Savet za kupovinu (nove) Skode Oktavije
Re: Savet za kupovinu (nove) Skode Oktavije
Nesto tu ne valja ako tebi atmo ibiza sa 80-90 konja ide bolje od turba...
- grujicd
- Postovi: 9016
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Savet za kupovinu (nove) Skode Oktavije
Pre desetak godina sam vozio skoro novog Pola 1.4 u rentacaru. Prvih par kilometara sam bio šokiran koliko slabo ide dok nisam provalio da pedala mora dosta da se stisne da bi krenuo bolje. A kod kola koja sam tad vozio je bio dovoljan i mali pritisak, iako su motori bili slični. Drugačije je bila trimovana gas pedala.
Doduše Ibiza je iz iste kuće, pa ne očekujem da je to problem, ali eto da pomenem kao mogućnost.
Doduše Ibiza je iz iste kuće, pa ne očekujem da je to problem, ali eto da pomenem kao mogućnost.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32141
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Savet za kupovinu (nove) Skode Oktavije
Izgleda da ga nisi držao u optimalnim obrtajima.
Tako je moj bivši šef kupio Astru H 1,6 115KS i posle par meseci se vidimo, on kuka kako mu je auto slab. Sedne on u moj auto koji je približno iste snage i težine i ne veruje koliko Civic bolje ide, a ustvari bolje vuče na nižim obrtajima, Posle sednemo u Astru, ja zgazim preko 4.000 obrtaja i auto ide fino. Kaže on meni da nikad ne vozi preko 3.000 obrtaja. I tu rešimo misteriju.
Deluje mi da je i ovde sličan slučaj, a pošto ne poznaješ auto nisi se snašao.
Tako je moj bivši šef kupio Astru H 1,6 115KS i posle par meseci se vidimo, on kuka kako mu je auto slab. Sedne on u moj auto koji je približno iste snage i težine i ne veruje koliko Civic bolje ide, a ustvari bolje vuče na nižim obrtajima, Posle sednemo u Astru, ja zgazim preko 4.000 obrtaja i auto ide fino. Kaže on meni da nikad ne vozi preko 3.000 obrtaja. I tu rešimo misteriju.
Deluje mi da je i ovde sličan slučaj, a pošto ne poznaješ auto nisi se snašao.
Posetite www.garaza.rs !
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Savet za kupovinu (nove) Skode Oktavije
Vozio sam cruza 1.6 i gledam i ne ide uopste lose, vozim na vrh gasa tu oko 2000rpm, lepo reaguje, posle probam da ga zgazim, imao sam osecaj da isto ubrzava i na 2000rpm i na 4000rpm, svedno dao malo gasa ili pun ide kako ide 
Послато са GT-N7100

Послато са GT-N7100
- dag81
- Postovi: 7495
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Savet za kupovinu (nove) Skode Oktavije
Cruz kad kreces mislis ima 200ks minimum, onda mrcvari do 100, cudno ubrzava, pa posle relativno lako dostigne 140-150 i tu je ok u kabini i na volanu.
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Savet za kupovinu (nove) Skode Oktavije
Treba proveriti sa nekim ko vozi taj 1.2 tsi, cini mi se da taj auto trazi obrtaje kako bi isao lepo... Nije Rapid toliko tezi od Ibize da bi taj motor tako lose vukao tu karoseriju
Kako god, ako ti ne odgovara taj auto, ja bi pogledao sta se jos nudi za cca 13.000 evra. Ja bi recimo pogledao Focusa 1.0 sa 100ks, na akciji je 12.850, ako ti je Focus nedovoljno prostran onda mozes da vidis i C Max-a sa istim motorom. Ja bi definitivno pogledao i Aurisa/Corolu, trebalo bi da ti se uklapaju u budzet. Tu su ti i Kia/Hyundai ali tek njihov 1.4 sa 100ks je poznat kao neelastican i trom motor.

Kako god, ako ti ne odgovara taj auto, ja bi pogledao sta se jos nudi za cca 13.000 evra. Ja bi recimo pogledao Focusa 1.0 sa 100ks, na akciji je 12.850, ako ti je Focus nedovoljno prostran onda mozes da vidis i C Max-a sa istim motorom. Ja bi definitivno pogledao i Aurisa/Corolu, trebalo bi da ti se uklapaju u budzet. Tu su ti i Kia/Hyundai ali tek njihov 1.4 sa 100ks je poznat kao neelastican i trom motor.
- grujicd
- Postovi: 9016
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Savet za kupovinu (nove) Skode Oktavije
I Meriva je tu negde sa cifrom samo što od test vozila najviše ima onih 1.4 atmosferaca od 100ks. Kao suvozaču mi je izgledalo da sasvim solidno ide.
Re: Savet za kupovinu (nove) Skode Oktavije
Navika igra veliku ulogu. Moj otac ima tu novu Oktaviju od 90ks ali 1.6 tdi, i vrlo cudno, ja kada iz mog sednem u njegov imam utisak da slabije ide nego moj, a kada se posle odredjenog vremena ponovo vratim u svoj onda vidim zapravo koliko moj ide slabije.
Mislim da mi uglavnom nase automobile poznajemo u dusu i da smo vremenom navikli na njih, znamo gde su im granice, kako je najoptimalnije voziti ih i kako iz njih izvuci maksimum. I onda sednemo u neki drugi, sasvim drugacijeg koncepta, drugacijih prenosnih odnosa menjaca i sl. i ocekujemo da ce nas na nacin kako vozimo svoj taj jos vise oduseviti. Ima automobila sto neko rece da gas do jedne trecine pritiska reaguje punom snagom al zato kada bi nagazio i ove dve trecine nista se ne bi desilo, a ima onih koje kada stisnes do pola ne desava se bog zna sta i tek kad zalepis do poda on se razgoropadi......pa razlicitih menjaca, tj prenosnih odnosa i sl.
Sve u svemu, to sto ti oni daju auto da napravis krug od petsto metara sa prodavcem koji ti stalno nesto govori, mislim da nije dovoljno da bi stekao pravu sliku o nekom autu i koliko ti odgovara.
Mislim da mi uglavnom nase automobile poznajemo u dusu i da smo vremenom navikli na njih, znamo gde su im granice, kako je najoptimalnije voziti ih i kako iz njih izvuci maksimum. I onda sednemo u neki drugi, sasvim drugacijeg koncepta, drugacijih prenosnih odnosa menjaca i sl. i ocekujemo da ce nas na nacin kako vozimo svoj taj jos vise oduseviti. Ima automobila sto neko rece da gas do jedne trecine pritiska reaguje punom snagom al zato kada bi nagazio i ove dve trecine nista se ne bi desilo, a ima onih koje kada stisnes do pola ne desava se bog zna sta i tek kad zalepis do poda on se razgoropadi......pa razlicitih menjaca, tj prenosnih odnosa i sl.
Sve u svemu, to sto ti oni daju auto da napravis krug od petsto metara sa prodavcem koji ti stalno nesto govori, mislim da nije dovoljno da bi stekao pravu sliku o nekom autu i koliko ti odgovara.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina
Re: Savet za kupovinu (nove) Skode Oktavije
@gavran: slazem se, ima nesto u tome. Ne znam taj auto, seo sam u njega na 15min. Tesko je tu bilo sta precizno reci.
Re: Savet za kupovinu (nove) Skode Oktavije
Kako novinari pisu reportazu o nekom autu, tako sto ga uzmu i druze se sa njim nekad i nedelju dana, zamisli kada bi njima dali da naprave jedan krug oko salona....sta bi napisali?
Recimo ja kod mog auta tacno znam kako se ponasa papucica gasa i menjac, i onda tacno znam koliko da pritisnem papucicu, od koliko do koliko obrtaja da ga vozim da bi imao osecaj da spram gasa koji mu drzim on dobro ide, odnosno da nemam osecaj da je trom, ako bi pritisnuo papucicu vise osetilo bi se da ne ide jer bi osecaj bio da sam ja nagazio a on ide skoro isto. Dok kada bi sada seo neko sa strane sa tezom nogom pa jos lose birao prenose rekao bi, sta je ovo? Isto tako on subjektivno meni daje bolji osecaj ubrzanja ako mu linearno i polako konstantno dajem gas kako ulazi u obrtaje nego da na 2000 obrtaja stisnem gas do daske....i sl.
I onda kada sednem u caletov koji je skroz drgaciji i krenem da ga vozim sa istom navikom, nesto mi ne stima, i kako se navikavam na njega skroz se drugacije ponasam sa gasom i menjacem (ali to je kada ga vozim 100-ak km) i onda mi ide sasvim fino, onda se vratim u svoj sa tom navikom i osecajem i onda mi prvih par kilometara moj bude cudan (samo sto se na njega presaltam za par minuta jer ga vozim godinama)
A zakljucak je da bi u sustini i jedan i drugi zadovoljili moje potrebe i da bi nakon izvesnog vremena i sa caletovim bio ekstra zadovoljan, cak mozda i zadovoljniji iako mi se mozda u prvih 20-ak minuta tako ne cini.
Recimo ja kod mog auta tacno znam kako se ponasa papucica gasa i menjac, i onda tacno znam koliko da pritisnem papucicu, od koliko do koliko obrtaja da ga vozim da bi imao osecaj da spram gasa koji mu drzim on dobro ide, odnosno da nemam osecaj da je trom, ako bi pritisnuo papucicu vise osetilo bi se da ne ide jer bi osecaj bio da sam ja nagazio a on ide skoro isto. Dok kada bi sada seo neko sa strane sa tezom nogom pa jos lose birao prenose rekao bi, sta je ovo? Isto tako on subjektivno meni daje bolji osecaj ubrzanja ako mu linearno i polako konstantno dajem gas kako ulazi u obrtaje nego da na 2000 obrtaja stisnem gas do daske....i sl.
I onda kada sednem u caletov koji je skroz drgaciji i krenem da ga vozim sa istom navikom, nesto mi ne stima, i kako se navikavam na njega skroz se drugacije ponasam sa gasom i menjacem (ali to je kada ga vozim 100-ak km) i onda mi ide sasvim fino, onda se vratim u svoj sa tom navikom i osecajem i onda mi prvih par kilometara moj bude cudan (samo sto se na njega presaltam za par minuta jer ga vozim godinama)
A zakljucak je da bi u sustini i jedan i drugi zadovoljili moje potrebe i da bi nakon izvesnog vremena i sa caletovim bio ekstra zadovoljan, cak mozda i zadovoljniji iako mi se mozda u prvih 20-ak minuta tako ne cini.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina
-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Savet za kupovinu (nove) Skode Oktavije
Mali je to motor i bez obzira na turbo, on je ipak 16V motor i trazi malo veci broj obrtaja da bi vukao...
Re: Savet za kupovinu (nove) Skode Oktavije
To sam i ja rekao pa me proglasiše ludim. I tsi sa 105 ks je slab za oktaviju, može da ide ali onda srče 10l u Beogradu jer traži obrtaje. Mogu misliti kako "ide" taj sa 85ks.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Re: Savet za kupovinu (nove) Skode Oktavije
Verovatno ide potpuno isto po gradu, jer je prigušen mapom. Mislim da im je max tork potpuno isti.
Na otvorenom je priča u korist jačeg.
Na otvorenom je priča u korist jačeg.
Re: Savet za kupovinu (nove) Skode Oktavije
Rekao bih da je taj cip na 130ks pravo resenje.