Chip-tuning

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

To nije misljenje, to je cinjenica, mene prvog :)
Samo je pitanje da li i njega tovare.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21752
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Chip-tuning

Post od nidza »

Ne znam kako je kod Merdže, ali JTDm Eco je softverski zaključan na 136KS, a u pitanju je standardan JTDm od 170KS, nikakve razlike nema, svaki šraf je isti. Oba se isto odvrću na oko 200KS.

Ne bi me čudilo da i druge fabrike primenjuju isti princip. Motor isti, mapa druga, manje snage, niža emisija CO2 i NOx. Ne može prostije.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od NexT »

Dakle ovako, nisam serviser, pratim na netu o motoru koji vozim, sta se desava, koji su problemi, kako se unapredjuje, i kakva su iskustva generalno.
Prica o 200 CDI blueefficiency, sto je vrlo bitno, jer iako je i dalje 2.2 sa 100kW i 136 ks, veze nema sa ranijom generacijom 200 CDI sa potpuno istom snagom (koji Heroj ima npr)
Iz onoga sto su mi rekli u O. brigada, kao i nesto sto sam nasao na netu, 200 CDI je singl turbo (varijabilni), dok su 220 i 250 twin. Tj ima jedan mali i jedan veci turbo.
Takodje, razlika je sto 200 CDI ima klasicne dizne sa solenoidima, dok su 220 i 250 ima elektricne Piezo. Kada je pukla bruka oko crkavanja Piezo, oni su poceli i u jace motore da ugradjuju sa solenoidima (nisam siguran da se tako objasnjava), menjali su ECU, prelivna creva itd., ali to i dalje ne znaci da su ugradjivali zapravo dizne koje su isle u 200.

Znaci, osim bloka motora, nema tu mnogo istih delova.
Ne tvrdim da 200 ne moze da izdrzi tu snagu, samo nemoj da mi kazes da je to isti motor onda, i ako pitam za objasnjenje bolje reci da ne znas nego da mi tvrdis nesto sto nije tako.

Herojev OM646 je mogao da se cipuje i na 300 konja s obzirom koliko je pouzdan, dok su 651 usrali na sve moguce nacine.
veljabandit napisao:nex t --- Ja nisam niciji drveni advokat a ti imas los nastup...

Ne znam da li si nekada cipovao neki svoj auto i da li si upoznat sa procedurom? Svaki ozbiljan tjuner ce ti detaljno pregledati auto i reći radimo ili ne u zavisnosti od stanja motora... a to sto ti uradi bice u tzv. safe zoni. Ne razumem zasto bi ti sada pametovao da neko nesto ne moze jer neko na netu nije uradio tako?
Odes na sajt Brabusa recimo, i oni ti izlistaju da dizu 200 CDI na 165, a 220 sa 170 na 200. Onda dodje chiptuning servis iz Srbije i kaze to bezbedno ide isto na 200. Za svoje pare ima da preispitujem sta god hocu :)
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

Naravno. Na kraju, ja sam isao i sa mogucnoscu kvarova, jer sam zeleo te performanse.
Dakle, svesno moras odabrati jaci cip i videti da li ti se isplati.
Meni se isplatio, jer mi je pruzio auto za dve klase iznad, a nije me zanimalo koliko ce da kosta. Sva sreca, nista nije kostalo za sada.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
veljabandit
Banned
Reactions:
Postovi: 704
Pridružio se: 13 Okt 2015, 22:23
Garaža: Cupra SC 280 dsg ........... CBR 1000 RR HRC
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od veljabandit »

Tako jeeeeee, pravac Brabus ! :D
------------------------------
...duga svetla i pun gas... https://www.youtube.com/watch?v=AhasvhqxLME" onclick="window.open(this.href);return false;
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21752
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Chip-tuning

Post od nidza »

Svako ko nasvira auto mora da se spremi na moguć raniji otkaz nekog dela. Kad se dotera do daske, onda već dolazi do izražaja neki deo koji je slabijeg kvaliteta od ostalih, odnosno skup svega što je pod opterećenjem treba da je od boljih primeraka delova.

Neozbiljno je o tome ne razmišljati, pa onda kukati kad se nešto desi. Lepo kao što čovek reče iznad, spremiš se, pa ako se desi, desilo se, ako ne, još bolje. Ne bih se ni ja vraćao na stock, koliko god da košta, a ne košta mnogo i kad se desi cirkus.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od NexT »

Xepoj87 napisao:Naravno. Na kraju, ja sam isao i sa mogucnoscu kvarova, jer sam zeleo te performanse.
Dakle, svesno moras odabrati jaci cip i videti da li ti se isplati.
Meni se isplatio, jer mi je pruzio auto za dve klase iznad, a nije me zanimalo koliko ce da kosta. Sva sreca, nista nije kostalo za sada.

Sent from my Sony
Pa realno, na tom motoru bih i ja bez razmisljanja odradio. Ovaj novi boluje od svega i svacega... Kada bih imao opciju da na proverenom mestu odem na 160-170 konja, to mi je ok.
200 konja je vec ozbiljna cifra, pogotovo za motor koji nije poznat po pouzdanosti, i na kom je lanac debljine lanca za bicikl.
Znaci vec postoje problemi koji se javljaju i na fabrickom motoru od 204ks.
veljabandit napisao:Tako jeeeeee, pravac Brabus ! :D
Sto trosis tastaturu?
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Chip-tuning

Post od Scuderia »

Pa 20-30ks je neko optimalno povecanje, logicno je da sa 130 na 200 mozes ocekivati vise problema (iako ne mora da ih bude). Niko te ne tera da dizes 60+ ks. Oduvek su ti skuplji ''fabricki'' tjuneri nudili tako 20-30ks za 1000-1500e, jer verovatno za to mogu nekako da 'garantuju', moze i Brabus da digne snagu za 100ks, ali ocigledno su tada na limitu pa ne rade to, dok kod nas sve radis na svoju odgovornost pa sta je problem ako nude i tolika povecanja, imas sigurno i slabiju mapu.
Korisnikov avatar
veljabandit
Banned
Reactions:
Postovi: 704
Pridružio se: 13 Okt 2015, 22:23
Garaža: Cupra SC 280 dsg ........... CBR 1000 RR HRC
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od veljabandit »

NexT napisao:
veljabandit napisao:Tako jeeeeee, pravac Brabus ! :D
Sto trosis tastaturu?
Želim glupim postovima da dostignem tvoj nivo 10.000+ i postanem legitimni clan foruma, udjem u moćnu grupu nekolicine koja zna sve o svemu.
------------------------------
...duga svetla i pun gas... https://www.youtube.com/watch?v=AhasvhqxLME" onclick="window.open(this.href);return false;
Korisnikov avatar
VVWOB
Reactions:
Postovi: 172
Pridružio se: 24 Avg 2013, 12:56
Garaža: A35 AMG
Lokacija: AT

Re: Chip-tuning

Post od VVWOB »

Iako sam mislio da su svi 200/220CDI motori isti, istazio sam sada malo. Sta napravise... :kuku:

Mercedes ima opsti haos sa oznakama motora. 200/220 CDI ocigledno nista ne znaci bez koda motora, a i tu opet je puno nejasnoca posto postoje dve verzije npr. ovde OM XXX (i na kraju red za redukovanu verziju), kao i setocifrena oznaka XXX.XXX

Konkretno za C200/220CDI do 2009. god, koji je izmedju ostalog kod Xepoj87 je:

Slika

A za E klasu W/S 212 motori o kojima se pisalo su: ( takodje idu isto i u C klasu W/S/C 204 od 2009 )

OM 651 DE 22 LA red. 2143 cm³, 100 kW (136 PS), 360 Nm

C 200 CDI 2013–2014
C 200 CDI BlueEFFICIENCY2009–2013
--
E 200 CDI 2013–2014
E 200 CDI BlueEFFICIENCY 2009–2013
E 200 BlueTEC od 2014

OM 651 DE 22 LA 2143 cm³, 125 kW (170 PS), 400 Nm

E 220 CDI W/S 2122013–2014
E 220 CDI BlueEFFICIENCY W/S 212 2009–2013
E 220 BlueTEC W/S 212 od 2014

E 220 CDI Edition W 2122012–2013
E 220 BlueTEC BlueEFFICIENCY W 212 od 2013
E 220 CDI BlueEFFICIENCY EditionW 212 2012–2013

Definitivno postoje mehanicke razlike kod OM651 izmejdu 200 i 220CDI, turbo punjaci, dizne itd.
Medjutim zbog veoma nejasne politike oznacavanja, jako je tesko reci bez tacnog koda motora ili VINa, sta je i kako je...

Stage1 mapa svakako nosi povecano opterecenje svih komponenti, koje isto tako zavisi u velikoj meri od vozaca.
Mada smatram da je totalno bezveze za bilo koju "normalnu" ili komercijalnu mapu reci da ce se auto raspasti i sl...
Ako se gleda maksimalna dugovecnost i eksplatisanje automobila, siguno ne treba ici ni na kakav remaping/chip-tuning.
Da li sa povecanjem snage, se linearno povecava opasnost od kvara, nemoguce je zakljucti, pre bih rekao da je eksponencijalna kriva, ali ko zna... :mrgreen:
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

Brabus radi chip box, to jest prodaje ti plug in uredjaj za svaki auto isti, sa istim parametrima, cak i ako postoje mala fabricka odatupanja, zadrzavas garanciju.

Edit:
U je, sta se postova napisa izmedju :)

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od NexT »

veljabandit napisao:
NexT napisao:
veljabandit napisao:Tako jeeeeee, pravac Brabus ! :D
Sto trosis tastaturu?
Želim glupim postovima da dostignem tvoj nivo 10.000+ i postanem legitimni clan foruma, udjem u moćnu grupu nekolicine koja zna sve o svemu.
A kako ja to znam sve o svemu? Eto, npr, ni to ne znam.

To koliko postova imam ne vidim kako moze da bude tvoj problem :)

A, ako ti se ne svidja na forumu, dovidjenja, prijatno, to bar nije problem.
VVWOB napisao: Definitivno postoje mehanicke razlike kod OM651 izmejdu 200 i 220CDI, turbo punjaci, dizne itd.
Medjutim zbog veoma nejasne politike oznacavanja, jako je tesko reci bez tacnog koda motora ili VINa, sta je i kako je...
Da, da, prosao sam pakao trazeci razlike izmedju njih, i pamteci kodove, godista itd... :kuku:

Problem je zapravo sto toliko sranja prave da izbacuju nove motore da bi popravili stanje.

Tako je trenutno info da je motor iz druge polovine 2013. (w212 restyle) onako kako treba. Al to cemo tek da vidimo :)
Korisnikov avatar
veljabandit
Banned
Reactions:
Postovi: 704
Pridružio se: 13 Okt 2015, 22:23
Garaža: Cupra SC 280 dsg ........... CBR 1000 RR HRC
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od veljabandit »

Next, izbacivač, hahahahahaa....

Xeroj, bravo za info... box i pravi chip tuning, ozbiljna razlika. Ja uvek biram ovo drugo jer dobijam nove parametre prema mojim originalnim, unapredjene tacno koliko treba a ne prema univerzalnim vrednostima koje bi motor trebao da ima...
------------------------------
...duga svetla i pun gas... https://www.youtube.com/watch?v=AhasvhqxLME" onclick="window.open(this.href);return false;
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9042
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Chip-tuning

Post od Milos »

U pravu je NexT.
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Korisnikov avatar
BobanR
Reactions:
Postovi: 819
Pridružio se: 12 Apr 2015, 22:07
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac

Re: Chip-tuning

Post od BobanR »

veljabandit napisao:Next, izbacivač, hahahahahaa....

Xeroj, bravo za info... box i pravi chip tuning, ozbiljna razlika. Ja uvek biram ovo drugo jer dobijam nove parametre prema mojim originalnim, unapredjene tacno koliko treba a ne prema univerzalnim vrednostima koje bi motor trebao da ima...
Box šalje pogrešne signale ECU-u i na osnovu toga obezbeđuje veće ubrizgavanje, praktično, vara ECU, dok se tuningom menja BIN fajl(mapa) i parametri podešavaju na taj načn. Iskreno, nema tu mnogo custom stvari. Svaki turbo ima svoju mapu koju koristi tuner da podesi pritisak kroz obrtaje, samim tim dopremi više vazduha više vazduha, pa kao rezultat toga, više goriva se sagori. Ukoliko je sve stock na autu, mapa razvijena od strane iskusnog(čitaj: stranog) tunera je bolja opcija nego lokalno čipovanje iz 3-4 pokušaja.
Naravno, ovo je prilično pojednostavljen prikaz nečega što smatram ozbiljnom naukom, u koju se samo površno razumem. Prilično matematike stoji iza svih proračuna, a pojedini tuneri imaju algoritme koje čuvaju kao poslovnu tajnu.
Odgovori