu zamene koja zadovolje neku konrektnu normu kvaliteta a tek kao poslednje moze i to novije/starije da se uzme u obzir.

To sto ti opisujes da ulje ostane na sipci, povrsinski napon tecnosti, nije nista novo kod ulja a pokazalo se u praksi tokom decenija da nema bitnog uticaja. na kvalitet podmazivanja motora.


Glavni pokazatelj da je neko ulje dovoljne gustine za neki motor je merenje radnog pritiska tokom rada motora a potovou pri opterecenom rezimu rada, citati vrlo zagrejanom ulju.

Ako pritisak ulja naglo padne, znaci da je ulje "puklo", da je preretko i vise ne podmazuje pravilno. puklo, znaci prekinuo se lanac molekula u nizu a sto je losa stvar.

Postoje samo 2 resenja, ili gusce ulje ili prepravka motora na manje radne zazore.

U praksi se bira ulje prema potebama motora.

Ulje se usaglasava sa motorom i njegovim zahtevima. Sa porastom temperature u motoru se svi zazori povecavaju i time sa porastom temperature treba da poraste i gustina ulja.

Sto toplija klima to je gusce ulje potrebno i obrnuto. Vazi i za stara i za nova ulja, i vazice narednih decenija.

2 merna instrumenta, pritisak ulja i temperatura ulja govore puno o podobnosti ulja za neki motor, i nije nimalo slucajno sto sportski automobili i ranije bolje opremljene limuzine su to standardno nudili na tabli.
reb0rn
Reactions:
Postovi: 102
Pridružio se: 03 Apr 2014, 19:14
Lokacija: Serbia

Re: Motorna ulja

Post od reb0rn »

Naletio sam povoljno na Castrol Edge 0w30 za ~1000din litru i uzeo ga, upravo sam procitao da ipak za srbiju, rusiju i jos par zemalja preporucuju bas Dexos 2 ulje (ne njihov LL-B-025 vec dexos 2 koji je strozi) ! zbog loseg goriva izgleda traze veci faktor TBN-a a kod ovog castrol-a je on cak 10.3
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja

Post od nikaragva »

TBN na neki nacin odredjuje koliko ce biti intervala izmene ulja.

Ako ga ima manje, cesce menjas, a ako ga imas vise, vise ce trajati, dok se ne potrosi aditiv ...

Kod: Obeleži sve

In simple terms, many describe the Total Base Number (TBN) of an engine oil to be something akin to a "Tums" used to neutralize the acids in ones stomach. And to this end, the higher the base number, the greater is the lubricants ability to neutralize acids. At the same time, it should be noted that like "Tums: too much of anything is not necessarily good. In fact, whereas an overtreat of calcium sulfonate may be beneficial in neutralizing the acidic by-product of combustion, too much can generate higher levels of ash which can be damaging to an engine.
reb0rn
Reactions:
Postovi: 102
Pridružio se: 03 Apr 2014, 19:14
Lokacija: Serbia

Re: Motorna ulja

Post od reb0rn »

Da sa tim verujem da se TBN brze "trosi" ako je gorivo lose, iako sipam nis-ov ultra-d i dalje je pitanje sta se kod nas prodaje... ulje menjam na 13-14 meseci kad predjem 9000-9500km
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj »

Nema veze sa samim kvalitetom nego sa vrstom goriva koje se koristi.
Za euro dizel nije potrebno posebno brinuti, ako se koristi stari D2 ili D1 onda jeste TBN nesto na sta treba posebno obratiti paznju a ulje cesce menjati usled stvaranja sumporne i sumporaste kiseline posto D2 sadrzi dosta vise sumpora.

Kako se D2 i D1 kod nas ne prodaju otpada svaka prica u tom smeru. Nas dizel je u svemu kompatibilan tj kvalitetan ako se iskoristi taj pojam.
Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1823
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od milosg »

Koliko ova aditivirana dizel goriva po pumpama mogu da utiču na degradaciju ulja?
Mislim konkretno na ono što prodaju kao skuplji evro dizel, npr. MaxxMotion na OMV-u, i reklamiraju kao gorivo koje čisti i čuva sistem ubrizgavanja itd.

Imam utisak (naučno nepotkovan :mrgreen: ) da time dugoročno praviš veću štetu, ako dodatna hemija na kraju završava (malo po malo) u ulju.
Ako oni u gorivo dodaju aditiv za čišćenje dizni, kakav god da je, to je kao da ga i sam sipaš svaki čas u rezervoar, zar ne?
reb0rn
Reactions:
Postovi: 102
Pridružio se: 03 Apr 2014, 19:14
Lokacija: Serbia

Re: Motorna ulja

Post od reb0rn »

Ma ko ce ih znati, ja bar sto se tice NIS-a valjda ako oni preradjuju znaju gde je skart a gde je malo bolja serija goriva koju nisu totalno zeznuli pa je deklarisu kao dizel max :)
Barem se nadam ali ako gledam koliko verujem rusima a tek ovim nasim mutantima nimalo, pre bi rekao da istu naftu sipaju svugde
Najgore je to sto su nasi radnicu u NIS-u mega super korpumpirana bagra, kradu, muljaju, uvaljuju na 1000 nacina, nisam siguran da su rusi uspeli sve rupe da zapuse, koliko smo pali po tom kriterijumu to je nezamislivo!
Inace na privatnim pumpama rade isti MUTANTI, radnik na MOL pumpi kojeg znam mi je nudio ranije dizel po 40% nizoj ceni ispod ruke... to je takva ljiga od coveka da nisam zeleo da imam ista sa takvima!!!
Odgovori